Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, sandra1989 skrev:

Jeg er 6+3 og i elendig form.. jeg synes du er skikkelig heldig! Jeg er kvalm nesten døgnet rundt og har gått ned 6 kilo, er nesten umulig å jobbe. Jeg hadde noen dager der jeg plutselig følte meg i fin form uten kvalme. Da var jeg bare øm i brystene men ingen andre tegn. Da ble jeg også ganske bekymret selv om det sannsynligvis ikke betyr noe som helst. :) kanskje du kan bestille tidlig ultralyd for å sjekke hjertelyden? 

Huff ja jeg vet at jeg er heldig. Jeg har ikke spydd med

de andre barna mine, men var kvalm med gutta. Kun litt kvelds kvalm innimellom med jenta. Vi skal på UL 30.01, så får bare vente å håpe på det beste. Selv om det er lenge siden jeg mistet så sitter det sterk i minne å komme på UL i uke 13 uten at det er liv! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.1.2017 den 13.05, Vanilla_88 skrev:

Noen andre som har hatt vondt i magen under/etter sex? Dette bekymret meg litt, men etter googling skjønte jeg at det visst er ganske normalt.

 

Det har skjedd her også, eller jeg får ubehag nederst i magen (sikkert i livmoren?).. Jeg hadde det i sist svangerskap også, googlet det da og fant ut at det er ganske vanlig :)

På 21.1.2017 den 11.15, frk.Sanna skrev:

Huff ja jeg vet at jeg er heldig. Jeg har ikke spydd med

de andre barna mine, men var kvalm med gutta. Kun litt kvelds kvalm innimellom med jenta. Vi skal på UL 30.01, så får bare vente å håpe på det beste. Selv om det er lenge siden jeg mistet så sitter det sterk i minne å komme på UL i uke 13 uten at det er liv! 

 

Lite symptomer her også, skal på ul på fredag da, og håper jeg blir litt mer avslappet da :) jeg har full forståelse for at det minne fortsatt sitter i :( hadde du vært på UL før uke 13 eller var det første UL? JM og lege sier at MA skjer så skjeldent, men jeg har to venniner som det har skjedd med, begge tilfeller oppdaget ved UL i uke 12-13, så jeg stoler ikke helt på den statistikken om at det skjer svært skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lysis skrev:

 

Det har skjedd her også, eller jeg får ubehag nederst i magen (sikkert i livmoren?).. Jeg hadde det i sist svangerskap også, googlet det da og fant ut at det er ganske vanlig :)

Lite symptomer her også, skal på ul på fredag da, og håper jeg blir litt mer avslappet da :) jeg har full forståelse for at det minne fortsatt sitter i :( hadde du vært på UL før uke 13 eller var det første UL? JM og lege sier at MA skjer så skjeldent, men jeg har to venniner som det har skjedd med, begge tilfeller oppdaget ved UL i uke 12-13, så jeg stoler ikke helt på den statistikken om at det skjer svært skjeldent.

Jeg hadde ikke vært på UL i forkant nei. Jeg følte på meg at noe ikke stemte og etter jeg fikk brunlig utflod dro jeg til legen som sendte meg videre på sykehuset. Hvilken uke er du i? Stikinger/murringer du kjenner? Regner med det er livmoren som vokser, men hadde du det likt sist gang? Jeg skal på UL neste mandag😊 Jeg har såre brystvorter, svimmelbyer innimellom og har vært veldig trøtt. Vet vi er heldig som slipper kvalmen☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Jeg hadde ikke vært på UL i forkant nei. Jeg følte på meg at noe ikke stemte og etter jeg fikk brunlig utflod dro jeg til legen som sendte meg videre på sykehuset. Hvilken uke er du i? Stikinger/murringer du kjenner? Regner med det er livmoren som vokser, men hadde du det likt sist gang? Jeg skal på UL neste mandag😊 Jeg har såre brystvorter, svimmelbyer innimellom og har vært veldig trøtt. Vet vi er heldig som slipper kvalmen☺️

Etter sex (ikke at det blir så mye av det for tiden.. :fnise:) så er det en form for murringer jeg kjenner. Ubehagelig, men ikke vondt.

