Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Det går ganske bra her men merker ting er tyngre og tyngre og meir slitsomt. Kroppen sier også kraftig i fra hvis jeg gjør for mye (som er heile tida 😂). I tillegg ligger snuppen i tverrleie med rumpa under venstre ribbein og hode i høyre lyske. Så må inn på kontroll av stilling og samtale om evt snuing og legge plan for fødsel 😐 

Digger det teppet du er i gang med. Knallfint!!! Må vise oss når det er ferdig 😉 

Skummelt å våkne til blødning men satser på at gyn har rett på at det er ufarlig blødning. Kan du prøve å unngå de tunge løfta og hard trening ein periode nå kanskje? Se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.8.2018 den 20.11, Paibunn skrev:

Så ubehagelig... Håper at det er helt ufarlig 🤗

Ja, det er veldig ubehagelig. Heldigvis vet jeg at det sannsynligvis kommer fra blodansamlingen, så selv om det er skremmende der og da så går det relativt fort over 😊

På 11.8.2018 den 12.12, Meley skrev:

Det går ganske bra her men merker ting er tyngre og tyngre og meir slitsomt. Kroppen sier også kraftig i fra hvis jeg gjør for mye (som er heile tida 😂). I tillegg ligger snuppen i tverrleie med rumpa under venstre ribbein og hode i høyre lyske. Så må inn på kontroll av stilling og samtale om evt snuing og legge plan for fødsel 😐 

Digger det teppet du er i gang med. Knallfint!!! Må vise oss når det er ferdig 😉 

Skummelt å våkne til blødning men satser på at gyn har rett på at det er ufarlig blødning. Kan du prøve å unngå de tunge løfta og hard trening ein periode nå kanskje? Se om det hjelper. 

Åh, du har en spennende tid foran deg nå! Det er virkelig ikke lenge igjen til babyen kommer :rodmer: Får håpe babyen snur seg rett vei før fødsel, så du slipper den bekymringen!

Det skal jeg gjøre! Er nok en stund til jeg er ferdig enda da, for det tar litt tid :ler:

Ja, jeg kommer til å unngå tunge løft så langt det lar seg gjøre en stund fremover nå. Selv om det er ufarlig, så er det likevel skremmende med blødningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6. 

Jeg er drittlei og sliten akkurat nå, spesielt psykisk. Våknet igjen i natt av at jeg begynte å blø, og nå var det skikkelig styrtblødning, enda verre enn forrige blødning! Jeg gikk fra soverommet og til badet som er rett over gangen fra soverommet, og det var masse blod på gulvet og nedover beina mine. Jeg hadde tilogmed på meg bind, men det hjalp så og si ingenting. Måtte vaske gulvene og doen, og dusje midt på natten. Tidligere på natten var jeg oppe med 5-åringen som hadde så vondt i foten, så det har blitt litt lite søvn på meg i natt. Spørs om jeg må ta en halvtime på sofaen når mannen kommer hjem i dag 😫  I morgen er det tilbake på jobb igjen etter ferien også. Håper bare jeg slipper styrtblødning når jeg er på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trasig! Uansett om man vet at det er ufarlig, er det virkelig ikke en god følelse å se blod... Føler veldig med deg!

Jeg sluttet forøvrig å blø i slutten av uke 9, og på UL 10+3 var blodansamlingen borte. Krysser fingrene for at du slipper mer snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

 9+6. 

Jeg er drittlei og sliten akkurat nå, spesielt psykisk. Våknet igjen i natt av at jeg begynte å blø, og nå var det skikkelig styrtblødning, enda verre enn forrige blødning! Jeg gikk fra soverommet og til badet som er rett over gangen fra soverommet, og det var masse blod på gulvet og nedover beina mine. Jeg hadde tilogmed på meg bind, men det hjalp så og si ingenting. Måtte vaske gulvene og doen, og dusje midt på natten. Tidligere på natten var jeg oppe med 5-åringen som hadde så vondt i foten, så det har blitt litt lite søvn på meg i natt. Spørs om jeg må ta en halvtime på sofaen når mannen kommer hjem i dag 😫  I morgen er det tilbake på jobb igjen etter ferien også. Håper bare jeg slipper styrtblødning når jeg er på jobb..

Åå @Pjusk, trist å høre at du har det sånn 😪 Blødninger er fælt når man er gravid. Jeg har stor forståelse for at dette er slitsomt psykisk. Er du sikker på at du klarer 100% jobb nå? Har du vurdert å gå til legen for sykemelding, gradert kanskje? 

Klem fra meg ❤️ Håper blødningene snart tar slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med disse blødningene.  Selvom det mest sannsynlig er ufarlig så sliter det på psyken å se blod når man er gravid! Har du plan om noen flere ultralyder? Kanskje legen kan henvise? Hva tenker du om å starte på jobb? Har du en fysisk tung jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Huff, så trasig! Uansett om man vet at det er ufarlig, er det virkelig ikke en god følelse å se blod... Føler veldig med deg!

Jeg sluttet forøvrig å blø i slutten av uke 9, og på UL 10+3 var blodansamlingen borte. Krysser fingrene for at du slipper mer snart ❤️ 

Det er så sant. Blod hører jo liksom ikke hjemme når man er gravid, så det er jo ikke noe gøy uansett. 

Så bra at blodansamlingen var borte! ❤️Håper jeg har begynt å få ut det meste av blodansamlingen jeg også. Det hadde vært så deilig å slippe mer blod! 

5 timer siden, Tyah skrev:

Åå @Pjusk, trist å høre at du har det sånn 😪 Blødninger er fælt når man er gravid. Jeg har stor forståelse for at dette er slitsomt psykisk. Er du sikker på at du klarer 100% jobb nå? Har du vurdert å gå til legen for sykemelding, gradert kanskje? 

Klem fra meg ❤️ Håper blødningene snart tar slutt! 

Jeg har tenkt tanken, men siden jeg vet at blødningen er ufarlig så føles det så dumt :sjenert: men jeg tror at jeg kommer til å se det litt ann, og dersom jeg blir å fortsette å blø en del fremover så tar jeg nok en tur til legen for å høre hva han mener. 

Takk @Tyah ❤️

3 timer siden, blomst12 skrev:

Så kjedelig med disse blødningene.  Selvom det mest sannsynlig er ufarlig så sliter det på psyken å se blod når man er gravid! Har du plan om noen flere ultralyder? Kanskje legen kan henvise? Hva tenker du om å starte på jobb? Har du en fysisk tung jobb? 

Ja, det er utrolig kjedelig og slitsomt med blødninger. Jeg har ny UL om 2 uker når jeg er 11+6, men det føles så uendelig lenge til akkurat nå 🙈 Jobben er ikke så fysisk tung, men det kan være ganske stressende til tider og jeg jobber mye alene. Så jeg kommer nok til å se det litt ann hvordan det går når jeg starter på igjen. Tror nok jeg kommer til å ta med ekstra klesskift bare for å være sikker da :ler:

-

I dag hørte jeg hjertelyden hjemme med doppler ❤️ Var litt vanskelig å høre og vanskelig å finne. Livmoren er nok såpass langt ned enda, men jeg hørte den såvidt der inne :rodmer: Er litt beroligende det også etter disse blødningene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt det må være med blødninger. Jeg skjønner veldig godt at det er en påkjenning, uansett hvor ufarlige og uskyldige de er. Men hurra for hjertelyd! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 21.26, lille_frosk skrev:

Så slitsomt det må være med blødninger. Jeg skjønner veldig godt at det er en påkjenning, uansett hvor ufarlige og uskyldige de er. Men hurra for hjertelyd! Fantastisk!

Ja, veldig slitsomt. Heldigvis ikke vært så mye de siste dagene, så jeg håper blodansamlingen snart er borte. Hadde vært veldig deilig å slippe mer blødninger i allefall :jepp: Det er noe helt spesielt med å høre hjertelyden, det er så utrolig fantastisk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6. 

Jeg blør. Igjen. Friskt blod, heldigvis ikke mye. Blir likevel bekymret for at blødningen skal øke. 

Jeg blør ALLTID etter trening, mye tunge løft og sex. Altså, gyn sa det ikke var farlig, men jeg blir usikker.. Det kan jo ikke være bra å blø så mye? Og når det er friskt blod i tillegg så blir jeg forferdelig usikker. Ny UL på mandag, men det føles som en evighet til akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pjusk skrev:

10+6. 

