Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Tuting på biler med L, det var grusomt å komme til byens største og mest trafikkerte rundkjøring og bli tutet på fordi jeg brukte "for lang tid" til å finne en luke 

-Dem som ikke blinker i rundkjøringer, og dem som glemmer å blinke seg ut

-Biler som har altfor høy hastighet på parkeringsplasser slik at man som fotgjenger nærmest må stikke en tå ut på fotgjengerfeltet for å sjekke om man ikke ender opp med å bli påkjørt

-Dersom en ferge nettopp har kommet og ingen av bilistene ønsker å inngå glidelåskjøring i et kryss...

-Bygdenek som kjenner veien hjem fra jobb såpass godt at de ikke ser noe galt i å krysse en sving, ta en farlig forbikjøring, råne, og alt annet mot kunstens regler 

-Jeg foretrekker å kjøre i 50-60 på landeveier hvor det er smalt, svingete, og jeg er ukjent. Selv om det er 80-sone. Dersom det er mer enn 2 biler bak så stopper og kjører inntil siden. Ellers så kan bilene bare kjøre forbi meg. Likevel synes noen at det er fryktelig gøy å tute før de råner forbi i en sving

-Syklister som legger seg midt i veien

-Folk som ikke kan trafikkreglene, type 50-sone i boligstrøk langs landevei uavhengig av at du nettopp var i 80-sone

-Folk som faktisk blir hissige mens de kjører bil. Dersom man ikke er i stand til å roe temperament mens man er bak rattet så burde man ikke kjøre i utgangspunktet.

-Personer som påstår at det er mye bedre å holde seg 5 km/t over fartsgrensen enn 5 km/t under, håper dere får en saftig bot en vakker dag. Også dem som er bastante på at man skal kjøre 60 km/t selv om det er haggel bøye eller styrtregn  som gjør sikten utydelig. 

Anonymkode: 0c87f...b19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

-Folk som faktisk blir hissige mens de kjører bil. Dersom man ikke er i stand til å roe temperament mens man er bak rattet så burde man ikke kjøre i utgangspunktet.

snip

Anonymkode: 0c87f...b19

 

Enig med alt du skriver, men det med hissighet, hvertfall for min del oppstår når "-Dem som ikke blinker i rundkjøringer, og dem som glemmer å blinke seg ut". En eller to går greit, men når det konsekvent blir "glemt" av samtlige som ikke klarer å legge seg riktig i den ene helvetes rundkjøringen, da er strikken min strukket for langt. Eller bare den ene i rushtrafikk som glemmer og faktisk skal svinge av, men ikke har lagt seg riktig slik at luken "fyker forbi" oh my. 

Ellers; fotgjengere som soser over veien. Ikke går altså, men subber og stopper opp midt i. Det har hendt at jeg har ropt ut i frustrasjon om at de må komme seg til helvete over veien og fått en finger tilbake.. = hissig/verbalt aggressiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte nettopp bak en bil som "glemte" å ta på blinklyset når han skulle svinge inn i et kryss (fra 70-sone til 50-sone) og som i samme slengen presterte å legge seg inn på busstoppet som er redd ved innkjørselen - merkelig mange som tror det er et avkjøringsfelt selv om det er skiltet med busstopp og alltid har vært det.. Det som skjedde var at jeg kom opp på siden hans, men siden dette har skjedd før så ante det meg at bilen skulle samme vei som meg, så jeg tok hensyn. 

Anonymkode: 50fda...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tar hensyn på parkeringsplasser.

Var i julerushet at jeg holdt på å rygge meg inntil en bil som stod parkert bak meg, og da jeg var en meter fra kommer kjerringa som eide den og begynner å lesse inn i bagasjerommet, som da er retta mot meg og som dermed gjør at jeg må vente. Greit nok, tenkte at hun hadde dårlig tid, men så når hun er ferdig å lempe inn alle tolv posene bestemmer hun seg for at de ikke er plassert godt nok så hun begynner å ta ut igjen poser og stable dem inn på nytt. Så dukker mannen hennes opp, ser at jeg står og venter, og sier til dama at hun må kjappe seg. Og naturlig nok må hun da benytte den sjansen til å kjefte han huden full i tre minutter, uten å flytte på seg.. Til slutt sveiver jeg ned vinduet og spør om ikke hun kan se til helvette å bli ferdig å kjefte på den stakkars mannen, så jeg får parkert, og da gjør hun seg endelig ferdig mens hun sender stygge blikk min vei. 

