Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Titania said:

1836957222_Skjermbilde2018-07-15kl_17_44_56.thumb.png.3657f6859b064891f61f718293f0878c.png

Brannvesenet hadde vel så lite å gjøre, at de ville sende ut en sms til alle i området 🙄

Flere på jobben min i Oslo som har fått den også. Så tror kanskje Hallingdal brannvesen har sendt til litt flere enn planlagt:)

Anonymkode: 8c1d5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere på jobben min i Oslo som har fått den også. Så tror kanskje Hallingdal brannvesen har sendt til litt flere enn planlagt:)

Anonymkode: 8c1d5...201

De har ikke hytte i området, da? Eller så er det noen som har glemt å bytte ut navnet på brannvesenet da de kopierte meldingen. Samme det, bare folk får det med seg. :P 

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titania skrev:

1836957222_Skjermbilde2018-07-15kl_17_44_56.thumb.png.3657f6859b064891f61f718293f0878c.png

Brannvesenet hadde vel så lite å gjøre, at de ville sende ut en sms til alle i området 🙄

Hvorfor den ble motatt?? Hvor dum går det ann å bli. Det står jo hvorfor den ble sendt. Herregud 😱

Anonymkode: 341ca...42d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke hytte i området, da? Eller så er det noen som har glemt å bytte ut navnet på brannvesenet da de kopierte meldingen. Samme det, bare folk får det med seg. :P 

Anonymkode: 913e2...866

Ikke sant. 

Leste i dag at politiet fortsatt rykker ut til meldinger om ulmebranner og røykutvikling og så er det folk som har tent opp bål. Jeg skjønner ikke at det går an. Det er vel ingen som er så kortreiste oppi huet at de ikke har fått med seg dette nå?!

Sorry. Var kanskje litt OT, men måtte bare etter at jeg leste at politiet fortsatt må fortelle folk at de ikke får lov til å grille ute ved skog og tjern og vann osv osv. 

Anonymkode: c8792...ea5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De har ikke hytte i området, da? Eller så er det noen som har glemt å bytte ut navnet på brannvesenet da de kopierte meldingen. Samme det, bare folk får det med seg. :P 

Anonymkode: 913e2...866

De har ikke det nei. Og Oslo kommune har ikke totalforbud på egen tomt. Så er nok en feil, men bedre den går til for mange enn for få.

Anonymkode: 8c1d5...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå strammes det inn på drittslenging og sletting av medlemmer. Er det bare jeg som ikke har fått med meg denne drittslengingen? Trodde jeg fikk med meg det meste som foregikk der inne men. 

Har noen eksempler på hva som har blitt sagt? 

Anonymkode: e3f58...97d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1812946101_Skjermbilde2018-07-20kl_01_25_07.png.b5bb5a24884e7e6f4559d73918db9c28.png

I en tråd om morsomme ting barn sier. Syns ikke at det var veldig morsomt jeg. Kanskje jeg som er kjedelig 😒

Anonymkode: ee027...013

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1812946101_Skjermbilde2018-07-20kl_01_25_07.png.b5bb5a24884e7e6f4559d73918db9c28.png

I en tråd om morsomme ting barn sier. Syns ikke at det var veldig morsomt jeg. Kanskje jeg som er kjedelig 😒

Anonymkode: ee027...013

For 70 år siden kanskje,  da folk fremdeles var uopplyste.... men i dag? Da tenker jeg at både barn og voksne bør være så oppegående at det ikke er greit å kalle noen apekatt pga. hudfarge.. Så nei, ikke morsomt.  

Anonymkode: 17c83...2aa

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1812946101_Skjermbilde2018-07-20kl_01_25_07.png.b5bb5a24884e7e6f4559d73918db9c28.png

I en tråd om morsomme ting barn sier. Syns ikke at det var veldig morsomt jeg. Kanskje jeg som er kjedelig 😒

Anonymkode: ee027...013

Har hørt denne mange gonger før, og syns heller ikkje den er morosam. I dagens Noreg skulle ein tru at eit born på 3 år uansett hadde sett ein mørkhuda person før. Føler kanskje nokon prøver å vere artig, og dikter opp noko som ungen aldri har sagt. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

1812946101_Skjermbilde2018-07-20kl_01_25_07.png.b5bb5a24884e7e6f4559d73918db9c28.png

I en tråd om morsomme ting barn sier. Syns ikke at det var veldig morsomt jeg. Kanskje jeg som er kjedelig 😒

Anonymkode: ee027...013

Tviler på at en 3-åring i dag sier dette, så den tror jeg ikke særlig på. De har da sett mer enn en mørkhudet person, om de ikke bor på ett øde sted hvor de ikke ser andre mennesker i løpet av ett år.

