Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

En person skrev "Veldig rart spm, men jeg stekte egg her om dagen og glemte å vaske panna etter meg. Nå tenkte jeg å lage litt mat, men da jeg luktet i panna lukta det kattepiss. Kan de to kattene her virkelig ha pissa i panna??"
Bilde viser også en god dose urin i en stekepanne. 

.... hvordan kan du ta feil av egg og kattetiss? Hvordan er det mulig å en gang være i tvil. Kattetiss, spesielt ukastrerte katter, stinker jo høgg! 

Anonymkode: 32b49...121

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person skrev "Veldig rart spm, men jeg stekte egg her om dagen og glemte å vaske panna etter meg. Nå tenkte jeg å lage litt mat, men da jeg luktet i panna lukta det kattepiss. Kan de to kattene her virkelig ha pissa i panna??"
Bilde viser også en god dose urin i en stekepanne. 

.... hvordan kan du ta feil av egg og kattetiss? Hvordan er det mulig å en gang være i tvil. Kattetiss, spesielt ukastrerte katter, stinker jo høgg! 

Anonymkode: 32b49...121

Men i alle dager! 😳

Anonymkode: e3f81...7ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En person skrev "Veldig rart spm, men jeg stekte egg her om dagen og glemte å vaske panna etter meg. Nå tenkte jeg å lage litt mat, men da jeg luktet i panna lukta det kattepiss. Kan de to kattene her virkelig ha pissa i panna??"
Bilde viser også en god dose urin i en stekepanne. 

.... hvordan kan du ta feil av egg og kattetiss? Hvordan er det mulig å en gang være i tvil. Kattetiss, spesielt ukastrerte katter, stinker jo høgg! 

Anonymkode: 32b49...121

:skratte:

Anonymkode: 5fbd5...bd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person skrev "Veldig rart spm, men jeg stekte egg her om dagen og glemte å vaske panna etter meg. Nå tenkte jeg å lage litt mat, men da jeg luktet i panna lukta det kattepiss. Kan de to kattene her virkelig ha pissa i panna??"
Bilde viser også en god dose urin i en stekepanne. 

.... hvordan kan du ta feil av egg og kattetiss? Hvordan er det mulig å en gang være i tvil. Kattetiss, spesielt ukastrerte katter, stinker jo høgg! 

Anonymkode: 32b49...121

Jeg synes ikke at det var et så dumt spørsmål. Kunne godt spurt om det samme selv :P Det er jo aldeles usannsynlig at katten skal tisse i en stekepanne som står på kjøkkenbenken, så om det er sånn gammel, stekt anser jeg ikke som usannsynlig :rolleyes: Jeg aner ikke hva det lukter.

Forstår ikke en gang om dere som er sjokkerte mener det er piss eller gammelt egg. Ikke like tydelig for oss alle =P 

Endret av Tibbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg synes ikke at det var et så dumt spørsmål. Kunne godt spurt om det samme selv :P Det er jo aldeles usannsynlig at katten skal tisse i en stekepanne som står på kjøkkenbenken, så om det er sånn gammel, stekt anser jeg ikke som usannsynlig :rolleyes: Jeg aner ikke hva det lukter.

Forstår ikke en gang om dere som er sjokkerte mener det er piss eller gammelt egg. Ikke like tydelig for oss alle =P 

Vel, som ei i kommentarfeltet sa, lukter det kattepiss så er det kattepiss.

Anonymkode: e3f81...7ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, som ei i kommentarfeltet sa, lukter det kattepiss så er det kattepiss.

Anonymkode: e3f81...7ea

Så det er ingenting annet i denne verden som kan utvikle seg til å lukte som urin? Egg lukter fis, så forundrer meg ikke om det stinker andre ting i stekt form etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tibbie skrev:

Så det er ingenting annet i denne verden som kan utvikle seg til å lukte som urin? Egg lukter fis, så forundrer meg ikke om det stinker andre ting i stekt form etter noen dager.

Det gjør det - harskt. Ikke ammoniakk/kattepiss. Kattepiss har en ganske distinkt lukt som ikke ligner på mye annet. Kan overhodet ikke sammenlignes med urin fra et friskt menneske i lukt. 

I tillegg var det gult, gjennomskinnelig og med tydelige krystaller i. Samme hva du gjør med et egg, vil du ikke kunne få det til å se slik ut.

Anonymkode: e3f81...7ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2019 at 2:22 PM, Chizue said:

Hadde forstått det om hun bodde en plass hvor de har dårlige rør..
Jeg måtte gjøre det en periode; koke vann fra springen, eller kjøpe fra butikk ettersom det ble oppdaget mye rust og jord i springvannet og kommunen anbefalte alle å koke vannet, til de hadde fått byttet ut rørene i området :fnise:  ( vi måtte filtrere vannet også)


Når det er sagt.. De aller fleste vannrør i Norge er ikke byttet siden 2.verdenskrig, de er gamle, rusten, slått sprekker... Har vært mange sykdomsutbrudd tilknyttet til vannrørene her hjemme..