 

Anonymkode: 3517b...31e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilkjøringsrelatert info, nye satser 2017    Bruk hodet og kjør pent.

- når fartsgrense på stedet er 60 km/t eller lavere, og fartsoverskridelsen er,
  a) til og med 5 km/t kr 750,-
  b) til og med 10 km/t kr 2 050,-
  c) til og med 15 km/t kr 3 700,-
  d) til og med 20 km/t kr 5 350,-
  e) til og med 25 km/t kr 8 300,-

Anonymkode: 77be6...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2016 den 17.41, AnonymBruker skrev:

-Tuting på biler med L, det var grusomt å komme til byens største og mest trafikkerte rundkjøring og bli tutet på fordi jeg brukte "for lang tid" til å finne en luke 

-Dem som ikke blinker i rundkjøringer, og dem som glemmer å blinke seg ut

-Biler som har altfor høy hastighet på parkeringsplasser slik at man som fotgjenger nærmest må stikke en tå ut på fotgjengerfeltet for å sjekke om man ikke ender opp med å bli påkjørt

-Dersom en ferge nettopp har kommet og ingen av bilistene ønsker å inngå glidelåskjøring i et kryss...

-Bygdenek som kjenner veien hjem fra jobb såpass godt at de ikke ser noe galt i å krysse en sving, ta en farlig forbikjøring, råne, og alt annet mot kunstens regler 

-Jeg foretrekker å kjøre i 50-60 på landeveier hvor det er smalt, svingete, og jeg er ukjent. Selv om det er 80-sone. Dersom det er mer enn 2 biler bak så stopper og kjører inntil siden. Ellers så kan bilene bare kjøre forbi meg. Likevel synes noen at det er fryktelig gøy å tute før de råner forbi i en sving

-Syklister som legger seg midt i veien

-Folk som ikke kan trafikkreglene, type 50-sone i boligstrøk langs landevei uavhengig av at du nettopp var i 80-sone

-Folk som faktisk blir hissige mens de kjører bil. Dersom man ikke er i stand til å roe temperament mens man er bak rattet så burde man ikke kjøre i utgangspunktet.

-Personer som påstår at det er mye bedre å holde seg 5 km/t over fartsgrensen enn 5 km/t under, håper dere får en saftig bot en vakker dag. Også dem som er bastante på at man skal kjøre 60 km/t selv om det er haggel bøye eller styrtregn  som gjør sikten utydelig. 

Anonymkode: 0c87f...b19

Hvorfor slipper du ikke bilen bak deg, men kun dersom det er to eller mer? Det finnes ikke noe mer irriterende enn personer som deg som ikke tar hensyn til oss som kjenner veiene og som kjører etter fartsgrensene. Som regel er det få steder på slike svingete veier at det er mulig å kjøre forbi. Derfor ender det dessverre med at noen tar sjanser og kjører forbi i svinger. 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som senker farten med 10-20 km/t når de kommer til en fartsdump. Hvis det er en fartsdumt i 40-sonen kan du fint kjøre over den i 40 km/t. Det er helt unødvendig å senke farten til 30!

Anonymkode: ed17a...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Folk som senker farten med 10-20 km/t når de kommer til en fartsdump. Hvis det er en fartsdumt i 40-sonen kan du fint kjøre over den i 40 km/t. Det er helt unødvendig å senke farten til 30!

Anonymkode: ed17a...122

Det gjelder ikke alle fartsdumper. I min gate er det 40 km/t og fartsdump, men skjermen foran skrapes opp om man passerer i den farten. Der senkes farten. 

