Gå til innhold

Sang som får deg til å gråte?


mulle

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

"Tir n´a Noir" med Vamp - fordi den er så utrolig bra :grine:

"Still Here" med Kristian Valen - fordi den er så utrolig dårlig :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker en sang mormor hadde på kassett: handlet om en liten jente som var på sykehus og skulle få komme hjem til diverse høytider. Endte med at hun døde. Het noe med "Hospitalet" tror jeg. Jeg stortutet hver eneste gang' date=' og hadde sikkert gjort det nå også.[/quote']

Er det den som lyder noe sånt: "I en seng på hospitalet..." jeg husker melodien med det er den eneste jeg husker av teksten, min stefar sang den hele tiden da jeg var liten. Trist ja..

Ellers Christian Valen m Still Here nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte sanger minner meg om enkelte ting, og det kan gi meg vann i øynene.

Som "one more try" George Michael og "unbreak my heart" Toni Braxton.

Ellers blir jeg alltid trist når jeg hører den sangen, som jeg aldri husker hva heter, men hun som har fødselsdag og venter på både den ene og den andre som helt har glemt henne.

"Jasså, sier du det, du kan ikke komme fra. Du tok feil av hvilken dag det var. Nei det gjør ingen ting. Om det er noe bare ring - for jeg finns jo her hver dag"..... :grine:

Hver gang jeg hører den tenker jeg at nå må vi ta en tur og besøke bestemor og bestefar!

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du griner en del du skjønner jeg, Yvonne..? :wink:

Hehe, kanskje, men jeg tror ikke det. Men det kommer jo helt ann på når jeg hører de sangene. Når minnene dukker opp etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigvart Dagsland og Karoline Krüger: "Ka e du redd for?" får tårene fram nå om dagen...

Ellers blir jeg rørt av Hanne Krogh som synger om Haugalandet, fordi det er stedet der mitt hjerte også kommer fra...

Det er i det hele tatt mange sanger som får meg til å sippe, det er avhengig av situasjon og følelsesmodus der og da! :wink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers blir jeg alltid trist når jeg hører den sangen, som jeg aldri husker hva heter, men hun som har fødselsdag og venter på både den ene og den andre som helt har glemt henne.  

"Jasså, sier du det, du kan ikke komme fra. Du tok feil av hvilken dag det var. Nei det gjør ingen ting. Om det er noe bare ring - for jeg finns jo her hver dag"..... :grine:  

Hver gang jeg hører den tenker jeg at nå må vi ta en tur og besøke bestemor og bestefar!

Fru Nitha

Den sangen kan eg og begynne å grine av.. Det e Vikingarna som synge den (hvertfall den versjonen eg har hørt)..

So e Blått en dag, Eg ser, Ka e du redd for? typiske sanga som eg kan begynde å grine av- om eg e i rett stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner jo ikke hver gang jeg hører på de, men tears in heaven ( fra da fetteren min på 17 år døde i en bilulykke), o helga natt (da tenker jeg på hvor mye jeg savner min avdøde farmor, det var yndlingssangen hennes), så er det kristian valen, (ingen grunn, blir bare så rørt av den sangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Höstvisa, med Cumulus.

"Vägen hem var mycket lång" osv, og refrenget: "skynda dej älskade, skynda att älska, dagarna mörknar minut för minut" osv.

Ingen annen sang som griper meg på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten begynte jeg alltid å gråte når far sang vesleblakken. Får litt klump i halsen når jeg synger den nå og.

Herregud, ja! Får lyst til å tute bare jeg tenker på den! Og så Eg ser som mange har nevnt får meg til å grine. Mye annet også, men det kommer veldig an på stemning: Noen ganger gråter jeg, andre ganger ikke. Av klassisk musikk er det Chopins sørgemarsj, preludium i em, Mozart 2.sats av klaverkonsert 23, og Schumanns Die beiden grenadiere som får tårene til å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har nylig sett Atter en Konge, så Annie Lennox - Into the West ligger høyt på tårelista. Ser for meg lille Frodo på skipet. :cry: Tror jeg er litt for lettrørt for mitt eget beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...