Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tippeliste kjønn

Tror jeg foreløpig holder en knapp på gutt, selv om jeg egentlig er veeeldig usikker! 

:babyjente:

Tweet

Meley

Blomst12

Tyah

Azumarill 

 

:babygutt:

Pjusk

Aryamili

Jill

Lille_frosk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 13.33, Aryamili skrev:
 

Det er så hyggelig å få se babyen ❤️

Så fint at alt så bra ut!

Jeg tipper gutt :babygutt: Er det sånn at du skal på ny ultralyd eller blir det spenning frem til fødsel om det er en liten guttebaby eller jentebaby som bor i magen? :)

Det er helt fantastisk ❤️

Gutt er notert! I utgangspunktet skal vi vente til fødsel nå. Jeg ville egentlig vente til fødsel hele tiden, men siden mannen ville vite så ble vi enige om å vite det hvis de kunne se det på oul (vi har ikke fått vite kjønn med noen av miniene på oul, så det hadde vært typisk om vi hadde fått vite det denne gangen 😅). Samtidig har jeg veldig lyst til å ta 3d/4d UL, men kun om de ikke avslører kjønnet 😂 så vi får se hva det blir til. 

På 10.10.2018 den 18.57, tweet skrev:
 

For en gangs skyld tipper jeg jente 😁

Notert! :nigo:

På 10.10.2018 den 19.02, Rucula skrev:
 

Gratulerer så mye med graviditet!! Endelig! 

Tusen takk! Veldig etterlengtet graviditet som jeg nyter til det fulle nå ❤️

På 11.10.2018 den 0.49, Meley skrev:
 

Tipper jente 😁 så bra alt så bra ut ❤

 Notert! :nigo:

På 11.10.2018 den 10.08, blomst12 skrev:
 

Så spennende å ikke vite kjønn!!:) siden jeg har tre jenter tipper jeg du og får det :)

Det er egentlig veldig spennende :jepp: 

Jente er notert! 😊

På 11.10.2018 den 18.54, Jill skrev:
 

Jeg tipper gutt. 🤗

Notert! 😊

På 11.10.2018 den 20.40, Tyah skrev:
 

Jeg tipper jente :)

Notert! 😊

15 timer siden, Azumarill skrev:
 

Så gøy med flere som ikke vil vite(?) kjønn :jepp: Tipper jente!

Synes egentlig det er veldig spennende og ikke vite! :jepp: jente er notert! 

14 timer siden, lille_frosk skrev:
 

Gutt! 

Jeg beundrer alle som ikke vil vite kjønn jeg altså!!

Notert! 😊

Jeg husker at jeg ikke klarte å forstå hvordan folk klarte å ikke vite kjønn før fødselen tidligere, men nå har jeg en av hver fra før så det spiller liksom ingen rolle denne gangen. Jeg vet hvordan det er og være både guttemamma og jente mamma, og derfor klarer jeg å vente denne gangen (tror jeg). Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg er veldig spent likevel altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

På 15.11.2018 den 0.25, Paibunn skrev:

Hvordan går det? 😊

Takk som spør! Jeg er veldig treg til å svare, men skal komme med en oppdatering nå :laugh:

27+5.

I går var det nøyaktig 3 mnd igjen til termin, og på fredag går jeg offisielt inn i 3. trimester! Formen har vært overraskende fin hele svangerskapet egentlig, MEN det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen for det. Stort sett er alt fint altså, bare for å ha det sagt. 

