Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilder av andre sine unger... Jeg kunne ikke gitt mer faen, og jeg vil ikke ha de på veggen eller kjøleskapet eller noen steder som helst. Nok å se de hver gang jeg åpner instagram, facebook, en snap fra noen... Blæh. 

Anonymkode: fb56b...4c1

Moren min sin kollega fikk bilde av datteren, mannen hennes og barna hans fra et annet ekteskap. Det synes jeg var spesielt siden datteren faktisk også har barn fra et annet ekteskap, altså var faktisk ikke min mors kollegas barnebarn med på bildet i det hele tatt. De kunne i det minste ha samlet hele storfamilien på et bilde.

Anonymkode: 1c93a...44a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jul fikk søsteren min penger av alle de andre for å kjøpe julegave til meg. Jeg fikk 6 bøker på julaften. I samme serie. Noe sånn samlede eventyr. På en slags gammel norsk. Jeg åpnet dem en etter en. De var fra en bokklubb.( så gikk ikke an å bytte)   På bilturen hjem gråt jeg, husker jeg var dønn sliten og følte meg veldig oversett ha ha, hadde lagt mye omtanke i gaver tilpasset hver enkelt i familien. Og syntes veldig synd i meg selv da 😅

Anonymkode: 6e975...699

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt artig tråd! 😄 

Et år fikk jeg et puppekrus av min gamle tante: 
13001_Krus_Bryst_1.jpg
Joda, forsåvidt artig det. Iallefall 1. og 2. året. Nå er det på 7ende året, og jeg har nå 7 krus. Får vel mitt 8ende om nøyaktig 6 måneder. :P 

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bil til 18 års dagen

Spoiler

Bilderesultat for lekebil barn

 

Anonymkode: 5d6f7...0c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en smykkevasker fra et familiemedlem.

Merkelig valg, for jeg eier jo ikke smykker, bare juggel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du gaven i retur da? 

Anonymkode: b7313...bf3

Hun hadde med gaven i min neste fødselsdag (nesten 1 år senere), så sa hun "Jeg har noe fint og lite brukt til deg her", for å gjøre meg flau :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

På 22.6.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke mindre flyktninger og en bedre verden for disse ved at man takker for julegaven. Hvis du er opptatt av menneskeretter bør du heller engasjere deg der istedet for å fortelle at folk ikke er takknemlige nok.

Anonymkode: 11c1b...449

jeg sier bare at du og andre er bortskjemt og det er stor skam å lese sutringen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn fikk noen bilder og pynte ting av sin Grand onkel. Problemet  var mugg og alt var litt ødelagt . Han hamster og kjøper mye på loppemarked.  Og kan skjønner ikke at en 14 åring har ikke behov for 12 blå konjak glass  eller boller som er litt ødelagt i bunnen.  Jeg sier ifra.  Men det når ikke inn. Så mye kaster vi og prøver å unngå å motta gavene.

Anonymkode: 45c2d...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mamma fikk en kanin i 25-årsgave, en belgisk kjempe. Han var en kasteball og hadde hatt 6 familier før mamma fikk han, og han var bare 5 mnd. gammel. Hun fant senere ut at de som ga henne den, ikke ville ha den lengre, og derfor ga den i gave. Da gråt hun. Hun syntes så synd på kaninen og ville beholde han på grunn av at han var en kasteball, men hun og pappa hadde verken tid, plass eller penger til å beholde han. Dessuten hadde hun ikke ønsket seg noen kanin, og hadde verken blitt spurt om hun hadde lyst på en eller om det var greit, og det syntes hun var så dårlig gjort både mot henne og kaninen. Hun ble på en måte satt i et hjørne hvor hun var en del av kasteball-runden hun aldri ville ta del i. Kaninen var også både tydelig underernært, tydelig syk og hadde det dårlig mentalt etter å ha blitt slengt mellom familier. Han bet og var redd og sint på alle.

Det fikk en lykkelig slutt, heldigvis var det en annen gjest på selskapet som kjente en dame som var sauebonde, så etter en uke flyttet kaninen dit og koste seg i fjøset med sauene og menneskene som bodde på gården. Han ble 13 år gammel, mener jeg å huske.

Anonymkode: fe22f...3f0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mamma fikk en kanin i 25-årsgave, en belgisk kjempe. Han var en kasteball og hadde hatt 6 familier før mamma fikk han, og han var bare 5 mnd. gammel. Hun fant senere ut at de som ga henne den, ikke ville ha den lengre, og derfor ga den i gave. Da gråt hun. Hun syntes så synd på kaninen og ville beholde han på grunn av at han var en kasteball, men hun og pappa hadde verken tid, plass eller penger til å beholde han. Dessuten hadde hun ikke ønsket seg noen kanin, og hadde verken blitt spurt om hun hadde lyst på en eller om det var greit, og det syntes hun var så dårlig gjort både mot henne og kaninen. Hun ble på en måte satt i et hjørne hvor hun var en del av kasteball-runden hun aldri ville ta del i. Kaninen var også både tydelig underernært, tydelig syk og hadde det dårlig mentalt etter å ha blitt slengt mellom familier. Han bet og var redd og sint på alle.