Jeg blør. Igjen. Friskt blod, heldigvis ikke mye. Blir likevel bekymret for at blødningen skal øke. 

Jeg blør ALLTID etter trening, mye tunge løft og sex. Altså, gyn sa det ikke var farlig, men jeg blir usikker.. Det kan jo ikke være bra å blø så mye? Og når det er friskt blod i tillegg så blir jeg forferdelig usikker. Ny UL på mandag, men det føles som en evighet til akkurat nå..

Skjønner at det er slitsomt å blø så mye, og at det gjør deg bekrymret :( 

Kan ikke du høre hjertelyden med doppleren da? Det må jo være betryggende  å høre frem til ultralyden :hjerte: Kjenner meg igjen i det at det en uke kan føles som en evighet når man venter på UL. Dette døgnet her frem til UL snegler seg avgårde... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tyah skrev:

Skjønner at det er slitsomt å blø så mye, og at det gjør deg bekrymret :( 

Kan ikke du høre hjertelyden med doppleren da? Det må jo være betryggende  å høre frem til ultralyden :hjerte: Kjenner meg igjen i det at det en uke kan føles som en evighet når man venter på UL. Dette døgnet her frem til UL snegler seg avgårde... :( 

Det er planen når jeg kommer hjem. Står på jobb nå :sukk:Jeg bare håper jeg finner den, ellers blir jeg vel ekstra bekymret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner godt det er slitsomt med disse blødningene! Håper det snart gir seg. Blir bra å se lille på UL igjen :hjerte: Men ja, en uke kan virkelig snegle seg avgårde dersom man venter på noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt tilfelle hjalp det å ha en roligere hverdag :) Det virket som at med en gang livmoren fikk for mye bevegelse (som når jeg gikk tur i ulendt terreng, løftet noe, gikk mye i trapper, sex osv), begynte jeg å blø. Så jeg unngikk disse tingene i... to-tre uker? Og da sluttet jeg å blø, og blodansamlingen min var helt borte på neste UL :) Når gyn først oppdaget blodansamlingen sa hun at det var 50/50, at hun ikke likte det, fordi den i worst case scenario kunne skylle ut fosteret. 

Jeg skriver ikke dette for å skremme ❤️ Kun min erfaring. Jeg tok det såpass dårlig hver gang jeg blødde at min løsning ble å unngå aktivitet som førte til blødningene. Jeg var så redd hver eneste gang. 

Håper du finner doppler og hjertelyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 16.10, Pjusk skrev:

Det er planen når jeg kommer hjem. Står på jobb nå :sukk:Jeg bare håper jeg finner den, ellers blir jeg vel ekstra bekymret.. 

Hvordan gikk det @Pjusk:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 18.10, kaffemor skrev:

Uff skjønner godt det er slitsomt med disse blødningene! Håper det snart gir seg. Blir bra å se lille på UL igjen :hjerte: Men ja, en uke kan virkelig snegle seg avgårde dersom man venter på noe.. 

Ja, det er utrolig slitsomt med blødninger. Jeg håper bare jeg kan få et skikkelig svar på hva blødningene kommer av på ultralyden på mandag :)

På 21.8.2018 den 7.04, Kaiaermeg skrev:

I mitt tilfelle hjalp det å ha en roligere hverdag :) Det virket som at med en gang livmoren fikk for mye bevegelse (som når jeg gikk tur i ulendt terreng, løftet noe, gikk mye i trapper, sex osv), begynte jeg å blø. Så jeg unngikk disse tingene i... to-tre uker? Og da sluttet jeg å blø, og blodansamlingen min var helt borte på neste UL :) Når gyn først oppdaget blodansamlingen sa hun at det var 50/50, at hun ikke likte det, fordi den i worst case scenario kunne skylle ut fosteret. 

Jeg skriver ikke dette for å skremme ❤️ Kun min erfaring. Jeg tok det såpass dårlig hver gang jeg blødde at min løsning ble å unngå aktivitet som førte til blødningene. Jeg var så redd hver eneste gang. 

