Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke medlem av denne gruppa, men jeg har noen spørsmål til dere som er, etter å ha lest innlegget i Dagbladet:

Er det slik at andre medlemmer setter på plass disse som går over streken? Eller er det sånn at man ikke har lov til å være kritisk? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, The Silence skrev:

Tror dere det blir like mye drama og utkastelser hvis de finner ut at vi diskuterer gruppa her? Både Ebaygruppa og MfB kastet ut medlemmer i fleng etter de så trådene her inne :ler:

 

Blir garantert bråk. Både i gruppa og her😂. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har så lyst til å melde meg inn for underholdningens del. Men vil liksom ikke at navnet mitt skal assosieres med en sånn gruppe :ler:. Så dere som er mye tøffere enn meg, og ikke bryr dere om sånt:  Gjerne legg ut de beste gullkornene her! 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marimba skrev:

Å, jeg har så lyst til å melde meg inn for underholdningens del. Men vil liksom ikke at navnet mitt skal assosieres med en sånn gruppe :ler:. Så dere som er mye tøffere enn meg, og ikke bryr dere om sånt:  Gjerne legg ut de beste gullkornene her! 

 

Haha enig. Jeg er medlem av sykt mange sånne grupper. Guilty pleasure. Men det er stigmatiserende, ja. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg er ikke medlem av denne gruppa, men jeg har noen spørsmål til dere som er, etter å ha lest innlegget i Dagbladet:

Er det slik at andre medlemmer setter på plass disse som går over streken? Eller er det sånn at man ikke har lov til å være kritisk? 

Mange sier faktisk i fra at man burde tenke seg litt om før man deler alt mellom himmel og jord, men de får alltid kjeft av enkelte. De er så ufine og frekke i kjeften må vite :roll: Men der finnes en del fornuftige kvinnfolk også heldigvis, man ser dem bare ikke like godt...

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det i det hele tatt noen der inne som har reflektert over innlegget i Dagbladet? 

Anonymkode: 92fd6...db4

Admin sletter alt om den artikkelen. Det virker som om noen fikk en litt aha opplevelse, og det kom endel kritiske tilsvar. Men det meste gikk ut på å halshugge (metaforsik) den som hadde "slengt med kjeften utenfor gruppa". 

Når administrasjon legger ut slike tilsvar så sier det sitt. 

http://imgur.com/3ESozLJ

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, The Silence skrev:

Mange sier faktisk i fra at man burde tenke seg litt om før man deler alt mellom himmel og jord, men de får alltid kjeft av enkelte. De er så ufine og frekke i kjeften må vite :roll: Men der finnes en del fornuftige kvinnfolk også heldigvis, man ser dem bare ikke like godt...

 

Enig med deg der. Finnes utrolig mange oppegående fornuftige damer der inne. Og mange virker som interessante og grepa kvinnfolk rett og slett. 

Men dessverre så drukner de jo i idioti fra mange andre. Og dessverre så er det sånn som i mange av de andre gruppene at om noen sier ifra om noe,  så oppfattes det med en gang som hets. Skulle tro medlemmene har gått i kurs i en viss annen gruppe (grunnleggeren av den gruppa er forresten medlem i høne gruppa og aktiv, underholdende).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, The Silence skrev:

Mange sier faktisk i fra at man burde tenke seg litt om før man deler alt mellom himmel og jord, men de får alltid kjeft av enkelte. De er så ufine og frekke i kjeften må vite :roll: Men der finnes en del fornuftige kvinnfolk også heldigvis, man ser dem bare ikke like godt...

 

Ah, typisk. Syns denne måten å motta kritikk på er gjennomgående for alle grupper som omtales for innholdet. De som er litt mer nyanserte, eller folk med reflekterte innspill, blir ofte beskyldt for å være ufine. Jeg tenker at dette er å gjøre de som over-utleverer en bjørnetjeneste, for jeg vil tro mange av de utleverende innleggene er skrevet i affekt. Takk for svar! :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Blå politibil skrev:

Admin sletter alt om den artikkelen. Det virker som om noen fikk en litt aha opplevelse, og det kom endel kritiske tilsvar. Men det meste gikk ut på å halshugge (metaforsik) den som hadde "slengt med kjeften utenfor gruppa". 