 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man opplever noen snodige ting på langkjøring; 

Så du kjører på motorvei med tett snø, og lett snø på bakken med relativt gode vindkast (som merkes godt, da bilen drar). Kjører som jeg har lært, etter forholdene og for sikkerhet; kjører du forbi, regn ekstra sekunder slik at de du passerer slipper å få null sikt type snøfokk eller vannsprut. Tydeligvis så sitter jeg kanskje med fordelen av å ha en pappa som har vært yrkesjåfør (tungtransport) i 35 år, og vært med på turer (oppmerksom og spurt mye!) 

Kan jo bare si det slik, det var mange egoister ute ved Tønsberg i snøværet i går. Neste gang får de både lys og lydhorn. 

Tilbake til tungtransport, jeg vet hvor blindsonene er, jeg vet hvor jeg kan ligge uten å havne i blindsoner, og jeg vet at jeg hjelper sjåføren i lastebilen med tegn (skal jeg svinge av, kommer blinklyset på litt for tidlig og gir et signalbrems, "lett trykk lett") slik at de kan forbrede seg. 

Dere kan jo gjette hvor gøy det var å ha en svær lastebil bak seg i 90sonen med en bil forran som ikke kjørte mer enn 60 (flott føre, skyfritt og vindstille, bare veier). Jeg skjønner jo selvfølgelig at når denne svære greia har jobbet seg opp mot 90, så er det ikke bare å bremse og vips er man nede i 60 på noen få sekunder - ting tar tid. Det endte med tut fra min side til bilen forran som aldri fikk opp farten og beklager blink (to nødblink) til sjåføren bak. Angrer dog nå på at jeg ikke ringte politiet, for når jeg tenker meg om var det veldig ujevn kjøring. 

Til de om ikke gidder å lese alt; 

- Biler som legger seg for tidlig inn i høyre på motorvei med tett snø/regn. Dårlig sikt. 

- Ujevn fart, laaangt under fartsgrensen og fare ved tungtransport bak. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2016 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Hvorfor slipper du ikke bilen bak deg, men kun dersom det er to eller mer? Det finnes ikke noe mer irriterende enn personer som deg som ikke tar hensyn til oss som kjenner veiene og som kjører etter fartsgrensene. Som regel er det få steder på slike svingete veier at det er mulig å kjøre forbi. Derfor ender det dessverre med at noen tar sjanser og kjører forbi i svinger. 

Anonymkode: ad872...f85

Fordi dersom jeg kun har én bil bak meg så kan den i prinsippet ta en forbikjøring på en landevei? Jeg antar at dem som kjenner veiene og kjører derfor fartsgrensen eller over kjenner veien godt nok til å vite når det kommer en strekning der man kan foreta en forbikjøring. 

Anonymkode: 0c87f...b19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Fordi dersom jeg kun har én bil bak meg så kan den i prinsippet ta en forbikjøring på en landevei? Jeg antar at dem som kjenner veiene og kjører derfor fartsgrensen eller over kjenner veien godt nok til å vite når det kommer en strekning der man kan foreta en forbikjøring. 

Anonymkode: 0c87f...b19

Det kommer an på landeveien. Er det mye svinger, er det ikke bare å kjøre forbi. På strekninger hvor kan kjøre forbi, kan det komme motgående trafikk. Kjører du under fartsgrensen, så skal du slippe forbi, uavhengig av hvor mange biler du har bak deg. 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører moped og kjører alltid inn på busstopp for å slippe forbi når jeg har 2 eller flere biler bak eller vist en bil at vært lenge bak.

Opplever flere ganger at biler tar farlige forbikjøringer og gjerne når det er midtrabatt slik at det absolutt ikke går å kjøre forbi.

En gang opplevde jeg å bli forbikjørt når jeg blinket meg inn på et busstopp for å kjøre forbi... Han kunne ikke vente 3 sekunder til jeg var kommet meg inn på busstoppet. I tillegg var vi akkurat kommet inn i 60 sone fra 40 sone.

