Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sandra1989
8 timer siden, Lss skrev:

@sandra1989 takk for positivt svar :) tok en ny test morningen etter som viste 3+ igjen! Nå har jeg fått time på onsdag så da krysser vi fingrene :) 

Jeg er sikker på det går bra :) der er jo 90 % sjanse cirka for at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er som er sykemeldte? Jeg er så trøtt og sliten, og i dag kastet jeg opp og har brukt egenmelding. Har så dårlig samvittighet ovenfor jobben. Jeg er ganske ny og ønsker ikke å informere om graviditeten ennå, heller ikke lyst å bli sykemeldt, men i dag klarte jeg bare ikke å dra på jobb :( . Kan ikke huske at 1.trimester var så slitsomt sist..

Hva hjelper mot kvalme og lite overskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
24 minutter siden, fuerza skrev:

Noen er som er sykemeldte? Jeg er så trøtt og sliten, og i dag kastet jeg opp og har brukt egenmelding. Har så dårlig samvittighet ovenfor jobben. Jeg er ganske ny og ønsker ikke å informere om graviditeten ennå, heller ikke lyst å bli sykemeldt, men i dag klarte jeg bare ikke å dra på jobb :( . Kan ikke huske at 1.trimester var så slitsomt sist..

Hva hjelper mot kvalme og lite overskudd?

Mine dager består av å kaste opp og å sove frem til ungene kommer hjem. Jeg er tar opp fag som privatist og skal egentlig lese på dagene men har ikke åpnet en bok i år. Gleder meg til eksamen til våren ja 😬

Var helt lik med de tre andre og det ga seg ikke før jeg fødte så dette kan bli kjekke måneder. Med de ble jeg sykemeldt i uke 6 og kom meg desverre ikke tilbake. Graviditet er ingen sykdom sies det, men den kan jaggu gjøre deg syk 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, men VANVITTIG trøtt og sliten. Null energi. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen på jobb...

Hvor lang tid tok det før dere ble kvalme for første gang? Jeg synes det er så rart at jeg ikke er det :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke kvalm, men jeg er utrolig trøtt. La meg klokka 20 i går:fnise:

 

20 minutter siden, Vanilla_88 skrev:

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, men VANVITTIG trøtt og sliten. Null energi. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen på jobb...

Hvor lang tid tok det før dere ble kvalme for første gang? Jeg synes det er så rart at jeg ikke er det :/ 

Det er like vanlig å ikke være kvalm, som å være kvalm :) å ha null energi er også et symptom. Mange tenker at alle gravide spyr og er kvalme, men min erfaring er flertallet faktisk ikke har det slik. Bare vær glad for at du ikke er kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
2 timer siden, Vanilla_88 skrev:

Jeg er ikke kvalm i det hele tatt, men VANVITTIG trøtt og sliten. Null energi. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen på jobb...

Hvor lang tid tok det før dere ble kvalme for første gang? Jeg synes det er så rart at jeg ikke er det :/ 

Jeg har blitt kvalm i slutten av uke 5 hver gang. Nesten så jeg lurte på om det va psykisk siden det kom som en klokke med alle. Men denne gangen testet jeg ikke før i uke 6 og da hadde jeg allerede kastet opp i en uke, sp jeg er nok bare sånn.

Jeg kjenner flere som ikke har vært kvalme enn som har vært, og alle har de fått barn så bare gled deg over hver dag du slipper, men vi kan godt bytte hvis du vil 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Er 5+5  i dag. Er kvalm, trøtt og svimmel. Håper ikke jeg mister! Da vil alt dette liksom være for ingenting :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært morgenkvalm og innimellom i over en uke alt og jeg er kun i uke 5, men det har gått fort over heldigvis. Ellers ekstremt slapp/trøtt, svimmelbyer og tiltaksløs. Jeg faller helt i do etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 17.53, sandra1989 skrev:

Velkommen!

Usj, jeg er så kvalm og uggen hele tiden at jeg begynner  å bli mer og mer rolig mtp spontanabort, ennå jeg bare er 5+4. Takk og lov at jeg ikke bekymrer meg hele tiden!! Begynner å glede meg!

