Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Fotballfluen skrev:

Hva får deg til å tro at hun har gått i gang med ny giv? Hun skriver jo ingenting om det. Det eneste hun skriver om er at hun pdd er sunn og frisk (med verdens mest elendige immunforsvar, jeg vet ikke om noen uten kronisk sykdom som er så ofte syk som henne) med den kroppen og vekten hun har nå, og at hun aldri kommer til å bli tynn, få sic-pack osv. Hun heller i seg vin og andre drikker med lassevis av kalorier, og spiser uregelmessig. I tillegg trener hun ikke spesielt mye.

Mener å ha lest at hun har skrevet at hun har gått ned noen kilo.Hun har også skrevet at hun vil gå ned i vekt på en sunn måte, ikke på den måten hun gjorde det sist der hun inntok 800 kalorier om dagen (ikke rart hun gikk på en smell med et så lavt kaloriinntak) Hun aldri skrevet at hun vil være på den vekten hun er nå, men at hun har innsett at hun aldri kommer til å bli slank med sixpack. Det betyr ikke at hun ikke har som mål å gå ned i vekt. 

Jeg synes uansett ikke at det skal være greit å "hetse" henne og skrive så mye negativt over at hun gikk ned 60kg for så å gå opp igjen. Alle kan trø feil, og det gjorde HD. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hummel34

Det HD må lære seg er ordet mellomting. Det er en mellomting på 3000-4000 kalorier og 800. Det er en mellomting på å trene to økter per dag og ingenting. Det er en mellomting mellom str 50 og str 32. Det er en mellomting mellom stor mage og vaskebrett. Tenk om hun kunne for sin egen del lagt seg på denne mellomtingen, opplever jo at det er det folkelige/normale hun ønsker å fronte. Men hun drar alltid ytterpunktene. Enten-eller mentalitet.

Hva med å spise vanlig mat i stedet for en kombi av alt? Proteinbarer, Shake og nøtter, pluss pizza og godis. Når man hverdagstrener og har en del å forbrenne på egen kropp mener jeg at klassisk vanlig kost holde i massevis. Ender opp med ett alt for høyt kaloriinntak om alt skal kombineres. Med HD sin kroppsvekt kan hun per tiden ligge ganske høyt i kaloriinntak og fortsatt gå ned, men med barer og nøtter fyker tallene raskt i været. Ser heller ikke behovet for disse "spesialproduktene" i hennes hverdag og kosthold. Igjen - mellomting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Mener å ha lest at hun har skrevet at hun har gått ned noen kilo.Hun har også skrevet at hun vil gå ned i vekt på en sunn måte, ikke på den måten hun gjorde det sist der hun inntok 800 kalorier om dagen (ikke rart hun gikk på en smell med et så lavt kaloriinntak) Hun aldri skrevet at hun vil være på den vekten hun er nå, men at hun har innsett at hun aldri kommer til å bli slank med sixpack. Det betyr ikke at hun ikke har som mål å gå ned i vekt. 

Jeg synes uansett ikke at det skal være greit å "hetse" henne og skrive så mye negativt over at hun gikk ned 60kg for så å gå opp igjen. Alle kan trø feil, og det gjorde HD. 

Hun går ned noen kilo, så går hun opp igjen nesten umiddelbart. Om målet hennes er å gå ned på en sunn måte så gjør hun det feil. Hun trener for lite, og spiser for mye. I tillegg er det noe som ikke stemmer når resultatet av treningen er at hun blir syk. Hun var på treningshelg, og koste seg med mat og alkohol. Dagen etter var hun plutselig syk med både ørebetennelse og halsbetennelse, og treningen må droppes. Hun er syk nesten hver eneste uke, det er ikke vanlig dersom man sover nok, spiser riktig og trener riktig. Da har man problemer med immunforsvaret.   

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fotballfluen skrev:

Hun går ned noen kilo, så går hun opp igjen nesten umiddelbart. Om målet hennes er å gå ned på en sunn måte så gjør hun det feil. Hun trener for lite, og spiser for mye. I tillegg er det noe som ikke stemmer når resultatet av treningen er at hun blir syk. Hun var på treningshelg, og koste seg med mat og alkohol. Dagen etter var hun plutselig syk med både ørebetennelse og halsbetennelse, og treningen må droppes. Hun er syk nesten hver eneste uke, det er ikke vanlig dersom man sover nok, spiser riktig og trener riktig. Da har man problemer med immunforsvaret.   