Anonymkode: 5fbd5...bd9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amantheia skrev:

Har hørt denne mange gonger før, og syns heller ikkje den er morosam. I dagens Noreg skulle ein tru at eit born på 3 år uansett hadde sett ein mørkhuda person før. Føler kanskje nokon prøver å vere artig, og dikter opp noko som ungen aldri har sagt. 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at en 3-åring i dag sier dette, så den tror jeg ikke særlig på. De har da sett mer enn en mørkhudet person, om de ikke bor på ett øde sted hvor de ikke ser andre mennesker i løpet av ett år.

Anonymkode: 5fbd5...bd9

Enig med dere. Barn ser uansett forskjell på dyr og mennesker, og slike holdninger er tillært. 

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-åringen til ei jeg kjenner sa: "Jeg vil ikke leke med de brune barna". Foreldrene lo av det, som da får ungen til å tro at det er greit å si sånt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, kenpet skrev:

4-åringen til ei jeg kjenner sa: "Jeg vil ikke leke med de brune barna". Foreldrene lo av det, som da får ungen til å tro at det er greit å si sånt.

Nå skal ikke jeg unnskylde slike ting, for det er jo åpenbart ikke riktig og spesielt da av foreldrene.. Men, denne 4-åringen sa nok ikke det for å være slem ift rase. Det kan være at de barna h*n mente ikke var noe allrighte og for så små barn så er jo hudfarge en lett ting å skille mellom personer på.

Anonymkode: 17b13...827

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå strammes det inn på drittslenging og sletting av medlemmer. Er det bare jeg som ikke har fått med meg denne drittslengingen? Trodde jeg fikk med meg det meste som foregikk der inne men. 

Har noen eksempler på hva som har blitt sagt? 

Anonymkode: e3f58...97d

Bare hun i admin som liker å sjefe

hun lager problemer ut av ingenting

Anonymkode: 3ba73...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne MÅ være kødd...????
Herregud, jeg får vondt i sjela.....  Og det ikke bare av stavefeilene og måten hun skriver andre, tredje og fjerde på, grøss!

Quote

Et spørsmål.....
Hvis man er født på et skudd år. Blir man da 1år eldre hvert 4 år eller eller hopper du over 2,3 og blir 4 hvert 4 år??

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal ikke jeg unnskylde slike ting, for det er jo åpenbart ikke riktig og spesielt da av foreldrene.. Men, denne 4-åringen sa nok ikke det for å være slem ift rase. Det kan være at de barna h*n mente ikke var noe allrighte og for så små barn så er jo hudfarge en lett ting å skille mellom personer på.

Anonymkode: 17b13...827

Faktisk så skiller ofte så små barn på andre ting enn hudfarge! Beskriver klær, hår eller andre ting for å forklare hvem de mener. "Per er han med den kule sykkelen" f.eks. Litt rart på en måte, men alikevel så riktig! 

Anonymkode: 17c83...2aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk så skiller ofte så små barn på andre ting enn hudfarge! Beskriver klær, hår eller andre ting for å forklare hvem de mener. "Per er han med den kule sykkelen" f.eks. Litt rart på en måte, men alikevel så riktig! 

Anonymkode: 17c83...2aa

Ikke alltid min erfaring. Men hva vet jeg etter ganske mange år på skolebenken og i barnehage.

Anonymkode: 17b13...827

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid min erfaring. Men hva vet jeg etter ganske mange år på skolebenken og i barnehage.

Anonymkode: 17b13...827

Enig med deg. Hvis gutten min skal forklare hvem feks Jonatan i bhg er, så kan han si at det er han brune. Er ikke noe negativt med det. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Døgnvill skrev:

Denne MÅ være kødd...????
Herregud, jeg får vondt i sjela.....  Og det ikke bare av stavefeilene og måten hun skriver andre, tredje og fjerde på, grøss!

 

"Blir du fire hvert fire år?". :fnise: Folk er så dumme!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 17.47, Titania skrev:

1836957222_Skjermbilde2018-07-15kl_17_44_56.thumb.png.3657f6859b064891f61f718293f0878c.png

Brannvesenet hadde vel så lite å gjøre, at de ville sende ut en sms til alle i området 🙄

Å men herregud, da! "Noen som vet hvorfor den ble motatt?" !! Nå ser jeg hvorfor jeg stadig tar meg selv i å skrive Hønsehjerne i søkefeltet i stedet for Hønehjørnet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...