Gå til innhold

Ytringsfriheten er i krise så lenge vi har islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg syns ikke det. Nesten uansett hva man foretar seg, så er det alltid noen som vil reagere. Man må tåle å få reaksjoner, og hvis reaksjonene går for langt vil jo vedgående bli straffet. I tillegg er det heller ikke sånn at det nødvendigvis er så mange som reagerer. Hele tiden i avisen leser vi om en eller annen som reagerer på noe - kanskje avisen lager så mange som 4-5 artikler. Men det er jo fortsatt bare én persons reaksjon. 

Anonymkode: 87a76...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg syns ikke det. Nesten uansett hva man foretar seg, så er det alltid noen som vil reagere. Man må tåle å få reaksjoner, og hvis reaksjonene går for langt vil jo vedgående bli straffet.

Jeg tror ikke en eventuell straff fra den norske staten er noe som bekymrer selvmordsbombere og andre terrorister spesielt mye.

Anonymkode: dfff5...b6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Thomas Knarvik blir drept av en jihadist, så lurer jeg på hva som er en passende reaksjon. Og vil en straff på kanskje ti år i et norsk fengsel ikke være verd heltestatusen? Han vil bli feiret og bli påspandert alt han trenger resten av livet. En eller flere søkkrike Saudiarabiske oljeprinser vil se til det. For som regel overlever man å bli fengslet av norsk politi. Å bli skutt og drept ved arrestasjonen er veldig skjeldent. Da må en gå mot politiet og aktivt beskyte de.

Norske muslimer som kommer til å skrive nedsettende om offeret post mortem, og at han "provoserte fram det" vil ikke være bare en muslims reaksjon, tenker jeg. Årets Osloborger 2015 brukte jo det argumentet etter Charlie Hebdo-massakren, og fikk beholde prisen sin.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg syns ikke det. Nesten uansett hva man foretar seg, så er det alltid noen som vil reagere. Man må tåle å få reaksjoner, og hvis reaksjonene går for langt vil jo vedgående bli straffet. I tillegg er det heller ikke sånn at det nødvendigvis er så mange som reagerer. Hele tiden i avisen leser vi om en eller annen som reagerer på noe - kanskje avisen lager så mange som 4-5 artikler. Men det er jo fortsatt bare én persons reaksjon. 

Anonymkode: 87a76...d00

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, enda mer sutring om hvordan det er Islam som liksom truer "våre verdier".

Såvidt jeg vet er det ikke muslimer som lager lover som kriminaliserer holocaust-fornektelse og "hat" og straffeforfølger tusenvis av dissidenter hvert år, lager rasismeparagrafer, angriper lovlige demonstrasjoner med kniver og køller eller forsvarer dem som gjør det, driver storstilt sensurering av sosiale medier, vedtar lover som gjør det mulig å detaljovervåke innvandringsmotstandere etc. etc.

Det ENESTE muslimer ikke godtar er at noen sier fæle ting om profeten Muhammed, og det kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 25f08...766

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umulig å bli kvitt religioner. Fordi de er et sett med tanker og ideer som folk kan tenke om dem ønsker. Så et håpløst spørsmål. Selv hvis alle åpenbare symboler som moskeer og kirker ble stengt, så kan folk ha en liten moske eller kirke i kjelleren uansett. 

Anonymkode: 387d7...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å bli kvitt religioner. Fordi de er et sett med tanker og ideer som folk kan tenke om dem ønsker. Så et håpløst spørsmål. Selv hvis alle åpenbare symboler som moskeer og kirker ble stengt, så kan folk ha en liten moske eller kirke i kjelleren uansett. 

Anonymkode: 387d7...392

Joda, det er mulig, men det tar gjerne noen tusen år.

Anonymkode: cbacb...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/--ytringsfriheten-er-i-krise-sa-lenge-vi-har-islam/3423290396.html

Enig i at ytringsfriheten er i krise så lenge vi har islam?

Anonymkode: 0d25c...67f

Det kommer ann på hvordan du anvender religionen din. Jeg tror ikke noen av de totalitære kreftene i Europa er bra for ytringsfriheten. Jeg ville påstått at det muligens stemmer ift en del av de muslimene som mener at tegneserie- skapere skal straffes. Islamistene er jo en selvfølge, de er gjerne mot alt vesten står for. De har man i hvert fall hatt problemer med i England, Sverige og Frankrike. I Frankrike var det oppslutning om konservative krefter i Algerie lenge før 11 September. Går man enda lenger tilbake, hadde man fatwaen mot Salman Rushdie, men den ble utstedt av den iranske ayatollahen. Likevel later det ikke akkurat til at det bare er den fronten det kommer fra, men jeg tror det kommer ann på hvor bokstavelig man tar sin egen religion eller hvor mye eller lite man mener at den bør ha rolle i det offentlige rom. Det tenker i alle fall jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette diktet hører man alltid fra mennesker på venstresiden som roper høyt om ytringsfrihet, men den "ytringsfriheten" de forfekter er like hyklersk som den diktets forfatter var tilhenger av (Arnulf Øverland var hardcore kommunist).

