Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Beatbox
30 minutter siden, Rubella skrev:

Tror ikke Helene har "flink pike"-syndrom, nei. Det kjennetegnes av en overdrevent pliktoppfyllende atferd. Hun fullfører jo sjelden noe som helst, og hver uke er det "huff,  ting gikk ikke som planlagt forrige uke, ny start,  ny runde i tenkeboksen, tøffe valg å ta"

Helt enig, men det er et greit syndrom å unnskylde seg med...eller forklare tingenes tilstand med..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beatbox

Var visst ikke så innbringende den svartjenesten hun tilbød tydeligvis siden den er borte. Var sikkert et av disse tøffe valgene hun måtte ta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slipset skrev:

Interessant. Hun har fjerna vektnedgangen som punkt på instagram beskrivelsen sin.

Det var på tide!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, slipset skrev:

Interessant. Hun har fjerna vektnedgangen som punkt på instagram beskrivelsen sin.

Endelig et lite snev av selvinnsikt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, hippyskippy skrev:

Har hun starta undertøysblogg?

Hun er visst blitt ambassadør for en eller annen undertøyskjede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Wenda skrev:

Hun er visst blitt ambassadør for en eller annen undertøyskjede

Change? Det har hun vært noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IG hadde hun heldigvis tatt bilde av undertøyet, uten å ta det på!! :laugh: Hun sa jo tidligere på snap at man måtte kle det på seg for å vise det frem..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
46 minutter siden, ~Mocca~ skrev:

På IG hadde hun heldigvis tatt bilde av undertøyet, uten å ta det på!! :laugh: Hun sa jo tidligere på snap at man måtte kle det på seg for å vise det frem..

Som hun har gjort på bloggen. Akkurat slik en ambassadør skal gjøre. Vise seg i bare undertøyet altså :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 17.26, Rubella skrev:

Tror ikke Helene har "flink pike"-syndrom, nei. Det kjennetegnes av en overdrevent pliktoppfyllende atferd. Hun fullfører jo sjelden noe som helst, og hver uke er det "huff,  ting gikk ikke som planlagt forrige uke, ny start,  ny runde i tenkeboksen, tøffe valg å ta"

Nokre menneske gøymer seg bak eit image av perfeksjonisme når dei skal rettferdiggjere sine eigne fråverande resultat eller manglande gjennomføringsiva, noko eg tolkar dette innlegget litt til å vere. Ein hadde berre fått gjort så mykje meir, om ein ikkje var perfeksjonist. Om ein ikkje måtte planlagt alt ned til minste detalj og deretter alt fall i grus så fort ting ikkje skjedde etter planen. Bortsett frå at dei færraste perfeksjonistar bryr seg så mykje om prosessen, dei bryr seg heller langt meir om SLUTTresultatet. I Helenes tilfelle kan ein jo få inntrykk av at så lenge prosessen er bra, er utfallet heilt sekundært. Som er ein rar måte å angripe livet på generelt. 


Nokre konklusjonar kan ein likevel dra ut frå dette:
1)    Helene er truleg utruleg dårleg til å planleggje, sida ho aldri klarer å ta med i planlegginga moglegheita for at noko skjer seg. 
2)    Ho lærer aldri av eigne feil, men begynner berre med meir av det same kvar gong det går ille. Fasiten er alltid: Hårete mål, ekstrem planlegging, urealistiske målsetjingar og alt dette skal ein gjennomføre utan noko som helst form for ekstern motivasjon, berre vilje (som har svikta hundrevis av gonger før)
3)    Ho har truleg store problem med å faktisk gjennomføre mål ho set seg. Truleg kastar ho bort masse tid på ikkje-produktiv aktivitet, som ho sjølv mentalt vurderer for å vere produktivt (som for eksempel manisk liste-laging på kostnad av å faktisk ein gong utføre alt som står på lista). 


Og til slutt: kvifor i helvete kallar vi den eigentleg flink-jente sjukdom? Ville ein sjukeleggjord målretta og pliktoppfyllande menn på same måte? Nei, då ville dei vore dedikerte, målretta, hatt vinnarskallar og det som verre er. Når kvinner gjer det, er det ein karakterbrest. Forstå det den som kan. Det er i alle fall heilt klart at Dragen ikkje lir av dette, kva slags definisjon ein skulle velje å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
46 minutter siden, Navios skrev:

Nokre menneske gøymer seg bak eit image av perfeksjonisme når dei skal rettferdiggjere sine eigne fråverande resultat eller manglande gjennomføringsiva, noko eg tolkar dette innlegget litt til å vere. Ein hadde berre fått gjort så mykje meir, om ein ikkje var perfeksjonist. Om ein ikkje måtte planlagt alt ned til minste detalj og deretter alt fall i grus så fort ting ikkje skjedde etter planen. Bortsett frå at dei færraste perfeksjonistar bryr seg så mykje om prosessen, dei bryr seg heller langt meir om SLUTTresultatet. I Helenes tilfelle kan ein jo få inntrykk av at så lenge prosessen er bra, er utfallet heilt sekundært. Som er ein rar måte å angripe livet på generelt. 


