Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Toppen av alt var parkeringsplassen der jeg bodde før. Den var ca 25-30 parkeringsplasser, men det var fullt. Da var det en tosk som parkerte i innkjøringen slik at ingen kom hverken inn eller ut..  jeg påpekte dette for fyren, men han var helt tett og sa at: det var det eneste ledige stedet å parkere så da måtte jeg gjøre det... 

Konklusjonen er altså at om det er fullt på stedet du skal til så er du unnskyldt for å sette fra deg bilen hvor det skal være..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er så lei av idiotene som ikke kan bruke refleks. Holdt på å kjøre på en her om dagen med bil i mot som blendet og allting. Hadde ikke bilen imot stoppet hadde jeg nok ikke sett den mørklagte skikkelsen som gikk over veien. 

Her hvor jeg bor er det også veldig mørkt (i skogen) og det er veldig vanlig at de som går til shuttlebussen ikke bruker refleks. Man må kjøre veldig sakte sånn ifall.. har så lyst å stoppe og forklare disse idiotene hvor idioter de er, men er for pysete :-/

 

Anonymkode: 2d1e8...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg ihjel over at de fjerner busslommer i hele byn og erstatter med kantstopp. Så sier de at det ikke skaper farlige situasjoner, for man skal jo vente bak bussen og ikke kjøre forbi, må vite, og man taper bare 4-5 sekunder på å vente bak i forhold til å kjøre forbi. 

Eh, nei. Når det er ørtiførti busstopp langs veien man kjører, og man blir stående og vente bak bussen på hvert eneste stopp, så tar det ikke bare 4-5 sekunder lenger å komme seg frem, nei. Og nei, folk står ikke og venter. Iallefall ikke når det nærmer seg tiden der rushtidsavgiften slår inn, og folk er desperate etter å komme seg gjennom bomringen før de blir flådd fullstendig. Så hver bidige dag er det livsfarlige forbikjøringer takket være denne fantastiske nye bussløsningen. 

Anonymkode: e981d...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey fuckface, jeg står og skal kjøre ut på veien og må vente på deg fordi selv om du er et stykke borte så kommer du i høy fart, for så å 30 meter fra bare slakke ned og blinke deg inn der jeg står. Neste gang slå på den jævla blinken litt før!!

Anonymkode: fd9ce...b3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg ihjel over at de fjerner busslommer i hele byn og erstatter med kantstopp. Så sier de at det ikke skaper farlige situasjoner, for man skal jo vente bak bussen og ikke kjøre forbi, må vite, og man taper bare 4-5 sekunder på å vente bak i forhold til å kjøre forbi. 

Eh, nei. Når det er ørtiførti busstopp langs veien man kjører, og man blir stående og vente bak bussen på hvert eneste stopp, så tar det ikke bare 4-5 sekunder lenger å komme seg frem, nei. Og nei, folk står ikke og venter. Iallefall ikke når det nærmer seg tiden der rushtidsavgiften slår inn, og folk er desperate etter å komme seg gjennom bomringen før de blir flådd fullstendig. Så hver bidige dag er det livsfarlige forbikjøringer takket være denne fantastiske nye bussløsningen. 

Anonymkode: e981d...be1

Der er du inne på noe. De begrunner det med blant annet at bussen ikke skal miste plassen sin i trafikken. Men vi har allerede en regel for nettopp det i byområder. Hvis fartsgrensen er 60 km/t eller lavere, plikter øvrig trafikk å vike for bussen. Forbikjøringer blir det antakeligvis ikke noe særlig mindre av. Så jeg vil påstå at denne ideen med å tette igjen busslommer er noe stort tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gregor Clegane skrev:

Der er du inne på noe. De begrunner det med blant annet at bussen ikke skal miste plassen sin i trafikken. Men vi har allerede en regel for nettopp det i byområder. Hvis fartsgrensen er 60 km/t eller lavere, plikter øvrig trafikk å vike for bussen. Forbikjøringer blir det antakeligvis ikke noe særlig mindre av. Så jeg vil påstå at denne ideen med å tette igjen busslommer er noe stort tull.

I tillegg har de overhodet ikke tatt med i betraktningen at andre busser også da blir stående i køen bak alle bilene som står i køen bak bussen som stopper midt i veien... Og at den økte køen derfor vil føre til økt tid i kø også for bussene. Så argumentet deres er helt på trynet. 

Anonymkode: e981d...be1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Folk som ikke bruker blinklys og stopper trafikken på grunn av det. (Altså. Om jeg kommer til en rundkjøring og det kommer en til fra min venstre, som skal til sin høyre, og ikke bruker blinklys. Da stopper jo jeg for han gir jo "tegn" på at han skal rett frem. Så svinger han. Og der står jeg liksom. Dust)

 

Når det er påkjøringsfelt og de som skal inn på veien bare MÅ presse seg så laaangt frem de kommer når det er kø selv om folk litt lenger bak lagde plass til de.