Tusen takk! :) Kan eg spør om det er noken her inne som har erfaring med å skrive graviditetsdagbok? Tenkte det kunne vere kjekt for både meg, far og barnet å sjå tilbake på i seinare tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Er det mulig å gå gravid og ikke bekymre seg halvt i hjel av alt? 

Det er fjerde gangen jeg går gravid og jeg blir bare mer bekymra for hver gang. Nå har jeg "mensmurringer" og vondt i magen, og da er det rett inn å google spontan abort, selv om jeg vet at det mest sannsynlig bare er livmoren som strekker seg. Hver minste forandring i dagsform og ømmhet i puppene, hvis jeg går en hel time uten å være kvalm, alt analyseres. Slitsomt. 

Andre som kjenner seg igjen eller er jeg bare "gal"?

Endret av Berlinerbolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989
28 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Er det mulig å gå gravid og ikke bekymre seg halvt i hjel av alt? 

Det er fjerde gangen jeg går gravid og jeg blir bare mer bekymra for hver gang. Nå har jeg "mensmurringer" og vondt i magen, og da er det rett inn å google spontan abort, selv om jeg vet at det mest sannsynlig bare er livmoren som strekker seg. Hver minste forandring i dagsform og ømmhet i puppene, hvis jeg går en hel time uten å være kvalm, alt analyseres. Slitsomt. 

Andre som kjenner seg igjen eller er jeg bare "gal"?

Du beskriver meg på en prikk i går.. i går fikk jeg noen vondter som minnet litt om menskrampe på høyre siden av magen nede. Varte i 30 - 60 minutter før det endelig gav seg.. da var jeg på grensen til å ta smertestillende, det var ganske vondt. Men nå er jeg tilbake til normalen igjen. Og ja, for hver ting jeg kjenner tar hjernen min sin vante runde : "spontanabort?  Embryo sluttet å utvikle seg riktig? Svangerskap utenfor livmor?" ... du er ikke alene!

Jeg er førstegangsgravid forresten. Og det er nesten litt betryggende å høre at mer erfarne også har det slik. Det er  bare synd fordi dette tar omtrent all den tankekraft jeg skulle brukt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berlinerbolla
9 minutter siden, sandra1989 skrev:

Du beskriver meg på en prikk i går.. i går fikk jeg noen vondter som minnet litt om menskrampe på høyre siden av magen nede. Varte i 30 - 60 minutter før det endelig gav seg.. da var jeg på grensen til å ta smertestillende, det var ganske vondt. Men nå er jeg tilbake til normalen igjen. Og ja, for hver ting jeg kjenner tar hjernen min sin vante runde : "spontanabort?  Embryo sluttet å utvikle seg riktig? Svangerskap utenfor livmor?" ... du er ikke alene!

Jeg er førstegangsgravid forresten. Og det er nesten litt betryggende å høre at mer erfarne også har det slik. Det er  bare synd fordi dette tar omtrent all den tankekraft jeg skulle brukt på jobb.

Hehe, godt det ikke bare er meg 😄

Jeg fikk innkallelse til første sjekk på sykehuset i dag og ble litt skuffa over at jeg ikke fikk time før om 3 uker. Jeg har lest meg frem til at det er rett tidspunkt for å sjekke det de skal, men jeg vil helst inn hver uke frem til jeg begynner å kjenne spark, det er så godt å se hjertene slå, der og da fins det ingen bekymringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Hehe, godt det ikke bare er meg 😄

Jeg fikk innkallelse til første sjekk på sykehuset i dag og ble litt skuffa over at jeg ikke fikk time før om 3 uker. Jeg har lest meg frem til at det er rett tidspunkt for å sjekke det de skal, men jeg vil helst inn hver uke frem til jeg begynner å kjenne spark, det er så godt å se hjertene slå, der og da fins det ingen bekymringer. 

