Gå til innhold

Nattklubb! Selvbetjent når bartender ikke er tilstede. Med forbehold om midlertidig stengt for regnskap og renhold.


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Nå fikk jeg litt lyst på en Bloody Mary :nigo: Den er også litt mataktig :fnise:

Når bloody maryen er sterk, er den god! Og uten stangselleri, for min del 

 

6892.png

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Namm nam takk Z! :kristin: Jeg kan ikke spise på en hel stangselleri selv, men lurer på om jeg må ha den til å røre litt med 🧐

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Namm nam takk Z! :kristin: Jeg kan ikke spise på en hel stangselleri selv, men lurer på om jeg må ha den til å røre litt med 🧐

Jeg kan røre! :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Sååå .. Hva må jeg kjøpe inn for å lage den perfekte martini? 

Jeg tør ikke å begi meg ut på å anbefale oppskrifter til akkurat den klassikeren. Gin og tørr vermut er iallfall blant ingrediensene, men jeg ser vodka vikarierer for gin i noen tilfeller. Noen insisterer på 6:1 ratio; noen på 2:1. Den jeg fikk i Narvik hadde noe ekstra ved seg (mer enn oliven-sø); noe med at hun skylte glasset i noe jeg ikke husker hva var. (Noilly prat?)

Her er én variant:

 
12 parts Dry vermouth
 
1 dash Orange bitters (Angostura f.eks)
 
Garnish: Lemon twist
 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zenobia skrev:

Jeg tør ikke å begi meg ut på å anbefale oppskrifter til akkurat den klassikeren. Gin og tørr vermut er iallfall blant ingrediensene, men jeg ser vodka vikarierer for gin i noen tilfeller. Noen insisterer på 6:1 ratio; noen på 2:1. Den jeg fikk i Narvik hadde noe ekstra ved seg (mer enn oliven-sø); noe med at hun skylte glasset i noe jeg ikke husker hva var. (Noilly prat?)

Her er én variant:

 
12 parts Dry vermouth
 
1 dash Orange bitters (Angostura f.eks)
 
Garnish: Lemon twist
 

 

 

Spennende! Takk! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rumle skrev:

 

Dansetimen ble brått over 😂 Får krype inn i mørket innerst i klubben her da :ninja:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100 prosent sikker på at jeg liker martini, tror aldri jeg har bestilt en med vilje 🧐. Det kan nok henge sammen med tenåringsfyll i England med en flaske martini og gin på stranda og en av de verste fyllesjukene noensinne 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Dansetimen ble brått over 😂 Får krype inn i mørket innerst i klubben her da :ninja:

Hva?! Hvorfor? :fnise:

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg er ikke 100 prosent sikker på at jeg liker martini, tror aldri jeg har bestilt en med vilje 🧐. Det kan nok henge sammen med tenåringsfyll i England med en flaske martini og gin på stranda og en av de verste fyllesjukene noensinne 😅

Fortell mer! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg er ikke 100 prosent sikker på at jeg liker martini, tror aldri jeg har bestilt en med vilje 🧐. Det kan nok henge sammen med tenåringsfyll i England med en flaske martini og gin på stranda og en av de verste fyllesjukene noensinne 😅

Sånt kan sette spor :biggrin: Her er en drink jeg anbefaler; ligner ikke på martini i det hele tatt:

Min egen versjon av horse's neck: 6cl brandy helles over knust is. Sprut angostura bitter på x 2. Fyll på med 10 cl ingefærøl. Nyt!

Offisiell versjon:

drinkware
Highball Glass (Tumbler).svg
Highball glass
IBA specified
ingredientsdagger
Preparation Pour brandy and ginger ale directly into highball glass with ice cubes. Stir gently. Garnish with lemon zest. If desired, add dashes of Angostura Bitter.

 

Kan også lages med amerikansk whisky istedenfor brandy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Rumle skrev:

Hva?! Hvorfor? :fnise:

Fortell mer! :fnise:

Den sangen vel! :fnise: 
Øh, det var på en språkreise 😅 Heldigvis var jeg med venninnen min, og heldigvis skjedde det ikke noe selv om vi var pære fulle om natta på stranda. Men husker hvordan de vi bodde hos flirte av hvor grønne vi var de neste dagene :fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Den sangen vel! :fnise: 
Øh, det var på en språkreise 😅 Heldigvis var jeg med venninnen min, og heldigvis skjedde det ikke noe selv om vi var pære fulle om natta på stranda. Men husker hvordan de vi bodde hos flirte av hvor grønne vi var de neste dagene :fnise: 

😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenobia skrev:

Sånt kan sette spor :biggrin: Her er en drink jeg anbefaler; ligner ikke på martini i det hele tatt:

Min egen versjon av horse's neck: 6cl brandy helles over knust is. Sprut angostura bitter på x 2. Fyll på med 10 cl ingefærøl. Nyt!

Offisiell versjon:

drinkware
Highball Glass (Tumbler).svg
Highball glass
IBA specified
ingredientsdagger
Preparation Pour brandy and ginger ale directly into highball glass with ice cubes. Stir gently. Garnish with lemon zest. If desired, add dashes of Angostura Bitter.

 

Kan også lages med amerikansk whisky istedenfor brandy.

*tar notater* :jepp:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...