Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får som regel alltid greie gaver. men har en svigerinne (søster til mannen) som er litt spesiell. Et år kom svigermor  på lillejulaften for å hente tilbake gaven hun hadde gitt til den ene sønnen vår. Siden det ikke var en egen gave til henne fra ham. Vi hadde kjøpt en ganske dyr gave til henne og hadde skrevet at det var fra oss alle. Datteren min har fått vesker og slikt som helt tydelig har vært i bruk i lang tid. Går som regel rett i bosset eller til Fretex. I år fikk datteren  vår  (18) to nisse tallerken kjøpt på Europris (helt greit, de var søte) og to kne "puter" som er beregnet når en luker i bed og lign. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje noen av disse klesgavene i feil str egentlig er feilkjøpte varer som ikke passet til giveren?

Anonymkode: 7a010...a5a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dusj...sepe? :laugh:

Anonymkode: 0ff9d...06f

Har du aldri hørt det ordet før????

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å få klær i julegave da det ofte er feil størrelse og ikke min smak. Det går an å byttes,  men fikk en blondetopp av en venninne i fjor som var ALT for liten, hvor hun hadde rivd av prislappen :daane:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen av disse klesgavene i feil str egentlig er feilkjøpte varer som ikke passet til giveren?

Anonymkode: 7a010...a5a

Kan jo begynne å lure

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ToveM skrev:

Får som regel alltid greie gaver. men har en svigerinne (søster til mannen) som er litt spesiell. Et år kom svigermor  på lillejulaften for å hente tilbake gaven hun hadde gitt til den ene sønnen vår. Siden det ikke var en egen gave til henne fra ham. Vi hadde kjøpt en ganske dyr gave til henne og hadde skrevet at det var fra oss alle. Datteren min har fått vesker og slikt som helt tydelig har vært i bruk i lang tid. Går som regel rett i bosset eller til Fretex. I år fikk datteren  vår  (18) to nisse tallerken kjøpt på Europris (helt greit, de var søte) og to kne "puter" som er beregnet når en luker i bed og lign. 

Svigermoren din kom og hentet tilbake julegaven hun hadde gitt barnet deres ??!? Og mannen din tillot dette? 

Anonymkode: abfa1...eb3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermoren din kom og hentet tilbake julegaven hun hadde gitt barnet deres ??!? Og mannen din tillot dette? 

Anonymkode: abfa1...eb3

Svigermor kom å hentet gaven min svigerinne hadde gitt til sønnen vår. Søstra til mannen er en dame med psykiske problem og slett oppførsel, Hun er nå 46 år og oppfører seg som en vanskelig  13 åring. Vi bare "diller" med for husfredens skyld. Men du har helt rett svigermor burde sagt til datteren sin at slikt gjør vi ikke, og nektet å hente gaven tilbake....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år fikk jeg en liten julepynt-greie til å sette på bordet, med en bamse og et juletre som blinket i rødt, blått og grønt og som snurret rundt når man skrudde den på. Den havnet i søpla... 

Fra de samme personene har jeg også fått et muffins-jern (jeg baker ikke) og en popcornmaskin som fortsatt ligger uåpnet på loftet. Det artige er at jeg hadde en nøyaktig maken popcornmaskin stående på kjøkkenbenken i 8 år før jeg til slutt kastet den samme år som jeg fikk denne gaven. Pussig at giverene ikke hadde lagt merke til det da de var hyppige gjester hjemme hos meg. 

For to år siden hadde vi baby, og svigermor hadde veldig lyst til å passe babyen. Jeg hadde begynt i full jobb rett før jul og sa til svigermor at jeg hadde behov for å være sammen med babyen i fritiden min, da tiden vi fikk sammen allerede begrenset seg til 3 små timer hver ettermiddag (hvorav babyen sov i 1 av timene) Jeg sa også at hun var velkommen til å komme på besøk når som helst og så ofte hun ønsket for å tilbringe tid med babyen. Til jul fikk da mannen og jeg et gavekort på salsatimer, med oppmøte hver onsdag ettermiddag i 3 måneder, og et kort hvor det sto at hun skulle sitte barnevakt mens vi lærte oss å "latinske rytmer"... Verken mannen eller jeg kan fordra salsamusikk, og ingen av oss syntes dans er noe særlig stas... 

I fjor var jeg lei av å få bortkastede gaver (har for mange til å nevne) så jeg ønsket meg en donasjon til en spesifikk veldedighet, type "kjøp ei geit" eller "varme tepper til flyktninger". Denne veldedige organisasjonen ga ut kort med bekreftelse på hva som ble kjøpt som kunne gis til mottakeren. Av broren til mannen fikk jeg da en papirlapp som det ganske enkelt sto: "Gaven din har blitt gitt til veldedighet" på, og jeg tviler jo litt på at det faktisk var tilfelle da lappen verken nevnte hvilken veldedighet det var gitt til og ei heller om han hadde kjøpt ei geit, tepper eller noe helt annet. 

