Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år til jul fikk søskene mine flotte gaver de hadde ønsket seg. Men jeg fikk truser, sokker, tegneserie, en pakke kjeks osv, samme visa til bursdag om jeg var så heldig at jeg fikk noe i det heletatt. Nå skal der sies at jeg var den eneste som hadde en annen pappa, og stefaren min hatet meg. 

Anonymkode: 330ba...a46

Så trist.

Anonymkode: bbc01...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var et lite barn på 90tallet, åpnet jeg julegaven fra min tante som var tenåring, det var en genser. Jeg begynte å hylgrine om at jeg ville jo ha leker og slang meg i sofaen og skreik inni putene. Må bare le av å se tilbake på det, og sykt at jeg husker så langt tilbake i tid. Genseren var kjempefin og ble mye brukt.

Da Furbies var den store greia, var det det eneste jeg ønsket meg. Jeg åpnet gave fra slektning etter slektning, til slutt var det en stor gave igjen, og den hadde besteforeldre, tidligere nevnte tante og mine foreldre spleisa på. Så jo at det ikke var en Furby, men den var stort så jeg var gira. Viste seg å være en svart og grå kjeledress til wannabe-prinsesse meg. Jeg gikk bort til mamma og spurte om jeg ikke fikk noen Furby, hun sa nei. Jeg gikk inn på et rom alene og gråt den tristeste gråten. Jeg var virkelig hjerteknust😂 fikk Furby et halvår etterpå, og har den ennå.

Som tenåring gav og fikk jeg presanger fra mange venninner. Husker en jul der jeg hadde byttet med hele 13 stk. Det var 1 venninne som hadde en fattig familie, hun ga alltid brukt juggel som var skittent og avflasset, smykker og armbånd. Jeg satte pris på det og brukte det mye, vi hadde ikke mye penger hos meg heller. En annen venninne skulle en trodd var fra et fattig hjem, men foreldrene hennes var bare så lite materialistiske som det går an. Formuen deres dryppet ikke det grann på barna, de fikk verken sykler eller spillkonsoller og hadde klær som var for store eller små. Hun gav meg en plakat fra 4U (tenåringsblad) av Shakira og en brukt voksenkjole.

En venninne hadde en tilbakestående onkel som gav henne en stringtruse i XL da hun var 11, og en svææær BH til søsteren hennes (som var rundt 20 år).

Jeg liker ikke å få klær fra min mor, hun eier ikke sans for kvalitet på stoff. Jeg elsker å få sokker, men hater å få ankelsokker.

Anonymkode: 793dc...f99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg husker ikke om jeg har skrevet det før, men jeg fikk heklede(!) mokkakopper fra svigermor et år.

Anonymkode: b0ac4...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg og brødrene mine som fikk den mest elendige gaven noensinne av onkel og tante (min mors søster og hennes mann) en gang da vi var barn.

Onkel og tante hadde tatt en sjokolade, brutt den opp i tre like deler, og pakket inn i tre pakker som de så ga til oss ungene... De spanderte altså ikke en hel sjokolade på oss hver, men brakk den opp og delte på tre.

Vi ungene skjønte ikke noe. Hva er vitsen med å gi en så utpreget gjerrig gave? De kunne heller latt være.  

Onkel og tante bor i en annen landsdel, og vi har aldri feiret jul sammen med dem.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

,

Anonymkode: 34cc2...0c7

Du kan jo i det minste skrive noe mer enn et punktum!?

Anonymkode: d43ac...ebc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.12.2016 den 18.13):

Du ser vel at det er skrevet av en eldre dame :) Besteforeldregenerasjonen sier sepe istedenfor såpe og et magasin istedenfor et blad :) 

Anonymkode: d1842...d62

Bergensutrykk, sepe, dusjsepe, sepestykke, oppvasksepe osv

Anonymkode: a6c52...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en stor pute formet som en blyant som 20 åring av min bror og damen hans, hadde sikkert likt den hvis jeg var noen år yngre.

Anonymkode: 2291f...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (1 time siden):

Et år fikk jeg en pakke med AA batterier, syns det var en snodig gave. 

Nesten som om de glemte å gi deg det batteriene skulle brukes til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (1 time siden):

Et år fikk jeg en pakke med AA batterier, syns det var en snodig gave. 

Til vibratoren din.

Anonymkode: 39207...87c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til vibratoren din.

Anonymkode: 39207...87c

Bruker ikke sånt jeg.

 

Cid skrev (3 minutter siden):

Nesten som om de glemte å gi deg det batteriene skulle brukes til 😅

Ja 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden så kjøpte jeg mamma en stor såpedispenser formet som en nese som hun kunne feste på veggen på badet 😅 Trodde det kom til å bli kult å ha men jeg tenkte ikke godt nok igjennom den julen 😅 Var på den tiden jeg ofte kjøpte gaver på coolstuff.no

Edit: De selger visst den fortsatt 😅

https://www.coolstuff.no/hjem-hage/baderom/saper/sapenesen-pid-1616

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena79 skrev (Akkurat nå):

Bruker ikke sånt jeg.

 

Ja 🤣

Blir litt som å kjøpe en PS5 lader til ungen sin, bare det og ikke maskinen 😝 Ser for meg det dramaet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (1 time siden):

Et år fikk jeg en pakke med AA batterier, syns det var en snodig gave. 

Til vibratoren? 

Anonymkode: a0a10...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei «tante» fra Thailand. Får alltid drit stygge typisk turist thai vesker til jul. 

Anonymkode: 10bf0...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Athena79 skrev (1 time siden):

Et år fikk jeg en pakke med AA batterier, syns det var en snodig gave. 

Kjekt å ha da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en svigerbror som aldri har «råd» å kjøpe julegaver, mens han selv sender ut lang ønske liste med kun kjempe dyre ting han ønsker seg. Vi ga han et såpestykke i fjor. Ikke faen om han skal få ny skiboks til bilen når han ikke gidder gi en dritt til oss… 

Anonymkode: 10bf0...5d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått det selv, men kjenner noen som uten forvarsel bestemte seg for ikke å gi gaver men donere penger til velledig organisasjon som gave. Alle fikk en kort hvor summen som ble donert sto, Vel, hun selv hadde hatt en lang ønskeliste for seg selv og satt og pakket opp den ene fine gaven etter den andre. Joa... kunne vel heller ha bedt andre droppe hennes gave og donert dem pengene i stedet. Sånt er bare frekt.

 

Anonymkode: fc140...85b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...