Jeg er 7+3 nå. Fant denne i et annet forum: http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=12&d=02&y=16 og i følge den går jo statistikken for SA ned etter uke 9.... Vet ikke om den er til å stole på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg helt tørr kaste meg inn her, men ser det er andre her som surrer rundt med mye av de samme tankene så er jo greit å ha noen å dele de med.  Nesten litt redd jeg jinxer det på et vis.  Men jeg har vel uansett innsett at jeg er gravid, og vil jo være det så sant ingenting tilsier noe annet i fremtiden.  Og etter 6 positive graviditetstester så er fakta fortsatt at jeg er gravid.

Har hele livet hatt PCO og rundet akkurat 40 i desember.  Samboer med en mann som har to nesten helt voksne barn. Etter å ha hatt menssymptomer i 2-3 uker i strekk begynte jeg å føle at det ikke helt kunne stemme, og jeg tok min første test for 1,5 uke siden med en tydlig strek.  Endte opp med å dra på apoteket og teste to ganger til den kvelden og neste morgen.  Tok like greit to tester til utover uka i tilfelle noe kunne ha endret seg, men like positivt.  Har aldri tidligere vært  gravid selv om jeg i fast forhold ikke har brukt prevensjon. Så dette er så uventet som det kan bli!

Jeg har liksom følt meg mindre gravid selv om jeg har en del små symptomer.  Puppene er litt ømme i blant, men ikke så ømme som i starten.  Har litt murringer i magen. Oppblåst, men var verre i starten.  Fryser (jeg fryser ellers aldri).  Og jeg er bittelitt uggen i blant, men ikke så mye.  Ellers greit med energi.

Var hos legen i dag, og skal til tett oppfølging siden jeg har PCO og økt risiko for diabetes og i tillegg har jeg alderen da.  Så er henvist til utvidet bildediagnostikk.  Jeg tror jeg er cirka 6-7 uker på vei, det 8 uker siden sist mens.  Men jeg har nok pga PCO'en min utvidet syklus og vet derfor ikke helt sikkert hvor langt på vei jeg er. 

Har fortalt kollegaen min siden vi deler kontor og hun konstant i to uker har spurt meg om magen min, og det ble litt slitsomt.  Og endte opp med å fortelle mamma og bestevenninen min siden jeg var så sjokkert, og trengte å dele tankene mine med noen siden samboeren ikke helt visste hva han følte. Men selv de best planer kan ende opp med å endres. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg også. :vinke:

Er bare 4+2 så mye kan fortsatt skje. Hadde en SA i høst. Ikke noe særlig med symptomer foreløpig, og det er jeg jo selvsagt bekymret over.. Men får bare gi det litt tid og håpe på det beste. Termin er beregnet til 03. oktober. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på tidlig ultralyd! Fikk se at alt virket normalt hittil, og at det var ett bankende hjerte :hjertesmil: Nå føler jeg meg skikkelig lettet, selv om jeg vet det fortsatt er tidlig. Er egentlig 6+6 i følge utregninger, men ble "satt tilbake" til begynnelsen av uke 6. Jeg som synes dagene går sååå sakte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Vanilla_88 skrev:

Da har jeg vært på tidlig ultralyd! Fikk se at alt virket normalt hittil, og at det var ett bankende hjerte :hjertesmil: Nå føler jeg meg skikkelig lettet, selv om jeg vet det fortsatt er tidlig. Er egentlig 6+6 i følge utregninger, men ble "satt tilbake" til begynnelsen av uke 6. Jeg som synes dagene går sååå sakte :sjenert:

Så deilig med et bankende hjerte💕 Har du merket noe til graviditeten? Jeg skal på UL neste mandag og gruergleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Velkommen til dere nye 😄

