Jump to content
elisaday

SOFIE ELISE

Recommended Posts

SupaWoman
På 5.4.2019 den 19.57, Missy1 skrev:

Er veldig sikker på at hun har skrytt av at disse pillene gjør at håret gror fortere og at man får økt hårvekst av de. 

Det er heller ikke sånn at hvis du river ut håret ditt i perioder, så vokser det aldri ut igjen. Isåfall burde jeg vært fri for hår både her og der på kroppen. Man kan få reaksjoner på kjemikalier som gjør at man får skallede flekker i hodebunn, men de kommer ikke spesifikt bak ørene for å si det sånn. Da er det flekkvis her og der. Og den reaksjonen bør behandles, så tror ikke det har skjedd og gått henne hus forbi. 

Pillene er svada. Det er ikke nytt for meg. Det er bare interessant å se at hun igjen og igjen motsier seg selv. Burde føre logg på løgnene sine kanskje (eller helst bare slutte å lyve for å tjene seg rik)

Hvis du utsetter håret ditt for exstensions i åresvis KAN håret slutte å vokse ut igjen.  Akkurat som overplukkede bryn aldri vokser ut igjen.  

Fortsetter under...

Gul_gul
7 hours ago, J.. said:

Det skal vel uansett henvises som ett sitat,feks 

blablabla sitat ukjent.

De sier det i filmen også,boken har jeg ikke lest.

Måten VG fremstiller setningen fra SE-boken er litt misvisende, IMO. I SE-boken (som er roman*) var det en tanke hovedpersonen (jeg-figuren) tenkte, men VG har utelatt slutten på setningen...

"Vi aksepterer den kjærligheten vi tror vi fortjener, tenkte jeg." 

... så det i VG høres ut som noe den virkelige SE forteller i boken. (Sådan oppfattet jeg det i VG i hvert fall). 

*Jeg vet SE-boken er basert på hennes egen historie, men det er skjønnlitteratur likevel. 

Anonym1990.
1 time siden, Gul_gul skrev:

Tja.. Freia bruker fortsatt palmeolje, så det er vel en uavsluttet sak? :vetikke: 

Er liksom en gjenganger det med disse bloggerne/influencerene(?) de starter noe men avslutter det sjeldent, så står det uoppklart men de får cred for at de gjør noe bra uavhenging om hvordan saken ender, eller i de fleste tilfeller ikke ender. 

Viking-girl

Syns hun dukker opp «over alt» for tida. Reklamerer for Storytel og den første boka si, og nå for noen sovepiller på sin private Instagramstory. Et eller annet naturpreparat. Eneste som var «positivt» å se er at hun ser fresh og fin ut i akkurat lik min Missoni morgenkåpe 😄

Annonse

Nasse Nøff  ❤

Synes det lange innlegget som liksom var såå personlig og bra.. var ufattelig dårlig skrevet. Lyser lang vei at hun prøver å være litt forfatter-isj og skrive på en poetisk måte eller noe. Ble bare rotete, kronglete å lese og veldig uforståelig. Forstår ikke 70% av innlegget og jeg har lest det tre ganger.
Den om å være outsider. 
https://sophieelise.blogg.no/velkommen-inn-til-utsiden.html

Lexii
38 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Synes det lange innlegget som liksom var såå personlig og bra.. var ufattelig dårlig skrevet. Lyser lang vei at hun prøver å være litt forfatter-isj og skrive på en poetisk måte eller noe. Ble bare rotete, kronglete å lese og veldig uforståelig. Forstår ikke 70% av innlegget og jeg har lest det tre ganger.
Den om å være outsider. 

Skriver hun virkelig at hun er outsider? Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint, for den kvinnen der misbruker både diagnoser og sterke ord så til de grader! Skulle vært bøter for å misbruke sånt.

Gul_gul

Privat IG... er det nytt? 

28bgwtl.png

nicecar
30 minutter siden, Gul_gul skrev:

Privat IG... er det nytt? 

28bgwtl.png

Yup, hun sanker følgere. Men hva trenger man IG til når alt av bilder hun legger ut legges ut på Jodel 🤣

nicecar
4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Den om å være outsider. 

