Gå til innhold

Treningsloggen!


Chandra

Anbefalte innlegg

Gårsdagens spinningtime var grei. Vi hadde en vikar og jeg vet ikke helt hva jeg syntes. Hadde mer en nok med å få med meg alle intervallene på 10 sekunder, et minutt og 30 sekunder om hverandre (det føltes i alle fall sånn ut). Formen var fin så jeg prøvde å gi alt, men fikk ikke opp pulsen helt slik som jeg pleier. I tillegg styrte hun veldig med å bytte sanger så det ble liksom ikke noe flyt. Jaja, uansett greit å bytte litt på opplegg. Det virker som om forkjølelsen er veldig overfladisk. Masse snørr og litt nysing men formen er helt fin. Timen varte lengre enn den pleide så jeg rakk bare en veldig kjapp styrkeøkt etterpå. Rygghev, nedtrekk og en øvelse for mellom skulderblader. Fint at filosofien min er at litt er bedre enn ingenting. :fnise:

Senere i dag har jeg svømmedate med to av kollegaene mine og det gleder jeg meg veldig til! Mamma kommer for å passe mini så lenge. Svømming er liksom en blanding mellom sosialt og trening. Har også fått mye mer søvn hittil denne uka og det gjør utrolig godt. I går måtte jeg sove to ganger på dagen for å få nok, men det er faktisk verdt det. Jeg er lei av å gå rundt som en zombie, og i natt fikk jeg endelig 6 timer sammenhengende søvn før vi sov 1-2 timer til. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så digg at du fikk sove så mye! Det virker så siltsomt med baby når man blir vekket så masse og likevel liksom skal funke gjennom dagen. 

Spinning er det mange år siden jeg har vært på, men det hadde vært gøy å prøve igjen! Dumt du ikke fikk like mye ut av timen som du pleier, men høres ut som det ble en grei trening likevel.

Kos deg på svømming, er altså helt vilt imponert over at du har kommet fra vannskrekkland sånn som meg og har blitt så trygg i vannet og med å ha hodet under vann uten neseklype! Jeg pleier å svelge masse vann og få panikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 10.11, Rainbow skrev:

Så digg at du fikk sove så mye! Det virker så siltsomt med baby når man blir vekket så masse og likevel liksom skal funke gjennom dagen. 

Spinning er det mange år siden jeg har vært på, men det hadde vært gøy å prøve igjen! Dumt du ikke fikk like mye ut av timen som du pleier, men høres ut som det ble en grei trening likevel.

Kos deg på svømming, er altså helt vilt imponert over at du har kommet fra vannskrekkland sånn som meg og har blitt så trygg i vannet og med å ha hodet under vann uten neseklype! Jeg pleier å svelge masse vann og få panikk!

Huff ja, søvn er viktig altså! Før vi fikk barn var jeg helt avhengig av 7-8 timer sammenhengende søvn. Vi har heldigvis en rimelig grei sovesituasjon, men jeg syntes det allikevel er litt tungt fordi jeg trenger mye søvn. :fnise: 

Spinning er egentlig ganske gøy så lenge man ikke gjør det for mye. :P Om man bruker pulsbelte får man jo litt ut av det også. 

Gårsdagens svømmeøkt var en skuffelse. Å dra i badeland i vinterferien var ikke akkurat en innertier! Det krydde av folk og unger over alt og man måtte virkelig passe seg for å ikke krasje. Ble derfor en del stressvømming og kom litt ut av pustinga fordi jeg hele tiden måtte passe på. Hadde også min første front til front svømmekrasj med en annen crawler. Fikk meg bokstavelig talt en knyttneve rett i nesa som er litt øm i dag. Etter det ble jeg enda mer stresset på å følge med fremover. Å svømme med forkjølelse er vist heller ikke så lurt så i dag er jeg verre. Jaja, det var nok klaging! Det er tross alt en god erfaring å svømme i slike forhold og jeg prøvde å gjøre det beste ut av det. Etter svømminga lagde jeg pasta med hjemmelaget pesto, squash, kylling, soltørket tomat og oliven. Kjempegodt! Spiste resten til lunsj i dag så nå er jeg i det minste god og mett. Mannen har også kjøpt to freshbox foodsafe eller hva det heter. Jeg syntes det er veldig dyrt for noe plastgreier, men tror faktisk det kommer til å fungere bra. Planen er å ha pålegg i den ene og snacks som frukt og grønt i den andre. Det ble i alle fall mer ryddig i kjøleskapet (nå har vi bare fått opp påleggsboksen). 

