Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Chenet skrev:

Jepp, akkurat som Helene Drage har en annen prioritering enn man kanskje hadde valgt sjøl :) Det betyr ikke at det var feil av henne å kjøpe den greia.

Er det noen her som har sagt at det var feil av henne å kjøpe den? Det blir bare sagt at man ikke ville kjøpt den eller prioritert noe annet..that`s all :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Å si at medisinene hun tar resulterer i vektoppgang er ren spekulasjon. Medisiner = vektøkning er ikke nødvendigvis tilfelle.

Tror hun mente at mat = medisin...ikke medisiner som i tabletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva som er galt med en Ellipsemaskin. For mange er dette mer skånsomt  enn å løpe, særlig om man er litt tung i utgangspunktet. Ja, klart man kan gå/løpe ute også, men det er vel ingenting i veien for å ha en backup inne. Jeg har en skade og skal ikke løpe, da er Ellipsemaskinen et godt alternativ til å løpe intervaller på tredemølle eller i bakke (som er min måte å trene cardio på ).

Ellers har denne testen vist at Ellipsemaskin forbrenner godt med energi, nummer to i testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chenet skrev:

Og jeg hadde kjøpt maskinen, hvem av oss tar feil?

Er det et feil svar angående dette? Isåfall er det du som tar feil. Å gå/jogge ute i naturen er mye bedre for kroppen, bedre trening og i tillegg får man frisk luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hun et innlegg i vg(?) om anbefaling av løpeapp? Hun kan jo ikke løpe selv så hvordan kan hun anbefale noe hun ikke kan teste ut skikkelig?

 

Måtte le godt av snappen om slike energiboller da. Syns det var litt morsomt at hun kaller dem energiballer :fnise: mulig bare jeg som tenker møkkete litt for fort da :ler: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wenda skrev:

Hvorfor har hun et innlegg i vg(?) om anbefaling av løpeapp? Hun kan jo ikke løpe selv så hvordan kan hun anbefale noe hun ikke kan teste ut skikkelig?

 

Måtte le godt av snappen om slike energiboller da. Syns det var litt morsomt at hun kaller dem energiballer :fnise: mulig bare jeg som tenker møkkete litt for fort da :ler: 

Jeg synes det var litt spesielt med en gang, før jeg så det var dadler som lå oppi der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Apekatten skrev:

Er det et feil svar angående dette? Isåfall er det du som tar feil. Å gå/jogge ute i naturen er mye bedre for kroppen, bedre trening og i tillegg får man frisk luft. 

Du misset poenget mitt, vi prioriterer ulikt i forhold til våre egne liv og hva som passer oss. Det betyr ikke at det ene valget er feil og det andre rett.

Men jeg leser gjerne om du leter opp dokumentasjonen på at å gå tur\løpe ute er bedre for kroppen enn å trene på en sånn stepmaskin! Den vil jeg gjerne se!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dacini skrev:

Jeg ser ikke hva som er galt med en Ellipsemaskin. For mange er dette mer skånsomt  enn å løpe, særlig om man er litt tung i utgangspunktet. Ja, klart man kan gå/løpe ute også, men det er vel ingenting i veien for å ha en backup inne. Jeg har en skade og skal ikke løpe, da er Ellipsemaskinen et godt alternativ til å løpe intervaller på tredemølle eller i bakke (som er min måte å trene cardio på ).

Ellers har denne testen vist at Ellipsemaskin forbrenner godt med energi, nummer to i testen.

Tror det var den step-maskinen folk her reagerte på ikke ellipsemaskinen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Miranda16 skrev:

Å si at medisinene hun tar resulterer i vektoppgang er ren spekulasjon. Medisiner = vektøkning er ikke nødvendigvis tilfelle.

Hæ? Du skjønner vel at jeg mente mat som medisin?😳🤕🤒🍕🍰🍩

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, loffen skrev:

Tror det var den step-maskinen folk her reagerte på ikke ellipsemaskinen.

Ok, trodde det var snakk om en ellipsemaskin, men stepmaskin er vel heller ikke noe å ta sånn på vei for. Takk for oppklaringen uansett.