Nokre konklusjonar kan ein likevel dra ut frå dette:
1)    Helene er truleg utruleg dårleg til å planleggje, sida ho aldri klarer å ta med i planlegginga moglegheita for at noko skjer seg. 
2)    Ho lærer aldri av eigne feil, men begynner berre med meir av det same kvar gong det går ille. Fasiten er alltid: Hårete mål, ekstrem planlegging, urealistiske målsetjingar og alt dette skal ein gjennomføre utan noko som helst form for ekstern motivasjon, berre vilje (som har svikta hundrevis av gonger før)
3)    Ho har truleg store problem med å faktisk gjennomføre mål ho set seg. Truleg kastar ho bort masse tid på ikkje-produktiv aktivitet, som ho sjølv mentalt vurderer for å vere produktivt (som for eksempel manisk liste-laging på kostnad av å faktisk ein gong utføre alt som står på lista). 


Og til slutt: kvifor i helvete kallar vi den eigentleg flink-jente sjukdom? Ville ein sjukeleggjord målretta og pliktoppfyllande menn på same måte? Nei, då ville dei vore dedikerte, målretta, hatt vinnarskallar og det som verre er. Når kvinner gjer det, er det ein karakterbrest. Forstå det den som kan. Det er i alle fall heilt klart at Dragen ikkje lir av dette, kva slags definisjon ein skulle velje å bruke. 

HD *lider* av både dårlig hukommelse og elendig selvinnsikt. De fleste av oss kjenner oss selv så godt at vi vet av erfaring at *det og det målet er jeg ikke i stand til å gjennomføre og derfor setter jeg meg heller ikke slike mål..ei heller for å imponere alle andre enn meg selv*...Men nå er det snart 2017..iflg HD så da er det på tide å sette seg flere og enda mer hårete mål..Virker som hun har en OCD-greie på mandager, nye bøker å skrive alt hun planlegger, ny uke, ny mnd, nytt år og ny start...selv om hun har gjort det tusenvis av ganger før med samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beatbox

Hva med å ta en liten kikk i speilet før man uttaler seg om andres reaksjoner på noe en blogger/SE har sagt..Hun kaller det storm i vannglass...Sååå...hva skal man kalle hennes reaksjon på kommentaren ang cellulitter? Når hun hanket inn GMN, ørten aviser osv osv....Ligner bittelitt på tsunami i en liten kaffekopp spør du meg!

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ska forsöka holda mig lugn nu, men gud va provoserad jag blir av hennes seneste inlägg! Holder helt med Beatbox oven här. Hon har altså bara "självinnsikt" på andras vägnar. Man kan ju bara ana vad hon hadde skrivet om nån hadde sagt at fedme är självforkyldt för at man bara tryckar i sig skit og inte tränar. 

Nej, man ska inte ta på väg för allt, men jag tycker inte det är OK att si at anorexi är enkelt för att det är gratis. Hämskt att saga så! SE borde veta bättre- HD borde väl oxo det. Och hur vet HD vad SE egentligen menade när hon inte har sagt det rakt ut? Man får ju inte tillägge HD meningar. Undrar ochså varför hon tycker att det att inte va en str. XS gör SE så bra... Känns som att hon tror dom har når gemensamt för det brukar väl HD skriva är én utav årsakarna till at hon själv är en bra förebild? 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mangt å mene om at noen misbruker alvorlige diagnoser for å komme med et poeng som lett kunne bli omformulert. Mye sier seg selv, dersom man er litt opplyst om tema, og det tror jeg både SE og HD er! (SE har selv vært åpen om mye av det hun sliter med)

Det jeg har hengt meg opp i, er hvordan HD forsvarer utsagnene. Hun har X antall ganger har nevnt at hun har slitt med spiseforstyrrelser, Så sitter hun å bagatellisere sp slik jeg ser det. Alle kan jo se at hun sliter med dette. Hun dokumenterer det uke etter uke. Slurver med kostholdet etc. "Det er så tungt om dagen, derfor klarte jeg ikke la være" etc,etc

Hvis slike sykdommer er så "ufarlige" hvorfor er hun så fordømt ulykkelig og mislykka og ikke klarer å få livet på rett kjøl??

Snakk om å kaste stein i glasshus

Nei, jeg kunne skrevet side opp og ned om dette, men gidder ikke mate denne debatten

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om den nye frisyren?  Klippen er i for seg ganske fin, men den svarte fargen gjør ingenting. Så mørkt hår gjør at man ser flere år eldre ut.

Skjønner meg ikke på hvorfor hun på død og liv skal ha disse hårfargene, som kun kler noen ytterst få.

Nå synes jeg hun heller ikke har noen fin klesstil heller. Ja, det er fint at de produserer klær for damer med former, men det betyr ikke at kler alle type modeller. Det gjelder for alle, uansett str. Klærne hun bruker bare fremhever bare "problemområdene". De er for snuppete og stylingen er helt off. De brune bootsene til svarte og grå klær er ikke pent.

 

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
9 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hva synes dere om den nye frisyren?  Klippen er i for seg ganske fin, men den svarte fargen gjør ingenting. Så mørkt hår gjør at man ser flere år eldre ut.

Skjønner meg ikke på hvorfor hun på død og liv skal ha disse hårfargene, som kun kler noen ytterst få.

Nå synes jeg hun heller ikke har noen fin klesstil heller. Ja, det er fint at de produserer klær for damer med former, men det betyr ikke at kler alle type modeller. Det gjelder for alle, uansett str. Klærne hun bruker bare fremhever bare "problemområdene". De er for snuppete og stylingen er helt off. De brune bootsene til svarte og grå klær er ikke pent.

 

Helt enig! Ser hun bruker en del korte jakker, f.eks skinnjakke. Ikke kledelig for som du sier..de fremhever problemområdene. Og brune boots til sorte eller grå klær er bare nei! Noen bør sponse et stylingkurs på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...