Når administrasjon legger ut slike tilsvar så sier det sitt. 

http://imgur.com/3ESozLJ

OMG :ohmy:

Har de enda ikke skjønt at de er offentlige selv om gruppa er lukket? Det er sikkert flere journaliste mm der inne. Trenger ikke være noen sladrehøner. 

Når det er så mange folk i en gruppe, så er den offentlig. 

Anonymkode: 92fd6...db4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Hønehjørnet <3 Nok en gruppe jeg måtte melde meg inn i etter å ha lest om den her inne, tror det var i tråden om oversharing på Facebook. Helt utrolig fascinerende hvor lite filter noen der inne har for å dele, og hvor raske folk er til å sable ned og kjefte på folk som stiller spørsmål ved å dele alt mulig privat om barn og ektemenn og øvrig familie. Skikkelig white trash-underholdning som overgår det meste annet! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blå politibil skrev:

Admin sletter alt om den artikkelen. Det virker som om noen fikk en litt aha opplevelse, og det kom endel kritiske tilsvar. Men det meste gikk ut på å halshugge (metaforsik) den som hadde "slengt med kjeften utenfor gruppa". 

Når administrasjon legger ut slike tilsvar så sier det sitt. 

http://imgur.com/3ESozLJ

Like selvrettferdige som admins i visse andre grupper :P

Ser ikke ut om om de innser heller at alle de nye medlemmene i etterkant muligens er der for å få med seg dramaet og sladderen... 

Anonymkode: e51aa...74d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier det, det har ALDRI, og jeg mener ALDRI, lov til å anta at [Navn Navnesen] er der av NOEN annen grunn enn underholdningens del. :laugh: Hvis det er noen dere ser på som sånn midt på treet oppegående, så er de mest sannsynlig det. Man kan søke opp innlegg i gruppa, på navn, for bekreftelse. 

Jeg gjentar: IKKE anta at jeg er der av noen annen grunn enn megahøy underholdningsverdi. :fnise:

Anonymkode: 0c969...419

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Blå politibil skrev:

På tide at denne gruppa får seg en tråd. Den går "mat fra avgrunnen", korasminkegruppa og eBay gruppa en høygang. 

Nå har jo alle kurset opp tenåringsjenter i nettvett og i utlevering. Men noen glemte å gi mødrene deres samme kurset. Med 30 000 medlemmer så kan man ikke regne med at ting blir holdt innad i gruppa.

http://www.dagbladet.no/nyheter/facebook-innlegg-ryster-jurist--har-en-tenaringsgutt-som-sliter-sa-sykt-med-svettelukt-det-lukter-kattepiss-av-ham/65548275

Man kan jo også nevne høydare som hun som tatoverte hønehjørnet på arma si, samt hun som la ut at gubben hennes likte å bli tatt med dildo en viss plass. Selvfølgelig hadde hun jo åpen profil så hvem han var var jo ikke så vanskelig å sjekke. 

:sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som AB siden jeg er med i Hønehjørnet, dog ikke veldig aktiv. Jeg husker faktisk innlegget om gutten som luktet svette, syns det var sjokkerende at noen kunne dele sånt offentlig, og så på den måten! Aner ikke om andre medlemmer reagerte for jeg var på jobbreise og hadde ikke tid til å sjekke.  Det er mye med gruppa som er underholdnene, men mye som er bare helt på trynet også. Konstant fisking etter likes og komplimenter, oversharing av helt uinteressante selfier etc.  Det jeg har reagert mest på er 1) Admins reaksjon på Dagbladet artikkelen, fikk inntrykk at at de var sure for at hendelsen hadde blitt kjent og at fra nå av skulle alle holde kjeft om hendelsen. 2) I en tråd hvor det ble spurt om bilder av uvanlige  kjæledyr var det sikkert et 20 talls brukere, selfølgelig med fult navn, som viste bilder av slanger og øgler, stolte som bare det. Da en bruker kommenterte at slike dyr er ulovlige i Norge ble det svart at jammen slanger og øgler er jo bare så fiiiine dyr, og teite mattilsynet som ikke skjønner det!! Sist men ikke minst, Nåde den personen/høna som sladret til politi eller mattilsynet!    ........NULL ANSVAR, jeg angrer på at jeg ikke screenshotta alt jeg så og tipset mattilsynet selv, virker som admin gir helt faen så lenge alle rævslikker om hvor fantastisk gruppa er.