Planen for resten av uka er å bli frisk og forhåpentligvis få til en styrkeøkt fredag eller lørdag. Satser også på å gjøre forebyggende øvelser hjemme minst noen kvelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så smart å svømme med forkjølelse. Har fremdeles vondt i halsen så det ble ingen flere turer på treningssenteret forrige uke. Fikk dog gjort litt styrke hjemme på søndag og gjorde også noen øvelser hjemme på lørdag. Har 3 kg og 5 kg manualer og det hjelper i alle fall litt.

Har nå kommet til nivå 4 på mammamageappen. Appen har 7 nivåer der hvert nivå har 4 øvelser som skal gjøres 10 ganger for å låse opp neste nivå. Det er en blanding av øvelser for bekkenbunn og indre magemuskler/kjernen pluss litt balanse. Kjedelige øvelser, men veldig viktige. 

Forrige uke fikk jeg litt mer fokus på søvn (selv om jeg fremdeles er trøtt!) og jeg drakk absolutt mer vann! Kostholdet er vel midt på treet. Alt i alt kan jeg vel si meg fornøyd med tanke på at jeg har en 6 måneder gammel baby. Da kan man virkelig ikke forvente at alt skal gå på skinner! 

Liggende beinhev og sideplanke er øvelser jeg har fått fra naprapaten og det får jeg lagt inn hver økt. Enten som en del av en styrkeøkt eller som en miniøkt i stua sammen med mammamage-øvelsene. Jeg er veldig svak i sideplanke men nå merker jeg at det i alle fall blir enklere å utføre. Jeg bytter på å kjøre den statisk og å heve og senke hofta mot gulvet. Beinhev går veldig greit nå! Det er godt at selv miniøkter teller! 

-------

Denne uka skal jeg fortsette å fokusere på vann, søvn og litt kosthold og jeg har meldt meg på spinning i morgen igjen. Siden formen fremdeles ikke er på topp skal jeg bare ta det med ro. På grunn av det dropper jeg svømmingen på onsdag (trooor jeg). Det er veldig synd for jeg trenger virkelig mengdetrening nå fremover, men det hjelper jo ikke å bli mer syk av det kalde vannet. 

Mål for uka:

- Bli kvitt forkjølelse

- Spise nok og drikke nok vann

- 5 mammamage-økter hjemme på stuegulvet (det tar 5-10 minutter hver gang). Bonus hvis jeg får lagt inn øvelser fra naprapaten eller litt yoga.

- Spinningtime etterfulgt av styrke

- Styrkeøkt på treningssenteret

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Fine mål for uka det ;) 

Lurt med mammamageappen - har hørt flere skryte av den :) 

Nå er det lenge siden jeg hadde baby, men det jeg husker best er at ingenting gikk på skinner nei :fnise: Ikke bare at det var nokså travelt og stressende, så klarte jeg ikke å roe meg ned. Altså, jeg var liksom hele på vakt, i tilfelle jentungen skulle våkne og trengte meg, så jeg klarte ikke å roe meg ned til å gjøre mine ting i fred å ro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 20.40, gjest- silje skrev:

Fine mål for uka det ;) 

Lurt med mammamageappen - har hørt flere skryte av den :) 

Nå er det lenge siden jeg hadde baby, men det jeg husker best er at ingenting gikk på skinner nei :fnise: Ikke bare at det var nokså travelt og stressende, så klarte jeg ikke å roe meg ned. Altså, jeg var liksom hele på vakt, i tilfelle jentungen skulle våkne og trengte meg, så jeg klarte ikke å roe meg ned til å gjøre mine ting i fred å ro.

 

 

Så bra! Liker i alle fall å tro at appen fungerer! :)

Tja, målene gikk ikke helt som planlagt. 4 mammamageøkter pluss en styrkeøkt hjemme. Forkjølelsen satt seg i bihulene så tok det med ro. MEN gikk tur med hunden hver dag så det har uansett blitt mye aktivitet.

---

Denne uka er ting heldigvis tilbake til det normale. Spinning i går og svømming i dag. 