Håper du finner doppler og hjertelyd! :)

Jeg unngår sånne aktiviteter så langt det går, for jeg ser at blødningene kommer når jeg har løftet tungt, trent, hatt sex osv.. Jeg har jo forhørt meg med både gyn og lege angående disse blødningene nå og begge sier at det ikke er farlig. Trening, sex osv kan føre til blødningene, men det er visstnok ikke noe farlig. Men jeg får jo panikk hver gang jeg begynner å blø uansett, så da tenker jeg at det er bedre å unngå det så langt det går :)

På 23.8.2018 den 18.26, Tyah skrev:

Hvordan gikk det @Pjusk:hjerte:

Det gikk veldig bra :) Skal ta en liten oppdatering. Takk som spør :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11+4, bare 3 dager igjen til uke 12 (som ikke føles så magisk som i de forrige svangerskapene :sjenert:). 

Jeg hørte hjertelyden etter jobb på mandag, men klarte likevel ikke helt å slå meg til ro. Jeg hadde en ekkel følelse, så jeg bestilte time til legen på tirsdag. Legen snakket med gyn og de ble enige om at det kunne vente til mandag når jeg har time til UL dersom jeg følte det var greit. Jeg hadde fått komme inn på dagen om jeg ønsket, men jeg fant ut at det var greit å vente likevel. Legen beroliget meg såpass at når jeg gikk ut av legekontoret så hadde jeg fått tilbake den gode følelsen av at dette kom til å gå bra :hjerte: Legen forklarte meg at jeg har et hematom som ligger rett over livmorhalsen som KAN være årsaken til blødningene. Hun kunne selvfølgelig ikke si noe sikkert, men det kunne være en forklaring. Ellers kunne det også være at det var en bit av morkaken som kan ha begynt å blø (eller noe sånt?).

I går hadde jeg min første svangerskapskontroll hos jordmor. En kjempetrivelig dame som er ultralydjordmor, så jeg fikk en liten ul der også :fnise: Vi så tydelig en liten baby som spratt og vinket :rodmer: Herlighet, det er virkelig et lite menneske inni der! Hjertelyden ble målt til 160 slag i minuttet og alt så veldig fint ut. Hun mente at jeg har morkaken foran, så jeg kommer sikkert til å kjenne spark litt senere enn jeg ellers ville gjort. 

Ellers kan jeg jo fortelle dere at jeg feiret 11 uker med å begynne å spy.. Jeg har ikke spydd en eneste gang tidligere i dette svangerskapet, men denne uka begynte det.. Hos andre gir kvalmen seg som regel rundt uke 12, hos meg begynner den for fullt :rolleyes:

Vi fortalte nyheten til de kommende storesøskene forrige helg, og de gleder seg så mye til å kunne fortelle det videre! De har snakket masse om babyen og spør masse om hvor stor den er osv :hjerte: De er så tydelig stolte :rodmer: I tillegg har vi fortalt det til kommende tanter og onkler, og jeg fortalte det til de på jobben i går. Så nå er det egentlig bare å gi miniene klarsignal til å fortelle det videre :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 ❤️

Tenk at vi har kommet oss hit til tross for så mange oppturer og nedturer som vi har møtt på veien! Det er så uvirkelig og samtidig så fantastisk :hjerte:

 

Min kjære, 5 cm lange mageboer!

Tenk at vi har kommet så langt. Vi har sannsynligvis mistet en på veien, men du og jeg har klart oss til uke 12 sammen, og vi skal klare de resterende 28 ukene også. Det har jeg nemlig bestemt. I går fikk jeg se deg igjen. Det er så fantastisk å se at du er så aktiv, du minner allerede litt om storebror :fnise: Jeg har sagt det til flere, at du må være en gutt. Jeg kan ikke skjønne annet, for du har det samme aktivitetsnivået som storebror :rodmer: Men uansett hva det viser seg at du er, så er du like velkommen og ønsket uansett! 

Du har to fantastiske storesøsken som gleder seg så utrolig mye til du skal komme! De har snakket så mye om deg siden de fikk høre nyheten forrige helg, og de har klart å holde det hemmelig i over ei uke før de endelig fikk klarsignal til å dele hemmeligheten denne uka. Du skal få all den kjærligheten du trenger når du kommer, både fra store og små :hjerte:

Endret av Pjusk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...