Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Vi lever tydeligvis i to forskjellige verdener. Jeg opplevde å miste min 4 årige niese på grunn av en fyllekjører så jeg vet hva de fatale følgene av det kan bli.

Det er rett og slett i en annen liga enn billedretusjering og tullekommentarer.

Allikevel har det norske folk og hans sponsorer tilgitt og lagt det bak seg.

Ja, vi lever nok i to forskjellige verdener. Jeg har aldri forsvart fyllekjøring, men skal vi dra denne saken lengre - vil jeg si at det er større sjanse for at fotballfrue får flere liv på samvittigheten - enn en som kjører i fylla kl 05 en morgen. (I min verden sover barn på den tiden av døgnet.) Men som sagt, poenget mitt var å forklare deg forskjell på "en feil" man begår og "å være utspekulert og kalkulert falsk i åresvis".

Tullekommentarer?? Har du lest hva hun/han (fruen og mannen) har skrevet, eller har du kun lest det som har kommet frem gjennom media? Jeg har ikke sett en "tullekommentar", men kommentarer som underbygger budskapet til paret. Nemlig at den eneste veien til lykke og fullkommenhet er å være skinnmager. Hvem tror du flertallet av lesere er? Det er tydelig at det er unge jenter, og unge jenter er lett å påvirke. Hva tror du skjer inni i hodene til jenter som leser dette, og er litt overvektige?

Fotballfrue skriver at du skal gjøre sånn og slik for å bli som henne. Men det viser seg jo at hun selv ikke klarer å leve opp til sine egne idealer. Derfor "slanker" hun bildene sine og støtter opp sitt syke forhold til mat og trening ved å utgi seg (eller mannen) for å være leger, pp, jordmødre osv. Ser du ikke hvor jeg vil med dette? Hvor farlig er ikke dette for unge jenter - (eller jenter/damer i alle aldre med litt usikkert syn på egen kropp). Å avfeie dette med "tullekommentarer" får meg til å bli rett og slett sjokkert.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atheena

jeg har lagt inn noen kommentarer med kritiske spørsmål til henne når hun har hatt innlegg med "mammatips", der hun har anbefalt barneutstyr som andre, mer fornuftorienterte foreldre har stilt seg litt spørrende til. Særlig kritisk var jeg da hun anbefalte et bilsete som kom skikkelig dårlig ut i test, og nå senest en dyr vinterdress som mange i kommetarfeltet var enige om måtte være dårlig og fjollete.Jeg stusset da hun på spørsmål om hvilket bilsete de bruker lenket til et trygt og godt besafe-sete, uten at det fremsto som reklame, kun info. Da spurte jeg henne hvorfor hun ikke bruker det emmaljungasetet hun anbefalte tidligere ( i et omfattende innlegg med mange bilder og lenker).

Denne kommentarene, som jeg syntes var nokså uskyldig, ble slettet. Det samme ble en kommentar jeg la inn der jeg påpekte at jeg ikke syntes mammatipsene hadde veldig høy troverdighet.

Selvsagt. Jeg forstår det nå.

Merkevarebygging og trovedighet.

De anbefaler det setet de får betalt for å anbefale, selv om det kommer dårlig ut i tester som går på sikkerhet. Akkurat det var jo nokså gjennomsiktig. De innrømmer ingen feilvurdering i det valget, men kjører på i kommentarfeltet med argumentasjon for setet. Men privat bruker de altså et sete som kommer godt ut i test. Men de sensurerer spørsmålet om hvorfor de ikke bruker det setet de har anbefalt, fordi det ødelegger på trovedigheten til "venninna" som kommer med mammatips, og merkevaren perfekt frue som aldri tar feil :duh:

Spot on!

Jeg tenker også at dette er grunnen til at de er så ekstreme i kommentarfeltet. Jeg har alltid lurt på hvorfor de orker å være så veldig aktive der. De har nok funnet ut at det er en meget god strategi, samt at jeg tror at LK er glad i en disukusjon på sosiale medier. Mange har sagt at de klikker seg inn på bloggen kun pga kommentarfeltet og dette tror jeg også de vet. De er nok litt avhengig av å skape diskusjoner der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever tydeligvis i to forskjellige verdener. Jeg opplevde å miste min 4 årige niese på grunn av en fyllekjører så jeg vet hva de fatale følgene av det kan bli.

Det er rett og slett i en annen liga enn billedretusjering og tullekommentarer.