Spinningtimen var bra og etterpå rakk jeg å ta nedtrekk og sittende roing. Jaja, bedre enn ingenting. ;)

I dag var det svømming og det var faktisk årets tredje økt. Alt for lite og jeg må ta meg sammen for å bli klar for dette triathlonet. :P Jaja, økten var uansett artig og jeg fikk låne en pulsklokke av en annen svømmer som også telte lengde man svømte. Fikk testet meg på 500 meter og svømte på 13 minutter blank. Ingen supertid men nå har jeg noe å jobbe ut i fra. Ble rimelig sliten. ;) Vil vel anta at den lett kan forbedres nå som jeg SKAL svømme litt mer intensivt fremover. 

I morgen er det ny time hos naprapat. Det gleder jeg meg til for ryggen har vært helt vrang i det siste. Jeg kjenner at det gjør motivasjonen litt dårlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden sist har det ikke skjedd mye. Får begynne med torsdagen da det var på tide med ny time hos naprapaten. Fikk løsnet opp i ryggen igjen og sett litt mer på problemet. Problemet er vist at jeg har hypermobilt bekken og det gjør at jeg får vondt i korsryggen. Det er derfor viktig at jeg gjør styrkeøvelser og holder meg unna tøying/yoga fremover. Det høres fornuftig ut, og jeg håper at det vil gjøre ryggsmertene mine bedre etterhvert.

Natt til fredag sov jeg vondt med mini i senga og våknet opp med kink i nakken. Er det ikke forkjølelse så er det noe annet liksom! :P Nakken er fremdeles litt vondt, men det er heldigvis bedre. Med andre ord ingen trening, men gikk tur på to timer både lørdag og søndag!

Prøver på nytt denne uka! Starter nå med å gjøre mammamageøvelsene, sideplanke og liggende beinhev før leggetid. Føler jeg starter uka med minus energi, men det går forhåpentligvis bare oppover nå. Selv om jeg ikke får trent så hardt og mye som jeg ønsker er jeg veldig fornøyd med at jeg er så mye i aktivitet. Det er tross alt det viktigste. Men ser at jeg nå MÅ prioritere styrketrening. Mulig jeg bytter ut spinning i morgen med en ren styrkeøkt på senteret. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 14. mars:

Byttet ut spinningtime med en styrkeøkt på senteret. Varmet opp ved å bytte på å gå og jogge på mølla. Så deilig å jogge litt igjen og det gikk helt greit. Kjenner det litt i lysken, men ikke så mye. Etterpå kjørte jeg en styrkeøkt med nedtrekk, sittende roing, benpress, liggende beinhev på siden, sideplanke (statisk og ved heving og senking av hofta), og rygghev og stående sidehev. Tror det var alt? Gjorde mammamageøvelsene hjemme. 

Onsdag 15. mars: 

Svømmeøkt. Svømte 50 minutter rimelig effektivt. Svømte en 500 meter uten pause og ellers kortere drag med fokus på litt forskjellig. Er ganske fornøyd med økta selv om jeg merket at jeg var støl etter tirsdagens styrkeøkt. Satt i dampbadstuen etterpå. :a034:Svømming er fremdeles utrolig gøy og overraskende bra trening. Syntes fremdeles det er helt vanvittig at jeg har lært meg å crawle. 

I morgen er det fredag og da planlegger jeg en ny økt på senteret med styrke og litt jogging som oppvarming. Nå er det snart 3 måneder til triathlon. :sjokkert: Jaja, jeg blir i det minste i litt og litt bedre form og det er jo egentlig det som er målet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Det ble en styrkeøkt på senteret i dag som planlagt! 16 minutter på mølla som oppvarming. Byttet på å gå og løpe. Det er så utrolig digg å løpe igjen selv om det ikke er så mye enda. Etterpå ble det brystpress med hantler, sittende roing, rygghev, Benpress, sideplanke, beinhev liggende på siden og en øvelse for triceps. 

Merker at ryggen endelig er bedre igjen så skal fortsette å følge opplegget med null tøying samt bygge muskulatur rundt bekken. :nordvesta:Merker tydelig at behandleren må ha rett. Merker også at bekkenet er litt mer klart for løping så det er bare å fortsette jobben sakte men sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 20.3 ble det ny økt på senteret. 16 minutter oppvarming på mølla. Gå/joggeintervaller og en helkropp styrkeøkt etterpå. 