Jeg har begynt å plages med bekkenet, men det går stort sett greit. Vondt og slitsomt når jeg jobber mange dager i strekk (står stort sett hele tiden på jobb), men helt overkommelig når jeg har en fridag eller to innimellom. Hormonene derimot er helt på styr. Eller, det vil si at jeg antar (og håper) at det er hormonene som spiller meg et puss. Jeg er sinnsykt usikker på meg selv og til og med mannen. Er sikker på at han har funnet seg en annen, annenhver dag og jeg har fått et veldig stort behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra han. I tillegg til at jeg har blitt veldig klengete :sjenert: Jeg har grått så mye og vært så nedfor i det siste at jeg innimellom har lurt på om jeg holder på å gå inn i en svangerskapsdeperasjon. Håper det går seg til etter hvert. Jeg har det fint innimellom "knekkene", men mens det står på så ser jeg liksom ikke glede eller noe positivt i noen ting. Gleder meg ikke til babyen kommer en gang, og det er vondt 💔

Ellers fikk jeg vite at babyen er rh positiv som sin far og storesøsken, så jeg skal inn på sykehuset i neste uke for å få sprøyte med rh-profylakse. Kjenner at det er litt ork å kjøre 1,5 time for å få ei sprøyte, spesielt nå rett før jul. Men må man så må man :tongue:

Kjenner ellers masse spark og bevegelse fra babyen. I går var h*n veldig aktiv på kveldstid. Mannen kjente til og med masse spark, selv om babyen vanligvis blir helt rolig så fort noen tar på magen min. Veldig koselig :hjerte: Må si jeg er spent på hvem som er der inne, og om det er gutt eller jente. Jeg har nesten hele veien hatt følelse på at det er en gutt, men en kveld her fikk jeg en sterk følelse på jente. Nå tror jeg gutt igjen, men må si at jeg blir litt forvirret over at det skal endre seg sånn :ler:

Siden det er 2 mnd siden sist jeg oppdaterte her så er det sikkert en masse jeg skulle oppdatert om, men jeg tror jeg stopper her, og så får jeg heller prøve å oppdatere dere litt oftere fremover :jepp:

Skulle vel egentlig flyttet denne dagboken over til graviditetsdagbøkene også, men jeg husker ikke hvordan det var man gjorde det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt føles så dritt og jeg føler meg så alene. Det eneste som på en måte får meg opp om dagene er ungene og at jeg MÅ på jobb.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Måtte vel bare få det ut :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 23.42, Pjusk skrev:

Alt føles så dritt og jeg føler meg så alene. Det eneste som på en måte får meg opp om dagene er ungene og at jeg MÅ på jobb.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Måtte vel bare få det ut :sukk:

Vet du, jeg tror jeg hadde en mild svangerskapsdepresjon de siste mnd før siste kom. Tilsynelatende uten grunn, men alt virket litt grått på en måte.  Gledet meg jo til baby kom men følte og på en nedstemthet. Ikke noe som tok overhånd, men nok til at jeg kjente det murret. Jeg sa det ikke til noen, ikke mannen en gang, men googla litt og skjønte fort jeg ikke var alene. Det hjalp faktisk litt. Jeg tenkte jo jeg var unormal, så var godt å lese at jeg ikke var alene. 

Men hvis du merker at det tynger deg veldig ville jeg snakka med noen, om det så er ei venninne eller familie. Jordmora di eller fastlegen har kanskje noen gode ord? 

Forøvrig føler jeg meg helt fin idag, den nedstemtheten forsvant relativt kort tid etter fødsel! Bare send meg en pm om du vil prate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.12.2018 den 21.15, blomst12 skrev:

Vet du, jeg tror jeg hadde en mild svangerskapsdepresjon de siste mnd før siste kom. Tilsynelatende uten grunn, men alt virket litt grått på en måte.  Gledet meg jo til baby kom men følte og på en nedstemthet. Ikke noe som tok overhånd, men nok til at jeg kjente det murret. Jeg sa det ikke til noen, ikke mannen en gang, men googla litt og skjønte fort jeg ikke var alene. Det hjalp faktisk litt. Jeg tenkte jo jeg var unormal, så var godt å lese at jeg ikke var alene. 

Men hvis du merker at det tynger deg veldig ville jeg snakka med noen, om det så er ei venninne eller familie. Jordmora di eller fastlegen har kanskje noen gode ord? 