Allikevel har det norske folk og hans sponsorer tilgitt og lagt det bak seg.

Jeg er enig i at fyllekjøring er svært, svært alvorlig.

Hvis du er opptatt av barn og bilsikring, kan du jo også gi Fotballfrue tilbakemelding på at hun har latt seg sponse av og anbefaler et bilsete som ikke skårer godt på sikkerhet (mens hun selv viser seg å bruke et annet), jfr. innlegget under som jeg har lånt fra den andre tråden:

"Jeg har lagt inn noen kommentarer med kritiske spørsmål til henne når hun har hatt innlegg med "mammatips", der hun har anbefalt barneutstyr som andre, mer fornuftorienterte foreldre har stilt seg litt spørrende til. Særlig kritisk var jeg da hun anbefalte et bilsete som kom skikkelig dårlig ut i test, og nå senest en dyr vinterdress som mange i kommetarfeltet var enige om måtte være dårlig og fjollete.Jeg stusset da hun på spørsmål om hvilket bilsete de bruker lenket til et trygt og godt besafe-sete, uten at det fremsto som reklame, kun info. Da spurte jeg henne hvorfor hun ikke bruker det emmaljungasetet hun anbefalte tidligere ( i et omfattende innlegg med mange bilder og lenker).

Denne kommentarene, som jeg syntes var nokså uskyldig, ble slettet. Det samme ble en kommentar jeg la inn der jeg påpekte at jeg ikke syntes mammatipsene hadde veldig høy troverdighet.

Selvsagt. Jeg forstår det nå.

Merkevarebygging og trovedighet.

De anbefaler det setet de får betalt for å anbefale, selv om det kommer dårlig ut i tester som går på sikkerhet. Akkurat det var jo nokså gjennomsiktig. De innrømmer ingen feilvurdering i det valget, men kjører på i kommentarfeltet med argumentasjon for setet. Men privat bruker de altså et sete som kommer godt ut i test. Men de sensurerer spørsmålet om hvorfor de ikke bruker det setet de har anbefalt, fordi det ødelegger på trovedigheten til "venninna" som kommer med mammatips, og merkevaren perfekt frue som aldri tar feil :duh:"

Endret av 9na
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd til Lars-Kristian (siden du leser her inne: :))

Jeg skal argumentere langs økonomiske linjer siden det er det du skjønner deg best på.

Denne saken kommer til å skade merkevaren deres mer enn dere tar inn over dere foreløpig. Jeg ser at strategien deres er å skrive om andre ting og håpe at det går over, og det kommer sikkert til å funke på en del ukritiske tenåringer. Men som dere ser av eget kommentarfelt, er det et stort antall lesere som er skuffede og kritiske, lesere som åpenbart ikke er "haters". Jeg er en av dem. Siden dere selv er i etableringsfasen med hus og barn, er det viktig for dere å beholde disse eldre leserne, som har større kjøpekraft og er mer i målgruppen for deres livsstil.

Dessuten kommer media, medieeksperter og øvrig offentlighet til å følge dere med argusøyne. Og tror dere damene på KG kommer til å bli mindre opptatt av å avsløre feil etter dette? (Og som dere kanskje har forstått, har dere undervurdert dem en del.)

Det er deres egen skyld at folk kommer til å gå dere enda mer etter i sømmene heretter. Det er generelle enighet om at dere har håndtert denne skandalen særdeles dårlig. At frontfiguren CBE ikke tar noe ansvar og går inn i offerrollen, gir bare kritikerne blod på tann. Det første hun burde ha gjort, er å be ordentlig om unnskyldning uten å skylde på slemme lesere. Hvis managerne deres har rådet dere til å bruke denne mediestrategien, så spark dem. Dette funker bare ikke.

Det dere sårt trenger nå, er å gjenopprette troverdigheten - både for å beholde lesere med kjøpekraft, skaffe fremtidige sponsorer og stoppe fremtidig granskning fra media og andre.

Den eneste måten dere kan greie det på, er ved å vise at dere heretter ikke tenker å drive med fusk, og gi folk anledning til å kontrollere det. Det virker det ikke som dere har skjønt. Ved å fjerne muligheten for å lese kildekoden på bloggen, sier dere faktisk indirekte: "Vi har noe å skjule, og vi kommer til å fortsette å fuske." Derfor bør dere gjøre kildekoden tilgjengelig igjen. Ja, dere kan risikere at noen finner pinlige, gamle kommentarer, men dere sender samtidig et sterkt signal om at dere heretter tør å være transparente (og så kan dere jo fortsette å jukse uten å være logget inn som administrator, ikke sant..)

