Gå til innhold

Treningsloggen!


Chandra

Anbefalte innlegg

1 time siden, Rainbow skrev:

Spennende med våtdrakt! Og skjønner du gruer deg. Du har jo hatt superfremgang mtp vann, jeg hadde definitivt ikke vært like tøff. 

Så gøy at du er så motivert for trening og vil trene hele tiden! Og ikke minst at du er flinkere til å spise mer. Mat er drivstoff! Hilsen hun som har bulka og spist 2300 kalorier i tre mnd! :P 

OMG, kanksje enda et...! :hakeslepp: 

Du er rååå! 

Kanskje jeg angrer på at jeg har sagt det. Spesielt siden man må svømme i en kanal langs en bryggepromenade på den i august. 😱 Jaja, først overleve det første! 

Merker du at du får mer energi av all maten? Skal rote meg inn i dagboken din senere. Har lest men ikke fått kommentert. 😬

Ble en kort hjemmestyrkeøkt i går kveld. Helt lett styrke og foluseree på de øvelsene jeg må for å holde kroppen gående. 

I kveld blir det muuligens en svømmeøkt i et annet basseng med en veninne. Ikke helt sikker enda. Da blir det i såfall bare å svømme rolig. Akkurat nå håper jeg mini lan sove litt så jeg også kan ta meg en lur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ingen svømmeøkt fredag. Var alt for trøtt. Mini syntes det er fint p starte dagen i fem-tiden om dagen. :P

Lørdag: Første Brick økt! 

6km sykkel - 1km løp - 6km sykkel

Veldig artig å bytte på. Poenget er å lære kroppen (beina) overgangen mellom sykkel og løp. Man trenger ikke å løpe så langt, men neste økt skal økes altså. Begynner som vanlig pent. Det jeg er fornøyd med er at snittfarten på løpingen ble 11,3km/t. Tidligere har bekkenet sagt nei til å løpe fortere enn 9,5km/t. Det er håp! 

Søndag: Helkropp styrke på senteret. Fin økt! Gjorde knebøy med stang for første gang siden før jeg ble gravid. Det er min hatøvelse. Brukte kun stanga på 20 kg for å fokusere på teknikken. Må virkelig fokusere for å ikke gjøre det skjevt. 

På fredag var jeg hos naprapaten og han fikk løsnet opp høyre siden av ryggen. Hofta er mer stabil og jeg har fått mer muskler i ryggen så fikk beskjed om å bare fortsette som jeg gjør. :)

I ettermiddag blir det en tur i svømmehallen. Denne uka blir veldig hektisk pga bryllup og diverse annet. Planen er svømming i dag, sykkel og løp tirsdag og helkropp styrke torsdag. Håper på flere økter men det må jeg ta litt som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevne at jeg må få inn flere økter på sykkelen fremover. Bør få minst to ganger i uka. En blir alt for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner nervene å komme her altså! Nå lurer jeg på hvorfor pokker jeg meldte meg på! :opplyser:

Jaja, det er jo sånn det skal føles. men Men nå føler jeg at jeg virkelig ikke kommer til å bli klar. Denne uka er jo bare kaos siden mannen hjelper broren sin med å bygge verandaplatting før bryllupet og det har han holdt på med siden forrige uke. Hele helgen vil gå med til bryllup. Men jeg har en slagplan for å komme meg ok gjennom uka uten å stoppe helt opp tror jeg.

Mandag var det svømmeøkt og den var bra. Det var gøy å svømme og jeg byttet på å øve med kickboard, paddles og vanlig crawl. Nedturen var at jeg testet tiden på 500 meter for å finne ut at jeg hadde klart å pause pulsklokka istedenfor å starte den. Jaja, tipper jeg landet på rundt 11 minutter. Jeg fikk også hentet våtdrakten min og etter litt youtube hjelp tror jeg at jeg klarte å få den greit på meg. De skal vist sitte veldig stramt og det var ikke bare bare å få på seg. Den er i alle fall vanvittig sprek siden det er svart med rosa detaljer. :D 

Etter det har jeg ikke hatt sjans til å trene men i morgen har jeg ordnet slik at eg får tatt en sykle-løpe sykle økt på formiddagen og på kvelden skal jeg møte noen ved et vann for å teste våtdrakten utendørs. Jeg gruer meg helt vanvittig til det. :a034::P Det eneste som driver meg er at jeg bare MÅ klare det!

