Gå til innhold

Jaja, hvordan forklarer skeptikerne dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Cold reading innbebærer vel en eller annen form for kommunikasjon. Denne fyren holder jo en monolog.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Ja, han har bare undersøkt om folka som skal intervjue ham og bløffer på den måten, men alle såkalt synske driver jo med cold reading/bløff osv.

Jeg antok hva det var og postet med en gang, før jeg så klippet.

Endret av tannfortunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tannfortunge skrev:

Ja, han har bare undersøkt om folka som skal intervjue ham og bløffer på den måten, men alle såkalt synske driver jo med cold reading/bløff osv.

Jeg antok hva det var og postet med en gang, før jeg så klippet.

Moving the goalposts. Takk for at du viser oss hvor rasjonelle skeptikere er.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moving the goalposts. Takk for at du viser oss hvor rasjonelle skeptikere er.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

De driver jo alle på med cold reading og bløff, hvorfor er det feil å nevne teknikkene de bruker?

Jeg skjønner at du så gjerne vil tro på dette og derfor er du det perfekte offer for spådamer, synske osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tannfortunge skrev:

Jeg skjønner at du så gjerne vil tro på dette og derfor er du det perfekte offer for spådamer, synske osv.

Nei, jeg tror ikke på dette, men jeg vet også at de fleste "skeptikere" gjerne er mennesker med en sterk trang til å tro på autoriteter og hva myndighetene forteller dem at er riktig og sant, slik at de ikke evner å undersøke noe og tenke selv, og heller ikke har den fjerneste anelse om hva vitenskapelige prinsipper dreier seg om.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke på dette, men jeg vet også at de fleste "skeptikere" gjerne er mennesker med en sterk trang til å tro på autoriteter og hva myndighetene forteller dem at er riktig og sant, slik at de ikke evner å undersøke noe og tenke selv, og heller ikke har den fjerneste anelse om hva vitenskapelige prinsipper dreier seg om.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Herregud :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cold reading innbebærer vel en eller annen form for kommunikasjon. Denne fyren holder jo en monolog.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Det går ikke an å sammenligne dette med cold reading nei.

Om man holder det for usannsynlig at han snakker med døde, mener jeg nå at det er like usannsynlig at han har googlet det han forteller eller lest det på kroppsspråket på en eller annen måte, han måtte ha overnaturlige google-evner eller mimikk-lesnings-evner også da.

Anonymkode: 04a1b...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tannfortunge skrev:

Herregud :) 

Trodde ikke han eksisterte?

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke an å sammenligne dette med cold reading nei.

Om man holder det for usannsynlig at han snakker med døde, mener jeg nå at det er like usannsynlig at han har googlet det han forteller eller lest det på kroppsspråket på en eller annen måte, han måtte ha overnaturlige google-evner eller mimikk-lesnings-evner også da.

Anonymkode: 04a1b...92f

Kanskje han bruker DuckDuckGo. Har hørt det skal være mye bedre når det gjelder å finne detaljert informasjon om bestemødre.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke han eksisterte?

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Tro på nissen om du vil. Jeg bestemmer ikke over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tannfortunge skrev:

Tro på nissen om du vil. Jeg bestemmer ikke over deg.

Ho ho ho!

15492464_10154606198030861_3895948767762

 

Anonymkode: 9aa5d...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tannfortunge skrev:

Ja, han har bare undersøkt om folka som skal intervjue ham og bløffer på den måten, men alle såkalt synske driver jo med cold reading/bløff osv.

Jeg antok hva det var og postet med en gang, før jeg så klippet.

Synsing basert på antagelser altså, veldig vitenskapelig.

Anonymkode: 04a1b...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synsing basert på antagelser altså, veldig vitenskapelig.

Anonymkode: 04a1b...92f

Jeg la meg på samme nivå som TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, han er bare helt RÅ! Den eneste andre forklaringen her, enn at han snakker med hennes døde søster, må være at hun har fortalt ham alt dette på forhånd og er en god skuespiller eller eventuelt at noen hun kjenner ekstremt godt har fortalt han alt dette og vil spille henne et råttent puss. Hun sier ingenting og har ingen mimikk, han kunne ikke ha googlet eller lest på kroppsspråket hennes at søsteren døde brått av uventet sykdom, at svigermoren hetter Anna, og at hun bærer søsterens ring! 

 

Anonymkode: 04a1b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2017 den 7.16, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke på dette, men jeg vet også at de fleste "skeptikere" gjerne er mennesker med en sterk trang til å tro på autoriteter og hva myndighetene forteller dem at er riktig og sant, slik at de ikke evner å undersøke noe og tenke selv, og heller ikke har den fjerneste anelse om hva vitenskapelige prinsipper dreier seg om.

Anonymkode: 9aa5d...f1b

Burde ikke alle vi "skeptikerne" blitt kristne i løpet av skolegangen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele forklaringen ligger i "folkeopplysningen" på NRK som tok for seg denne svindelen. Se den episoden.

Anonymkode: 5f223...b05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele forklaringen ligger i "folkeopplysningen" på NRK som tok for seg denne svindelen. Se den episoden.

Anonymkode: 5f223...b05

Så de tok for seg diss videoene som jeg har postet...aha...

Anonymkode: 04a1b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Flere korte, raske og nøyaktige readinger fra han, ca. 5 minutter inn 

 

 

Anonymkode: 04a1b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en på radio, dette går ikke an å forklare, anbefales om man vil ha sin verden snudd på hodet: 

 

Anonymkode: 04a1b...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptiker får først en reading, så forteller han hva han opplevde med det etterpå. Dette er ikke fisking, det er ikke "cold reading". Mediet får inn ting her som er altfor spesifikke, og som også ikke kan googles. 

 

Anonymkode: 04a1b...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...