Gå til innhold
elisaday

SOFIE ELISE

Anbefalte innlegg

lb
1 minutt siden, Sorbus skrev:

Jeg tror kanskje SE har litt mer innflytelse enn du har fått med deg. Sophie Elise var årets mektigste kvinne i norske medier i 2015.

http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-kaares-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier/a/23587114/

I tillegg skriver SE kun om samfunnsrelaterte ting som noen andre allerede har satt lys på allerede. Hun slenger bare på for å komme i rampelyset. Og hun velger alltid den vinklingen som setter SE i best lys. Ikke nødvendigvis forankret i virkeligheten, men veldig bra for imaget.

Jeg driter egentlig i Sophie Elises meninger. I motsetning til mange av kollegene hennes kan hun både rettskriving og hun kan ordlegge seg. Men jeg har barn, og jeg synes det er skremmende at denne dama skal ha mulighet til å påvirke dem på noen som helst måte. Hele dama er fake, fra lepper til meninger...

Det vet jeg veldig godt at hun var. Hun påvirker sikkert i en viss grad hun og, men jeg tror andre bloggere og media generelt kan påvirke negativt i enda større grad. Misforstå meg rett, jeg er totalt imot denne normaliseringen av operasjoner og alt som er, men å legge all skyld og påvirkning på en person går rett og slett ikke. 

SE har satt ting på dagsorden, men at de fleste sakene er om ting som allerede er i media kan sikkert stemme. Det er dog veldig vanlig også, vanlig å skrive kronikker tilbake til noe som allerede er tatt opp i media. 

Om hele hu, fra tær til hode hadde vært falskt, betyr ikke det at meningene er falske. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

elisaday
42 minutter siden, lb skrev:

Ja, for du kjenner henne jo personlig og vet hva hun er interessert i. Palmeoljedebatten satt SE på dagsordenen f.eks. Så at hun bare skriver samfunnsrelevante innlegg om ting som er i media den perioden er bare tull. 

Mener du palmeoljedebatten som gjaldt Freia? For det var vel der det engasjementet stoppet, da hun har reklamert for sminke med samme ingredienser etterpå.

Endret av elisaday

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elisaday
11 minutter siden, elisaday skrev:

Mener du palmeoljedebatten som gjaldt Freia? For det var vel der det engasjementet stoppet, da hun har reklamert for sminke med samme ingredienser etterpå.

Venter på en relevant kommentar mot dette.

Endret av elisaday

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ms. Daisy

Mye av det Sophie Elise fronter er generelt ikke noe jeg legger merke til, men så glimter jo dama til også til tider da. Som nå i det siste innlegget. Kudos til Sophie Elise for at hun tør å ha politiske meninger og si hva hun mener. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest orfeus

Mennesker er lettlurte. Sofie Elise er i "stallen" til nettavisen/tv2 og de bruker henne kynisk for å skaffe seg klikk, fordi hun er spektakulær, både utseendemessig og i det hun gjør (operasjoner, blotting, etc). Uten all botoxen, fillersene, diverse plastiske operasjoner og løshår, ville hun ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt, det kan vi kanskje være enige om? Dette er vinn-vinn, for media og for bloggeren, og det dreier seg bare om penger og oppmerksomhet. Man skal være bra naiv om man ikke skjønner det. Og det mest komiske: Hvor har dere det fra at hun ble kåret til den mektigste mediakvinnen? Hvor leste dere det? Hvem var ansvarlig for den kåringen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
korallrev
3 minutter siden, orfeus skrev:

Mennesker er lettlurte. Sofie Elise er i "stallen" til nettavisen/tv2 og de bruker henne kynisk for å skaffe seg klikk, fordi hun er spektakulær, både utseendemessig og i det hun gjør (operasjoner, blotting, etc). Uten all botoxen, fillersene, diverse plastiske operasjoner og løshår, ville hun ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt, det kan vi kanskje være enige om? Dette er vinn-vinn, for media og for bloggeren, og det dreier seg bare om penger og oppmerksomhet. Man skal være bra naiv om man ikke skjønner det. Og det mest komiske: Hvor har dere det fra at hun ble kåret til den mektigste mediakvinnen? Hvor leste dere det? Hvem var ansvarlig for den kåringen? 

http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-kaares-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier/a/23587114/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus
5 minutter siden, korallrev skrev:

Det står i artikkelen jeg linket til også - jeg svarte bare på spørsmålet om hvilken kåring det er snakk om, for regner med det var siktet til denne.

Dere må gjerne tro på alt dere finner på nettet, men noen ganger kan man jo sjekke hva som ligger bak en påstand, i dette tilfellet hva som skjuler seg bak navnet på et nettsted. Hvem som helst kan gjøre det han gjorde, altså påstå noe. Det ligger ingen tung begrunnelse bak, bare generell svada.

Endret av orfeus
Skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
korallrev
Akkurat nå, orfeus skrev:

Dere må gjerne tro på alt dere finner på nettet, men noen ganger kan man jo sjekke hva som ligger bak en påstand, i dette tilfellet hva som skjuler seg bak navnet på et nettsted. Hvem som helst kan gjøre det han gjorde, altså påstå noe. Det ligger ingen tung begrunnelse bak, bare generelt svada.