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trultesen skrev:

Hæ? Du skjønner vel at jeg mente mat som medisin?😳🤕🤒🍕🍰🍩

 

Ja, sorry jeg var litt rask. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på bunn og følt meg ufresh og utrent og umorivert. Da ønsker jeg meg plass til noen maskiner hjemme. All trening er tross alt bedre enn ingen. I tillegg har jeg betennelse i begge bena og et ødelagt kne, så løping har aldri vært aktuelt. Synes treningsrommet hennes ser bra ut, og applauderer henne for at hun ikke bare gir opp og slenger seg på sofaen. Hun representerer absolutt ganske mange jenter og kvinner der ute!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil veldig gjerne at du svarer på noen spørsmål Jegerenenhjørning; Hva mener du om at HD i det ene øyeblikketr håner andre kvinner som har vært og er i samme situasjon henne?

I det andre øyeblikket så hyller hun seg selv fordi hun ikke klarer å nå målene sine som jeg definerer som ganske overkommelige

Er det andre regler som gjelder andre enn henne?

At en profesjonell PT og livstilsrådgiver spyr ut edder og galle på en slik måte er uakseptabelt spør du meg.

Det er ikke rart at mange reagerer på dette og mister totalt respekt for henne, og det er nok noe av kjernen til at hun skaper så heftig debatt.

Nei, jeg bare spør

 

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miranda16 skrev:

Vil veldig gjerne at du svarer på noen spørsmål Jegerenenhjørning; Hva mener du om at HD i det ene øyeblikketr håner andre kvinner som har vært og er i samme situasjon henne?

I det andre øyeblikket så hyller hun seg selv fordi hun ikke klarer å nå målene sine som jeg definerer som ganske overkommelige

Er det andre regler som gjelder andre enn henne?

At en profesjonell PT og livstilsrådgiver spyr ut edder og galle på en slik måte er uakseptabelt spør du meg.

Det er ikke rart at mange reagerer på dette og mister totalt respekt for henne, og det er nok noe av kjernen til at hun skaper så heftig debatt.

Nei, jeg bare spør

 

Driver hun fremdeles og håner andre overvektige? De sitatene jeg har sett er fra ca fem år siden. Selvfølgelig er det ikke ok å hetse andre og det fremstår hyklersk dersom man kritiserer andre for noe man gjør/er selv. Men det går an å utvikle seg i løpet av årenes løp. Hva med å dømme henne for det hun sier og gjør nå istedet? Det er jo positivt at hun har endret mening og fremtreden?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, coracoideus skrev:

Driver hun fremdeles og håner andre overvektige? De sitatene jeg har sett er fra ca fem år siden. Selvfølgelig er det ikke ok å hetse andre og det fremstår hyklersk dersom man kritiserer andre for noe man gjør/er selv. Men det går an å utvikle seg i løpet av årenes løp. Hva med å dømme henne for det hun sier og gjør nå istedet? Det er jo positivt at hun har endret mening og fremtreden?

   Jeg synes det er altfor lett å ta en slanke operasjon istedet for å ta tak i de problemene som gjorde at overvekten oppsto. Å ta en operasjon for å "lure" kroppen til å ikke kunne spise store mengder tror jeg ikke løser problemer, og det at så mange går opp igjen tror jeg sier sitt.  10.september dette året skriver hun det på FB....Hva vet hun om hvorfor folk velger opr? Hun har jo ikke tatt tak i sine egne problemer?! Ja hun valgte å gå ned på egen hånd, men hun har lagt på seg igjen nettopp fordi hun ikke tok tak i problemene aka hvorfor hun trøstespiser og bearbeider følelsene med mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Beatbox skrev:

   Jeg synes det er altfor lett å ta en slanke operasjon istedet for å ta tak i de problemene som gjorde at overvekten oppsto. Å ta en operasjon for å "lure" kroppen til å ikke kunne spise store mengder tror jeg ikke løser problemer, og det at så mange går opp igjen tror jeg sier sitt.  10.september dette året skriver hun det på FB....Hva vet hun om hvorfor folk velger opr? Hun har jo ikke tatt tak i sine egne problemer?! Ja hun valgte å gå ned på egen hånd, men hun har lagt på seg igjen nettopp fordi hun ikke tok tak i problemene aka hvorfor hun trøstespiser og bearbeider følelsene med mat. 

