Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Hectine skrev:

Syns det er rart at hun sier: "Om jeg skal jogge 10 km en dag..." Og at det ikke holder med 60 min. Hun KLARER jo ikke jogge 10 km, hun klarer 3. Du trenger ikke sette av tiden til 10 km , når du kun klarer 3 km, sett av 30 min til treningen da, siden det er det hun sier hun klarer. Og bruk 30 min på å dusje. Hun trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er.. :rolleyes:

Är så enig!!! Eksakt hva jeg har tänkt!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, MiniMjau skrev:

Håper hun delte de burgerne med mannen sin! OG bikkja. 

Tror nok hun spiste de selv ettersom den ene var ganske spist opp....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gundagrynte skrev:

Når man er så fornektende så gjør man tydeligvis det....

Skal si hun angriper denne Hilde for at hun påpkete det som er åpenlyst for mange. Tror hun traff et ømt punkt ellers ville hun ikke bjeffet sånn tilbake som hun gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
10 timer siden, gundagrynte skrev:

Problemet er bare at når man koser seg så ofte som det hun gjør og ikke lenger er fokusert på inntak av kalorier da blir det litt *merkelig* i folks øyne...

Jo, men nå var vel dette lørdag kveld ( ? ) og akkurat det synes jeg er innafor. Jeg går selv ned i vekt og koser meg litt lørdag kveld, men da teller jeg ikke kalorier (jeg spiser selvsagt ikke ubegrenset likevel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
14 timer siden, Hectine skrev:

Syns det er rart at hun sier: "Om jeg skal jogge 10 km en dag..." Og at det ikke holder med 60 min. Hun KLARER jo ikke jogge 10 km, hun klarer 3. Du trenger ikke sette av tiden til 10 km , når du kun klarer 3 km, sett av 30 min til treningen da, siden det er det hun sier hun klarer. Og bruk 30 min på å dusje. Hun trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er.. :rolleyes:

Nettopp!

 

Men det er vel litt det som er problemet med henne. Det finnes unnskyldninger for alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun bare lagt ballen helt død så hadde jo dette problemet vært løst. Hun kunne sagt hun ikke hadde lyst å gjøre et poeng ut av vekten sin, at hun aldri veide seg mer og så på den siden av livet som et avsluttet kapittel. Men når hun gjør et poeng av at hun ikke bryr seg om vekten (men det er ekstremt viktig å poengtere at hun går ned i vekt) og at det ikke er så nøye hva hun veier (men hun gir konkrete tall i tide og utide) så virker det bare dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som irriterer meg over skrivefeilene og "haha" i annenhver setning? Syns at kvaliteten på skrivingen jevnt over er dårlig - og også reklamemerkingen. 

Edit: og så har jeg lagt merke til at hun ofte kommer med "oppklarende" innlegg som "svar til leserne" men når jeg ser i kommentarfeltet så har ikke leserne kommentert eller spurt. Svaret passer derimot ofte svar til det vi tar opp her i tråden. Når det er sagt - jeg hadde ikke gitt henne klikk hvis ikke det hadde vært for denne tråden :-)

Endret av Nana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
42 minutter siden, Cartina skrev:

Jo, men nå var vel dette lørdag kveld ( ? ) og akkurat det synes jeg er innafor. Jeg går selv ned i vekt og koser meg litt lørdag kveld, men da teller jeg ikke kalorier (jeg spiser selvsagt ikke ubegrenset likevel). 

Jo men HD koser seg flere ganger i uken...dèt nytter ikke hvis man skal ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt den se og hør artikkelen sin feil. Tror hun har som mål å ikke snakke om vekt og vektnedgang, når hun sier selv at hun har kastet vekta. Det skjønner jeg jo på en måte, da få av de andre treningsbloggerne legger ut om vekta si. Det at hun er overvektig betyr ikke at hun skal legge ut på grammet hvor mye hun veier. Men så "krevde" vel se og hør det, og da blir det vel sånn. Da har hun vel et valg og ta om det å være med i se og hør er viktigere enn det å gå vekk fra vektfokuset hennes. Hun valgte jo tydeligvis se og hør, og da får hun tåle kritikken og kommentarene som kommer i etterkant når folk bemerker at hun ser tyngre ut enn 90 kg. Har hun forresten sluttet som skribent og PT for kamille puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, Fortunatus skrev:

Er vel litt den se og hør artikkelen sin feil. Tror hun har som mål å ikke snakke om vekt og vektnedgang, når hun sier selv at hun har kastet vekta. Det skjønner jeg jo på en måte, da få av de andre treningsbloggerne legger ut om vekta si. Det at hun er overvektig betyr ikke at hun skal legge ut på grammet hvor mye hun veier. Men så "krevde" vel se og hør det, og da blir det vel sånn. Da har hun vel et valg og ta om det å være med i se og hør er viktigere enn det å gå vekk fra vektfokuset hennes. Hun valgte jo tydeligvis se og hør, og da får hun tåle kritikken og kommentarene som kommer i etterkant når folk bemerker at hun ser tyngre ut enn 90 kg. Har hun forresten sluttet som skribent og PT for kamille puls?

