Gå til innhold

Birgitte Tengs saken gjenopptas.


tirben

Anbefalte innlegg

Håper de løser saken snart, det er vel eneste måten fetteren kan bli helt renvasket på. Samtidig skulle det ikke forundre meg om noen fortsatt vil tviholde på at han er skyldig, selv om en annen skulle tilstå. Det er merkelig hvordan vi mennesker noen ganger nekter å innse at vi har tatt grundig feil!

Fritz Moen ble frikjent for de to drapene i Trondheim, en annen mann tilsto på dødsleiet til en prest. Dessverre rakk ikke politiet å avhøre ham før han døde. En av etterforskerne som hadde jobbet med saken da Fritz Moen ble dømt, er fortsatt overbevist om at han er skyldig. Han klarer ikke å se at politiet tok feil mann. Det var også mye rav ruskende galt med avhørsmetodene i den saken. 

Anonymkode: 4434a...be5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tok politietterforskeren livet sitt i 2007, det har jeg tenkt på !

Anonymkode: 6e477...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle? 

Han lever naturligvis på sperret adresse med nytt navn. 

Anonymkode: 96c80...4cd

Er det ikke lov å spørre?

Anonymkode: 32a34...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle? 

Han lever naturligvis på sperret adresse med nytt navn. 

Anonymkode: 96c80...4cd

Han flyttet fra stavanger til spania for ca 3/4 år siden, vanskelig å leve i stvgr med egen famile pga av saken, men er jevnlig hjemme på karmøy på besøk,

Anonymkode: 6e477...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Karmøy er veldig delt når det gjelder denne saken. Vil tro det er like mange som mener fetteren er skyldig, som de som tror han er uskyldig. 

Tror nok de fleste etter hvert har skjønt at han selvsagt ikke hadde noe med drapet å gjøre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. desember 2016 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Hvis de til slutt finner morderen, og det ikke er fetteren, snakker vi om tidenes skandale i norsk politi og rett. Og garantert historiens desidert største erstatningssøksmål.

Heldigvis er det en lovendring på trappene som skal fjerne muligheten for at man kan bli dømt til erstatning selv om man blir frikjent. Dette pga mindre beviskrav. Det er absurd, og strider mot en hver rettsoppfatning.

Anonymkode: 0d2c0...eba

Legg gjerne til noen lenker hvor dette fremkommer, for dette er noe jeg burde ha hørt om i mitt yrke, men dette er jeg ikke kjent med.

Anonymkode: 691fa...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behandlingen av fetteren er både en politiskandale og en rettsskandale! Politiets avhørsmetoder i denne saken, er senere blitt brukt som skrekkeksempel på hvordan man IKKE skal avhøre mistenkte. En ting er at det har ødelagt livet til fetteren og hans familie, en annen sak er at det faktisk går en morder løs. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke lov å spørre?

Anonymkode: 32a34...672

Du tror vel ikke at det kan oppgis her!

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tirben skrev:

Du tror vel ikke at det kan oppgis her!

Vet ikke jeg. Visste ikke at navnet var hemmelig. Sorry at jeg spurte, liksom...

Anonymkode: 32a34...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Leifern skrev:

Tror nok de fleste etter hvert har skjønt at han selvsagt ikke hadde noe med drapet å gjøre.

Veldig leit at Birgitte sin familie fremdeles tror at han er skyldig, hvis det viser seg at han faktisk ikke er det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i fra området, og kjenner mer og mindre til alle disse folkene. Vet hva fetteren heter også, men kommer selvsagt ikke til å oppgi det. Har respekt.
Fulgte bare sånn sporadisk med tidligere, men først etter å ha lest boka skjønte jeg bedre det som var så rart med fetteren, som først tilsto og så trakk tilbake. Jeg ble mer sikker på at det ikke er han enn før for å si det sånn.
Så sant fremstillingene rundt forhørene er korrekt beskrevet i boka, mener jeg å se et klart bilde av han ble manipulert inn i ei felle av drevne kriposfolk, som hastet med å få noen siktet. Husk han var en ung sjel, ikke stort eldre enn Birgitte. Først da andre fikk bevisstgjort han om hva han var blitt utsatt for, forsto han det og trakk tilståelsen. Jeg vil bli ganske overrasket om det faktisk er han. Men kan jo ikke se helt bort fra det.

Håper for all del de får dette oppklart.

Anonymkode: 4980d...bb5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle? 

Han lever naturligvis på sperret adresse med nytt navn. 

Anonymkode: 96c80...4cd

Sånn, tok meg 10 min å finne navnet. Du tar feil om at han har nytt navn.

Anonymkode: 32a34...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn, tok meg 10 min å finne navnet. Du tar feil om at han har nytt navn.

Anonymkode: 32a34...672

Men ikke legg det ut her....

Anonymkode: 6e477...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke legg det ut her....

Anonymkode: 6e477...e67

Hvor har jeg sagt hen at jeg skal legge det ut?

Anonymkode: 32a34...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 8.12.2016 den 2.33, AnonymBruker skrev:

Ingen - tilstår et drap man ikke har begått, med mindre man har en IQ på 50, eller har vært i avhør i 60 timer i strekk. Han var tross alt en oppbegående person på 19 år da drapet ble begått. 

Anonymkode: fb295...1a4

Det der er ikke jeg like overbevist over. Fins det ikke mye psykologisk forskning på avhørsmetoder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/7/2016 at 8:07 PM, AnonymBruker said:

Hvis de til slutt finner morderen, og det ikke er fetteren, snakker vi om tidenes skandale i norsk politi og rett. Og garantert historiens desidert største erstatningssøksmål.

Heldigvis er det en lovendring på trappene som skal fjerne muligheten for at man kan bli dømt til erstatning selv om man blir frikjent. Dette pga mindre beviskrav. Det er absurd, og strider mot en hver rettsoppfatning.

Anonymkode: 0d2c0...eba

Jeg synes det er helt greit at kravet for straffeansvar er vesentlig høyere enn for eratatningsansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2018 at 6:27 PM, Undermann said:

Første episode av tv-serien går på TV 2 kl 21.40 i kveld.

Det var 2. episode som gikk i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Det var 2. episode som gikk i kveld

Ja jeg vet det. Og første i går ( som jeg skrev i går) ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...