Gjest lilletroll Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Har barnet (barna) ditt hjemmelaget? Butikkjøpt? og i såfall hvilken? Og virker den "fin"/"bra" så langt? Datteren min har Gråtass kalenderen...til over 100 kroner thankyouverymuch (pappan var ikke klar over hva den kostet før han kom i kassa...) Den har STORE luker og ganske store sjokoladeegg inni. Helt grei, men ikke verdt over 100 kroner synes jeg...
Linselus Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 Nå har ikke jeg noen barn, men jeg har en mamma, så da kan jeg svare på det for henne. Alle hennes barn har pakkekalender (og har hatt det siden jeg var drøyt ett år gammel, med varierende innhold) I dagens avis sto det forresten en veldig god ide til kalender til barn. Nemlig en "opplevelseskalender", (husker ikke om det var det de kalte det da). Hvor de hver dag hadde et gjøremål, i stedet for en gave. Gjøremålene kunne være: gå på kino, ake, gå i svømmehallen og sånne ting. Eller mer "kjedelige ting" som rydde/vaske rommet, pynte rommet, pakke inn gaver osv. Poenget var at barn og foreldre gjorde en ting sammen hver dag. Mammaen som hadde laget kalenderen sa at hun syns det var kjempefint, og strengt tatt ikke kostet noe mer enn en gavekalender.
¤Tiili¤ Skrevet 1. desember 2004 #5 Skrevet 1. desember 2004 Hun har 2, en blåfjell kalender, og en ole brumm med sjokolader i.
CecilieB Skrevet 1. desember 2004 #6 Skrevet 1. desember 2004 Mine hadde opprinnelig Haribo sin, men den byttet vi inn igjen etter avisskriverier. Nå har de fått Kindereggkalenderen i stedet. Ungene er ihvertfall storfornøyde. Her i huset blir kalenderne alltid innkjøpt av besteforeldrene. I år er første året vi har klart å forhindre at alle tre har kjøpt hver sin. Det er nok med én!
Mamma1 Skrevet 1. desember 2004 #7 Skrevet 1. desember 2004 Har de en kalender på deling?? Min datter har en Rema-sjokolade og en Blåfjell. Sønnen min har Olsenbanden.
Gjest StoreSky Skrevet 1. desember 2004 #8 Skrevet 1. desember 2004 Prinsesse-kalender, fra mormor Pakke-kalender, meg (nissetog, jeg hadde den da jeg var liten) Sjokoladekalender, kjøpt for 7 kroner i Sverige... og jeg har ett barn, datter 6 år.. :oops:
Gjest allium Skrevet 1. desember 2004 #9 Skrevet 1. desember 2004 Julekrybbe med 24 figurer. Den har vi hvert år. Iår har jeg skeiet ut og kjøpt Lego kalender til sønnen min og Clikits kalender til datteren min i tillegg. 15 dollar for hver i USA.
Gjest Melk Skrevet 1. desember 2004 #10 Skrevet 1. desember 2004 Min ehar sjokoladekalender med vanlige små sjokolader.
Orthia Skrevet 1. desember 2004 #11 Skrevet 1. desember 2004 Pakkekalender og en vanlig sjokoladekalender.
Gjest Leola Skrevet 1. desember 2004 #12 Skrevet 1. desember 2004 Jeg har laget pakkekalender til mine barn. Kjøpte ferdige poser med dato-klisterlapper på Nille - så var jeg på Rimi og kjøpte en stor pose med smågodt. Fordelte smågodtet i posene - 1 eller 2 ting hver dag - julaften delte jeg resten av posen til dem - og hang alle posene opp på kalenderen. Helt glimrende løsning - det skal jeg gjøre neste år også.
Johanna Skrevet 1. desember 2004 #13 Skrevet 1. desember 2004 Min ehar sjokoladekalender med vanlige små sjokolader. Mine også
Messi Skrevet 1. desember 2004 #14 Skrevet 1. desember 2004 Begge to har hjemmelagde kalendre, hver sin. Gutten samler på småbiler, så han får masse sånne, pluss noe småting han trenger til pennalet. Godteri på lørdagene. Jenta er lita enda, så hun får små dyr i sin, katt og hund og en liten nisse, og klosser og sånn. fikk aldri hjemmelaget kalender selv da jeg var barn, men mine to nærmeste venner hadde, og jeg var like missunnelig hvert år...
CecilieB Skrevet 1. desember 2004 #15 Skrevet 1. desember 2004 Har de en kalender på deling?? Min datter har en Rema-sjokolade og en Blåfjell. Sønnen min har Olsenbanden. De har én hver, men til "vanlig" har de opptil fire hver. Det blir litt mye synes jeg.
AnnKristn Skrevet 2. desember 2004 #16 Skrevet 2. desember 2004 De fikk en hjemmelaget nydelig brodert kalender av Bestemor (som er gift med morfar) den inneholder både godteri og små leker. Så kom mormor med hver sin sjokoladekalender til dem. Så kom tante med enda en sjokoladekalender. 2 åringen fikk sabeltann kalender ettersom det er favoritt barne tv figuren hans. Og 5 åringen fikk Olsenbanden kalender som han og tante skal åpne før de ser på dagens episoder... Så kom onkelen min! med hver sin sjokoladekalender til dem. Selv hadde jeg kjøpt Jul i blåfjell kalenderen. Det ble veldig mange kalendere, men for all del så var jo dette i beste mening fra hver enkelt - så det får gå... Neste år får jeg nok snakke med familien litt på forhånd - for de trenger jo slettes ikke så mange kalendere. De andre årene har vi kjøpt barne-tv kalenderen og en sjokoladekalender til hver - og det syns jeg holder! AnnKristin
Elbereth Skrevet 2. desember 2004 #17 Skrevet 2. desember 2004 Mine tre håpefulle har sammen den gode, gamle lomme-kalenderen som jeg laget da eldstemann var 2 år. De vil ikke bytte den ut. Det er en liten ting til hver i hver lomme. De to yngste har i tillegg "Jul i Blåfjell" og "Olsenbanden". Mannen min fikk Smarties-kalender. Tenger ikke å være spesielt oppfinnsom der, det holder at det er sjokolade! Og jeg har KG's julekalender
suzie Skrevet 2. desember 2004 #19 Skrevet 2. desember 2004 Bestemor lagde pakkekalender med litt leker og litt nyttig (sokker og truser og sånn), og så har han sjokoladekaleneder. Mamman (altså meg)som også synes det er stas med kalender har som alltid flax-kalender Alltid gøy å planlegge hva en skal bruke gevinsten til... (selv om den aldri kommer...)
diddi Skrevet 2. desember 2004 #20 Skrevet 2. desember 2004 Spidermann-kalender (!). Kjøpte i Paris, og den er en "vanlig" kjedelig sjokoldekalender (billigmodell). Egentlig ikke så fornøyd med den. (litt lite jul over den) Og toppen var da han ikke likte sjokoladen i går!! Men det er luker med tall, og han spiste sjokoladen i dag. Så får jeg lage en "pakkekalender" til neste år når minstejenta er stor nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå