Gå til innhold

Bremykt eller Soft Flora?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt Soft Flora men han sverger til Bremykt. Litt unødvendig å ha to ting men slik er det blitt. "Du trenger bare Bremykt", sier han, og mener det kan brukes til absolutt alt og man ikke trenger Melange eller bakesmør eller noe som helst annet.

Hva foretrekker dere på skiva og hvordan løser dere det ved uenigheter?

Anonymkode: 2ab02...4c4

Skrevet

Bremykt til brødskiver, knekkebrød etc.

Melange/meierimør til baking og matlaging. Kommer an på hva jeg skal lage. 

Skrevet

Soft Flora. Er mykere fra kjøleskapet enn Bremykt.

• Liker 1
Skrevet

Bremykt, siden det smaker smør men er litt mer smørevennlig enn meierismør. Jeg vokste opp med Soft Flora på brødskiva, men synes ikke det eller andre margarintyper smaker godt lenger. 

Anonymkode: 4c5e3...3d2

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid brukt Soft Flora men han sverger til Bremykt. Litt unødvendig å ha to ting men slik er det blitt. "Du trenger bare Bremykt", sier han, og mener det kan brukes til absolutt alt og man ikke trenger Melange eller bakesmør eller noe som helst annet.

Hva foretrekker dere på skiva og hvordan løser dere det ved uenigheter?

Anonymkode: 2ab02...4c4

Bruker ikke brødskivesmør. Ellers veksler vi mellom soft flora og Vita Hjertegod. 

Melangs er ikke bra å bruke på grunn av mye usunt fett. Da er enten meierismør eller soft flora bedre valg. 

Anonymkode: 3b38a...44f

Skrevet

Bremykt eller skikkelig smør. Bruker aldri margarin. 

Anonymkode: 12882...c73

• Liker 3
Skrevet

Her bruker vi Soft Flora siden det er det sønnen min liker best. Og meierismør til baking og på varme rundstykker. 🤗

Skrevet

Her går det kun i meierismør som skjæres med ostehøvel. Jeg har aldri vært noe brydd om smør, men samboer nekter å kjøpe noe anna.

Skrevet

Foretrekker Soft. 

Der er jeg helt enig med megsjøl.

På brød og til steking. Baking driver jeg ikke med, dessverre.

Skrevet

Jeg foretrekker Bremykt. Syntes Soft Flora har en vond smak og minner meg om barnehagen/barneskolen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper kun Bremykt av fast fett. Men steker i en blanding av Bremykt og olje som regel.

Skrevet

Soft Flora. Færre kalorier. Men bruker nesten aldri margarin eller smør generelt. Sliter med å få bruke opp før det blir dårlig. Bruker vanligvis ikke noe margarin eller smør under pålegg.

Anonymkode: 4bd74...e74

Skrevet

Jeg foretrekker Soft Flora, og jeg bruker det til «alt»: steking, baking, smurning på brødskivene. Har aldri sett behovet for å ha Melange og bakesmør.  

Anonymkode: c721a...4f2

Skrevet

Bruker meierismør til alt, men til brødskiver går det oftest i avokado. 

Gjest Supersol
Skrevet

Ingen av delene. Bruker Brelett til brødskiver og Melange til steking. Akkurat nå har jeg ikke kjøpt noen av dem fordi jeg er på slankekur. Ville imidlertid ha valgt Soft Flora fremfor Bremykt fordi Soft Flora kan brukes til både steking og på brødskiver.

Skrevet

Tidene forandrer seg. For noen tiår tilbake var folk fremdeles påvirket av propagandaen fra margarinprodusentene, og de fleste trodde at margarin var sunt og meierismør usunt.

Min klasseforstander på barneskolen beklaget seg over dette. Hun sa at det beste hun visste var smør på brødskiva til frokost, men siden hun visste hvor usunt det var, så brukte hun i stedet margarin.

Skrevet
1 minutt siden, Leifern skrev:

Tidene forandrer seg. For noen tiår tilbake var folk fremdeles påvirket av propagandaen fra margarinprodusentene, og de fleste trodde at margarin var sunt og meierismør usunt.

Min klasseforstander på barneskolen beklaget seg over dette. Hun sa at det beste hun visste var smør på brødskiva til frokost, men siden hun visste hvor usunt det var, så brukte hun i stedet margarin.

Folk må begynne å tenke for seg selv og ikke ta alle valg basert på den siste VG-overskrifta. Smør har kanskje de sunneste stoffene, men er mer fetende. Margarin er magrere, men har ikke det sunne fettet. Hva man er ute etter må prege valget. VG vet ikke hva du trenger mer og mindre av i kosten din.

Anonymkode: 4bd74...e74

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet

Er heller ikke så veldig glad i smørsmak noe visstnok Bremykt smaker.

Skrevet

Kjøp brelett så er floken løst :P

Eg liker vel best setersmør og ekte smør, men minuset er at det blir bånnklaka av å stå kaldt og bløtt av å stå ute. Gubben bryr seg ikkje, for han bruker eit syltynt lag smør på skiva, så det er mitt valg om hvilket smør vi kjøper.

Skrevet
14 minutter siden, Supersol skrev:

Ingen av delene. Bruker Brelett til brødskiver og Melange til steking. Akkurat nå har jeg ikke kjøpt noen av dem fordi jeg er på slankekur. Ville imidlertid ha valgt Soft Flora fremfor Bremykt fordi Soft Flora kan brukes til både steking og på brødskiver.

Mener du at Bremykt ikke egner seg til steking?  Jeg synes helt klart Bremykt er best, og kjøper alltid det.  Liker ikke smaken av margarin. 

Med mindre dere har veldig dårlig råd synes jeg dere skal unne dere å ha to pakker med smør i skapet.  I så fall kan dere kanskje bli enige om å kjøpe annen hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...