Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, moreno skrev:

Silje Mariela har vel forandret tankegang veldig den siste tiden, og jeg er derfor enig i at det er den "nye" SM som tenker nok mat fremfor sulting og hard trening. Men det er ikke henne tråden handler om; jeg blir flau av at HD ikke greier å gjøre noe med situasjonen sin. Blåmandag, ny start, sliten, syk, kaos, må rydde opp, kose seg med pizza og en øl.. Blir helt svimmel jeg, hvor vanskelig kan det være??

Edit: Må legge til at det selvsagt er helt vanlig og menneskelig at det går opp og ned, men det er jo samme regla hele tiden..

Ja det er virkelig berg og dalbane her...HELE tiden. Men noen ganger MÅ man bare ha junk - ikke sant? ;)

Hode og kropp spiller virkelig ikke på lag her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Valetta skrev:

Ja det er virkelig berg og dalbane her...HELE tiden. Men noen ganger MÅ man bare ha junk - ikke sant? ;)

Hode og kropp spiller virkelig ikke på lag her. 

Det er like mye berg og dalbane nå som da hun gikk ned de 60 kg...og like ofte småsyk da som nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev selv i et innlegg ang vektnedgang at hun hadde spist 800 kcal for dagen og at det var mye mindre enn det hun skulle etter programmet hun hadde fått fra Silje Mariela. Hun innrømmet at alt hadde gått til hodet på henne. Skal se om jeg klarer å google frem en link til innlegget

Edit: fant bare dette, men der står det ikke at hun vek fra programmet, bare at hun selv valgte å spise så lite: http://www.helenedrage.no/archiveposts/tanker-om-vektoppgang-arsaker-og-konsekvenser/

Endret av Nana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Nana skrev:

Helene skrev selv i et innlegg ang vektnedgang at hun hadde spist 800 kcal for dagen og at det var mye mindre enn det hun skulle etter programmet hun hadde fått fra Silje Mariela. Hun innrømmet at alt hadde gått til hodet på henne. Skal se om jeg klarer å google frem en link til innlegget

Edit: fant bare dette, men der står det ikke at hun vek fra programmet, bare at hun selv valgte å spise så lite: http://www.helenedrage.no/archiveposts/tanker-om-vektoppgang-arsaker-og-konsekvenser/

Vel, det var dumt .. trist at mange tror de må sulte seg og trene seg ihjel for å gå ned i vekt.. Man må bruke tid, spise nok, og absolutt ikke overtrene!!! Gud jeg er glad jeg er ferdig med den reisa der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at HD fulgte en fitnessdiett oppsatt av Tommi Torvaldsen som eier 24fitness på den tiden. Godt mulig hun fulgte treningsprogram fra SM, men er ganske sikker på at det var Tommi eller en annen coach fra 24fitness som coachet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje Mariela lager framifrå opplegg for å gå ned i vekt, noko ho faktisk viste da sjølv Helene Drage med sin ELENDIGE historie til å holde seg til planar osb. faktisk fekk til en stor vektnedgang. Det er nesten sjokkerande når ein har kunder som har ein så sterk tendens til sjølvsabotasje. Om ein er tjukk nok er det uansett heilt uproblematisk med store kaloriunderskot, selv om ho aldri ga så strenge dietter til sine kundar.  

Er det ein ting ein kan trekke ut fra dette så er det at Helene ikkje er spesielt ærleg om korleis ho har det. Anten no eller då. Ho skrev på bloggen da vektnedgongen var eit faktum at ho aldri hadde hatt det betre i heile sitt liv, kroppen var bedre og lettare og ho hadde det også betre psykisk. Dette gjentok ho i intervjuer høgt og lågt. Etter kvart som kiloene kraup tilbake ble denne historien moderert. Ho var visst ikkje lukkeleg likevel. Og da ho nærma seg tilbake til start, var det plutselig både spiseforstyrrelse og diverse. Kanskje er det mindre pinlig å ha feila om ein var ulukkeleg? Kva veit eg. 

Ho er nødvendigvis ikkje ærleg om eit av forholda, for det er to heilt VILT forskjellige historier. Anten var ho happy med vektnedgangen men trong noko å skulda på da ho ikkje fekk det til å vare, eller så er ho ikkje ærlig no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Navios skrev:

Silje Mariela lager framifrå opplegg for å gå ned i vekt, noko ho faktisk viste da sjølv Helene Drage med sin ELENDIGE historie til å holde seg til planar osb. faktisk fekk til en stor vektnedgang. Det er nesten sjokkerande når ein har kunder som har ein så sterk tendens til sjølvsabotasje. Om ein er tjukk nok er det uansett heilt uproblematisk med store kaloriunderskot, selv om ho aldri ga så strenge dietter til sine kundar.  