Helt ærlig talt skulle jeg ønske vi kunne kuttet ut gaver til voksne nå. Jeg ga flere familiemedlemmer beskjed om at vi kun ønsket oss gaver til barna i år, og ingenting til oss voksne. Vi kjøpte selvsagt (dyre, flotte) gaver (med byttelapp) til disse familiemedlemmene, da de ikke har barn og det nok ville vært stusselig for de dersom de ikke fikk noe når de tross alt kjøpte gaver til våre barn. 

Anonymkode: abfa1...eb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Honey Dew skrev:

Har du aldri hørt det ordet før????

Nei. Har hørt om "såpe".

Anonymkode: 0ff9d...06f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dusj...sepe? :laugh:

Anonymkode: 0ff9d...06f

Du ser vel at det er skrevet av en eldre dame :) Besteforeldregenerasjonen sier sepe istedenfor såpe og et magasin istedenfor et blad :) 

Anonymkode: d1842...d62

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en svartsnegle i keramikk for å ha telys i. Slå den!

Anonymkode: 0fc6e...f11

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har nevnt dette før. Men av ei venninne et år fikk jeg en bok i fra teleklubben eller pennyklubben. Den var tegnet i og stod navnet til lillesøsteren hennes i. Og av mannen min fikk jeg en gang en pyntefigur som var så stygg og så ut som noe en treåring lager av trolldeig... Jeg smilte pent da og takket. 

Fikk I fjor interiør av ei veninne etter jeg sa spesifikt at jeg ikke ønsket meg det. Ingen dårlig gave i og for seg, men hvis man ikke hører etter når man spør hva folk vil ha så ikke spør da!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte faktisk om noen som fikk "gavekort på klemmer" fra en unge. Eller altså da fra foreldrene til ungen. Mange kreative måter å slippe gratis unna på :laugh: 

Anonymkode: 84554...220

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2016 den 13.55, Happy_Face skrev:

En jeg kjenner fikk en bok, som handler om hund. Forskjellige hunderaser og oppdrett, "tips og triks" som man kan lære bort til hund og så videre.     

Men hun som fikk denne boken, var allergisk! Hun hadde jo aldri hatt noen hund, og hadde selvfølgelig ingen planer om å skaffe seg hund heller. :P

Åh, herlighet :laugh: Denne var god! Jeg skjønner at det kan være lett å bomme på gaver, som å kjøpe skinnsko til en veganer eller sjokolade til en med melkeallergi. Men å kjøpe en faktabok om hunder til noen som ikke har hund eller planer om, det er å bomme skikkelig! Den gaven lå det ikke mye tanke bak, altså.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk en gang en skinnende orange pyjamas i fake silke med reinsdyr på. Den var virkelig ganske så spesielt grim. Skulle tatt vare på den for humorens skyld.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsteren min satt hos bestemor og tittet i et sånn nytt og nyttig blad, vi tullet og pratet om hvor "fin" den ene donissen var. Den var i tillegg latterlig dyr. 

Så når det nærmet seg jul var min bestemor helt i ekstase over julegaven hun hadde kjøpt til meg, det var noe jeg hadde sakt jeg ønsket meg og den var så dyr at jeg og nåværende samboer fikk den sammen. Jeg skjønte ikke bæra av hva det kunne være, men fikk meg en real latter da jeg åpnet gaven på julaften. Den ble stående igjen da jeg flyttet fra han....🎅🏼

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år var jeg sikker på at jeg hadde fått en boks med Kleenex, også følte jeg meg litt som han lille gutten som får en avocado pakket i gavepapir, om dere har sett han? "An avocado..... thaaaaanks :rolleyes:".

Men så var det bare en finurlig måte å kamuflere et gavekort på :fnise:

Ellers ble jeg litt forundret da jeg i fjor fikk en ramme med bilde av meg selv i. Et gammelt facebookbilde, printet ut på vanlig papir :vetikke: men... det er vel en tanke bak alle gaver, liker jeg å tro...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gullkorn! Mer, mer! :fnise:

Innser at jeg har vært heldig med julegavene opp gjennom... Det verste fra barndommen husker jeg var å få klær fra slektninger som reiste mye og kjøpte alt i utlandet, og som selvfølgelig aldri passet. Jeg var litt over gjennomsnittet i størrelse, og klærne var konsekvent for små, så jeg gruet meg alltid til å måtte prøve alt foran dem! Nytteløst å vri seg unna, selv om ingenting kunne byttes uansett.

I senere tid kan jeg ikke huske en eneste mislykket gave :nisse:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...