Hun skrev vel strengt tatt at hun ikke følte seg frisk før den helgeturen hun var på.. så hun var syk før treningshelgen. Forstår godt at hun ikke droppet treningshelgen pga hun var forkjølet, hadde sikkert gledet seg til den helgen som hadde vært planlagt ei god stund. 

Selvfølgelig koste hun seg med god mat og vin på shape-up helga! Det gjorde nok alle andre også. Hva man spiser og drikker ei helg på tur er ikke utslagsgivende for vektnedgang. På samme måte at det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår du blir tjukk av, men resten av året. Ikke vet vi hva hun spiser hjemme til daglig heller, hun bruker ikke å legge ut dagsplan over matinntak. Men ja, selvfølgelig spiser hun mere enn hva hun forbrenner, det ser man jo. Men man trenger ikke kritisere henne for at hun drikker vin og spiser god mat på en helgetur. Den treningshelga virket jo mere som at den var for det sosiale sin del, ikke ei ren treningshelg med bare sunn mat for alle. 

Bare pga hun er overvektig så betyr det ikke at hun må leve som en asket hele året heller. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hun gjør det veldig vanskelig for seg selv. Hva er galt med å spise makrell i tomat og gå seg en rask tur? Nei, det må være shaker, barer, alskens energidrikker og skal man på trening må man føle seg awesome og kick-ass, ellers er det ikke noe poeng. Jeg synes det er dumt at hun ikke bare tar en lang pause og heller fokuserer på seg selv. Det enkle er ofte det beste.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:

Hun skrev vel strengt tatt at hun ikke følte seg frisk før den helgeturen hun var på.. så hun var syk før treningshelgen. Forstår godt at hun ikke droppet treningshelgen pga hun var forkjølet, hadde sikkert gledet seg til den helgen som hadde vært planlagt ei god stund. 

Selvfølgelig koste hun seg med god mat og vin på shape-up helga! Det gjorde nok alle andre også. Hva man spiser og drikker ei helg på tur er ikke utslagsgivende for vektnedgang. På samme måte at det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår du blir tjukk av, men resten av året. Ikke vet vi hva hun spiser hjemme til daglig heller, hun bruker ikke å legge ut dagsplan over matinntak. Men ja, selvfølgelig spiser hun mere enn hva hun forbrenner, det ser man jo. Men man trenger ikke kritisere henne for at hun drikker vin og spiser god mat på en helgetur. Den treningshelga virket jo mere som at den var for det sosiale sin del, ikke ei ren treningshelg med bare sunn mat for alle. 

Bare pga hun er overvektig så betyr det ikke at hun må leve som en asket hele året heller. 

Følger du henne på snap? Den viser at hun drikker vin flere ganger i uka. I tillegg viser den en del usunne vaner. Jeg lever ikke spesielt sunt selv, og trener nesten aldri. Likevel veier hun mer en dobbelt så mye som meg, og jeg er nesten aldri syk. Hun lever av å gi råd om kosthold og trening. Det forplikter. Enten følger hun sine egne råd og de fungerer ikke, ellers følger hun ikke sine egne råd. Om man vil halvere egen kroppsvekt og har anlegg for overvekt, kan man ikke skeie ut flere ganger i uka. Da må man leve på et visst kaloriinntak og trene slik at man forbrenner mer en man putter i munnen. Det gjør ikke Helene. Hadde hun gjort det, hadde hun ikke sett ut som hun gjør (forutsatt at hun ikke har en sykdom som påvirker vekten ukontrollerbart)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv utdannet kostholdsveilder. Jeg synes derfor det er rart med denne positive fremstillingen av energidrikker, barer og shaker. Grunnentonen i dette studiet er viktigheten av ordentlig mat med GOD næringsverdi for å dekke kroppens behov av næringsstoffer. Nettopp for å styrke immunforsvaret, stabilisere blodsukker/insulin og balansere hormonsystemet. Det skal ikke være nødvendig å helle innpå med energidrikk og barer daglig... :P

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun får jo betalt eller blir sponset for å fremheve disse produktene. Jeg er enig i at fremstillingen blir litt merkelig, men det betyr jo ikke at hun spiser vanlig mat og diettmat.

Helene er bare en av mange bloggere som jeg blir irritert på for at hun kan lage sin egen fasade som jeg ikke føler matcher med virkeligheten. Hun påstår både det ene og det andre, men så kommer det bloggposter og snapper som motsier det hun tidligere sa, og da blir det fort en kritisk tråd om henne på kvinneguiden.