Onsdag var det svømming som vanlig. Ble litt trangt i bassenget men det er jo også god trening. Hadde mer ro i meg nå enn jeg pleier med mange folk. 

Fredag (i dag) ble det ny økt på senteret med 20 minutter gå/løpeinteevaller på mølla og helkropp styrke etterpå. Kjente løpingen i bekken og knær brått og er litt sur for det. MEN jeg kan melde at ryggen er utrolig mye bedre og det føles ut som en lettelse. Jeg tror at løpingen vil gå bedre når jeg får styrket hoftepartiet enda mer og det at ryggen endelig slipper taket viser at selve styrketreningen fungerer. 

Har også gått trilletur alle dager bortsett fra onsdag. Veldig fornøyd med denne uka! :hoppe: 

Har ny naprapattime neste torsdag og er spent på hva han mener om kroppen da. Må også huske å spørre om flere øvelser/hjelp knyttet til løpingen jeg så gjerne vil komme i gang med. 

Har ikke gjort mammamageøvelsene på en stund. Skal gjøre en innsats i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å få til alt! Masse turer på senteret, svømming, naprapat, baby og hund! Mistenker at det er flere timer i ditt døgn enn i andres! ;) Veldig godt å høre at ryggen er bedre, det er så befriende når man merker at det man gjør faktisk fungerer. 

Ble det noen mammamageøvelser i helga?

Wohaaa, tre mnd til triathalon! Spennende!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 10.57, Rainbow skrev:

Du er så flink til å få til alt! Masse turer på senteret, svømming, naprapat, baby og hund! Mistenker at det er flere timer i ditt døgn enn i andres! ;) Veldig godt å høre at ryggen er bedre, det er så befriende når man merker at det man gjør faktisk fungerer. 

Ble det noen mammamageøvelser i helga?

Wohaaa, tre mnd til triathalon! Spennende!! :hoppe: 

Takk! Jeg mistenker dog at det er flere timer i ditt døgn superwoman! Full jobb, trening hver dag, hund hver dag og hest hver dag? Det hender faktisk at jeg tenker på deg og alt du gjør! Husk at jeg ikke jobber nå. Tror jeg kommer til å slite når jeg er tilbake i jobb. Vi får se! :D

Det ble ingen mammamageøvelser i helga. Har ikke gjort det på snart to uker tror jeg. Nå er det skjerpings fra i dag! Når jeg klarer å være så flink på andre ting bør jeg klare de maks 10 minuttene det tar hver dag liksom...

Tenkte å skrive en oppdatering fra denne uken. Jeg klarte å helle en kaffekopp over macen min slik at den døde men nå har jeg fått tatt over mannens "gamle pc". Han jobber med programmering og har nok å ta av. :P Den jeg har tatt over er en liten søt dell med touchskjerm. Liker den! Obs! Jeg tror dette blir en lang oppdatering om jeg ikke blir forstyrret av mini.

----

Mandag:

Styrketrening på senteret. Startet med å varme opp på mølla. Bare byttet på å gå og løpe som vanlig og måtte veldig skuffet innse at jeg får vondt på innsiden av knærne selv av så lite løping jeg har gjort. Kommer mer om dette snart.

Kjørte helkropp styrke og var vel fornøyd med økten om jeg ikke husker feil. 

Onsdag: 

Svømming/crawling. Svømte ganske effektivt med små pauser i 45 minutter. Veldig fornøyd med økta for jeg føler at kapasiteten blir større . Jeg kan svømme ganske mye uten å begynne å tulle med pusten. På slutten ble det veldig mye folk i bassenget slik at jeg måtte svømme sikksakk og da pleier jeg å slite veldig med pusteteknikken fordi jeg blir stresset men i dag gikk det helt uten problem. Tenkte også på det naprapaten har sagt om at jeg generelt må stramme opp hoftepartiet og jeg svømte mye bedre når jeg tenkte på dette. Kroppen ble rettere liksom. Fremover må jeg jobbe litt med med armtak for å få mer kraft i vannet. Har allerede tittet litt youtube videoer og gleder meg til å teste det ut.