Jeg har vært i Se&Hør flere ganger og hver gang er det jeg som har godkjent intervjuet og teksten før det gikk i trykken. Når hun godkjenner at hun trener 4-5 ganger pr uke og at hun veier 90 kg...da er hun veldig bevisst på å holde den fordreide sannheten i live slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett en eneste slankehistorie i et ukeblad hvor de ikke har stått startvekt,  antall kilo de har gått ned og/eller nåværende vekt. Hun sa jo selv hun hadde fått fjernet ordet slanking som var et hyppig ord. Jeg tror nå ikke hun hadde et ønske om at 90 kg skulle skrives med store bokstaver 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
15 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg har ikke sett en eneste slankehistorie i et ukeblad hvor de ikke har stått startvekt,  antall kilo de har gått ned og/eller nåværende vekt. Hun sa jo selv hun hadde fått fjernet ordet slanking som var et hyppig ord. Jeg tror nå ikke hun hadde et ønske om at 90 kg skulle skrives med store bokstaver 

Igjen; det er hun som godkjente intervjuet.....da nytter det ikke å sutre i etterkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hun er så ofte syk. Hun skal jo i følge seg selv spise kjempesunt i ukedagene og hun trener veldig mye pluss så tar hun alle disse vitaminene da. Når jeg var på mitt sunneste, var jeg ikke syk på årevis. Er ikke spesielt mye syk nå heller. Hun er ofte ikke i form flere ganger i uka, småforkjøla,småsyk, magesyk og generelle vondter. I tillegg er det vanskelig og tungt å komme seg opp av senga, og bare sånne småting som ikke er så motiverende å lese. Folk er jo forskjellige, men jeg hadde ikke orket å skrive om hver eneste dårlige dag på bloggen min, det er jo bare deprimerende for andre å lese om. Spesielt hvis man besøker den for å få en liten oppkvikker. 

15 timer siden, petunia00 skrev:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina
3 timer siden, gundagrynte skrev:

Jo men HD koser seg flere ganger i uken...dèt nytter ikke hvis man skal ned i vekt :)

Det er sant. Jeg hadde reagert på det om det var mandag men ikke på en lørdag, det var bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
3 timer siden, Butternut skrev:

 

 

49 minutter siden, Cartina skrev:

Det er sant. Jeg hadde reagert på det om det var mandag men ikke på en lørdag, det var bare det :)

Syns bare at det til stadighet er enten *litt* smågodis eller et par *sunne sjokobarer*....Og gjerne på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logikken er visst at dersom hun ikke får trent en økt slik som hun har planlagt og som den står på programmet, er det bedre å bare droppe å trene i sin helhet (?). Hun skal jo løpe maraton må vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, sara90 skrev:

Logikken er visst at dersom hun ikke får trent en økt slik som hun har planlagt og som den står på programmet, er det bedre å bare droppe å trene i sin helhet (?). Hun skal jo løpe maraton må vite.

Det er sikkert mer som ligger bak enn den forenklede slutningen du trekker nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cerruti skrev:

Det er sikkert mer som ligger bak enn den forenklede slutningen du trekker nå. 

Vel, det ser ut som det er det hun mener utifra siste kommentar i innlegget om musli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gundagrynte skrev:

Det er jo akkurat det at hun da velger å skulle hjelpe andre med sitt kosthold at folk reagerer...En kostholdsveileder som ikke klarer å ha et sunt kosthold selv? Man bør faktisk hjelpe seg selv før man hjelper andre...Vet man at man har problemer med mat slik du mener at hun har/har hatt, da går man ikke i terapi i perioder...Man gjør alt for å bli frisk. Been-there-done that!

Det absurde er at hun reklamerer med:

  • Er du lei lange og kjedelige programmer, dårlige resultater og et program du føler du ikke klarer å følge?
  • Vil du ha friheten til å ta deg en sjokoladebit uten dårlige resultater og samvittighet?
  • Vil du få et mer naturlig forhold til mat, trening og ikke minst kroppen din?

Hentet fra 

http://mylifestyle.no/om-oss

Når hun feiler så hardt med akkurat de tingene hun påstår at andre skal betale henne for å hjelpe til med. Hadde det bare vært noen enkle treningsprogram, matplaner og pt-timer... Men å selge seg som ekspert på akkurat de tingene hun har feilet så hardt med selv gjennom år etter år og viser ingen tegn til bedring. Det blir jo bare latterlig. 

Endret av TiGi:)
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Når du skal bli Norges viktigste livsstilsguru og være i medienes søkelys konstant, så må man faktisk forvente at man blir sett på med et litt nøyere blikk enn en annen "hvemsomhelst". Om fotballfruen hadde gjort noe annet med den AFPT-utdannelsen sin enn å ta den som reklame for AFPT, ville jeg kritisert henne for mye av det samme, nemlig at det var enorme sprik mellom liv og lære. 

Andre ting hun selger inn i PT-tjenesten sin som hun reklamerer på facebook om nå:

Sitat
  • Jeg er opptatt av den sunne balansen, treningsglede og mestringsfølelse.
  • Jeg vil hjelpe deg med å skape en varig livsstil, ikke bare en quick-fix!
  • Så om du vil ha morsomme treningsøkter, spise god, sunn mat som ikke krever 40 ingredienser og bli fulgt opp av en dedikert coach så er dette noe for deg

Ikke vet jeg hva som er verst av dette og det @TiGi:) nevner men jeg legger i alle fall merke til at hun er veldig flink til å snakke ned konkurransen sin: Alle de andre tilbyr kompliserte løsninger med vanskelige treningsprogram og kompliserte kostholdsopplegg som betyr masse forsakelser og et liv i "ubalanse" hva det enn skal bety, mens hun tilbyr et liv i harmoni og balanse med enkle løsninger som gjør at man kan nå målene sine på en uproblematisk måte. Alle andre tenker kortsiktig, hun tenker langsiktig. 

Likevel er hun i en tilværelse der alt velter ved hver minste forstyrrelse, vekten svinger voldsomt og hun har det siste året hatt en ganske ukontrollert vektoppgang. Figures.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...