Er det ein ting ein kan trekke ut fra dette så er det at Helene ikkje er spesielt ærleg om korleis ho har det. Anten no eller då. Ho skrev på bloggen da vektnedgongen var eit faktum at ho aldri hadde hatt det betre i heile sitt liv, kroppen var bedre og lettare og ho hadde det også betre psykisk. Dette gjentok ho i intervjuer høgt og lågt. Etter kvart som kiloene kraup tilbake ble denne historien moderert. Ho var visst ikkje lukkeleg likevel. Og da ho nærma seg tilbake til start, var det plutselig både spiseforstyrrelse og diverse. Kanskje er det mindre pinlig å ha feila om ein var ulukkeleg? Kva veit eg. 

Ho er nødvendigvis ikkje ærleg om eit av forholda, for det er to heilt VILT forskjellige historier. Anten var ho happy med vektnedgangen men trong noko å skulda på da ho ikkje fekk det til å vare, eller så er ho ikkje ærlig no.

Jatakk begge deler? Man får mer sympati og forståelse ved å spille på at man er ulykkelig enn at man har feilet....Man kan akseptere at folk feiler en gang eller 2..men så stilles det forventninger til at vedkommende klarer det 3.gangen. Snakker man istedet om at man er ulykkelig..da våkner sympatien og forståelsen hos folk på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Navios skrev:

Silje Mariela lager framifrå opplegg for å gå ned i vekt, noko ho faktisk viste da sjølv Helene Drage med sin ELENDIGE historie til å holde seg til planar osb. faktisk fekk til en stor vektnedgang. Det er nesten sjokkerande når ein har kunder som har ein så sterk tendens til sjølvsabotasje. Om ein er tjukk nok er det uansett heilt uproblematisk med store kaloriunderskot, selv om ho aldri ga så strenge dietter til sine kundar.  

Er det ein ting ein kan trekke ut fra dette så er det at Helene ikkje er spesielt ærleg om korleis ho har det. Anten no eller då. Ho skrev på bloggen da vektnedgongen var eit faktum at ho aldri hadde hatt det betre i heile sitt liv, kroppen var bedre og lettare og ho hadde det også betre psykisk. Dette gjentok ho i intervjuer høgt og lågt. Etter kvart som kiloene kraup tilbake ble denne historien moderert. Ho var visst ikkje lukkeleg likevel. Og da ho nærma seg tilbake til start, var det plutselig både spiseforstyrrelse og diverse. Kanskje er det mindre pinlig å ha feila om ein var ulukkeleg? Kva veit eg. 

Ho er nødvendigvis ikkje ærleg om eit av forholda, for det er to heilt VILT forskjellige historier. Anten var ho happy med vektnedgangen men trong noko å skulda på da ho ikkje fekk det til å vare, eller så er ho ikkje ærlig no.

Dette har jeg også merket meg, hvilket er veldig synd. I stedet for å innrømme at dette funket men jeg klarte/ønsket ikke å opprettholde livsstilen på den tiden så skyldes det på feil opplegg og spiseforstyrrelse som aldri var nevnt før. Nå er paraplyen spiseforstyrrelse ganske omfattende så man må gjerne kalle en diett for nettopp det, men rart - det er det. 

Jeg er personlig glad jeg aldri skrev blogg om min nedgang, det er ille nok for min egen del at jeg har godt opp mye igjen enn om jeg skulle måtte dele det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kriska skrev:

Er rimelig sikker på at HD fulgte en fitnessdiett oppsatt av Tommi Torvaldsen som eier 24fitness på den tiden. Godt mulig hun fulgte treningsprogram fra SM, men er ganske sikker på at det var Tommi eller en annen coach fra 24fitness som coachet henne.

http://www.helenedrage.no/archiveposts/min-vei-til-treningsglede/

 

Her forteller hun at det var SM som satte opp treningsprogram og diett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beatbox skrev:

http://www.helenedrage.no/archiveposts/min-vei-til-treningsglede/

 

Her forteller hun at det var SM som satte opp treningsprogram og diett..

Ja tidligere ja. Det der var i 2011. Men før den såkalte photoshooten var der tommi eller broren Kai som hadde oppfølging av henne og målte fett%. Rimelig sikker på at det var noen fra 24 fitness som fulgte henne opp i den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, September 27, 2016 at 15.44, Kriska skrev:

Er rimelig sikker på at HD fulgte en fitnessdiett oppsatt av Tommi Torvaldsen som eier 24fitness på den tiden. Godt mulig hun fulgte treningsprogram fra SM, men er ganske sikker på at det var Tommi eller en annen coach fra 24fitness som coachet henne.