Torsdag:

Naprapattime igjen. Jeg var veldig spent på denne timen siden jeg føler at jeg har mindre vondt i ryggen. Jeg tok opp problemet med knærne og jeg følte at jeg fikk gode svar for hvordan alt henger sammen. Jeg har slitt med kroppen i mange år og jeg føler at jeg endelig har funnet en person som kan hjelpe meg videre.

Jeg har alltid likt å løpe, men jeg har også alltid fått vondt i knærne så fort jeg har kommer i grei form. I tillegg har jeg hatt vondt i høyre siden av korsryggen de siste 2 årene og har vel egentlig alltid slitt med vondt i skuldre og nakke (når jeg har trent styrke har dette vært mye bedre eller borte). Jeg er også veldig plattfot. 

 I følge naprapaten henger dette sammen med svakt hofteparti som ikke klarer å stabilisere seg og da går det ut over andre deler av kroppen. Jeg fikk også beskjed om å ikke tøye noe da det vil gjøre problemet mitt verre. Det som da er ironisk er at ryggsmertene kom etter at jeg startet med yoga for litt over 2 år siden. Når jeg har hatt vondt i ryggen har jeg gjort yoga og droppet styrketrening, men jeg heller burde ha droppet yoga og gjort styrke. :angry: Det er jo kjipt, men jeg tror han har rett for nå som jeg har fokusert på styrke og de øvelsene jeg har gjort og droppet yoga helt har ryggsmertene blitt mye mindre. Så at i alt er jeg jo glad for å ha funnet ut dette og faktisk endelig kan gjøre noe med problemet mitt. 

Tilbake til knesmertene mener han at de kommer fordi hoftepartiet er for svakt og da går knærne innover når jeg løper. Jeg må med andre ord trene opp styrken og jobbe med bevegelsesmønsteret slik at jeg ikke sliter på leddene. Derfor blir det ikke så mye løping fremover dessverre, men jeg skal jo gjennomføre triathlonet uansett. :opplyser: Jeg fikk beskjed om at jeg kunne løpe korte veldig raske intervaller på typ 18 sekunder. Da ville tempoet automatisk få i gang hoftepartiet/baken og jeg ville komme mer opp på tærne. 

Øvelser jeg har fått beskjed om å fokusere på:

- Liggende beinhev på siden

- Sideplanke. Både statisk og heving og senking av hofta

- Tåhev

- Balanseøvelser på et bein med fokus på å ikke kollapse knærne innover. Etterhvert gå over til knebøy på ett bein.

- Markløft!

- Knebøy

- Øvelser for skuldre og mellom skulderblader 

Jeg har nok å jobbe med! 

Med andre ord trenger jeg "bare" å bygge om hele kroppen, og det er jeg egentlig veldig klar for! 

Jo, også var ryggen mye bedre så han var fornøyd med jobben jeg har gjort så langt! Ny time om 4 uker og jeg håper jeg kan vise stor fremgang da. :) 

Fredag:

Tid for ny styrkeøkt! Hadde en skikkelig dårlig dag og ville ikke trene. Hadde sovet kjempedårlig og var rett og slett bare gretten. Heldigvis har jeg en mann som truet meg på trening og det er jeg glad for siden det selvfølgelig føltes supert ut etter økten. ;)

For denne økten tenkte jeg å skrive opp antall repetisjoner og vekter. Må nevne at jeg ikke akkurat er noen styrkeløfter med mine 174cm og 56 kg. Har heller ikke fokus på kjempetunge vekter nå siden jeg prøver å ikke gjøre ting skjevt eller helt feil. Målet mitt er å bli kvitt ryggproblemene og ikke minst gå opp i vekt og få mer muskler igjen. Jeg har veldig kjapp forbrenning og går lettere ned i vekt enn opp i vekt. 

Oppvarming:

15 minutter på spinningsykkel. Byttet på å sitte og stå og ble ganske varm. Spinning er gøy! Tror jeg må prøve å dra på en spinningtime til uka.