 

traktorer som ikke slipper folk forbi, og kjører leeeeeeenge uten å stoppe selv om det er milevis med kø bak!

 

De som kjører 20 km/t under fartsgrensa bare det er meldt snø. 

Anonymkode: e275d...7af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke blinker til venstre i rundkjøringer der det kun er 1 felt inn i rundkjøringen. Det tar jeg som at de skal rett frem, men passer jo på, men det er lett å måtte bråbremse.

Vet det ikke er påbudt, men faen så idiotisk!!!!!!!!!

Anonymkode: e275d...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Til deg som ikke holdt vikeplikten, IDIOT, det kunne fått fatale følger om jeg ikke hadde vært 100 % oppmerksom. Skulle tro du fant lappen på gata :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette har absolutt ingenting (eller jo, kanskje mtp farlig situasjon) med tråden å gjøre, men fordi dere virker kloke og har vært ute en vinternatt før; 

Når du kjører på motorvei/flerfeltsvei, dersom politiet finner på å stoppe deg, de stopper deg bak ikke sant? Opplevde å få en politibil liggende bak, i all hu og hast la denne seg forran med blålys, full trøkk på brems (hadde da ikke hatt blålys, bare så det er nevnt) og jeg må omtrent ut i veiskulder for å unngå å treffe baken. Politiet skulle stoppe bilen forran meg. Ble brått veldig usikker på hele situasjonen* og endte opp med et lite hjerteinfarkt av større grader, svetting og tungpust (neida, men stresset steg 150 hakk) 

 

*fortsatt usikker, stopper de deg alltid bak, eller kan de finne på å stoppe deg forran, skape en farlig situasjon uten provokasjon (jeg har kjørt aaaallllt for fort etc)? 

 

 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som litt villmannskjøring av politiet, men samtidig, hvordan skal de ellers få stoppet bilen foran deg? Det høres vilt ut, og jeg skjønner at du kvakk. Ekkelt når sånt skjer. 

Lå de lenge bak? Er jo litt vanskelig å få bilen foran deg til å kjøre inn og stoppe.. IHvertfall om bilen foran ikke ser politibilen, eller bryr seg.. 

Anonymkode: 3a58e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som litt villmannskjøring av politiet, men samtidig, hvordan skal de ellers få stoppet bilen foran deg? Det høres vilt ut, og jeg skjønner at du kvakk. Ekkelt når sånt skjer. 

Lå de lenge bak? Er jo litt vanskelig å få bilen foran deg til å kjøre inn og stoppe.. IHvertfall om bilen foran ikke ser politibilen, eller bryr seg.. 

Anonymkode: 3a58e...58e

De lå å gjemte seg på påkjøringsfeltet ved Tollerud (E18 nord), lå vel bak i en 1km tenker jeg. Hadde mer enn nok avstand til bilen de ville stanse, dvs de kunne fint ha kjørt rolig inn, for å deretter sette på blålys uten at både jeg, personen bak og de 3 andre bilene måtte hugge inn på bremsen. Det var vel heller av kalibret; swosh! fort ut, blålys på, swosh! fort inn uten at noen rekker å reagere, mao i mine øyne, en svært dårlig forbikjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som durer i full fart mot et uoversiktlig kryss som det kryr av i denne byen, og de bryter vikeplikten der det er vikeplikt. Og de virker irriterte på andre når det er de selv som er for udugelige til å se at de ikke eier evne til å kalkulere bedre og beregne fart og avstand. Også på den hovedveien ut av byen her så klarer en ikke å holde fartsgrensen enda det er gode forhold og fin vei, jojo kjøring maks, og noen av de er så ustabile at de nesten lager den kjedekollisjonen bak seg fordi de plutselig bremser for ingenting og gasser på som f i andre øyeblikket.

Også et hvis sted der det pleier å bli kø og kaos så er det alltid en som ikke viser hensyn og legger seg så langt oppi rompa di som mulig, da mener jeg at de virkelig presser seg nærmere og nærmere enda veien er tett av trafikk og og det skjer i en hastighet på 100. Hva tror de om seg selv ? Tror de at å presse seg i rompa mi vil få alle til å forsvinne i løse lufta da eller ? Ingen bryr seg eller kan gjøre noe så ta det chill ellers blir det dyrt for deg...