Hun sier hun har god helse, men samtidig kan hun ikke gjøre utfall pga dårlige knær? Det gir ikke mening for meg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fortunatus skrev:

Men hun får jo betalt eller blir sponset for å fremheve disse produktene. Jeg er enig i at fremstillingen blir litt merkelig, men det betyr jo ikke at hun spiser vanlig mat og diettmat.

Helene er bare en av mange bloggere som jeg blir irritert på for at hun kan lage sin egen fasade som jeg ikke føler matcher med virkeligheten. Hun påstår både det ene og det andre, men så kommer det bloggposter og snapper som motsier det hun tidligere sa, og da blir det fort en kritisk tråd om henne på kvinneguiden.

Hun sier hun har god helse, men samtidig kan hun ikke gjøre utfall pga dårlige knær? Det gir ikke mening for meg.

Hvorfor følger du henne egentlig, når hun irriterer deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, RandiO skrev:

Hvorfor følger du henne egentlig, når hun irriterer deg? 

Det er et godt spørsmål. Da hun gjennomførte og trente opp til triatlon ble jeg veldig inspirert og det var da jeg begynte å følge henne. Så har vel bare ikke sluttet. Har også ventet på at hun skal begynne og trene og inspirere meg igjen, men må vel bare gi opp at det kommer til å skje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
38 minutter siden, RandiO skrev:

Hvorfor følger du henne egentlig, når hun irriterer deg? 

Hvorfor er du her inne egentlig, når slike tråder irriterer deg?

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fortunatus skrev:

Det er et godt spørsmål. Da hun gjennomførte og trente opp til triatlon ble jeg veldig inspirert og det var da jeg begynte å følge henne. Så har vel bare ikke sluttet. Har også ventet på at hun skal begynne og trene og inspirere meg igjen, men må vel bare gi opp at det kommer til å skje.

Skjønner. Det fins jo heldigvis mange andre som kan inspirere til trening, dersom du ikke lenger finner den hos Helene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Cyrus skrev:

Åja! Er det ikke det treningsstudioer er til for da? Få pump og utnytte seg av anabole speil, og slankelys?

Det er det beste med senteret hvor jeg trener - ingen speil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2017 den 15.15, Raven.WritingDesk skrev:

Nei, det er en vesentlig forskjell i å henge ut og hetse en person på et forum, og å si ifra kollektivt om at dette ikke er greit.

Akkurat som at om noen bedriver kjønns- eller rasehat i en tråd, er det å henge ut en enkeltperson ikke greit. Så jeg for min del ville værtfall si ifra. 

Tråden er forøvrig ryddet også nå. Jeg har sagt det jeg ville om saken, og håper alle disse blogger- trådene kan være forholdsvis siviliserte. De fleste av dem minner ofte dessverre om rene mobbetråder. 

Beklager, men å kritisere en blogger som tjener penger på å stikke seg frem i offentligheten på alle plattformer som finnes, er langt ifra det samme som rasisme, homohets eller kjønnsdiskriminering. Det du kommer med her, er noe vi på godt norsk kaller en false equivalency. 

Det er stor forskjell på å kritisere noen for hvem de er over hva de gjør. 

Det er sistnevnte Drage gjerne får servert i denne tråden. Så er det selvsagt en del upassende innlegg, eller innlegg som går over streken fra hva jeg ville skrevet, men alt i alt så mener jeg det meste av innholdet her er innafor. 

Jeg synes bloggprofilen Helene Drage er interessant av ulike grunner. Jeg kjenner henne ikke, og vet ikke noe annet om henne enn det hun skriver selv. Noen ganger har jeg skryt å komme med, eller tar henne i forsvar. Andre ganger har jeg bemerket at jeg ser en person som ikke nødvendigvis har det så bra med seg selv som hun så gjerne vil at vi skal tro. Hun er ikke akkurat alene om dette i SoMe, heller, men representerer et større fenomen som jeg synes er interessant å diskutere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bloggen i dag, og ser bilder etter helgen der hun står i finsko, og det ser direkte vondt ut 😱 Beina er jo så hovne 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus
1 time siden, SpankMe skrev:

Det er det beste med senteret hvor jeg trener - ingen speil! 

