Gå til innhold

Birgitte Tengs saken gjenopptas.


tirben

Anbefalte innlegg

På 8.12.2016 den 16.33, AnonymBruker skrev:

En av politimennene som fant Birgitte Tengs tok sitt eget liv i ettertid. Håper saken blir oppklart slik at politimannens familie kan få fred og fetteren til Birgitte får fred.

Anonymkode: 63363...57e

Ikke politimannen, men den ene av politietterforskerne som " la ordene i munnen" på fetteren

Anonymkode: 6e477...e67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.12.2016 den 19.06, TheGirlWhoWaited skrev:

Du fikk med deg hvordan denne "tilståelsen" hadde kommet fram eller Hvis ikke, så foreslår jeg at du leser deg opp på saken.

Har lest tilståelsen hans. Der fetteren måtte fortelle med egne ord om hva som hendte drapskvelden.  Tilståelsen er skremmende detaljert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hårstrikk79 skrev:

Har lest tilståelsen hans. Der fetteren måtte fortelle med egne ord om hva som hendte drapskvelden.  Tilståelsen er skremmende detaljert. 

Er den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hårstrikk79 skrev:

Har lest tilståelsen hans. Der fetteren måtte fortelle med egne ord om hva som hendte drapskvelden.  Tilståelsen er skremmende detaljert. 

Fordi de som avhørte ham hadde fortalt ham alle detaljene, han visste ikke dem på forhånd! 

Anonymkode: 4434a...be5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Berentsens skrev:

Er den? 

Ja. Veldig detaljert. Han forklarte bl.a at han hadde kranglet med Birgitte, rett før drapet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tilstod bl.a. fordi etterforskerne fortalte ham at foreldrene hans hadde trukket tilbake alibiet hans, og det var ikke sant! De løy ham full, og lovet at han skulle få treffe foreldrene hvis han tilstod. 

Avhørsmetoden de brukte er slaktet, og i ettertid har politiet gått helt bort fra denne avhørsmetoden. 

Les boken om saken. 

Anonymkode: 4434a...be5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hårstrikk79 skrev:

Ja. Veldig detaljert. Han forklarte bl.a at han hadde kranglet med Birgitte, rett før drapet. 

Har du lest boken skjønner du hvorfor han kunne gi alle de detaljene, samt man blir veldig skeptisk til tidligere etterforsknings og avhørsmetoder.

Anonymkode: f63f7...34a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest boken skjønner du hvorfor han kunne gi alle de detaljene, samt man blir veldig skeptisk til tidligere etterforsknings og avhørsmetoder.

Anonymkode: f63f7...34a

Har lest omtrent alt som har blitt skrevet om denne saken. Og jeg blir forferdelig overrasket om det viser seg å ikke være han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hårstrikk79 skrev:

Ja. Veldig detaljert. Han forklarte bl.a at han hadde kranglet med Birgitte, rett før drapet. 

Hva har det med detaljer rundt drapet å gjøre? 

Politiet gjorde en forferdelig jobb med denne saken. Allerede kort tid etter drapet var det to polititjenestemenn som stoppet noen meter fra liket og lyste opp blodspor på grusveien. Hun kunne blitt funnet tidligere. De dekket området med presenning og brukte steiner fra området til å holde den fast. Steiner som kunne vært brukt i drapet. Politiet bestemmer seg for å finne en morder, velger ut fetteren som har gjort dumme ting tidligere. Han blir presset til å skrive en slags historie om drapet og politiet forer han med detaljer. Politiet bruker også store ressurser på å lete etter gjerningsmann med langt hår, men så viser DNA fra hårprøvene funnet på Birgitte at de var hennes. Forøvrig er det ingen tekniske bevis som knytter fetteren til drapet og voldtekten av Birgitte. 

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/Vvkkl/Faren-til-Birgitte-Tengs-fetter-Tilstaelsen-er-plukket-i-fillebiter-Vi-er-uendelig-lettet

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Har lest omtrent alt som har blitt skrevet om denne saken. Og jeg blir forferdelig overrasket om det viser seg å ikke være han. 

Har du lest boken om saken?

Anonymkode: 4434a...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest boken om saken?

Anonymkode: 4434a...be5

Hvem drepte Birgitte Tengs? Ja, lest den:) Kan ikke noe for det, men syns det er så mye som skurrer med denne fetteren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Hvem drepte Birgitte Tengs? Ja, lest den:) Kan ikke noe for det, men syns det er så mye som skurrer med denne fetteren. 

Du har nok ikke lest med åpent sinn, du hadde gjort deg opp en mening på forhånd om at han var skyldig etter min mening. Da leser og ser du kun det som bekrefter det du på forhånd har bestemt er "sannheten". 

Anonymkode: 4434a...be5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter egt denne fetteren,

Anonymkode: 32a34...672

Spiller det noen rolle? 

Han lever naturligvis på sperret adresse med nytt navn. 

Anonymkode: 96c80...4cd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Har lest omtrent alt som har blitt skrevet om denne saken. Og jeg blir forferdelig overrasket om det viser seg å ikke være han. 

Om du blir overrasket eller ikke har da fint liten betydning for saken.......

Anonymkode: 1093e...cce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Har lest omtrent alt som har blitt skrevet om denne saken. Og jeg blir forferdelig overrasket om det viser seg å ikke være han. 

Og jeg blir svært overrasket om han faktisk er skyldig. Når du kan lese boken og fortsatt ha samme mening gjør jeg meg en mening om at du sannsynligvis bestemte deg for over 20 år siden hvem den skyldige var. Du kommer ikke fra Karmøy området vel? 

Anonymkode: f63f7...34a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at fetteren er uskyldig.  Dette på bakgrunn av alle opplysninger som er kommet frem de siste årene. Politiet jobber med saken og har sagt nå nylig at de anser fetteren som ikke mistenkt i det hele tatt.

 Spekulasjoner om navn synes jeg er helt absurd!! Han har fått store deler av livet ødelagt og bør slippe å bli identifisert her!!!

www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/04/12/195387312/politiet-bekrefter-birgitte-tengs-fetter-ikke-mistenkt-i-ny-etterforskning

Politiet har gjort en grundigvurdering og tatt kritikk på arbeidsmetoder som den gang ble brukt!!

 

 

Anonymkode: 969fa...938

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg blir svært overrasket om han faktisk er skyldig. Når du kan lese boken og fortsatt ha samme mening gjør jeg meg en mening om at du sannsynligvis bestemte deg for over 20 år siden hvem den skyldige var. Du kommer ikke fra Karmøy området vel? 

Anonymkode: f63f7...34a

Jeg kommer fra Karmøy og er enig med deg! De som fremdeles tror fetteren er skyldig må virkelig sette seg inn i saken på ny! 

Anonymkode: 969fa...938

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra Karmøy og er enig med deg! De som fremdeles tror fetteren er skyldig må virkelig sette seg inn i saken på ny! 

Anonymkode: 969fa...938

Karmøy er veldig delt når det gjelder denne saken. Vil tro det er like mange som mener fetteren er skyldig, som de som tror han er uskyldig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...