Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017

lysis

Anbefalte innlegg

Gjest Berlinerbolla
21 minutter siden, malicious skrev:

Hei!

Er redd for å jinxe alt sammen, men jeg drister meg litt likevel. Testet positivt med barn nummer 2 på lørdag, så er ganske så fersk. Håper lille frøet holder seg inne og vokser seg sterk og fin! Hei alle jenter :-)

Foreløpig termin sånn ca 19 oktober.

Gratulerer 😄

3 timer siden, PositivPessimist skrev:

Jeg har jo helt glemt når jeg var hos legen første gang sist. Tenkte å ringe over helga, men mener jeg faktisk hadde vært innom både lege og jordmor en gang før ultralyd.

Er dere mange som tar tidlig ultralyd. Jeg tenkte aldri på det sist, men kjenner nå at jeg har litt flere bekymringer.

Tror det er litt fordi jeg vet om hvor mye mer som kan være galt, og at jeg er livredd for at det som er der inne ikke er i live engang.

Slitsomt med alle disse tankene 😏

Jeg har vært på privat ulyralyd 3 ganger allerede :rodme:

Alle gangene fordi jeg har hatt brun utflod og menssmerter. Ingenting galt noen av gangene heldigvis. Bare jeg som er overnervøs. ( Og fordi det "bare" koster 600kr pr gang og det virker ikke så mye i en gang, men det blir jo litt når du ganger med 3) 

I morgen skal jeg på sykehuset og se så da koster det ihvertfall ingenting. Håper bare alt står bra til. Har hatt dårlig magefølelse den siste uka men det er nok bare nervene som tuller med meg. Snart 12 uker nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, PositivPessimist skrev:

Jeg har jo helt glemt når jeg var hos legen første gang sist. Tenkte å ringe over helga, men mener jeg faktisk hadde vært innom både lege og jordmor en gang før ultralyd.

Er dere mange som tar tidlig ultralyd. Jeg tenkte aldri på det sist, men kjenner nå at jeg har litt flere bekymringer.

Tror det er litt fordi jeg vet om hvor mye mer som kan være galt, og at jeg er livredd for at det som er der inne ikke er i live engang.

Slitsomt med alle disse tankene 😏

Vi valgte ta ULi uke 7 for å sjekke vekst/hjertelyd + vi skal på UL i uke 13 for å sjekke organger/nakkefold etc. For min del har det vært veldig beroligende å sett at alt er bra selv om vi ikke har noen garantier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Gratulerer 😄

Jeg har vært på privat ulyralyd 3 ganger allerede :rodme:

Alle gangene fordi jeg har hatt brun utflod og menssmerter. Ingenting galt noen av gangene heldigvis. Bare jeg som er overnervøs. ( Og fordi det "bare" koster 600kr pr gang og det virker ikke så mye i en gang, men det blir jo litt når du ganger med 3) 

I morgen skal jeg på sykehuset og se så da koster det ihvertfall ingenting. Håper bare alt står bra til. Har hatt dårlig magefølelse den siste uka men det er nok bare nervene som tuller med meg. Snart 12 uker nå 😄

Det var billig:) Vi betalte 1250 kr for en ultralyd. Alt er nok i orden. Masse lykke til i morgen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
14 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Det var billig:) Vi betalte 1250 kr for en ultralyd. Alt er nok i orden. Masse lykke til i morgen💕

Takk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PositivPessimist skrev:

Gratulerer! 😃 

Nesten samme termin som meg da. 14. oktober. Til tross for nicket velger jeg å være optimist 😉

Gratulerer til deg også! Burde jo være optimist, for alt gikk bra sist ( :ler: ) men vil ikke helt juble før uke 12 og tidlig UL :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Flere fastleger har ultralydapparat. Min har det,  og da koster det bare en symbolsk sum. Jeg betalte 150 for tidlig ultralyd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å blø litt i dag, men det stoppet etter en times tid. Tror jeg må inn til lege for å måle hcg i morgen og mandag. Blødde i forrige svangerskap også, men synes det var mer i dag enn forrige gang. Prøver å være optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
31 minutter siden, malicious skrev:

Jeg begynte å blø litt i dag, men det stoppet etter en times tid. Tror jeg må inn til lege for å måle hcg i morgen og mandag. Blødde i forrige svangerskap også, men synes det var mer i dag enn forrige gang. Prøver å være optimist :)

Å, det er aldri kjekt å blø. Håper alt står bra til. Har du bestilt time hos legen?

Jeg hadde første kontroll på sykehuset i dag og heldigvis er ikke magefølelsen min til å stole på i det hele tatt og alt sto bra til med begge to. Det eneste er at de deler morkake så risiko for ttts er der, men skal inn til kontroll annen hver uke fra uke 14 så det går nok bra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Å, det er aldri kjekt å blø. Håper alt står bra til. Har du bestilt time hos legen?

