Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig? Har selv bare vært i showers med venninner og med kvinnelige familiemedlemmer. En venninne har termin i mars og jeg som hennes beste venninne har lyst å lage Babyshower for henne. Men hun har ikke spesielt stort nettverk. Derfor tenkte jeg om det er mulig å invitere den kommende pappaen også, samt foreldre og broren hennes. Hva trur dere? 

Anonymkode: 3c082...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge den yngre garde er det vanlig blant kidsa å innvitere gutta også. Det er gjerne stas når førstemann i gjengen får en baby, og  for hver generasjon viskes kjønnslinjene mer og mer ut. For de litt eldre er det gjerne flere som har fått og da blir det mer fokus på å utveksle erfaringer. Ikke alle synes det er like kult å fortelle intime detaljer fra svangerskap og fødsel foran svigerfar. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på normen, gjør det dere har lyst til og gjør det koselig for dere!!

Anonymkode: f2370...20e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen tradisjon med Babyshower i Norge. 

Derfor er det vel heller ingen absolutte "regler" som må følges. 

Anonymkode: cff6c...912

• Liker 8
Skrevet

Tenkte på det her om dagen faktisk. Min kunnskap om babyshower kommer utelukkende fra amerikanske filmer og serier, men jeg synes det er veldig rart at det kun er for mor og venninner der. Angår ikke babyen faren, eller hva?

• Liker 2
Skrevet

Grunnen at det er ofte kvinner som er bedt i en babyshower er fordi guttene kunne ikke bryr seg mindre om alle "babysnakk" og samtaler om hvordan underlivet hennes har det for tiden.  Uansett hvor ivrig de er for å ha sitt første barn. 

Liten nettverk? Invitere 5 stk da... må ikke invitere hele nabolaget.  Men kanskje hun har noen arbeidskollegaer som hun kunne tenke å ha med? Mor/tanter? Ellers lag din egen fest og invitere guttene da.  

Skrevet
3 timer siden, artigsjokk skrev:

Tenkte på det her om dagen faktisk. Min kunnskap om babyshower kommer utelukkende fra amerikanske filmer og serier, men jeg synes det er veldig rart at det kun er for mor og venninner der. Angår ikke babyen faren, eller hva?

Dere er nødt til å slutte å leve i janteloveverden deres.  Bare fordi moren har en babyshower betyr ikke at faren er ikke viktig - av alle babyshowers jeg har vært med på i mitt liv (som er godt over 20 stk) hadde guttene NULL interesse å være med på.   Alt må ikke være likestilt og ingen burde tolke at faren er uønsket og mindre verdt bare fordi mødre får en liten selskap før babyen er født. 

• Liker 2
Skrevet

MEN - det er ingen regler.  Dere kan lage en babyshower og gjør AKKURAT det dere vil!  Invitere guttene!  Ingen babyshower politi kommer og ta dere for det! lol. 

AnonymBruker
Skrevet

Både samboeren min og bror min var med i babyshoweren jeg fikk :) bare koselig det

Anonymkode: 4ffc8...e4d

Skrevet
7 timer siden, artigsjokk skrev:

Fordi gutta vil sjelden høre om slimpropper, spjæring, hemoroider, melkespreng osv, og de fleste jenter synes ikke det er så kult å snakke om sånne ting foran kameraten til typen. 

Gutta synes heller ikke det er så artig å snakke om uro og usikkerhet foran gud og hvermansen, så mange tar en babyshower for gutta så de kan ta en tur på pub'n og snakke over en øl. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Fordi gutta vil sjelden høre om slimpropper, spjæring, hemoroider, melkespreng osv, og de fleste jenter synes ikke det er så kult å snakke om sånne ting foran kameraten til typen. 

Det vil ikke jeg som jente heller.. Selv om jeg er gravid. Og jeg tror ikke venninnene mine hadde satt så stor pris på det heller.

Inviter gutter hvis det passer seg sånn :) Alle må jo ikke delta på de samme samtalene heller.

Anonymkode: a6a5c...2aa

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil ikke jeg som jente heller.. Selv om jeg er gravid. Og jeg tror ikke venninnene mine hadde satt så stor pris på det heller.

Inviter gutter hvis det passer seg sånn :) Alle må jo ikke delta på de samme samtalene heller.

Anonymkode: a6a5c...2aa

Det var satt litt på spissen, kan like godt være samtaler om ammepress og fødselsdepresjoner. Poenget er at visse ting snakker man om med venninner, men ikke typene til venninnene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...