Det fikk en lykkelig slutt, heldigvis var det en annen gjest på selskapet som kjente en dame som var sauebonde, så etter en uke flyttet kaninen dit og koste seg i fjøset med sauene og menneskene som bodde på gården. Han ble 13 år gammel, mener jeg å huske.

Anonymkode: fe22f...3f0

Litt hell i uhell at moren din fikk den :) siden det resulterte i at den fikk et godt hjem til slutt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år til jul fikk søskene mine flotte gaver de hadde ønsket seg. Men jeg fikk truser, sokker, tegneserie, en pakke kjeks osv, samme visa til bursdag om jeg var så heldig at jeg fikk noe i det heletatt. Nå skal der sies at jeg var den eneste som hadde en annen pappa, og stefaren min hatet meg. 

Anonymkode: 330ba...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden fikk jeg 3 håndklær i forskjellige farger med brune flekker på alle. Alle sammen var slitte og blasse. 

Takket pent bestemor, hun er i 90 årene så hun mente vel 😂

Anonymkode: d8ba8...7a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden så var det jeg som ga gave til sønnen min. Til bursdagen hans så fikk han ps4 av moren sin så da tenkte jeg skulle kjøpe en Xbox one s til han. Spinket og sparte i flere mnd. Glemmer aldri det falske smilet og den falske takken. Aldri vært så lei meg i hele mitt liv, når han fortalte det til moren sin sa hun til han at pappa kunne jo bare bytte den til en ps4. Problemet var at bytte fristen hadde gått ut 

Anonymkode: d8ba8...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden så var det jeg som ga gave til sønnen min. Til bursdagen hans så fikk han ps4 av moren sin så da tenkte jeg skulle kjøpe en Xbox one s til han. Spinket og sparte i flere mnd. Glemmer aldri det falske smilet og den falske takken. Aldri vært så lei meg i hele mitt liv, når han fortalte det til moren sin sa hun til han at pappa kunne jo bare bytte den til en ps4. Problemet var at bytte fristen hadde gått ut 

Anonymkode: d8ba8...7a6

Hvorfor mente moren at han skulle få den byttet til enda en ps4?

Anonymkode: 5f61d...80e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mente moren at han skulle få den byttet til enda en ps4?

Anonymkode: 5f61d...80e

For hans spilte fortnite med vennene sine på ps4

Anonymkode: d8ba8...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei 20 år gammel sykkellykt som gikk på dynamo(?) av min farfar når jeg var 12 år. Virket selvfølgelig ikke. Fikk også verdens største og rosa bestemortruse av min brors eks ett år. Tar et hint liksom😅 Og ett sokkepar i to forskjellige størrelser av min farfars nye kone. Mens hennes barnebarn fikk sydenturer osv i julegave😅 vet det er tanken som teller, men😂🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: a9044...5c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden så var det jeg som ga gave til sønnen min. Til bursdagen hans så fikk han ps4 av moren sin så da tenkte jeg skulle kjøpe en Xbox one s til han. Spinket og sparte i flere mnd. Glemmer aldri det falske smilet og den falske takken. Aldri vært så lei meg i hele mitt liv, når han fortalte det til moren sin sa hun til han at pappa kunne jo bare bytte den til en ps4. Problemet var at bytte fristen hadde gått ut 

Anonymkode: d8ba8...7a6

Hvorfor mener du at sønnen din hadde behov for BÅDE en ps4 OG en Xbox?

Anonymkode: e57fd...d59

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tante og en onkel som ikke er så glad i meg og søskene mine. Bunner i at tante er sur på mamma og pappa for et eller annet vi ikke forstår, og fordi mamma og pappa ikke har lyst til å krangle så lar tante det gå ut over oss barna i stedet. Et år fikk jeg og søsteren min ødelagte plastikk-smykker fra et ukeblad og brukte hårbørster, og brødrene våre fikk skitne sokker.

Generelt er jeg glad for alle gaver, selv når jeg får ting jeg egentlig ikke liker, for det er fortsatt noen som har brukt tid og penger på meg. Men akkurat den gaven, den ble jeg ikke glad for. Den kunne de spart seg for.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en hvit , plast skulderveske med detaljer i hvit lakk og gull, av en god venninne. Hadde litt problem med å si noe mer enn tusen takk. For jeg kan ikke fordra vesker, bruker aldri hvitt, og lakk og gull er heller ikke meg. Men jeg tenkte at hun syntes den passet til meg og hadde lagt omtanke i valg av denne til akkurat meg. Neste jul , fikk jeg presis maken veske av samme venninne. Da forstod jeg at gaven ikke var så personlig likevel. Takket for veska, men klarte ikke si at hun hadde gitt meg to like vesker. Hun svarte : versågod, det er en fin veske. Når en annen venninne fikk maken veske til bursdagen noe senere, tenker jeg at hun må ha et lager av disse.  Og angående veskene mine, den ene har barna når de kler seg ut. Den andre har jeg gitt til en som virkelig liker den stilen. Så begge er høyt elsket .

Anonymkode: 4dea7...92e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at sønnen din hadde behov for BÅDE en ps4 OG en Xbox?

Anonymkode: e57fd...d59

En ps4 hos moren sin og en Xbox hos meg

Anonymkode: d8ba8...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...