Anonymkode: 2531c...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som alltid skal følge med på hvor det er kontroller og sende masse sms til andre på lista på mobilen sin. Dette kan varsle en person som kjører i ruset tilstand og utsette andre og seg selv for fare. Og de klassiske som å ikke bruke blinklys riktig, de som alltid rævkjører. Rett før ei rundkjøring hvor jeg bor er det to felts vei inn og ut av den, det er så mange som kjører i venstre felt som skal rett frem som ikke klarer å holde seg i venstre felt ut og bare krysser rett over i høyre felt når de er halvveis ute på andre siden. SLUTT MED DET! hold din egen fil. Ellers er det en god del her jeg bor som ikke har peiling på hvordan flettefeltet skal brukes. De kommer fra 50 sone og skal ut på ei 60 sone. De stopper opp i enden av 50 sonen og blinker til høyre til det ikke kommer noen biler fra venstre, så kjører de ut. Lager utrolig mye kø. Men må le litt av det også, som regel er det de eldre som gjør det som sikkert tror det er det gamle krysset der ennå. 

Anonymkode: e4ad4...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jævla arrogante drittmannen som ikke bare brøt vikeplikten noe så jævlig (skal være glad jeh har lært å se til høyre i rundkjøringer når jeg passerer) ikke bare var det like før du kræsjet i meg, men du måtte også tailgate en forran igjen som bråbremset og svinge ut av veien. Hadde jeg hatt et dashcam hadde jeg faen ringt politiet. Jeg måtte bråbremse, bilen bak meg måtte bråbremse bare fordi du er så "jævlig viktigere enn alle andre" 

Ser jeg han en gang til får jeg lyst å følge etter, snakke med fyren og sparke han hardt i ballene. 

Din jævla arrogante fuck.

han fikk hornet så det holdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane

Blinklys er en fint ting. Også i rundkjøringer. Er tydeligvis ikke alle som har fått med dette da de kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ok, dashcam blir installert i morgen. I dag måtte jeg snakke med en frue som bestemte seg for å gå rett ut i veien, hadde forsåvidt gått greit dersom hun hadde holdet seg i sidekanten, men neida, hun ville gå midt i veibanen (ikke fotgjenger). 

Etter et solid tut, fordi det å bråbremse når man har en bak som ikke klarer å respektere blank is, tett snøvær og salt blandet med nysnø - er ingen god kombo for oss uten pigg med andre ord. Uansett, etter tuten stopper hun fullstendig opp, og gir meg fingeren. Uheldigvis for hun, har jeg en jævlig dårlig dag (og når jeg sier jævig dårlig, tro meg, gi meg fingeren på noe så idiotisk så får du høre det, rett som det er) 

Stopper bilen på en busslomme, og spør om jeg skal kjøre henne hjem, neida behøvde jeg ikke å gjøre. 

"Så hvorfor går du midt i veibanen da?" - Nei fordi det er så tungt i gå i alt av denne nysnøen som er kommet vet du vel

"Ja, jeg vet også hvor jævlig føre det er nå, og det du gjorde der er faen ikke greit. Du kan simpelt ikke gå midt ut i veibanen når det kommer biler! Er du helt hensides gal med et selvmordønske?!" - Du har vel vikeplikt for meg uansett, så jeg kan gå hvor jeg vil. 

Altså, du går simpelt ikke på hovedfartsåren fra E18 til Tromøy/Eydenhavn, midt i fuckings veibanen når det kommer biler. Det er jo faen ikke rart det er kaos på sørlandet når snøen kommer, ikke blir det brøytet, ikke blir det saltet, folk går midt i veien og folk respekterer ikke føret. Gud, gi meg nåde. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, dillyduzit skrev:

 

Altså, du går simpelt ikke på hovedfartsåren fra E18 til Tromøy/Eydenhavn, midt i fuckings veibanen når det kommer biler. Det er jo faen ikke rart det er kaos på sørlandet når snøen kommer, ikke blir det brøytet, ikke blir det saltet, folk går midt i veien og folk respekterer ikke føret. Gud, gi meg nåde. 