Jeg hadde første kontroll på sykehuset i dag og heldigvis er ikke magefølelsen min til å stole på i det hele tatt og alt sto bra til med begge to. Det eneste er at de deler morkake så risiko for ttts er der, men skal inn til kontroll annen hver uke fra uke 14 så det går nok bra 😄

Så bra da, men hva er TTTS? Pleier de være 2

morkaker når man venter tvillinger altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
10 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Så bra da, men hva er TTTS? Pleier de være 2

morkaker når man venter tvillinger altså😊

Lettest å sette inn screenshot 😄

IMG_7233.PNG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Lettest å sette inn screenshot 😄

IMG_7233.PNG 

Takk☺ Men trodde dere ventet toeggende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
7 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Takk☺ Men trodde dere ventet toeggende??

Nei de er eneggede. Måtte bla meg tilbake å se, og jeg skrev noe om at toeggede er arvelig og øker med alderen, men at jm trodde mine var eneggede. Lett å blande 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Nei de er eneggede. Måtte bla meg tilbake å se, og jeg skrev noe om at toeggede er arvelig og øker med alderen, men at jm trodde mine var eneggede. Lett å blande 😄

Ah da har jeg rotet, så gøy med eneggende😀👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Det stoppet relativt raskt, så jeg håper alt går bra. Ba om legetime i dag, men fikk på tirsdag. Godt legene forstår hva som er viktig for meg :ler:  Testet i dag tidlig og har like sterk strek nå som før blødningen, så får teste hver morgen frem til jeg skal til legen. Uansett skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Så artig med eneggede! Og tvillinger generelt. Kunne gjerne tenkt meg det også! :) Veldig greit med tett oppfølging da, så føler du deg trygg fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere og trening forresten? Vet ikke hvor aktive dere evt var før dere ble gravid?

Denne uka har jeg vært litt slapp, av flere årsaker. Men har gått flere turer i tillegg til en spinningtime.

Har planer om litt trening i helga også, og en bedre neste uke.

Sist jeg var gravid trente jeg hele graviditeten, akkurat som før. Bare endret litt på intensiteten og varierte etter dagsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener mindre enn før, fordi jeg rett og slett ikke har energi til det. Det var lettere i forrige svangerskap når jeg kunne slappe av etter jobb, men nå har jeg jo en aktiv gutt som må passes på til leggetid.

jeg forsøker å få inn to økter i uka, har prioritert spinning og jogging så lenge bekkenet holder seg fint. Styrke blir jeg alltid litt usikker på, jeg liker best å gå på gruppetimer, men er usikker på hvilke øvelser jeg ikke bør gjøre (mtp magemusklene)? Sist trente jeg frem til uke 37, håper på å klare det samme denne gang. Jeg får mye mer energi av å trene, selv om intensiteten blir lavere og lavere jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trent jevnt og trutt og trente frem til jeg begynnte i permisjon de siste graviditetene, med første gikk jeg mye tur. Nå har jeg hatt pause fra treningsenter siden i høst og føler jeg aldri har vært i så dårlig form, men jeg er i gang med å gå tur, trener lett styrke på stuegulvet + yoga. Jeg har planer om å melde meg inn på treningsenter snart og det å trene styrke i svangerskapet tror jeg er veldig bra for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å komme med detaljer her, men jeg må bare.. i kveld da jeg gikk på do oppdaget jeg litt brun utflod og fikk panikk med en gang. Opplevde ikke det sist jeg var gravid og er redd for at dette betyr at noe er galt.

Ut fra hva jeg leser (selv om jeg vet at man ikke bør Google), så kan det være helt normalt. Hvor lenge bør det evt gå før jeg kontakter lege?

Har vært veldig kvalm i dag og har i kveld ekstremt oppblåst mage og luftsmerter 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
10 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Beklager å komme med detaljer her, men jeg må bare.. i kveld da jeg gikk på do oppdaget jeg litt brun utflod og fikk panikk med en gang. Opplevde ikke det sist jeg var gravid og er redd for at dette betyr at noe er galt.

Ut fra hva jeg leser (selv om jeg vet at man ikke bør Google), så kan det være helt normalt. Hvor lenge bør det evt gå før jeg kontakter lege?

Har vært veldig kvalm i dag og har i kveld ekstremt oppblåst mage og luftsmerter 😏

Jeg har hatt brun utflod flere ganger, og litt rødt. Jeg sprenger mest sannsynlig blodkar i underlivet pga stort press når jeg kaster opp. Jeg var på 3 privatultralyder fordi jeg får helt panikk. Alt har vært fint med de små. Så de dansende inni magen senest på torsdag da jeg var på første kontroll på sykehuset 😄 Er 12 uker i dag og hadde første "panikanfall" da jeg var 7 uker på vei. 

Forstår godt at du er bekymret, men hvis det bare er litt og du ikke begynner å blø friskt blod er det nok ingenting galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...