Anonymkode: 184f1...b03

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppa er verre enn KG. Var det ei venninne av meg som sa... :fnise:

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den gruppa er verre enn KG. Var det ei venninne av meg som sa... :fnise:

Anonymkode: e3bee...f23

Værre enn KG? Den er som KG på speed med selfiespamming og likes whoring i tillegg. Alt selvfølgelig under fult navn hvor man legger ut info om både seg selv og om sine nærmeste.  

Var ei som bitcha sinnsykt mye om sjefen sin. Han var en ond jævel etc. Med åpen profil som viste akkurat hvilken Kiwi butikk hun jobbet i så hadde det ikke akkurat vært vanskelig å tipse om det. En enkelt printscreen så hadde sjefen hennes fått vite alt. Noen av hønene tenker seg virkelig ikke om. 

Anonymkode: b3ef9...aba

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Værre enn KG? Den er som KG på speed med selfiespamming og likes whoring i tillegg. Alt selvfølgelig under fult navn hvor man legger ut info om både seg selv og om sine nærmeste.  

Var ei som bitcha sinnsykt mye om sjefen sin. Han var en ond jævel etc. Med åpen profil som viste akkurat hvilken Kiwi butikk hun jobbet i så hadde det ikke akkurat vært vanskelig å tipse om det. En enkelt printscreen så hadde sjefen hennes fått vite alt. Noen av hønene tenker seg virkelig ikke om. 

Anonymkode: b3ef9...aba

Den så jeg også. Herre tenkte jeg da, snakk om å være idiot!

Mest minneverdig var den jenta som hadde tatt tattoo hjemme til noen av "Hønehjørnet" med likes symbolet og et eller annet dritt i tillegg. Av noen som ikke hadde tattovert noen tidligere. Uten hansker. At det er mulig!

Tenker ofte at noen av de damene som legger ut må være "enkel". Det er "enkle jobber", ofte deltid og svært ofte er det NAV "styr". De trådene som får mest oppslutning er jo de NAV trådene. Huff, fordommene blomstrer virkelig hos meg nå kjenner jeg... 

Men, bare for å ha det sagt så virker det som om det er noen med vett i skallen også. Digger hun som jobber på krisesenter. Hun sier virkelig ifra om det er noe. 

Men det jeg ikke er enig i i kritikken mot denne gruppa er at den kan sammenlignes med mannegruppa ottar. Aldri har jeg sett noe som kan være i nærheten av det samme som noe av det som kom ut derfra. Ja, det er veeeeldig mye idioti og overeksponering både av medlemmer selv og deres familie. Men uthenging, hets, trusler om vold og voldtekt av andre har jeg aldri sett. Og det er en stor forskjell! Forsvarer selvsagt ikke den utleveringen noen holder på med. Men det er forskjell på overtredelsene. 

Anonymkode: 250b0...a03

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Silence skrev:

Mange sier faktisk i fra at man burde tenke seg litt om før man deler alt mellom himmel og jord, men de får alltid kjeft av enkelte. De er så ufine og frekke i kjeften må vite :roll: Men der finnes en del fornuftige kvinnfolk også heldigvis, man ser dem bare ikke like godt...

 

Min erfaring også. Finnes veldig mange kosemosefolk som når man kritiserer uthengning, manglende personvern eller annet innenfor nettvekk, så er det ikke de som bryter nettvett som er fæle - nei det er de/den dummingen som kommer med kjedelig regler og nettvett. :P

 

Jeg VAR medlem i hønehjørnet i noen timer, så orket jeg ikke mer.

Klassiker som fikk det til å tippe over for meg:

- hvor mange har du ligget med?

- x antall

-y antall 

-osv.

- JEG fordømmer ingen, de får gjøre som de vil. Men jeg tror de som ligger med flere har psykiske problemer og sliter.

-.....

 

(ps. "flere" i dette tilfellet var 2-3 stykker, og da bare i forhold)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket medlemmene, og fant til min store overraskelse 5 av mine FB-venner. Alle 5 er oppegående personer, som viser godt nettvett på andre arenaer. Derfor. antar jeg at det ikke bare er idioti som foregår på hønehjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...