Jump to content
AnonymBruker

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?

Recommended Posts

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år til jul fikk søskene mine flotte gaver de hadde ønsket seg. Men jeg fikk truser, sokker, tegneserie, en pakke kjeks osv, samme visa til bursdag om jeg var så heldig at jeg fikk noe i det heletatt. Nå skal der sies at jeg var den eneste som hadde en annen pappa, og stefaren min hatet meg. 

Anonymkode: 330ba...a46

Så trist.

Anonymkode: bbc01...e6d

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg var et lite barn på 90tallet, åpnet jeg julegaven fra min tante som var tenåring, det var en genser. Jeg begynte å hylgrine om at jeg ville jo ha leker og slang meg i sofaen og skreik inni putene. Må bare le av å se tilbake på det, og sykt at jeg husker så langt tilbake i tid. Genseren var kjempefin og ble mye brukt.

Da Furbies var den store greia, var det det eneste jeg ønsket meg. Jeg åpnet gave fra slektning etter slektning, til slutt var det en stor gave igjen, og den hadde besteforeldre, tidligere nevnte tante og mine foreldre spleisa på. Så jo at det ikke var en Furby, men den var stort så jeg var gira. Viste seg å være en svart og grå kjeledress til wannabe-prinsesse meg. Jeg gikk bort til mamma og spurte om jeg ikke fikk noen Furby, hun sa nei. Jeg gikk inn på et rom alene og gråt den tristeste gråten. Jeg var virkelig hjerteknust😂 fikk Furby et halvår etterpå, og har den ennå.

Som tenåring gav og fikk jeg presanger fra mange venninner. Husker en jul der jeg hadde byttet med hele 13 stk. Det var 1 venninne som hadde en fattig familie, hun ga alltid brukt juggel som var skittent og avflasset, smykker og armbånd. Jeg satte pris på det og brukte det mye, vi hadde ikke mye penger hos meg heller. En annen venninne skulle en trodd var fra et fattig hjem, men foreldrene hennes var bare så lite materialistiske som det går an. Formuen deres dryppet ikke det grann på barna, de fikk verken sykler eller spillkonsoller og hadde klær som var for store eller små. Hun gav meg en plakat fra 4U (tenåringsblad) av Shakira og en brukt voksenkjole.

En venninne hadde en tilbakestående onkel som gav henne en stringtruse i XL da hun var 11, og en svææær BH til søsteren hennes (som var rundt 20 år).

Jeg liker ikke å få klær fra min mor, hun eier ikke sans for kvalitet på stoff. Jeg elsker å få sokker, men hater å få ankelsokker.

Anonymkode: 793dc...f99