Som sagt; jeg er klar over dette, er ikke engang jeg som omtalte henne som den mektigste kvinnen i norsk media, jeg kjeder meg en lørdag kveld og linket til den aktuelle kåringen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest orfeus
13 minutter siden, korallrev skrev:

Som sagt; jeg er klar over dette, er ikke engang jeg som omtalte henne som den mektigste kvinnen i norsk media, jeg kjeder meg en lørdag kveld og linket til den aktuelle kåringen :)

Haha, kjeder meg jeg også, ellers hadde jeg ikke vært her 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Masof

Kvinner er kvinners verste fiende 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Herol
7 timer siden, orfeus skrev:

Hun er ikke lenger i "stallen" til nettavisen. Drifter bloggen selv, så hun tjener ikke på klikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

neiognei
17 timer siden, Llise skrev:

Syns det er litt morsomt at hun i nyeste innlegget starter med å si at hun ikke vil heve seg over noen eller bevise at hun er et bedre menneske enn andre, før hun gjør nettopp det ved å rakke kraftig ned på Listhaug. Ikke nok med det, men hun er ikke engang oppdatert nok til å vite årsaken til at Listhaug "plasket i vannet", kanskje greit å sjekke fakta før neste samsunnsengasjerte innlegg.

Huffameg, tenk å rakke sånn ned på stakars uskyldige Listhaug da. Hun er jo bare en stakars liten innvandringsminister. Må være snill mot henne.

Hadde hun hørt grunnen til at hun "plasket" i vannet hadde hun nok ikke endret mening, for hele greia var like "trist" som det ble fremstilt som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
neiognei

Og altså. "Hun heter faktisk Sofie". So what?? Komikerfrue heter Marna, Annijor heter Anniken osv i det uendelige folk som heter noe annet enn bloggnavnet. Er det noen som bryr seg om at hun kaller seg Sophie Elise? Sier det noe om henne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Llise
4 minutter siden, neiognei skrev:

Huffameg, tenk å rakke sånn ned på stakars uskyldige Listhaug da. Hun er jo bare en stakars liten innvandringsminister. Må være snill mot henne.

Hadde hun hørt grunnen til at hun "plasket" i vannet hadde hun nok ikke endret mening, for hele greia var like "trist" som det ble fremstilt som.

Hadde du lest innlegget mitt hadde du sett at det handler ikke om "stakkars Listhaug", hun tåler det nok. Det handlet om at hun motsier seg selv. Hun vil ikke heve seg over andre, men bruker resten av blogginnlegget på å gjøre nettopp det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Friluftsdame
12 timer siden, orfeus skrev:

Jeg følger ikke bloggen til SE, ganske enkelt fordi det hun generelt virker å fylle sitt liv med ikke interesserer meg. Men jeg har jo ikke unngått å legge merke til at hun er opptatt av å fikse på utseende. Henne om det, selv om det nok ikke ville vært et forbilde jeg ville ønsket dersom jeg hadde unge døtre.

Imidlertid er det tydelig å observere fra sidelinjen, uten å følge henne, at dette er en jente med meningers mot. Hun driver business ja, og hun benytter sin posisjon til å fronte saker som engasjerer og opprører henne. Jeg kan ikke tenke meg at denne dama lar seg styre verken av Nettavisen eller andre. 

Jeg synes det er flott. Stå på SE, jeg heier på deg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edie

Ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, kommentar til moderering, omtale av kropp, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Endret av Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joia

hun burde fått munnkurv for å skrive noe offentlig annet enn det hun vet best, nemlig plastikkirurgi, sminke, mote, bilde og overfladiske ting. På privaten kan hun diskutere så mye hun vil.

fordi hun har en såpass stor flokk som følger henne og lytter til det hun klarer å lire av seg uten noen som helst politisk eller samfunns yrkesmessig bakgrunn.

Da hun måtte på "rehab", ble det bare nok for min del. Som et hån mot de som virkelig har avhengighetsproblemer. Oppsøkte jeg denne "nyheten?" Nei, det stod klistret på forsiden på vg nett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BlendaSensitive
10 minutter siden, Joia skrev:

hun burde fått munnkurv for å skrive noe offentlig annet enn det hun vet best, nemlig plastikkirurgi, sminke, mote, bilde og overfladiske ting. På privaten kan hun diskutere så mye hun vil.

fordi hun har en såpass stor flokk som følger henne og lytter til det hun klarer å lire av seg uten noen som helst politisk eller samfunns yrkesmessig bakgrunn.

Da hun måtte på "rehab", ble det bare nok for min del. Som et hån mot de som virkelig har avhengighetsproblemer. Oppsøkte jeg denne "nyheten?" Nei, det stod klistret på forsiden på vg nett.

Så fordi dama har mye sminke, silikon etc, så kan hun ikke ha politisk oppfattning???

Hva er neste udemokratiske knebling fra deg? Intelligens? utdanningsnivå?

Da mener jeg at alle som skriver Livets Harde Skole som utdanning, burde holde munn og bare diskutere det de kan. Røyk, usunn mat, snylte på NAV, utbrodere privatlivet sitt online. 

Mener jeg det? Selvfølgelig ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her