Så har du jo de som reagerer på kalk og klor, så er ingen dum ide å koke vannet egentlig :fnise: 
 

Mesteparten av norske vannrør er fra 70 tallet. Men de er så dårlige at de ryker. Det er bedre med eldre før. Og ikke mye rust i rør, da de ikke er av slikt materiale. Men masse avleiringer da. I kommunen nå tok de frem et rør fra tidlig 1800 nå nylig. 

Men koking vil ikke hjelpe på kalk eller klor.

Anonymkode: 8c1d5...201

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2019 at 3:52 PM, AnonymBruker said:

Kalken og kloren forsvinner vel ikke om du koker vannet?

Anonymkode: b2c0c...770

Stemmer det.

Anonymkode: 8c1d5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte hun som lurte på om det var trygt å ta tog med sin 2 måneder gamle baby, eller om det farlig pga trykk og sånn som i fly. 🙈

Anonymkode: 7b4cf...547

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likte hun som lurte på om det var trygt å ta tog med sin 2 måneder gamle baby, eller om det farlig pga trykk og sånn som i fly. 🙈

Anonymkode: 7b4cf...547

Har ikke disse menneskene gått på skole? :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Likte hun som lurte på om det var trygt å ta tog med sin 2 måneder gamle baby, eller om det farlig pga trykk og sånn som i fly. 🙈

Anonymkode: 7b4cf...547

Toget kjører jo temmelig fort så da vil jo en få litt "flapre flapre" kinn om babyen har munnen åpen, kunne du jo ha svart :fnise:

Anonymkode: 5fbd5...bd9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 18.55, Tibbie skrev:

Jeg synes ikke at det var et så dumt spørsmål. Kunne godt spurt om det samme selv :P Det er jo aldeles usannsynlig at katten skal tisse i en stekepanne som står på kjøkkenbenken, så om det er sånn gammel, stekt anser jeg ikke som usannsynlig :rolleyes: Jeg aner ikke hva det lukter.

Forstår ikke en gang om dere som er sjokkerte mener det er piss eller gammelt egg. Ikke like tydelig for oss alle =P 

Vel, kattepiss lukter ikke roser for å si det sånn. Så det kjenner en temmelig fort om det er kattepiss eller gammel stekt egg. 

Anonymkode: 5fbd5...bd9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mesteparten av norske vannrør er fra 70 tallet. Men de er så dårlige at de ryker. Det er bedre med eldre før. Og ikke mye rust i rør, da de ikke er av slikt materiale. Men masse avleiringer da. I kommunen nå tok de frem et rør fra tidlig 1800 nå nylig. 

Men koking vil ikke hjelpe på kalk eller klor.

Anonymkode: 8c1d5...201

Når du koker vann med mye kalk i, legger kalken, det meste seg, i bunn av gryta. Bodde i Tsjekkia i mange år og måtte koke alt vann i en sånn vannkjele til gaskonfyren, bunnen av den kjelen så ikke ut etter bare noen uker.

Anonymkode: 7d4a8...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Når du koker vann med mye kalk i, legger kalken, det meste seg, i bunn av gryta. Bodde i Tsjekkia i mange år og måtte koke alt vann i en sånn vannkjele til gaskonfyren, bunnen av den kjelen så ikke ut etter bare noen uker.

Anonymkode: 7d4a8...5cd

Ved mye kalk ja, men det vil fortsatt være kalk i vannet. Det er bedre med filter, som man også bruker masse av i f.eks Tsjekkia:)

Anonymkode: 8c1d5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2019 at 8:50 PM, AnonymBruker said:

Likte hun som lurte på om det var trygt å ta tog med sin 2 måneder gamle baby, eller om det farlig pga trykk og sånn som i fly. 🙈

Anonymkode: 7b4cf...547

Vel det kan bli trykk i ørene når toget kjører i tunneler, så helt på jorder var hun ikke 😉

Anonymkode: a9fca...177

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Vel det kan bli trykk i ørene når toget kjører i tunneler, så helt på jorder var hun ikke 😉

Anonymkode: a9fca...177

Men farlig?

Anonymkode: 8c1d5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StripetePysjamas skrev:

🤔

E85F2B08-CAE2-4CDD-AC7F-0245931ABC04.jpeg

08AAA5F5-BEC7-4F40-ABE4-A75EF0D7AFE9.jpeg

🤦‍♀️

Anonymkode: 8d590...b6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Vel det kan bli trykk i ørene når toget kjører i tunneler, så helt på jorder var hun ikke 😉

Anonymkode: a9fca...177

Hvilke tuneller snakker du om her? Finnes de i Norge? Fortell. Det må være ganske store nivåforskjeller om du skal få trykk. Og i de tuneller går det ikke tog

Anonymkode: 3b0e2...0b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...