Sittende roing: 15kg 15 repetisjoner x 3

Benpress 60 kg: 15 repetisjoner x 3

Rygghev med kun kroppsvekt: 15 repetisjoner x 2

Markløft: 25 kg 12 repetisjoner x 2 Dette var første gang jeg gjorde markløft etter at jeg ble gravid så jeg ville bare begynne pent og se om jeg fikk vondt i ryggen av det eller ikke. Om jeg ikke får vondt skal jeg fortsette pent og bygge sakte men sikkert opp. Foreløpig virker det som om jeg klarte det med rett teknikk. Jeg har jo gjort markløft en del med PT tidligere og elsker den øvelsen! 

Nedtrekk: 25kg 12 repetisjoner x 2 Skulle tatt en runde til men det var en fyr som tydelig ventet så jeg ble stresset. ;) Her tror jeg at jeg skal prøve å øke til 30kg neste gang.

Liggende beinhev på siden: 30 repetisjoner på hvert bein x 6. 

Sideplanke 40 sekunder på hver side pluss en runde på hver side med heving og senking av hofta 15 repetisjoner.

Stående sidehev med 3 kg i hver hånd. 15 repetisjoner x 3

Dette ble veldig rotete skrevet sikkert og økten var ikke superplanlagt. Jeg tar gjerne i mot tips for mer struktur. :fnise: 

Jeg merker at jeg begynner å få mer muskler i alle fall. Fordelen med å være lang og tynn er at musklene syntes fort selv om de ikke er så mye å skryte av. Jeg lengter så vanvittig tilbake til den tiden jeg hadde definerte muskler og faktisk var sterk. Hååper at jeg er der til sommeren igjen.

I mars gikk jeg også totalt ca 9 mil utendørs i følge endomondo. Jeg hadde egentlig håper på 10 mil, men det får være målet for april! 

Jaja, om noen leste gjennom dette har dere fortjent en kake! :P Om noen har tips tar jeg med glede i mot!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kommentere mye mer detaljert, men vil bare melde ifra at jeg er klar for kake! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg glemte at jeg skulle skrive mer her, men det gjorde visst du også! ;) Savner oppdateringene dine! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 15.16, Rainbow skrev:

Jeg glemte at jeg skulle skrive mer her, men det gjorde visst du også! ;) Savner oppdateringene dine! :klem: 

Oi shit! Har det gått en måned?? Skjønner ingen ting jeg. :fnise:

Jeg har heldigvis ikke glemt å trene. Trener styrke et par ganger i uka, svømmer som vanlig en gang i uka og har så vidt kommet i gang med å sykle ute. Har den siste uka hatt en dårlig periode for kroppen. Ryggen er vond igjen og jeg må bare fortsette å trene opp bekkenet. Heldigvis lindrer styrketrening, så jeg må egentlig bare gjøre mer av det og mindre av andre ting. Passer som vanlig dårlig med triathlonplanene. :P Jeg har jo hatt en lang god periode så satser på at det vil gå oppover igjen. Det er bare litt kjipt at det er to steg frem og et tilbake hele tiden. Som behandleren min sier så trenger ikke kroppen min kondisjon, men den trenger styrke. Triathlonet skal jeg klare å karre meg gjennom uansett, og jeg skal jo selvfølgelig gjøre det igjen senere om jeg overlever. Nå er det under 2 måneder igjen! 

Akkurat nå er jeg i treningsduppedingshimmelen for fikk pulsklokke i bursdagsgave fra mannen for et par dager siden. En alt for dyr Garmin Forerunner 735xt. Den er rett og slett helt fantastisk og jeg bruker den hele tiden til å måle puls, søvn etc. Den har svømmefunksjon så jeg gleder meg stort til å teste den i svømmebassenger på onsdag! Etter å ha gått med den i 2 dager sier den at hvilepulsen min er på 53 og det er jeg fornøyd med. 

Jaja, det var alt for denne gang. ;) Satser på en ny oppdatering etter å ha testet pulsklokka i vannet på onsdag. Da blir det formsjekk på 500 meter. På årets andre økt svømte jeg på litt over 13 minutter og jeg håper på å se 11-tallet nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kort oppdatering. Trener ganske mye om dagen. Dvs rundt 4 ganger i uka. :fnise: Det går i styrke, svømming og utendørs sykling. Prøver å løpe korte korte økter innimellom. Begynner å få synlige muskler i det minste. 

Har begynt å ta svømmetimer og det er kjempegøy! 😃 

I går unnet jeg meg ny svømmehette, kickboard og paddles til svømmingen og nye treningssko. Alltid motiverende med nytt utstyr. :hoppe: Skal begynne utesvømmingen etter 1. Juni. Det gruer jeg meg til!

