Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spekuleres bl.a. ikke at hun drikker vin flere ganger i uka, det har hun nemlig dokumentert selv på Snap. :opplyser:

Om du selv ikke leser og ser det hun legger ut, så synes jeg du kan slutte å komme med påstander som ikke stemmer!

 

(P.S.Fotballfluen og jeg postet samtidig, var ment til innlegget over. )

Endret av loffen
skrivefeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Nei, du misforstår. Hets er ikke greit. Men det er ikke nødvendigvis hets å påpeke logiske brister. Som feks at man hevder å ikke bry seg om kropp og samtidig vise ræva på instagram og tjene penger på det. Og det å ha gått på skole og lært om kosthold og trening og selge sine tjenester samtidig som hun selv ikke klarer å gå ned i vekt eller følge kostholdsplanen sin (hun har til og med brukt egen pt og coach). Hun snapper vinglassene sine selv, det er hverken spekulasjoner eller hets å påpeke at vin flere ganger i uken ikke sammenfaller med diett for å gå ned i vekt. 

Det er vel ingen tvil om at fotballfruen lider av en eller annen form for forstyrrelse når det gjelder kropp? Det trenger ikke nødvendigvis være anorexia, det er like sannsynlig at den tidligere anorexiaen hennes har gått over i generell bloggsyke; sykelig behov for tilbedende tilbakemeldinger og oppmerksomhet. Og ved å vise tynne lemmer og framstå på en kritikkverdig måte får man oppmerksomhet. Det er litt som barn; negativ oppmerksomhet er bedre en ingen oppmerksomhet...

Jeg synes likevel uansett hvilken blogger det er snakk om at man skal være varsom med hvordan man omtaler vedkommende. Trådene her må modereres og stenges ganske ofte. Det betyr at dere (ja, "dere" som i "dere som skriver hyppig negative innlegg om bloggere") - balanserer på en fin linje mellom såkalt "konstruktiv kritikk" og "hets".. 

 

12 minutter siden, loffen skrev:

Det spekuleres bl.a. ikke at hun drikker vin flere ganger i uka, det har hun nemlig dokumentert selv på Snap. :opplyser:

Om du ikke leser og ser det hun legger ut, så synes jeg du kan slutteå komme med påstander som ikke stemmer!

oi! Ok, skjønner! Så du kan dokumetere at hun flere dager i uka, hver eneste uke, over flere måneder/år - legger ut bilde av at hun drikker vin?! Ja, om det er så voldsomt som du sier så må hun såklart tåle kritikk for det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, loffen skrev:

Det spekuleres bl.a. ikke at hun drikker vin flere ganger i uka, det har hun nemlig dokumentert selv på Snap. :opplyser:

Om du selv ikke leser og ser det hun legger ut, så synes jeg du kan slutte å komme med påstander som ikke stemmer!

 

(P.S.Fotballfluen og jeg postet samtidig, var ment til innlegget over. )

Har hun skrevet at det er vin? Kan være annen drikke i vinglass. Kan ikke akkurat si jeg har sett så voldsomt mange vinglass heller jeg da men.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man holder et vinglass og sier man drikker rosévin og det ser ut som rosévin, så tror jeg ikke det er Fun light, nei.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer av dette diskusjonsnivået.

Jeg har aldri kritisert henne for å drikke vin heller. For min del kan folk ta seg et glass hver dag. :bond:

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LinusMR

Spørsmål, litt utenfor diskusjonen. Jeg har ikke fulgt med på Helene så lenge, så har ikke fått det med meg. Men er hun gift? Mente jeg leste det et sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LinusMR skrev:

Spørsmål, litt utenfor diskusjonen. Jeg har ikke fulgt med på Helene så lenge, så har ikke fått det med meg. Men er hun gift? Mente jeg leste det et sted? 

Ja, hun er gift. Har vært det i noen år også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, loffen skrev:

Når man holder et vinglass og sier man drikker rosévin og det ser ut som rosévin, så tror jeg ikke det er Fun light, nei.

Okei, du kunne bare svart ja - jeg stilte bare et spørsmål😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 21.31, Cyrus skrev:

Dét hadde jeg ikke giddet! Jeg vil ha mitt eget gym, med speil overalt, der jeg kan trene naken. Jeg skal bygge meg gym!!

Er ikke på gymmet for å se på meg selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 21.32, Raven.WritingDesk skrev:

Mobbing er mobbing. Uansett om det er Mette Marit, en betalt blogger som Helene Drage eller Håkon Hattemaker.

At noen skriver blogg betyr ikke at de er "fritt vildt". 

Om det var politikken til Helene Drage som ble kritisert, hennes filosofi,en eller annen type  argumentasjon over andre ting, - så hadde jeg forstått tegninga. 

Noe av det som kritiseres her er det. 

Men mye av kritikken her er annet ræl.  Her i tråden kritiseres blant annet;

1.) vekta hennes.

2.) Klærne hun har på seg.

3.) Puppene hennes.

4.) At hun ikke lykkes i å gå ned i vekt, og likevel hevder hun er lykkelig og trener. (Kan jo UMULIG stemme!!) 