Dét hadde jeg ikke giddet! Jeg vil ha mitt eget gym, med speil overalt, der jeg kan trene naken. Jeg skal bygge meg gym!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
30 minutter siden, SpankMe skrev:

Beklager, men å kritisere en blogger som tjener penger på å stikke seg frem i offentligheten på alle plattformer som finnes, er langt ifra det samme som rasisme, homohets eller kjønnsdiskriminering. Det du kommer med her, er noe vi på godt norsk kaller en false equivalency. 

Det er stor forskjell på å kritisere noen for hvem de er over hva de gjør. 

Det er sistnevnte Drage gjerne får servert i denne tråden. Så er det selvsagt en del upassende innlegg, eller innlegg som går over streken fra hva jeg ville skrevet, men alt i alt så mener jeg det meste av innholdet her er innafor. 

Jeg synes bloggprofilen Helene Drage er interessant av ulike grunner. Jeg kjenner henne ikke, og vet ikke noe annet om henne enn det hun skriver selv. Noen ganger har jeg skryt å komme med, eller tar henne i forsvar. Andre ganger har jeg bemerket at jeg ser en person som ikke nødvendigvis har det så bra med seg selv som hun så gjerne vil at vi skal tro. Hun er ikke akkurat alene om dette i SoMe, heller, men representerer et større fenomen som jeg synes er interessant å diskutere. 

Mobbing er mobbing. Uansett om det er Mette Marit, en betalt blogger som Helene Drage eller Håkon Hattemaker.

At noen skriver blogg betyr ikke at de er "fritt vildt". 

Om det var politikken til Helene Drage som ble kritisert, hennes filosofi,en eller annen type  argumentasjon over andre ting, - så hadde jeg forstått tegninga. 

Noe av det som kritiseres her er det. 

Men mye av kritikken her er annet ræl.  Her i tråden kritiseres blant annet;

1.) vekta hennes.

2.) Klærne hun har på seg.

3.) Puppene hennes.

4.) At hun ikke lykkes i å gå ned i vekt, og likevel hevder hun er lykkelig og trener. (Kan jo UMULIG stemme!!) 

5.) (Mye utseendet) hennes generelt. 

Forestill deg at det var en tråd her inne om Erna Solberg som besto av akkurat de samme kommentarene; " Klærne hennes er for trange". - " Hun kan umulig ha det godt med segselv når hun er så stor". "Hvorfor klarer hun aldri å gå ned i vekt". "Haha, så dere puppene hennes eller".. osv osv. 

Skjønner du da at dette er mobbing?! Og at det åpenlyst er like ubehagelig for mange av oss å lese, som rasisme og kvinnehat er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Mobbing er mobbing. Uansett om det er Mette Marit, en betalt blogger som Helene Drage eller Håkon Hattemaker.

At noen skriver blogg betyr ikke at de er "fritt vildt". 

Om det var politikken til Helene Drage som ble kritisert, hennes filosofi,en eller annen type  argumentasjon over andre ting, - så hadde jeg forstått tegninga. 

Noe av det som kritiseres her er det. 

Men mye av kritikken her er annet ræl.  Her i tråden kritiseres blant annet;

1.) vekta hennes.

2.) Klærne hun har på seg.

3.) Puppene hennes.

4.) At hun ikke lykkes i å gå ned i vekt, og likevel hevder hun er lykkelig og trener. (Kan jo UMULIG stemme!!) 

5.) (Mye utseendet) hennes generelt. 

Forestill deg at det var en tråd her inne om Erna Solberg som besto av akkurat de samme kommentarene; " Klærne hennes er for trange". - " Hun kan umulig ha det godt med segselv når hun er så stor". "Hvorfor klarer hun aldri å gå ned i vekt". "Haha, så dere puppene hennes eller".. osv osv. 

Skjønner du da at dette er mobbing?! Og at det åpenlyst er like ubehagelig for mange av oss å lese, som rasisme og kvinnehat er! 

Uenig. Erna Solberg lever ikke av å være ambassadør for Change (Drage gjør det, men har likevel dobbeltpupp på enkelte bilder). Hun er heller ikke utdannet kostholdsveileder og pt, som ikke klarer å følge egne råd. Hun lever heller ikke av å dele antrekksbilder i sosiale medier, eller å vri seg i unaturlige positurer som fokuserer på utseendet sitt. Hun lever heller ikke av å legge ut puppebilder og stå med rumpa bar på insta. Derfor er det ikke naturlig å snakke om disse tingene når det gjelder Erna Solberg. Man kan kritisere politikken til Erna og måten hun gjør jobben sin på. Drage derimot, både gjør og lever av disse tingene. Dermed er det helt ok å diskutere disse tingene. Hun står jo helt fritt til å slutte å legge ut halvnakne bilder dersom hun ikke vil ha oppmerksomhet rundt det. 