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne kvinnen virkelig så altoppslukende at man bevisst skal boikotte sponsorer av henne også nå? Det her blir litt vel ekstremt. Noe er fundamentalt feil når man bryr seg mer om hva en blogger har gjort enn noe annet i nyhetsbildet og bruker så mye av sin tid på det. Dama har ikke akkurat drept noen... Så nei, det er nok mye annet jeg heller ville boikottet som faktisk betyr noe.

Jeg synes det er viktig å huske på at vi som er voksne evner å se dette i et annet perspektiv enn de som er 12-13-14 år. Bloggere som fremmer et uoppnåelig kroppsideal er unektelig skadelig for unge jenter. Disse bloggerne viser fram glansbilder presentert som virkeligheten. Unge jenter skjønner ikke det, de tror det er sånn og at de ikke er gode nok fordi ikke de også får til alt. Det er viktig at vi som er voksne ikke er med på å bygge opp under dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Kveld Norge kjører en reklame på tv nå for lørdagens utgave hvor det sies "Fotballfrue slaktes".

Kanskje de for en gangs skyld skal kjøre litt kritisk journalistikk.

Overskriften deres kan vel gjerne være det, men regner med at de vinkler det annerledes. Hun er jo tross alt en av dem... "Programleder" o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg bare ikke holde munn lengre... Uansett hvor hardt jeg prøver så kan jeg ikke fatte og begripe at folk fortsatt kan ha tillit til denne bedriften...

Jeg har lest bloggen en stund (siden før de giftet seg) dog med et noe kritisk blikk. Jeg har aldri kommentert, men ofte klødd meg i hodet over ting jeg føler ikke "stemmer". F.eks at hun litt for ofte skifter "favoritt" selvbruning, kremer, stylingprodukter osv. Jeg tror rett og slett ikke på det hun skriver for jeg tror det er litt for mye kjøpt og betalt. Jeg har selv to barn og skjønner også lite av disse mamma tipsene hennes. En dress som ser ut som en stor klump og med utvendig temperaturmåler?? Virker helt meningsløst spør du meg. Synes også det var fryktelig dumt av henne å gå ut å anbefale et barnesete som ikke har kommet så bra ut i test. Bil-sikring er så viktig og en ting mange tar alt for lett på!

Så hvorfor jeg egentlig leser bloggen vet jeg ikke helt. De tar fine bilder også må jeg vel innrømme at jeg synes det ofte er mye morro i kommentarfeltet. Jeg har også lurt på hvorfor alt dette styret rundt bloggen hennes engasjerer meg sånn...Er jeg bare en av de misunnelige kjerringene som sitter og gliser med skadefryd? (som alle kritikere blir kaldt) Om du vil kalle det sjalusi eller misunnelse vet jeg ikke, men jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg også kunne drive med de tingene jeg likte aller best, for så å få millionlønn for å skrive om dem på en blogg. Jeg sitter ikke å automatisk hater CBE av den grunn. Hun er god på det hun driver med, sånn er det bare.

Så hva er det jeg reagerer sånn på?

Først var det dette magebildet. Jeg er selv slank og fire måneder etter min andre fødsel på 2,5 år er jeg tilbake til min før-graviditetsvekt som er 55 kg. Når jeg måler 172 på strømpelesten sier det seg selv at jeg er slank. Selv om jeg er slank igjen nå var ikke magen paddeflat fire dager etter fødselen, og den er også langt fra feilfri nå. Jeg forstår godt at CBE var stolt og ville dele det, det jeg synes ble feil var at jeg synes hun fremstilte det som noe alle kan få til... Det er ytterst få som er så godt trent som henne i utgangspunktet, og ytterst få som både har tid og helse til å trene så mye gjennom svangerskapet. Det er også ytterst få som får så liten mage og som føder så små barn. Det er i alle fall ytterst få som får alle disse "fordelene" samtidig. Jeg mener hun har vært ekstremt heldig, og det burde hun også poengtert tydeligere. En annen ting er jo at hun ikke tok bilde fra siden.Jeg kunne også se flat ut forfra, men sett fra siden så hadde jeg fortsatt litt mage. Om bildet i tillegg faktisk er redigert (Noe jeg ikke skal påstå) er jo det hele bare tragisk.