Status på syklingen er foreløpig at jeg sykler 2 mil på en time. Løypa jeg sykler har mange fæle bakker og jeg blir skikkelig sliten. Håper sykkelkondisen blir litt bedre før 25. Juni. Har vel bare syklet 4 ute ganger så det burde gå an å bli i bedre form. Merker at det ikke er så mye trøkk i låra mine. :P

Akkurat nå manner jeg meg opp til en kveldsøkt. Planen er å jogge til oppvarming og kjøre en helkroppstyrkeøkt hjemme med manualer og egenvekt etterpå. Frister lite. Må bare vente til mannen kommer hjem fra sin treningstur. Etterpå skal jeg spise masse sjokolade. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag 19. mai:

2 km løping som oppvarming (lengste jeg har løpt i et strekk etter fødselen). Ikke snakk om noe tempo, men det går da i det minste fremover. Etterfulgt av hjemmetrening styrke. Helt ok økt, men ikke like bra som jeg får til på treningssenteret.

Lørdag 20. mai: Fri

Søndag 21. mai: 3,5 mil sykling. Ca 2,5 mil asfalt og 1 mil grus. Masse motvind og tungt på terrengsykkel. Syklet med en veninne som sykler på landeveisykkel og hun trillet jo bare rett fra meg. Gjennomførte på litt over 1 time og 50 minutter. Rimelig sliten!

I dag har jeg hviledag og jeg er rimelig sliten etter gårsdagen. Men det virker som om kroppen tåler den økte treningen. Fire fulle treningsuker igjen, pluss uka før triatlonet. Prøver å finne en balanse på å bli i bedre form og å ikke overbelaste kroppen før den er klar for det.

Foreløpig plan for resten av uka er styrke i morgen, svømmetime onsdag, behandlingstime fredag, sykkel lørdag (2 mil), styrke søndag. Prøve å legge inn en 2 km joggetur som oppvarming for søndagsøkten. Vil spare beina til det for å være på den sikre siden. 

Har forresten fått låne en hybridsykkel med tynne dekk nå. Gleder meg til å teste den til helga! :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooow, nå nærmer det seg jo veldig triatalon! Du er så tøff som skal være med på det, jeg er skikkelig imponert over at du tør! (Med tanke på svømminga. Og syklinga...) Høres ut som du har fått et veldig bra opplegg med treningsplanlegging, så da går nok de siste ukene kjempebra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 13.42, Rainbow skrev:

Wooow, nå nærmer det seg jo veldig triatalon! Du er så tøff som skal være med på det, jeg er skikkelig imponert over at du tør! (Med tanke på svømminga. Og syklinga...) Høres ut som du har fått et veldig bra opplegg med treningsplanlegging, så da går nok de siste ukene kjempebra også!

Ja, herregud! 1 mnd igjen i dag! Dør! 😱 Om jeg ikke er superklar blir jeg i det minste i bedre form. Kjekt å ha noe å trene til. 

I går bestilte jeg meg våtdrakt. Gleder meg til å få den og gruer meg til å teste den. 😝 Planen er å gjøre det til uka om det blir tid. 

Tirsdag jogget jeg 2,5 km som oppvarming og hadde en styrkeøkt hjemme etterpå. Tiden strakk ikke til å dra på senteret. I går var det svømmeundervisning. En lett økt med mye fokus på teknikk og noen intervaller. Intervaller er døden. 😅 

Kjenner at jeg har lyst til å trene hele tiden nå. Har også blitt flinkere til å spise mer. Ryggen føles også mye bedre ut. Om jeg overlever mitt første triathlon vurderer jeg å melde meg på et i august også. Men en ting av gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med våtdrakt! Og skjønner du gruer deg. Du har jo hatt superfremgang mtp vann, jeg hadde definitivt ikke vært like tøff. 

Så gøy at du er så motivert for trening og vil trene hele tiden! Og ikke minst at du er flinkere til å spise mer. Mat er drivstoff! Hilsen hun som har bulka og spist 2300 kalorier i tre mnd! :P 

OMG, kanksje enda et...! :hakeslepp: 

Du er rååå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...