Til nå har hun lagt ut minst hundre innlegg av typen "Mitt mest personlige innlegg EVAH!". Er bare clickbait i mangelen av noe mer interessant å skrive om.

Nasse Nøff  ❤
4 timer siden, Lexii skrev:

Skriver hun virkelig at hun er outsider? Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint, for den kvinnen der misbruker både diagnoser og sterke ord så til de grader! Skulle vært bøter for å misbruke sånt.

Tenkte jeg også. For meg personlig (ikke spekulasjon, min mening, gedigen forskjell!) så føler jeg at hun prøver å være kul og edgy igjen, og det å ikke passe inn er ikke normalt, for alle føler jo at man passer inn over alt til en hver tid. *ironi*. 

1 time siden, nicecar skrev:

Til nå har hun lagt ut minst hundre innlegg av typen "Mitt mest personlige innlegg EVAH!". Er bare clickbait i mangelen av noe mer interessant å skrive om.

Enig og det var derfor jeg klikket meg inn, for å se om det var noe nytt. Det var det ikke. 

n.jenta

IMG_IMG_1556133925796_1.jpg

Annonse

Anonym907654

Syns ikke noe om hva hun formidler til de yngre.. Det skulle vært bedre forbilder. Men bedre har hun heldigvis blitt.

Justlooking
Posted (edited)

Hm, kom akkurat innom på slutten av et TV-program som testet haircare. Sophie Elise har reklamert mye for dette innimellom at hun skriver at hun sliter med at håret hennes ikke vokser. Firmaet bak produktet ville ikke møte TV crewet og SE ville ikke uttale seg etter det jeg forsto. Lurepiller hjelper som kjent sjeldent og det er dumt å ta til takke med alle slags rare godt betalte reklameoppdrag. Det gjør ikke troverdigheten bedre for å si det veldig mildt 😊

Men det å reklamere for søppelrydding er en vinn-vinn for alle. Tror det er viktig at bloggere reklamerer for noe som er bærekraftig fremfor alt mulig tull om de skal overleve i bransjen fremover.

PS, det var i helsekontrollen på tv2, sjekket TV-guiden.

Edited by Justlooking
Tilføyelse

Gul_gul
3 minutter siden, Justlooking said:

Hm, kom akkurat innom på slutten av et TV-program som testet haircare. Sophie Elise har reklamert mye for dette innimellom at hun skriver at hun sliter med at håret hennes ikke vokser. Firmaet bak produktet ville ikke møte TV crewet og SE ville ikke uttale seg etter det jeg forsto. Lurepiller hjelper som kjent sjeldent og det er dumt å ta til takke med alle slags rare godt betalte reklameoppdrag. Det gjør ikke troverdigheten bedre for å si det veldig mildt 😊

Jeg har tidligere "etterforsket" litt på de her Haircare pillene - de er godkjent som kosttilskudd (et minimumskrav, ikke et kvalitetsstempel) så det er lov å reklamere for dem. Og jeg mener å huske det er lov å si de har "beviselig effekt" på håret fordi de inneholder ølgjær. (Vet ikke hva minimumsgrensen for "beviselig effekt" er, om det er 0.5% eller 2%, men det er i alle fall ikke 50%). Men uansett, det største problemet er at pillene selges (til ågerpris!*) på abonnement som er vanskelig å avslutte - en helt bevisst og kynisk strategi. (Noe som firmaet bak Haircare pillene neppe gjør klart for bloggere osv. som reklamerer for produktet).

*Man kan kjøpe ølgjær-piller til ~1/50 av prisen i vanlige helsekostbutikker.   

Edie

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, adm.

nicecar

Okey hva er greia med hånda foran trynet på alle bilder og videoer som blir lagt ut? Ser helt idiotisk ut.

smalls

Nå har det gått for langt. Hvis hun ikke slutter snart, så kommer hun til å ødelegge ansiktet. Da er det no turning back. Jeg skjønner heller ikke at kirurger rører henne nå. Hadde de vært profesjonelle, så hadde de sagt nei. Jeg synes hun var søt og pen før, men hun er ikke til å kjenne igjen. Hun kommer ALDRI til å bli fornøyd.

Hadde blitt kjempe trist om dette var min datter 😕

2ney
Posted (edited)

Kan noen legge ut IMGUR? 😊

Edited by 2ney