Så var det dette med bilderedigeringen. Det som ble så feil var jo ikke at hun hadde redigert bildene i utgangspunktet. Det som blir så graverende feil er at de gang på gang påsto at de ikke redigerte noe annet enn lys. I tillegg gjorde de ofte et nummer ut av at de synes det var frekt at folk kunne tro noe annet. Hun har også flere ganger frontet at man skal være stolt av den kroppen man har og når ikke en gang hun, som har en kropp mange beundrer, en gang kan være stolt, da blir det hele bare fryktelig hyklersk.

Så kom dette med kommentarene. Det er jo ille nok at de har gjort det, men igjen så er det måten det blir gjort på som gjør at jeg kjenner jeg blir nesten sint. Tenkt å påstå at LKE gjorde det for å beskytte familien?? Kommentarene ble i de aller fleste tilfeller brukt for å vinne diskusjoner, skryte av egne innlegg og for å håne lesere. En haug av kommentarene var i tillegg på LKE sin egen blogg, så det hele blir bare for dumt. Og om hun visste om "noen" av dem hvorfor ikke bare slette dem selv?? Jeg tror ikke en sekund på unnskyldningen deres. Jeg tror de var sammen om det og at å skylde på LKE var den beste måten å gjøre det på i et desperat forsøk på å redde bedriften. Det er uansett veldig uprofesjonelt å skylde på kun han. De driver en bedrift sammen og har derfor like mye skyld begge to.

Joda, de får mange ufortjente og usaklige kommentarer, men det er nå likevel deres valg å fortsette med bloggingen. Og det er jo mye deres feil at folk blander CBE som person og bedriften CBE. I stede for å behandle disse to siste "skandalene" profesjonelt valgte de å innta offerrollen, med tåredryppende innlegg om hvor forferdelig hun har det. Jeg blir kvalm. Kommentar-skandalen "startet jo på torsdag og hun la ut bilder og innlegg om mat både fredag og lørdag. På mandag morgen kom innlegget om at hun verken spiste eller sov, og siden onsdag har det kommet daglig innlegg om mat og til og med ett om at hun sov så fryktelig godt i den digre hotell sengen.. Spar meg! Begynner nesten å lure på om hun gjør det med vilje slik at de har noe å sitte å flire av sammen. Sukk! Nei,når de selv er så opptatt av at bloggen ikke går på CBE som person så bør de også behandle de sakene som dukker opp profesjonelt og ikke personlig. I utgangspunktet så skjønner jeg ikke at de gidder å bruke tid og energi på de negative kommentarene en gang. Hva så om en leser mener hun har fått litt tykkere legger eller rundere hofter?? Til og med jeg skjønner at folk skriver det kun pga. de vet at hun tar seg nær av det. Det eneste riktig de kunne gjøre var å legge seg helt flate og beklage uten å legge skylden på det ene og det andre, men de klarer tydeligvis ikke å innrømme at de ikke er perfekte.. Det må liksom være andres grunn til at de har gjort som de har gjort... Det hele blir bare for dumt!

Dette var nå min mening, og det føles merkelig godt å få skrevet det ned. For min del så kommer jeg ikke til å stole et sekund mer på dette firmaet. Det er en pengegruve og ikke noe annet dessverre. At folk mener noe annet er for meg et mysterium. De kan umulig ha fått med seg hele bildet.

Du vet, det er bedriften Caroline som sover godt i hotellseng og spiser god mat, privatpersonen Caroline kan jo ha det helt for jævlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En feil? Hun løy om retusjering, og hetset, latterliggjorde og trakasserte de som kommenterte det.

De skrev også anonyme kommentarer for å hetse og trakassere de som ikke tilba jorden hun gikk på i kommentarene.

Hun har flere ganger blitt tatt i ren løgn og manipulasjon. Og hver gang har hun lagt skylden på alle andre enn seg selv. Bloggen tar inn millioner av kroner og er en bedrift som det tjenes gode penger på. Den er tatt i juks.

Du mener altså at løgn, bedrag, trakassering og juks for å tjene penger er greit?

Jeg kommer allikevel ikke til å boikotte noe som helst. Hun har lov til å forsvare seg mot de som har mobbet henne ganske så kraftig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge boikottet Ving. Ikke bare pga fotballfrue, men pga det virker som om de sponser alle bloggere med ferietur!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg gjorde de ofte et nummer ut av at de synes det var frekt at folk kunne tro noe annet. Hun har også flere ganger frontet at man skal være stolt av den kroppen man har og når ikke en gang hun, som har en kropp mange beundrer, en gang kan være stolt, da blir det hele bare fryktelig hyklersk.