Hun hadde omtrent ukentlige møter med Silje Mariela, fordi at hun var hennes coach. SM satt opp trening og diett. Mulig det var en pause mellom den største nedgangen og den helt koko ekstremslankinga som foregikk før bryllupet, men der var det igjen 100% Silje Mariela som satt opp trening og ekstremdiett.

Er ikke så vanskelig å sjekke opp dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klipper fra mitt eget innlegg på tråden om Camilla Øvestad/Villa Paprika.

Jeg tror den KG-relaterte trafikken til bloggerne er stor. Dels alle de som er aktive i debattene og klikker seg inn, men vel så mye på stille lesere som klikker seg inn for å se galskapen i sin helhet. Jo mer de snakkes om, jo flere får det med seg og jo flere klikk får de. Klikk = penger, forenklet sagt.

Jeg oppfordrer alle til en boikott av blogg-Norge fra 1.-7. oktober, både i trådene om de her, og med klikk inn til de. Da kan vi se hvordan det påvirker statistikken. Gjør det et signifikant utslag, så bør noen og enhver gå i seg selv og se om de vil være med på å støtte galskapen ved å klikke seg inn eller skrive i trådene om de. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sandin skrev:

Klipper fra mitt eget innlegg på tråden om Camilla Øvestad/Villa Paprika.

Jeg tror den KG-relaterte trafikken til bloggerne er stor. Dels alle de som er aktive i debattene og klikker seg inn, men vel så mye på stille lesere som klikker seg inn for å se galskapen i sin helhet. Jo mer de snakkes om, jo flere får det med seg og jo flere klikk får de. Klikk = penger, forenklet sagt.

Jeg oppfordrer alle til en boikott av blogg-Norge fra 1.-7. oktober, både i trådene om de her, og med klikk inn til de. Da kan vi se hvordan det påvirker statistikken. Gjør det et signifikant utslag, så bør noen og enhver gå i seg selv og se om de vil være med på å støtte galskapen ved å klikke seg inn eller skrive i trådene om de. 

I'm in! Hadde faktisk vært veldig interessant å se hvor stor forskjell det evt hadde blitt. 

Når det gjelder Helene stusser jeg også litt på hvor mye hun er syk. Husker dere om det var slik før hun ble PT? Kan jo være at all kontakten med kunder er der skoen trykker, om det ikke alltid har vært sånn da. Uansett burde hun få sjekket dette hos legen, kanskje hun mangler vitaminer eller noe. Ikke umulig at dette virker litt inn på hvordan hun opplever motgang og hvor mye som skal til før hun gir opp diverse. Vet jo med meg selv hvor mye tyngre alt blir om jeg er syk, men heldigvis for meg er det som regel år mellom hver gang. Må være slitsomt å ha det sånn hele tiden. Og om store deler av hverdagen møtes i "redusert form" vil jo det føre til at negative vaner etablerer seg og er der selv når hun føler seg frisk. 

Om man gir seg 5/10 ganger fordi man er syk, måned etter måned, ser jeg for meg at terskelen senkes for å gi seg uavhengig av sykdom etterhvert. Man vil jo gjerne ta den enkleste utveien, og innarbeidede mønstre som tillater dette gjør det jo mye vanskeligere å la være. 

Litt rotete skrevet, men dere skjønner sikkert hva jeg vil fram til? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker jo som det er mer psykisk enn fysisk dette. Og da er nok terskelen for å føle seg "syk" mye lavere. 

Nå snakker jeg ikke om HD, men jeg tror faktisk det er slik mange utvikler f.eks ME. Rett og slett mangel på mestringsstrategier, gjentatte nederlag, nedturer på jobb og privat osv....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Valetta skrev:

Det virker jo som det er mer psykisk enn fysisk dette. Og da er nok terskelen for å føle seg "syk" mye lavere. 

Nå snakker jeg ikke om HD, men jeg tror faktisk det er slik mange utvikler f.eks ME. Rett og slett mangel på mestringsstrategier, gjentatte nederlag, nedturer på jobb og privat osv....

Du tror det du, ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg TROR ja. Og sier ikke at det gjelder alle. På ingen måte. Dette blir en avsporing og blir sikkert slettet, men ALLE jeg kjenner med ME (med unntak av en) er kvinner mellom 35 og 50, har et eller flere vonde brudd/samlivsproblemer bak seg, har levd med et ekstremt høyt stressnivå over tid, gått på flere smeller jobbmessig og økonomisk, opplevd tap av livskvalitet osv. Tilfeldigheter?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...