Anonymkode: 226ce...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.3.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke bruker blinklys og stopper trafikken på grunn av det. (Altså. Om jeg kommer til en rundkjøring og det kommer en til fra min venstre, som skal til sin høyre, og ikke bruker blinklys. Da stopper jo jeg for han gir jo "tegn" på at han skal rett frem. Så svinger han. Og der står jeg liksom. Dust)

 

Når det er påkjøringsfelt og de som skal inn på veien bare MÅ presse seg så laaangt frem de kommer når det er kø selv om folk litt lenger bak lagde plass til de.

 

traktorer som ikke slipper folk forbi, og kjører leeeeeeenge uten å stoppe selv om det er milevis med kø bak!

 

De som kjører 20 km/t under fartsgrensa bare det er meldt snø. 

Anonymkode: e275d...7af

Man må jo tilpasse seg når det er snø og is på veien ! Det kommer an på hvor man kjører og åssen føret er. Noen ganger når det er puddersnø så kan det være himla glatt og da funker det ikke å bremse skal jeg si deg og heller ikke å røre rattet en millimeter. Har sett mange som kjører heller for fort enn sakte når det er dårlig føre så vet ikke jeg. Og mange som fortsatt bryter vikeplikten osv. Det sier vel mer om de som kjører for fort under dårlige forhold, enn de som kjører for sakte som du sier. Er du en av de som kanskje ikke klarer å kjøre etter forholdene og kjører for fort og setter alle i fare kanskje ? Ligger oppi rompa på andre og irriterer deg fordi du mener de kjører for sakte ? Når det egentlig er veldig glatt og bilen sier ifra.

Anonymkode: 226ce...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er lokalkjente vet at det er et par tunneler mellom Bergen og Voss (ca 40?). Jeg var ganske nær ved å selvantenne da jeg havnet bak en idiot som bremset ned til 40 og la seg midt i veien i hver j•••la tunnel. Mellom tunnelene, og spesielt der det hadde vært mulig å komme forbi var han raskt oppe i 80 og litt til. Jeg er sikker på at hodet mitt var rødglødende da vi kom til Voss og jeg ble kvitt ham. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som f.eks. kommer ut fra en bensinstasjon og må krysse motgående felt for å komme inn i filen de skal i. Et sted jeg kjører ofte, ser jeg til stadighet at folk bare kjører rett ut i motgående felt for å prøve å presse seg inn i filen sin selv om ingen har laget luke for dem. De blir da selvfølgelig stående på tvers i motgående kjørefelt og blokkere trafikken der, i påvente av å bli sluppet inn i filen sin :daane: 

Anonymkode: ed17a...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er lastebilsjåfør, og irriterer meg grønn over biler som hiver seg ut foran meg i 80kmt, og bruker laaaang tid på å få opp farten- hva om jeg ikke har lang nok strekke til å få bremset ned!? Og kjøring i storbyer hvor bilister havner i blindsona mi, for og deretter prøve å legge seg inn foran meg, som oftest ender med at de legger seg på tuta som om det er jeg som skulle vært helt dust i trafikken her - HALLO!! Jeg ser deg ikke.... :raven:

Også er det de tilfellene hvor jeg skal rygge meg inn på et sted fra hovedvei, f.eks byggeplass. Jeg drar meg frem og sperrer hele veien for å få riktig vinkel på settet før jeg skal rygge, og 17,5m bak meg står det en liten bil og lurer på hvorfor det lyser hvitt i lysene på hengeren min, eller hvorfor jeg står der og sperrer veien. Ut av bilen, smålig irritert og få forklart vedkommende at h*n ikke skal stå helt oppi ræva på hengeren min når jeg skal rygge, og den stakkaren i gul vest som skulle stå å dirigere meg og stoppe trafikken, har da tydeligvis har endt opp med å spille candycrush mens han venta på at jeg skulle få retta opp settet. Kjenner jeg blir svett:klaske:

 

Og for å ikke glemme en fredag formiddag på fergekaia ett eller annet sted her i landet, har jeg fått en snedig kommentar fra en bilist "Jeg synes personbilene skal få komme på først, vi skal jo tross alt hjem til helg!" Jammen, hva med meg da!? Jeg har et hjem jeg også, og hadde satt pris på å kommet meg hjem til fredagstacoen selv!:klo:

 

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det er dessverre mange som er sånn i trafikken.