Haha, vi bor på samme sted, og dessverre så er ikke hun den eneste som oppfører seg sånn i trafikken. Syns du var ganske mild i kjeftingen!

Anonymkode: 3a58e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, vi bor på samme sted, og dessverre så er ikke hun den eneste som oppfører seg sånn i trafikken. Syns du var ganske mild i kjeftingen!

Anonymkode: 3a58e...58e

 

For å si det slik, i dag var dagen. Slo tinningen så kraftig i den varmepumpevifta på utsiden når jeg skulle måke snø, så hadde allerede hodepine nok for en dag. Tror det ble en blanding av det å være så fullstendig ferdig med absolutt alt sammen, oppgitt og en mega hodepine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmabiler som ligger i venstre felt i fartsgrensen eller under og ikke ser at du vil forbi. Fy faen rørleggere og taxier er helt utrolig provoserende der.

En dag kom en taxi rett bak meg og blinka med lyset for å skulle kjøre forbi, jeg kjørte inn i høyre felt og taxi merket da at det var en annen taxi som sperret venstre feltet. Plutselig så var det liksom greit å ikke komme forbi, taxien blinket ikke lenger på taxien foran. Men på meg kunne han blinke. Gud jeg ble så forbanna... de kjørte snegle tregt også, så til slutt kjørte jeg forbi begge i høyre felt og viste fingeren. Makan til grønnskalling skal du jammen meg lete lenge etter.

De som plutselig blinker inn uten å sjekke speil og dødvinkel. Heldigvis vet jeg om hvor udugelig mange sjåfører er, og tar ekstra hensyn til dette.

De som bare må stoppe all trafikkflyt i parkeringsanlegget med å rygge inn, noe de ofte er helt udugelige til også. Uff da gjør det faktisk fysisk ondt å se på. Håper de ikke ser ansiktet mitt mens de rygger inn for å si det mildt. :/

Sikkert 1000 andre ting. Mange mange mange som aldri skulle hatt lappen.

Anonymkode: 64e15...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/8/2017 den 20.21, dillyduzit skrev:

Ok, dashcam blir installert i morgen. I dag måtte jeg snakke med en frue som bestemte seg for å gå rett ut i veien, hadde forsåvidt gått greit dersom hun hadde holdet seg i sidekanten, men neida, hun ville gå midt i veibanen (ikke fotgjenger). 

Etter et solid tut, fordi det å bråbremse når man har en bak som ikke klarer å respektere blank is, tett snøvær og salt blandet med nysnø - er ingen god kombo for oss uten pigg med andre ord. Uansett, etter tuten stopper hun fullstendig opp, og gir meg fingeren. Uheldigvis for hun, har jeg en jævlig dårlig dag (og når jeg sier jævig dårlig, tro meg, gi meg fingeren på noe så idiotisk så får du høre det, rett som det er) 

Stopper bilen på en busslomme, og spør om jeg skal kjøre henne hjem, neida behøvde jeg ikke å gjøre. 

"Så hvorfor går du midt i veibanen da?" - Nei fordi det er så tungt i gå i alt av denne nysnøen som er kommet vet du vel

"Ja, jeg vet også hvor jævlig føre det er nå, og det du gjorde der er faen ikke greit. Du kan simpelt ikke gå midt ut i veibanen når det kommer biler! Er du helt hensides gal med et selvmordønske?!" - Du har vel vikeplikt for meg uansett, så jeg kan gå hvor jeg vil. 

Altså, du går simpelt ikke på hovedfartsåren fra E18 til Tromøy/Eydenhavn, midt i fuckings veibanen når det kommer biler. Det er jo faen ikke rart det er kaos på sørlandet når snøen kommer, ikke blir det brøytet, ikke blir det saltet, folk går midt i veien og folk respekterer ikke føret. Gud, gi meg nåde. 

/failpalm /facepalm :balltre: Noen mennesker altså burde nesten ikke vært løs. Haha, er det mulig ......... Og Darwin pokalen går til *drumroll* *drrrrrrrrrrrrrrr* :klappe:

Anonymkode: 64e15...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...