Endret av Fotballfluen
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, Fotballfluen skrev:

  Uenig. Erna Solberg lever ikke av å være ambassadør for Change (Drage gjør det, men har likevel dobbeltpupp på enkelte bilder). Hun er heller ikke utdannet kostholdsveileder og pt, som ikke klarer å følge egne råd. Hun lever heller ikke av å dele antrekksbilder i sosiale medier, eller å vri seg i unaturlige positurer som fokuserer på utseendet sitt. Hun lever heller ikke av å legge ut puppebilder og stå med rumpa bar på insta. Derfor er det ikke naturlig å snakke om disse tingene når det gjelder Erna Solberg. Man kan kritisere politikken til Erna og måten hun gjør jobben sin på. Drage derimot, både gjør og lever av disse tingene. Dermed er det helt ok å diskutere disse tingene. Hun står jo helt fritt til å slutte å legge ut halvnakne bilder dersom hun ikke vil ha oppmerksomhet rundt det. 

Ok. Så argumentet ditt er at om noen tjener penger på å vise frem kropp så er det OK å kritisere kroppen? 

Så da er det greit å insinuere at fotballfrue er anorektisk og spiseforstyrret ? Og spekulere i at hun slanket seg under svangerskapet ? Slik det spekuleres i at H.D "drikker vin flere ganger i uka" (sitat fra noen her inne) "har ingen kontroll", "må ha gått opp 60kg" osv osv..? 

La meg få det rett.. det du mener er som følger ; så lenge du tjener penger på å vise frem kroppen din er det greit at den hetses, omtales negativt og lages spekulasjoner om..? 

Jeg synes du skal ta disse gode argumentene dine videre til Moderatorene her inne. Be dem slutte å sensurere innlegg rettet mot kropp, hos alle bloggere, skuespillere og offentlige personer som viser frem kropp. Viser du deg frem og tjener penger på det er du fritt vildt. Åpenlyst. 🙄

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ok. Så argumentet ditt er at om noen tjener penger på å vise frem kropp så er det OK å kritisere kroppen? 

Så da er det greit å insinuere at fotballfrue er anorektisk og spiseforstyrret ? Og spekulere i at hun slanket seg under svangerskapet ? Slik det spekuleres i at H.D "drikker vin flere ganger i uka" (sitat fra noen her inne) "har ingen kontroll", "må ha gått opp 60kg" osv osv..? 

La meg få det rett.. det du mener er som følger ; så lenge du tjener penger på å vise frem kroppen din er det greit at den hetses, omtales negativt og lages spekulasjoner om..? 

Jeg synes du skal ta disse gode argumentene dine videre til Moderatorene her inne. Be dem slutte å sensurere innlegg rettet mot kropp, hos alle bloggere, skuespillere og offentlige personer som viser frem kropp. Viser du deg frem og tjener penger på det er du fritt vildt. Åpenlyst. 🙄

Nei, du misforstår. Hets er ikke greit. Men det er ikke nødvendigvis hets å påpeke logiske brister. Som feks at man hevder å ikke bry seg om kropp og samtidig vise ræva på instagram og tjene penger på det. Og det å ha gått på skole og lært om kosthold og trening og selge sine tjenester samtidig som hun selv ikke klarer å gå ned i vekt eller følge kostholdsplanen sin (hun har til og med brukt egen pt og coach). Hun snapper vinglassene sine selv, det er hverken spekulasjoner eller hets å påpeke at vin flere ganger i uken ikke sammenfaller med diett for å gå ned i vekt. 

Det er vel ingen tvil om at fotballfruen lider av en eller annen form for forstyrrelse når det gjelder kropp? Det trenger ikke nødvendigvis være anorexia, det er like sannsynlig at den tidligere anorexiaen hennes har gått over i generell bloggsyke; sykelig behov for tilbedende tilbakemeldinger og oppmerksomhet. Og ved å vise tynne lemmer og framstå på en kritikkverdig måte får man oppmerksomhet. Det er litt som barn; negativ oppmerksomhet er bedre en ingen oppmerksomhet...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...