5.) (Mye utseendet) hennes generelt. 

Forestill deg at det var en tråd her inne om Erna Solberg som besto av akkurat de samme kommentarene; " Klærne hennes er for trange". - " Hun kan umulig ha det godt med segselv når hun er så stor". "Hvorfor klarer hun aldri å gå ned i vekt". "Haha, så dere puppene hennes eller".. osv osv. 

Skjønner du da at dette er mobbing?! Og at det åpenlyst er like ubehagelig for mange av oss å lese, som rasisme og kvinnehat er! 

Jeg skjønner ganske mye, jeg, skal jeg si deg. Ingen grunn til uthevet skrift og understreking. Jeg kan lese. 

Erna Solberg er en politiker. Helene Drage lever av å blogge om og vise frem kroppen sin. Det er forskjell. Selvsagt skriver folk mye rart her, men det er også en legitim debatt rundt HD og andre bloggere som prøver å bekjempe kroppspress ved å lesse på med kropp. 

Jeg mener det overhode ikke kan sammenlignes med rasisme, homohets og kjønnsdiskriminering da dette er systematiske overgrep og diskriminerings regimer og paradigmer. Dette er alvorlige og gjennomgripende samfunnsstrukturer som er helt uakseptable og må bekjempes. Å sammenligne det med at enkelte her inne synes HD har på seg en kjole som ikke passer, mener jeg i beste fall er naivt. 

Dette er et forum hvor folk kan skrive hva som helst, og anonymt. Da vil det komme frem mye som folk nok ikke ville skreket så høyt om ellers. Men sånn er det, nu, og synes man det er veldig ubehagelig, så vil jeg anbefale denne enkle metoden - ikke les.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox

Dobbeltmoralen lenge leve! Når noen kaller eller betegner henne som feit..da er det mobbing. Men når hun bruker den betegnelsen om seg selv, da er det for å bekjempe kroppsfokuset. Atte hæææ??? Hadde noen brukt samme setning som hun selv brukte; * jeg trodde jeg så feitere ut i all-over print*..da hadde vedkommende blitt hengt ut og samtidig blitt kalt fordømmende osv..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
1 time siden, Beatbox skrev:

Dobbeltmoralen lenge leve! Når noen kaller eller betegner henne som feit..da er det mobbing. Men når hun bruker den betegnelsen om seg selv, da er det for å bekjempe kroppsfokuset. Atte hæææ??? Hadde noen brukt samme setning som hun selv brukte; * jeg trodde jeg så feitere ut i all-over print*..da hadde vedkommende blitt hengt ut og samtidig blitt kalt fordømmende osv..

Vet du, det er faktisk sånn det er! Jeg kan si at jeg er tjukk, men om du sier det til meg blir jeg lei meg. Jeg kan bruke ordet neger, men om du gjør det samme, høres det rasistisk ut. Jeg kan kalle meg en dum blondine, men gjør du det samme er du dømmende. Jeg kan si at jeg er teppetygger, men vil heller at du bruker ordet homofil.

Det er da virkelig ikke noe Helene har funnet opp, sånn har det "alltid" vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beatbox
13 minutter siden, eksiltronder skrev:

Vet du, det er faktisk sånn det er! Jeg kan si at jeg er tjukk, men om du sier det til meg blir jeg lei meg. Jeg kan bruke ordet neger, men om du gjør det samme, høres det rasistisk ut. Jeg kan kalle meg en dum blondine, men gjør du det samme er du dømmende. Jeg kan si at jeg er teppetygger, men vil heller at du bruker ordet homofil.

Det er da virkelig ikke noe Helene har funnet opp, sånn har det "alltid" vært.

Hvem sa at hun har funnet det opp? Poenget er at HD bruker det bevisst mtp å henge ut folk som kommenterer f.eks..og hun snakker om viktigheten av å ikke snakke seg selv ned... Javel, så hvorfor da snakke stygt om seg selv dersom man påstår at man vil bekjempe kroppsfokuset..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Beatbox skrev:

Ser ut som hun glemte å ta på seg BH ...den hvite kjolen var jo nesten ikke gjennomsiktig!

Og så i 2017, da - makan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke årstallet som betyr noe? 

Synlig at Hun går uten BH ja, men kjolen kledde henne! Hvitt tøy uten undertøy er litt for tacky for meg dessverre... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Er vel ikke årstallet som betyr noe? 

Synlig at Hun går uten BH ja, men kjolen kledde henne! Hvitt tøy uten undertøy er litt for tacky for meg dessverre... 

Tror ikke du skjønte poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
12 minutter siden, sara90 skrev:

Og så i 2017, da - makan.

Om det var 1997 eller 2017..who cares? Poenget er at når man jobber i klesbutikk bør man kanskje gå foran med et godt eksempel..ved å ta på seg BH f.eks? Kjolen kledde henne, absolutt! Atter en gang er det puppene som skal vises, hva hun ikke er villig til å gjøre for å få vist dem frem..fordi hun elsker puppene sine. Krampeaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...