Jeg hadde vondt i magen i natt og fikk en del brun utflod, så da fikk jeg jo nærmest panikk med en gang. Sendte en mail til hun jeg var på privat ultralyd hos for 2 uker siden og fikk komme før hun åpnet. Fantastisk dame 😄

Alt så bra ut med de to små, men morkaken ligger foreløpig foran åpningen så det kan være grunnen til utfloden. De ligger heldigvis i hver sin fostersekk så da er det ikke like stor risikosvangerskap som hvis de hadde delt. Så nå skal jeg ta det helt med ro og ikke engste meg for hver en minste forandring frem til neste kontroll på sykehuset 😄 De ble målt til 9+ 4 i dag da så jeg slapp plutselig to dager, og det hjelper jo alltids på 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Berlinerbolla skrev:

Velkommen til dere nye 😄

Jeg hadde vondt i magen i natt og fikk en del brun utflod, så da fikk jeg jo nærmest panikk med en gang. Sendte en mail til hun jeg var på privat ultralyd hos for 2 uker siden og fikk komme før hun åpnet. Fantastisk dame 😄

Alt så bra ut med de to små, men morkaken ligger foreløpig foran åpningen så det kan være grunnen til utfloden. De ligger heldigvis i hver sin fostersekk så da er det ikke like stor risikosvangerskap som hvis de hadde delt. Så nå skal jeg ta det helt med ro og ikke engste meg for hver en minste forandring frem til neste kontroll på sykehuset 😄 De ble målt til 9+ 4 i dag da så jeg slapp plutselig to dager, og det hjelper jo alltids på 😄

 

Så bra at alt var i orden med spirene dine i magen, skjønner godt at du ble bekymret. Fantastisk å ha en som ordner time med en gang😀 De er tøffe psyiske de første 12/13 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
1 time siden, frk.Sanna skrev:

Så bra at alt var i orden med spirene dine i magen, skjønner godt at du ble bekymret. Fantastisk å ha en som ordner time med en gang😀 De er tøffe psyiske de første 12/13 ukene.

Ja det er helt fælt hvor bekymret man kan bli. Og det blir jammen ikke lettere når de er kommet ut heller 😄

 

Hvor mye betaler dere for tidlig ultralyd? Og hva "får" dere?

Hun jeg går til tar 600kr før uke 11. Da sjekker hun at målene stemmer og at alt ser bra ut og jeg har fått med et bilde begge gangene. Deg jeg fikk i dag var i 3d, men jeg ser ikke så mye forskjell så tidlig. Fikk også med et skriv med målene og hun sendte henvisning tiø sylehuset første gangen jeg var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Ja det er helt fælt hvor bekymret man kan bli. Og det blir jammen ikke lettere når de er kommet ut heller 😄

 

Hvor mye betaler dere for tidlig ultralyd? Og hva "får" dere?

Hun jeg går til tar 600kr før uke 11. Da sjekker hun at målene stemmer og at alt ser bra ut og jeg har fått med et bilde begge gangene. Deg jeg fikk i dag var i 3d, men jeg ser ikke så mye forskjell så tidlig. Fikk også med et skriv med målene og hun sendte henvisning tiø sylehuset første gangen jeg var der. 

Nei fra første sekund er man bekymret for disse barna våres og hele livet☺ Det var billig. Tror det koster ca 1100 kr for ultralyd uansett tidspunkt på privatklinikken jeg skal til😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
24 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Nei fra første sekund er man bekymret for disse barna våres og hele livet☺ Det var billig. Tror det koster ca 1100 kr for ultralyd uansett tidspunkt på privatklinikken jeg skal til😱

Ja har sett at "alle" på kg betaler så mye. 

Jeg har funnet to her i byen som tar 500 og 600kr, og hun jeg gikk til da jeg skulle ha minste tog 700, men tror hun har sluttet nå. Rart det er så store forskjeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til de nyeste :) i dag har jeg vært på ultralyd. Termin stemte, hjertet var der og en liten reke på 15 mm. <3 Vi betalte 600 kr, undersøkelsen tok jo ikke mer enn fem-ti minutt. Vi skal i uke 12 også, det er samme pris da. Synes det høres veldig mye ut å betale over 1000 kr. for en så kort undersøkelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her vil jeg også være med.

Testet positivt torsdag forrige uke, etter halvannen uke med svært ømme bryst og små mensmurringer. Det var planlagt, men ettersom jeg ikke engang rakk å få mensen etter å ha sluttet på p-piller for nøyaktig to mnd siden, så gikk det litt fortere enn jeg hadde trodd.. Sambo var i sjokk et par dager, men nå gleder han seg og snakker masse om det.

Jeg har Faktor V Leiden mutasjon (hetro), og har dobbelt så stor risiko for å miste i første trimester - åtte ganger så stor risiko i andre og tredje. Derfor gruer jeg meg på en måte, samtidig var det viktigste for meg at jeg nå vet jeg kan få barn i hvert fall.

Jeg har sagt det til søsteren min og to venninner, men klarer ikke si det til familien helt ennå. Føles vanskeligere å si i fra til dem dersom jeg evt. mister deres første barnebarn, enn å si det til venninner.

Siden jeg ikke rakk å få mensen etter noen år på pilla, aner jeg jo ikke hvor langt jeg er på vei. Fredag kjøpte jeg en CB ukesindikatortest. Den viste 2-3. Legen mente på mandag at jeg sikkert var tre uker, jeg tipper jeg er nærmere fire-fem, haha. Tenkte jeg skulle få meg en tidlig UL om ca tre uker, så jeg ser hvor langt jeg er på vei + hjerte (forhåpentligvis).. Gleder meg til å følge alle her, og håper det går bra for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her :biggrin:

Jeg er endelig gravid etter 4 prøverørsforsøk og har termin 5. oktober. Det er så rart å si. Jeg klarer ikke helt å kjenne glede over graviditeten ennå fordi jeg er så redd for å miste. Skal på ultralyd 14. februar, da er jeg 7 uker, og etter den får jeg forhåpentligvis til å slappe litt mer av og glede meg. Jeg er også veldig spent på om det blir tvillinger, det ble nemlig satt inn to flotte egg :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melder meg også inn, vet ikke heelt om jeg tør egentlig, da jeg har mistet 4 ganger det siste året. Men har en god følelse denne gangen! :) 

4+5 idag, fryktelig tidlig enda, og tiden går altfor sakte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nalaque skrev:

Melder meg også inn, vet ikke heelt om jeg tør egentlig, da jeg har mistet 4 ganger det siste året. Men har en god følelse denne gangen! :) 

4+5 idag, fryktelig tidlig enda, og tiden går altfor sakte! 

Kjære vene, skjønner du er nervøs😐 har du hatt utredning etter 4 aborter? Krysser alt jeg har for at alle gode ting er 4💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Kjære vene, skjønner du er nervøs😐 har du hatt utredning etter 4 aborter? Krysser alt jeg har for at alle gode ting er 4💞

Nei, i sommer fant de ut at jeg hadde blæremola, og uten at det var meningen (hehe) ble jeg gravid to ganger rett etter utskrapningen, så de mente jeg mistet pga molaen. Litt vanskelig å forklare, kjenner jeg. 

Takk for det, krysser alt jeg og. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nalaque skrev:

Nei, i sommer fant de ut at jeg hadde blæremola, og uten at det var meningen (hehe) ble jeg gravid to ganger rett etter utskrapningen, så de mente jeg mistet pga molaen. Litt vanskelig å forklare, kjenner jeg. 

Takk for det, krysser alt jeg og. :biggrin:

Så bra da, men da går det helt sikker fint denne gangen😀 aldri hørt om blæremola før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...