 

Hvorfor skal du på sykehuset på sjekk? Jeg har vært ganske rolig pga tidlig sterk positiv test og symtomer. Jeg var kvalmen sist uke, men ikke denne uka så da frykter jeg MA med en gang🙈 Dette er 5 gang jeg er gravid (3 barn + 1 ma i uke 13). Gleder meg til de magiske 12-14 ukene er forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
10 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Hvorfor skal du på sykehuset på sjekk? Jeg har vært ganske rolig pga tidlig sterk positiv test og symtomer. Jeg var kvalmen sist uke, men ikke denne uka så da frykter jeg MA med en gang🙈 Dette er 5 gang jeg er gravid (3 barn + 1 ma i uke 13). Gleder meg til de magiske 12-14 ukene er forbi!

Jeg skal ha tvillinger og hun jeg var på tildlig ultralyd hos tror de er eneggede. Så da må jeg opp for å se om de deler begge fosterhinnene eller om de bare deler en, det er vist lettest å se mot slutten av 1 trimester. Hvis de deler begge må de ut i uke 34, men hvis de har en hver får jeg gå til uke 37. 

Kan jeg spørre når du hadde MA-en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Berlinerbolla skrev:

Jeg skal ha tvillinger og hun jeg var på tildlig ultralyd hos tror de er eneggede. Så da må jeg opp for å se om de deler begge fosterhinnene eller om de bare deler en, det er vist lettest å se mot slutten av 1 trimester. Hvis de deler begge må de ut i uke 34, men hvis de har en hver får jeg gå til uke 37. 

Kan jeg spørre når du hadde MA-en? 

Ah ja da skjønner jeg. Spennende å se om det er eneggede😀 Jeg hadde MA første gang jeg ble gravid som 22 åring for 14 år siden😊

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen, fylte ut helsekortet for gravide og fikk søkt om fødeplass :) skal tilbake dit om 6 uker. Tror jeg vil ha flest svangerskapskontroll-timer hos jordmor fremover... Neste uke skal jeg på tidlig ultralyd (privat), gleder meg! Får man med bilder, selv om det ikke er så mye å se?

Håper bare hjertet slår og at det virker normalt foreløpig. Klarer ikke å glede meg heeeelt... Vil bare at tiden skal gå fort og at jeg kommer inn i andre trimester, så jeg kan slappe av LITT mer :) 

Noen andre som har hatt vondt i magen under/etter sex? Dette bekymret meg litt, men etter googling skjønte jeg at det visst er ganske normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som knapt føler seg gravid om dagen? Kjenner jeg blir litt nervøs pga jeg er i overraskende bra form om dagen. Jeg har kun hatt såre brystvorter og vært ekstra trøtt den siste uka thats it. Jeg hadde en del murringer/stikninger da jeg testet positivt nesten en uke før IKM og uka etter + var småkvalm innimellom frem til for 1 uke siden, men jeg sov ekstremt dårlig uka etter jeg testet positiv så kvalmen kan ha komt pga det. Ellers har jeg fryse/svettebyer og er litt svimmel innimellom da men. Jeg er inne i uke 6.

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989
1 time siden, frk.Sanna skrev:

Flere enn meg som knapt føler seg gravid om dagen? Kjenner jeg blir litt nervøs pga jeg er i overraskende bra form om dagen. Jeg har kun hatt såre brystvorter og vært ekstra trøtt den siste uka thats it. Jeg hadde en del murringer/stikninger da jeg testet positivt nesten en uke før IKM og uka etter + var småkvalm innimellom frem til for 1 uke siden, men jeg sov ekstremt dårlig uka etter jeg testet positiv så kvalmen kan ha komt pga det. Ellers har jeg fryse/svettebyer og er litt svimmel innimellom da men. Jeg er inne i uke 6.

Jeg er 6+3 og i elendig form.. jeg synes du er skikkelig heldig! Jeg er kvalm nesten døgnet rundt og har gått ned 6 kilo, er nesten umulig å jobbe. Jeg hadde noen dager der jeg plutselig følte meg i fin form uten kvalme. Da var jeg bare øm i brystene men ingen andre tegn. Da ble jeg også ganske bekymret selv om det sannsynligvis ikke betyr noe som helst. :) kanskje du kan bestille tidlig ultralyd for å sjekke hjertelyden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...