Gå til innhold

Ny jobb - mer kjøring - hva koster det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg mistet jobben og må nå reise 4 mil per vei til ny jobb. Jeg kan se hva det vil koste i bensin, men hvilke kostnader kommer ellers til å øke? Noen som har en oversikt?

Lurer på om jeg skal flytte nemlig. Har et hus som er blitt for stort etter at ungene flyttet ut og mannen gikk bort. Men en leilighet der jeg jobber nå koster mer enn et 200kvm hus på landet.Jeg er ikke villig til å ha nytt lån i min alder egentlig. Samtidig kan det være at jeg går lei pendlinga fort. Og alle vennine mine er her.

Nå er jeg litt rådvill, for å være ærlig, og prøver å se på dette med et rasjonelt, ikke altfor følelsesladet blikk.

Anonymkode: 08423...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følgende utgifter vil komme til øke. Sikkert noen flere også. 

• Økning i forsikringen som følge at økt kjørelengde
  • Økte vedlikeholdskostnader
  • Du må kjøpe nye dekk oftere

Du vil få noen fradrag på skatten. Dette er ikke store summer sett opp mot de faktiske utgiftene, men noen kroner er det nå likevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg mistet jobben og må nå reise 4 mil per vei til ny jobb. Jeg kan se hva det vil koste i bensin, men hvilke kostnader kommer ellers til å øke? Noen som har en oversikt?

Lurer på om jeg skal flytte nemlig. Har et hus som er blitt for stort etter at ungene flyttet ut og mannen gikk bort. Men en leilighet der jeg jobber nå koster mer enn et 200kvm hus på landet.Jeg er ikke villig til å ha nytt lån i min alder egentlig. Samtidig kan det være at jeg går lei pendlinga fort. Og alle vennine mine er her.

Nå er jeg litt rådvill, for å være ærlig, og prøver å se på dette med et rasjonelt, ikke altfor følelsesladet blikk.

Anonymkode: 08423...b0c

Pass på at du har nok km på forsikring. Du har jo 18400km pr.år bare t/r jobb.

Drivstoffkostnad går fort over 2000,- pr.mnd. 

Selv sparte jeg inn ca. halvparten av lånet pr.mnd, ved å gå over til diesel mot bensin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...