Forøvrig føler jeg meg helt fin idag, den nedstemtheten forsvant relativt kort tid etter fødsel! Bare send meg en pm om du vil prate :)

Takk for gode ord :hjerte:

Jeg husker at jeg var en del nedstemt forrige svangerskap også, men det gikk over i en fødselsdeperasjon etterpå. Men det var liksom mer ubegrunnet om man kan si det. Litt sånn at jeg bare var nedfor og krisetenkte nok alt sammen. Denne gangen føler jeg at det kanskje er mer en "ordentlig" grunn til at jeg er sånn, samtidig som jeg tenker at det bare er jeg som er håpløs og overreagerer, overtenker osv.. Jeg kan ha et par dager hvor ting virker bra og jeg ikke har de store nedturene, men så kommer det alltid en dag igjen hvor alt virker helt svart. Jeg skulle sikkert snakket med legen om det og eventuelt fått noe hjelp, men jeg synes det er så flaut i tilfelle det er jeg som overreagerer. 

Håper virkelig det går over hos meg etter fødselen også (eller helst før). Jeg vet liksom ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn 😢

På 18.12.2018 den 23.27, tweet skrev:

:klem:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke! Synes du skal ta din psykiske helse seriøst og få snakket med noen ❤️ 

Håper du har hatt en fin jul til nå, selv om du har det tøft :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg Pjusken:hjerte: Tenker det er lurt å snakke med noen, viktig å ta helsa si på alvor. Det er ikke å overreagere. Vær raus med deg selv og husk at du fortjener å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
På 27.12.2018 den 17.42, tweet skrev:

Du overreagerer ikke! Synes du skal ta din psykiske helse seriøst og få snakket med noen ❤️ 

Håper du har hatt en fin jul til nå, selv om du har det tøft :klem:

Jula ble ganske fin til tross for litt varierende humør og psyke :klemmer:

På 28.12.2018 den 17.47, Aryamili skrev:

Klem til deg Pjusken:hjerte: Tenker det er lurt å snakke med noen, viktig å ta helsa si på alvor. Det er ikke å overreagere. Vær raus med deg selv og husk at du fortjener å ha det bra.

Tusen takk :hjerte:

På 28.12.2018 den 17.52, Sille4 skrev:

Sender deg en stor og god klem ❤️

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å komme med en statusoppdatering som jeg fant i den gamle dagboken min :)

Termin: 11.03.19

På vei: 32+6

Igjen til termin: 7+4 (hvis jeg har regnet riktig). 

Kjønn: vet ikke :babysmokk:

Utålmodig?: Nei. Jeg koser meg masse med gravidmagen og er ikke helt klar for at h*n skal komme enda. 

Aktivitet i magen: Veldig mye aktivitet for tiden. Skulle tro det var fest i magen innimellom :ler:

Navn: Aner ikke :laugh:

Vektøkning: Ca 11-12 kg :cry3:Legger vel sikkert på meg 20 kg denne gangen også. Hadde lagt på meg ca like mye med nr 1 på denne tiden også. 

Vann i kroppen: Ikke merket noe til det enda. 

Kynnere: Mye sterke kynnere, men ikke vonde heldigvis. 

Humør: Veldig hormonell! I det ene øyeblikket er jeg kjempeglad og fornøyd, i det neste sitter jeg og griner eller er sinna 🙈

Barnerom: H*n kommer til å sove inne hos oss den første tiden, så det stresser vi ikke med :)

Utstyr: Vi begynner å ha det meste på plass nå, i allefall av de største tingene som barnevogn, bilstol seng osv 😊

Strekkmerker: Ikke noen flere enn jeg har fra før, men kan ikke se at det er plass til så mange flere heller :sjenert:

Melk i brystene: Ja, jeg har faktisk fått litt melk nå. 

Fødsel: Kjenner at jeg begynner å grue meg litt nå. Det begynner å bli mere virkelig nå at jeg faktisk skal i gjennom det igjen. 

Plager: Litt bekkenplager og urolige ben. Sier meg ganske heldig denne gangen faktisk :ler:

Oppegående: Ja, i den grad jeg var det fra før så? :vetikke: Neida, kan ikke klage. Fungerer som normalt, mer eller mindre 😊

Sulten: Er ganske ofte sulten. 

Spesielle matlyster: kinder bueno og appelsin :ler: Skulle ønske jeg kunne skrive blomkål og brokkoli eller noe, men 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
På 17.1.2019 den 9.22, lille_frosk skrev:

Hei pjusken. Hvordan går det med deg? :klem:

Hei frosken :goodbye: Det går ganske greit med meg nå, faktisk. Sånn hvis man ser bort i fra et litt kranglete bekken, sliten rygg og trøtthet :ler:  Nå er det snart bare 5 uker igjen til termin, og det er helt sykt å tenke på egentlig. Går ut i permisjon om litt over 2 uker :hakeslepp: Men fy søren som jeg gleder meg til det. Det begynner å bli litt tungt å stå på jobb nå, og det har vært en del ekstra jobb de siste månedene. Greit med tanke på utregninga av permisjonspengene, men slitsomt for kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her kommer en ny statusoppdatering! 

Termin: 11.03.19

På vei: 37+3

Igjen til termin: 3+0, 21 dager :hakeslepp: 

Kjønn: vet ikke :babysmokk:

Utålmodig?: Nei, egentlig ikke. Blir selvfølgelig veldig koselig å få møte babyen, men koser meg enda masse med magen og bevegelsene. Dessuten vil jeg ikke føde før tidligst om 2-3 uker for jeg vil ikke miste flere uker av permisjonen :rolleyes:

Aktivitet i magen: Mye aktivitet :hjerte: Det danses godt inni magen daglig. 

Navn: Aner ikke :laugh:

Vektøkning: Ca 15 kg for ei uke siden. Ikke rart det begynner å bli tungt. 

Vann i kroppen: ja, nå har jeg begynt å få vann i kroppen :sukk:

Kynnere: Mye sterke kynnere. Kroppen gjør seg nok klar nå :)

Humør: Fremdeles veldig hormonell. Er mye irritabel, men det har nok også en sammenheng med at jeg begynner å føle meg stor og tung og alt er så mye vanskeligere enn det bruker å være. 

Barnerom: H*n kommer til å sove inne hos oss den første tiden, så det stresser vi ikke med :)

Utstyr: Tror det meste begynner å være på plass nå. Mangler stelleveske da, men tenkte å bestille det i dag. 

Strekkmerker: Ikke noen flere enn jeg har fra før, men kan ikke se at det er plass til så mange flere heller :sjenert:

Melk i brystene: Ja, jeg har faktisk fått litt melk nå. 

Fødsel: Gruer meg, men gleder meg faktisk litt også. Mest for å se hvordan den blir :tongue:

Plager: Bekkenplager, ryggvondt, urolige ben og halsbrann. 

Oppegående: Tja, sliter jo en del med bekkenet og ryggen nå da. Så fungerer ikke helt som normalt, men likevel går det ganske greit. 

Sulten: Er ganske ofte sulten. 

Spesielle matlyster: Isbiter!! Må ha isbiter i fryseren til enhver tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage en tippeliste på fødselsdato hvis noen vil gjette? Det kan jo i teorien skje når som helst nå. 

Selv om jeg ikke er særlig lei av å gå gravid, så kjenner jeg jo modningstegnene godt nå! Masse nedpress og sterke kynnere. 

I dag skal vugga til babyen opp på rommet vårt og gjøres klar. Vi må sikkert kjøpe madrass både til den og til vugga i stua, men så tror jeg faktisk alt er mer eller mindre klart. Mangler stelleveske da, men den er bestilt nå. Og så oppdaget jeg i går at vi bare har en strømpebukse til babyen 🙈 Det går heldigvis kjapt å kjøpe, så må vel få gjort det i løpet av uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...