Enig. Jeg husker også dette godt. Hun har vært skikkelig krass mot dem som har spurt om hun redigerte seg tynnere og har sluppet til masse kommentatorer som har regelrett skjelt ut den som spurte. I ettertid kan en jo lure på om det var paret Eriksen som skrev en del av de støttekommentarene... Hvis jeg hadde hatt all verdens tid, skulle jeg gått gjennom kommentarfeltet på bloggen, funnet frem noen slike kommentarer og sendt dem til VG. Kanskje folk da skjønner at problemet ikke er selve redigeringen.

Kjempebra kommentar, forresten!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå klarer jeg bare ikke holde munn lengre... Uansett hvor hardt jeg prøver så kan jeg ikke fatte og begripe at folk fortsatt kan ha tillit til denne bedriften...(.....)

edit: fjernet sitert tekst

Godt skrevet! Jeg er helt enig.

Endret av Clavel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg i alle fall en kommentar fra LKE hvor han sier at det er han som redigerer bildene, så da vet vi at han ikke har hatt noen skrupler med å bidra til konas utseendekomplekser med å redigere henne tynnere, i hvert fall:

http://carolinebergeriksen.no/2014/09/04/on-the-cover/comment-page-1/#comment-1140037

Og så benekter han selvfølgelig redigering.

Har tatt en screendump av det siden det sikkert blir slettet i løpet av dagen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer allikevel ikke til å boikotte noe som helst. Hun har lov til å forsvare seg mot de som har mobbet henne ganske så kraftig.

Om du boikotter eller ikke, er ditt eget valg. Jeg reagerer bare på at du påstår at fruen har blitt mobbet så kraftig. Jeg vet ikke hva hun sensuerer, men man må regne med å få reaksjoner på slik selvdyrkelse og opphøying av seg selv som hun bedriver.

Skriver man at man aldri har hatt uren hud og noen bemerker at bilder som ikke er tatt av henne viser noe annet er det IKKE mobbing. Lyver man på seg karakterer og man blir tatt for det - er dette IKKE mobbing. Sier man at man har et feilfritt språk, er det ikke mobbing å gi tilbakemeldinger på at hun skriver mye feil. Jeg kunne fortsatt til det kjedsommelige. Poenget er at det ikke er mobbing at "feil" blir påpekt når du hardnakket påstår at du er feilfri.

Jeg mener at alle disse kommentarene har hun lagt opp til selv. Ingen hadde bemerket dette, hvis hun hadde "innrømt" eller iallefall ikke benektet at hun er akkurat som alle andre med feil og mangler.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du boikotter eller ikke, er ditt eget valg. Jeg reagerer bare på at du påstår at fruen har blitt mobbet så kraftig. Jeg vet ikke hva hun sensuerer, men man må regne med å få reaksjoner på slik selvdyrkelse og opphøying av seg selv som hun bedriver.

Skriver man at man aldri har hatt uren hud og noen bemerker at bilder som ikke er tatt av henne viser noe annet er det IKKE mobbing. Lyver man på seg karakterer og man blir tatt for det - er dette IKKE mobbing. Sier man at man har et feilfritt språk, er det ikke mobbing å gi tilbakemeldinger på at hun skriver mye feil. Jeg kunne fortsatt til det kjedsommelige. Poenget er at det ikke er mobbing at "feil" blir påpekt når du hardnakket påstår at du er feilfri.

Jeg mener at alle disse kommentarene har hun lagt opp til selv. Ingen hadde bemerket dette, hvis hun hadde "innrømt" eller iallefall ikke benektet at hun er akkurat som alle andre med feil og mangler.

Det har nå vært ganske så mange stygge kommentarer i diverse tråder om Caroline og familien hennes her på kg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer boikott-delen nå.

Jeg påpeker at denne millionbedriften svindler, jukser, manipulerer, lyver og hetser. For så å skylde på alle andre. Mener du virkelig det er greit?

Hvis kvinnen blir mobbet så får hun gjøre noe med det. For eksempel skru av kommentarer, eller kreve at folk skriver under sitt eget navn, eller lignende. Å jukse, lyve og manipulere for så å skylde på andre er ikke et gyldig forsvar mot noe som helst.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå vært ganske så mange stygge kommentarer i diverse tråder om Caroline og familien hennes her på kg.

Ja, jeg er sikker på at hun gråter hele veien til banken.

Endret av jabx
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...