Synes ikke det var noe galt i dette sitatet du kommer med her? Med mindre det er rettet mot/til en spesifikk person? Det er vel helt ok å mene at en slankeoperasjon ikke nødvendigvis er en ideell løsning for fedme?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, coracoideus skrev:

Synes ikke det var noe galt i dette sitatet du kommer med her? Med mindre det er rettet mot/til en spesifikk person? Det er vel helt ok å mene at en slankeoperasjon ikke nødvendigvis er en ideell løsning for fedme?

Hun sier at det er altfor lett å ta en slik opr? Har flere venner som er operert og samtlige måtte gjennom terapi før opr.  Ganske så heavy terapi men ingen av dem har gått opp igjen etterpå nettopp fordi de tok tak i problemene før opr , underveis og etter. For mange er det den beste måten. Hennes kritikk er uten mål og mening. Ikke vet hun hvorfor noen velger opr, ikke har hun klart selv det hun har forsvart at var den beste måten å gjøre det på. Jeg syns hun i sin kritikk skjærer alle over èn kam. Og i mine øyne/øre blir det helt merkelig å si at * så mange går opp igjen sier jo sitt*...Øhhh....hun har jo også gått opp igjen...selv etter å ha utdannet seg til PT og kostholdsveileder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Beatbox skrev:

Hun sier at det er altfor lett å ta en slik opr? Har flere venner som er operert og samtlige måtte gjennom terapi før opr.  Ganske så heavy terapi men ingen av dem har gått opp igjen etterpå nettopp fordi de tok tak i problemene før opr , underveis og etter. For mange er det den beste måten. Hennes kritikk er uten mål og mening. Ikke vet hun hvorfor noen velger opr, ikke har hun klart selv det hun har forsvart at var den beste måten å gjøre det på. Jeg syns hun i sin kritikk skjærer alle over èn kam. Og i mine øyne/øre blir det helt merkelig å si at * så mange går opp igjen sier jo sitt*...Øhhh....hun har jo også gått opp igjen...selv etter å ha utdannet seg til PT og kostholdsveileder. 

Klarer faktisk ikke å se at kommentaren hennes var støtende. Forstår hva hun prøver å si. Det er mange som mener at en slankeoperasjon er en "lettvint" fiks, hvor en egentlig ikke tar tak i problemet og som følge av det, går mange opp igjen... Men det trenger selvfølgelig ikke å bli sånn. Mange som opereres velger jo som du sier å aktivt jobbe med de problemene de har med mat, og mange opplever en vellykket og varig vektnedgang som følge av dette. Det er jo helt supert at en slik operasjon kan være en krykke eller en pangstart i en slik prosess. Personlig tror jeg at slankeoperasjon kan være en del av en løsning for mange. Men at Helene tenker annerledes er da helt greit? Hun angriper da ikke noen andre i det hun sier her? Det må være lov å uttrykke at man personlig ikke mener en operasjon er løsningen på fedme. 

Det er mange som er kritiske til gastric bypass og gastric sleeve. Det betyr da ikke at en kritiserer enkeltindivider som har utført disse inngrepene?

Og såvidt meg bekjent er ikke det å ta en utdannelse innen trening og kosthold en behandling av overspisingslidelse. Det går an å slite med mat selv om man sitter på kunnskap om kosthold og trening.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å si at man bare skal bare glemme hva hun har sagt tidligere. Det hun sa handlet ikke bare om hva hun mente om en operasjon, men andre ganske sårende ord. Hun må selv stå til ansvar for de oppsurde meningene sine, hun er en tross alt en voksen dame,

Hvis hun kaller operasjon en lettvint løsning så vet hun overhodet ikke hva hun snakker om og burde hun ikke si noe som helst. For meg er det merkelig at hun ikke skjønner at om man velger en operasjon eller ikke så er problemet nøyaktig den samme om man ikke er villig til å jobbe med det

 Svært mange ikke får til en varig endring ved operasjon fordi de ikke tar tak i kjernen av problemet og da er operasjon bortkastet

Dessuten er ikke en operasjon risikofritt. Mange får men.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...