Igjen: Jeg bryr meg like mye om muslimsk trussel mot ytringsfriheten som jeg gjør om meksikansk mafias trussel mot ytringsfriheten, afrikanske tutsiers trussel mot ytringsfriheten eller tamilske tigres trussel mot ytringsfriheten. Dette er alle ikke-norske problemer, med mindre man faktisk vil ha disse gruppene i Norge i utgangspunktet.

Anonymkode: 25f08...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ganske enkelt respektere at muslimene ikke liker karikaturer av profeten sin? Er det så vanskelig eller må man på død og live tegne  han som en gris og gjemme seg bak ordene ytringsfrihet og satire?

Hva med å tegne historien om Anne Frank som et sadomasochistisk teaterstykke med Auschwitz som scene?

Anonymkode: cb5ff...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Jeg bryr meg like mye om muslimsk trussel mot ytringsfriheten som jeg gjør om meksikansk mafias trussel mot ytringsfriheten, afrikanske tutsiers trussel mot ytringsfriheten eller tamilske tigres trussel mot ytringsfriheten. Dette er alle ikke-norske problemer, med mindre man faktisk vil ha disse gruppene i Norge i utgangspunktet.

Problemet er altså at ikke du har fått med deg at det nå er mange muslimer i Norge. Anbefaler at du følger litt bedre med i tiden.

Anonymkode: dfff5...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ganske enkelt respektere at muslimene ikke liker karikaturer av profeten sin? Er det så vanskelig eller må man på død og live tegne  han som en gris og gjemme seg bak ordene ytringsfrihet og satire?

Og dette er den eneste formen for ytring du har fått med deg at muslimer er ekstremt sterkt imot?

Anonymkode: dfff5...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er altså at ikke du har fått med deg at det nå er mange muslimer i Norge. Anbefaler at du følger litt bedre med i tiden.

Anonymkode: dfff5...b6a

Da bør vi fokusere på å få muslimene ut, ikke kritisere religionen deres, noe som er meningsløst. Men det ønsker selvsagt ikke Islam-kritikerne, de vil bare uskadeliggjøre trusselen mot "våre verdier" og lage vestliggjorte muslimer alá Noman Mubashir av dem, så er alt i skjønneste orden.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør vi fokusere på å få muslimene ut, ikke kritisere religionen deres, noe som er meningsløst. Men det ønsker selvsagt ikke Islam-kritikerne, de vil bare uskadeliggjøre trusselen mot "våre verdier" og lage vestliggjorte muslimer alá Noman Mubashir av dem, så er alt i skjønneste orden.

Beklager, jeg er ikke nazist og kommer ikke til å bli det.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg er ikke nazist og kommer ikke til å bli det.

Anonymkode: dfff5...b6a

Tullprat. Man er vel ikke nazist fordi man er imot innvandring.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ENESTE muslimer ikke godtar er at noen sier fæle ting om profeten Muhammed, og det kunne ikke brydd meg mindre.

Så mennesker som påpeker at over en milliard mennesker tilber en krigstyrann fra 600-tallet, skal forvente å få trusler?

Islam skal få motstand i Norge, det er vi nødt til å gi. Det er ekstremt viktig, om man tror på noen av våre verdier, ellers faller det fort. For hva er egentlig grensene man skal sette for hva som er akseptabelt i religionens navn i Norge?

Vi tillater allerede storstilt kvinneundertrykkelse i islams navn her i landet. Istedet velger kviinnebevegelsen å gå mot norske menn, som i stor grad er de største motstanderne til islam, og som er de mennene i som har vært med å skape verdens mest likestilte samfunn (i alle fall helt i verdenstoppen).

Vi tillater jødehat i stor stil (for de som tviler, se fredagens utgave av Underhuset på TV2 om hvordan det er å være jøde i Norge). Dette til tross for at man fortsatt prøver å ta et oppgjør med arven etter andre verdenskrig og jødehatet som også var i Norge, og hvordan folk anga jøder her til lands.

Og for å ikke snakke om homofili. Det feires storstilt over at kirken har tillatt homofilt giftemål, men samtidig kommer det inn tusenvis av mennesker i året med et langt grovere syn på homofili enn hva som er vanlig i Norge.

Det er komisk å se på, og de som ikke har islam øverst på agendaen og kjemper for rettigheter for kvinner, jøder og homofiile her til lands, har ingen troverdighet. Du har ingen troverdighet som kvinne, om du angriper norske menn for deres kvinnesyn om du ikke selv er aktiv motstander av innvandring, eller i det minste holdningene til nyankomne innvandrere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tullprat. Man er vel ikke nazist fordi man er imot innvandring.

Man er det når man argumenterer for etnisk rensing i et land.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man er det når man argumenterer for etnisk rensing i et land.

Å ønske islam ut av Norge handler ikke om etnisk rensing. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Hebdo var vel offer for ytringsfriheten. Hva med de som lager karikaturtegninger? 

Anonymkode: c00b8...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...