Bortsett fra det har jeg ikke sjans til å trene før søndag kveld og da blir det vel en sykkeløkt. Planen var egentlig å trene styrke hjemme nå i kveld men nå er jeg så trøtt og det frister mer å spise sjokolade... :fnise: Fra og med neste uke blir det heldigvis fullt fokus. Ja, sånn bortsett fra at mannen jobber 7 dager til uka og foreldrene mine er i syden da. *stressa* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min første utendørssvøm!! :nordvesta: Det gikk kjempebra. Fikk god oppdrift av våtdrakten og det var ikke såå kaldt. Det var litt ekkelt å ha hodet under vann i starten men det gikk seg til. Det som var vanskelig var å svømme rett frem og se hvor man svømte. Men det var bare en herlig opplevelse med solnedgang og greier. Nå er der bare å fortsette å trene så skal jeg vel klare disse 500 meterene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er kaosuka over og det eneste jeg skal fokusere på nå er baby og trening. 3 uker igjen! 

Torsdag 1. Juni:

1 mil sykkel, 2 km løp, 1 mil sykkel

utendørs svømming senere på kvelden. Telte ikke meter siden det var første økt ute.

Søndag 4. Juni

1,8 mil på sykkel i regnet. Fokus på å sykle i et tempo som holdt pulsen nede. Lå mest i sone 3. Føltes greit ut! 

Mandag 5. Juni

utendørs svømmeøkt, crawlet 1000 meter. Sliter med pusten i starten og får ikke helt flyt og må stoppe opp litt men de siste 500 meterne gikk mye bedre! Tør ikke å svømme superlangt ut enda. :P Er egentlig stolt over at jeg gjør dette. Det å svømme utendørs med hodet under vann er en barriere å bryte for meg. Men jeg merker at det funker å bare svømme og svømme til det løsner. 

Nå skal det bli digg å holde fullt fokus igjen altså. Har egentlig ikke fått planlagt treningsuka enda. Men blir utendørs svøm med direkte overgang til løp på onsdag. Muligens lett styrke i morgen? Styrken blir ikke prioritert i ukene dom kommer men jeg må få gjort øvelser for rygg og bekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en fullkropp styrkeøkt på senteret i går. Gav ikke alt siden jeg ikke ville bli for støl til i dag. Merket at det var godt med en styrkeøkt siden jeg ikke rakk det forrige uke. Blir nok litt mer fokus på styrke etter triatlonet igjen. 

I dag har jeg planlagt utendørs svømming med direkte overgang til løping med en veninne. Har aldri testet overgang til annen aktivitet etter svømming. Nå må bare regnet slutte å bøtte ned. Er vel meldt knappe 11 grader i kveld så brått er vel vannet varmere enn lufta. Aner ikke hvor lange øktene blir men kanskje 1000 meter svømming og 4-5km løping? Hun som kan dette får bestemme. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Å så spennende det blir med triatlon!!

Du er jo kjempe rå med all den treningen din. Og så er du så flink å variere! Det må jeg si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, gjest- silje skrev:

Å så spennende det blir med triatlon!!

Du er jo kjempe rå med all den treningen din. Og så er du så flink å variere! Det må jeg si :) 

Takk! Jeg gleder meg veldig til det, men må si at jeg også gruer med veldig! Fordelen med å trene til triatlon er i alle fall at man ender opp med å trene veldig variert. Ulempen er at jeg kanskje ikke blir supergod på en ting, men formen blir i alle fall generelt mye bedre enn den var. Kjenner også at jeg får veldig mye motivasjon av det. :) Jeg har lest en del i dagboken din, men er vist elendig på å legge igjen spor. Får ta meg en ny runde etterpå. 