Anonymkode: 8c67d...010

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.04.2018 г. den 15.27, AnonymBruker skrev:

Er lastebilsjåfør, og irriterer meg grønn over biler som hiver seg ut foran meg i 80kmt, og bruker laaaang tid på å få opp farten- hva om jeg ikke har lang nok strekke til å få bremset ned!? Og kjøring i storbyer hvor bilister havner i blindsona mi, for og deretter prøve å legge seg inn foran meg, som oftest ender med at de legger seg på tuta som om det er jeg som skulle vært helt dust i trafikken her - HALLO!! Jeg ser deg ikke.... :raven:

Også er det de tilfellene hvor jeg skal rygge meg inn på et sted fra hovedvei, f.eks byggeplass. Jeg drar meg frem og sperrer hele veien for å få riktig vinkel på settet før jeg skal rygge, og 17,5m bak meg står det en liten bil og lurer på hvorfor det lyser hvitt i lysene på hengeren min, eller hvorfor jeg står der og sperrer veien. Ut av bilen, smålig irritert og få forklart vedkommende at h*n ikke skal stå helt oppi ræva på hengeren min når jeg skal rygge, og den stakkaren i gul vest som skulle stå å dirigere meg og stoppe trafikken, har da tydeligvis har endt opp med å spille candycrush mens han venta på at jeg skulle få retta opp settet. Kjenner jeg blir svett:klaske:

 

Og for å ikke glemme en fredag formiddag på fergekaia ett eller annet sted her i landet, har jeg fått en snedig kommentar fra en bilist "Jeg synes personbilene skal få komme på først, vi skal jo tross alt hjem til helg!" Jammen, hva med meg da!? Jeg har et hjem jeg også, og hadde satt pris på å kommet meg hjem til fredagstacoen selv!:klo:

 

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det er dessverre mange som er sånn i trafikken.

Anonymkode: 8c67d...010

 

Dette er én grunn til at jeg er litt i tenkeboksen angående klasse C(E); som lastebilsjåfør får du alltid skylda. 

Ellers... de på moped og sykkel som aldri evner å slippe forbi trafikken bak seg. Nei, det er ikke gøy å ligge bak en moped som putrer avgårde omtrent på midtstripa, 30 km/t, i 50-sona (som er kjedelig nok i seg selv). Jeg forstår ikke hvorfor ungdommer får kjøre ute på veien i de usikre greiene der, hvor alle andre må være deres barnehageansatte.

"Men syklister har rett til å være på veien de ogs..." På E16?!?! Eller den ene jeg så, nesten på toppen av Lierbakkene; smale og svingete veier - tom tømmerbil med henger måtte ligge bak en jævel i kondomdress, fordi sjåføren har NULL mulighet til å kjøre fordi. §3 meg i ræva. 

De som hater biler med en rød L.

Fartsgrensene i Norge. Faen, for en vits. Og dobbel sperrelinje. Skulle heller ikke forundre meg om noen hardbarka regelryttere her inne mener kryssing av dobbel sperrelinje på rett vei for å kjøre forbi traktor eller andre ubevegelige hindre burde fratas lappen

Veiarbeidsskilt. Nei, jeg har ikke lyst til å kjøre på noen som jobber ved/på veien, men når fartsgrensa er satt ned fra 80/70 til 50 og med "arbeidende mann"-skilt, fordi det tilsynelatende er noen som jobber der, og det ikke er det... Vel, jeg mener folk respekterer de midlertidige grensene mer hvis skiltet som signaliserer at det er arbeidere til stede tas ned når arbeidsdagen/uka er over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjenner det så dypt når jeg møter på folk som har bestemt seg for å gå tur med hunden på andre siden av veien hvor det ikke er fortau. Enda bedre er at det er i en sving og denne personen dukket opp fra omtrent ingenting. 60 km/t, med møtende trafikk, mao svært kort (les; svært) tid for noe reaksjon. Langt i fra noe kollisjon, men å snu seg etter meg for å notere bilskilt? Du må gjerne ta kontakt dersom du kjenner deg igjen, men det går an å tenke lenger enn nesetippen. Enkelt å skylde på bilister for å skape farlige situasjoner, men når du har absolutt alt tilrettelagt, og likevel driter i det, da erre' faktisk ikke min skyld lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

Jeg kjenner det så dypt når jeg møter på folk som har bestemt seg for å gå tur med hunden på andre siden av veien hvor det ikke er fortau. Enda bedre er at det er i en sving og denne personen dukket opp fra omtrent ingenting. 60 km/t, med møtende trafikk, mao svært kort (les; svært) tid for noe reaksjon. Langt i fra noe kollisjon, men å snu seg etter meg for å notere bilskilt? Du må gjerne ta kontakt dersom du kjenner deg igjen, men det går an å tenke lenger enn nesetippen. Enkelt å skylde på bilister for å skape farlige situasjoner, men når du har absolutt alt tilrettelagt, og likevel driter i det, da erre' faktisk ikke min skyld lenger. 

Hadde en liknende situasjon i høst. 50-sone, sving, oppover. Akkurat i svingen, sitter en hund i bånd på veien, og eieren bare lar den sitte der?! Heldigvis kom det ingen i motsatt retning, så jeg fikk lagt meg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...