---------

I går fikk jeg en skikkelig motivasjonsboost med tanke på svømmingen. Det regner helt vilt i hele går men vi bestemte oss for å hoppe i vannet allikevel. Det var heldigvis opphold akkurat da vi svømte (om det har noe å si - våte blir vi jo uansett ;) ). Det var 12 grader i lufta og teorien om at vannet skulle kjennes varmt ut stemte i alle fall ikke! Hjelpes det var kaldt! Det var en utfordring å ta hodet ned i vann og puste ut under vann. Måtte bare begynne å svømme og ta hodet ned og opp igjen med en gang. Gikk så over til å ta opp hodet å puste på hvert andre svømmetak og etter en liten stund med det gikk det helt fint å puste på hvert tredje tak. Vi svømte ca 650 meter og det gikk veldig fint og jeg følte at jeg endelig fikk god flyt på svømmingen og følte meg rimelig komfortabel. Begynner også å få litt kontroll på å sjekke retningen mens jeg tar et pustetak. Mye å øve på!

Etter svømmingen byttet vi til løpetøy utenfor bilen i regnet. Det å komme seg ut av våtdrakta som sitter som et pølseskinn mens man prøver å tørke seg og ta på løpetøy i regnet med iskalde fingre er virkelig ikke lett altså! For ikke snakke om hvor vått og møkkete alt blir. :opplyser: Vi løp 3km mens vi skravlet. Tempoet var 9,6km/t. Det føltes helt greit ut men jeg kjenner det litt i bekkenet i dag (mye mulig fordi vi løp på asfalt). Jeg må bare innse at jeg ikke har mulighet til å forbedre løpingen min så mye før løpet og får heller fokusere på å gjøre det litt bedre på svømming og sykling og ta løpingen som det kommer. 

I dag er jeg sliten og det blir garantert hviledag. I morgen blir det sykkel eller hviledag. Litt ettersom hvordan kroppen føles. 

Føler meg uansett som en viking etter gårsdagens økt! Hvordan jeg har gått fra å under tvil bade i syden til å dra på svømmetur med 12 grader i lufta aner ikke jeg, men det beviser vel at alt er mulig bare man tør å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooow, den svømminga! Det er helt vilt for meg å høre om hvor trygg du har blitt i vannet når jeg vet du har hatt samme issues med vann som meg. Det er en utrolig bragd, og jeg håper du tar deg tid til å stoppe opp og berømme deg selv for det. Spesielt for at alt dette har skjedd relativt raskt etter at du var gravid. Rett og slett utrolig tøft. Du har absolutt grunn til å føle deg som en viking!!

Jeg gleder meg sånn til å høre hvordan det går med triatalonet! Du er så målretta og bevisst på hva du gjør og hvordan, at jeg er helt sikker på at du kommer til å klare det kjempebra!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oi, løpetur etter svømming i høljevær :sjokk: Tror jeg hadde krepert :fnise:

Når er det du skal være med på triatlon? Det blir kjempespennende å høre om hvordan det gikk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, gjest- silje skrev:

Oi, løpetur etter svømming i høljevær :sjokk: Tror jeg hadde krepert :fnise:

Når er det du skal være med på triatlon? Det blir kjempespennende å høre om hvordan det gikk !

Vi slapp heldigvis unna det aller værste regnet, men allikevel! :nori:

Det er to uker igjen! 😵 Selv om jeg blir bedre og bedre trent i forhold til hva jeg var er jeg ikke klar. Har fremdeles ikke løpt 5km liksom. Men men. Jeg gleder meg og gruer meg! Jeg skal i mål om jeg så må krabbe over målstreken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en lett styrkeøkt på senteret. Takk til svigermor som passet mini. ;) 

Trente fullkropp med lette vekter og ekstra fokus på øvelser for kjerne og hofte/bekken. Har planer om å kjøre på med nytt program og litt tyngre vekter i juli. Nå som jeg trener så mye annet kan jeg ikke bli for sliten av styrketreningen, men jeg trenger den for å holde kroppen gående. 

Øvelsene:

Nedtrekk

Øvelse for øvre del av rygg med kabler

rygghev

sidehev skuldre med manualer

benpress i apparat

sideplanke. Vanlig statisk og den versjonen der man hever og senker hofta.

vanlig planke

Liggende sidehev for beina. Ett og ett ben a vgangen og begge beina på likt. 

Tåhev (for løpingen sin skyld) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til triathalonen din, jeg! :nigo: Har vært så gøy å følge deg og se hvordan det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 12.49, Rainbow skrev:

Jeg gleder meg til triathalonen din, jeg! :nigo: Har vært så gøy å følge deg og se hvordan det har gått!

Bra noen gleder seg! :fnise:

Neida, nå går det faktisk greit. Er helt overglad etter dagens økt. Vi ble nemlig med på den lokale klubbens treningstriathlon. 600 meter svømming og 2 mil sykling. Jeg droppet løpingen og syklet isteden hjem så det ble 3 mil totalt. Det var mange med! Gruet meg hele dagen til svømmingen men det gikk så bra! Jeg kom langt i fra sist og fikk ny personlig rekord på 500 meter. Kan vel si at selvtilliten steg noen hakk der. Fikk også ny personlig rekord på sykkelløypa etterpå. Tror jeg var den tregeste syklisten med så ikke så mye å rope hurra for men. :P Men jeg er knallfornøyd og man må jo konkurrere med seg selv! Og hvorfor denne svømmingen går så bra vet ikke jeg. Skjønner ingen ting. :a034::yvonne: 

På søndag ble det en joggetur 4km. Snart oppe i fem nå! Kjente det litt i bekkenet. Etter det har jeg hatt treningsfri frem til i dag. Får ikke så mye søvn om dagen og det tar på! Har derfor følt meg litt nede så det var godt å få en motivasjonsboost og mer tro på meg selv i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med en økt i bassenget på 30 minutter. Greit å trene litt i bassenget på teknikk uten våtdrakt. Med våtdrakt flyter man jo og får veldig mye hjelp sånn sett. Fin økt, og ikke mer å si om den saken egentlig. :) 

I morgen blir det treningsfri igjen. 

Mer rimelig sliten i beina etter i går forøvrig. Var nok lurt å løsne opp litt i bassenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den svømminga, altså! Virker som det du grudde deg mest til er det du nailer! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2017 den 12.51, Rainbow skrev:

Den svømminga, altså! Virker som det du grudde deg mest til er det du nailer! :nigo: 

Haha, ja hvor rart er ikke det! 

Litt mindre trening nå. Søndag syklet jeg 2 grusomme mil. Følte jeg syklet og syklet uten å komme noen vei. :raven: Vet at jeg må legge tid på sykling før neste triatlon for å si det mildt. 

I dag svømte jeg utendørs med en venninne ca 1100 meter totalt, tvers over vannet og tilbake igjen. Det var litt skummelt å være så langt fra land men gikk veldig bra. Var vind og litt mer liv i vannet enn det pleier så litt vanskeligere å navigere. Var fint å få den økta siden jeg nå føler meg veldig selvsikker med tanke på å svømme 500 meter på søndag. Håper jeg holder meg like rolig slik at jeg kan dra på litt. 

Løpingen tør jeg ikke å tenke på. Ikke syklingen heller. Tør ikke å tenke på skiftesonene en gang. I stad fikk jeg ikke av meg våtdrakta. :edie: Skiftinga er forresten en del av triatlonet. Jeg har lest masse om det så jeg er vel forberedt i teorien. :P 

Blir lett trening resten av uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skjer det! Har hentet startnummer og skal begynne å pakke nå. :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...