Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Bloggforfatternes bokhøst Hva foregår i hodene på redaktørene - annet enn synet av lysende dollartegn? Hva tenker norske forlag når de forer unge lesere med en blogglitteratur gjennomsyret av en blomstrende narsissisme?  - https://www.dagbladet.no/kultur/hva-foregar-i-hodene-pa-redaktorene---annet-enn-synet-av-lysende-dollartegn/70465065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å få hjelp og gi ut en bok av god kvalitet enn å gi ut bok av dårlig kvalitet skrevet alene. Syns det er bra jeg 🙂 og smart av henne. 

Og en annen ting, kan tenke dette er vanskelig å skrive om. Selv sliter jeg med traumer knyttet til oppveksten min som ikke var veldig bra, og jeg har hatt litt lyst å begynne å skrive. Men jeg klarer ikke. Det er for mye kaos i hodet mitt knyttet opp imot oppveksten min for jeg har ennå ikke fått hjelp til å bearbeide det. Kan jo hende det også har en sammenheng. At skulle hun skrevet den selv ville det blitt for tungt for psyken og kvaliteten vil bære preg av et kaos av følelser knyttet opp til historien? 

Uansett, håper Isabell fortsetter i dette sporet. Hun virket veldig voksen i intervjuet iallfall :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.12.2018 den 23.30, Cocogirl skrev:

Hva syns dere om boka hennes? 

Klarte ikke helt å leve meg inn i den - ble for mye "pirk i overfalten" bare. Likte ikke helt skrivestilen til forfatteren heller, og syns det kunne vært en tydeligere historie. Det ble for mye oppramsing og for lite følelser. Med det sagt, jeg føler selvsagt en form for sympati - men mindre enn jeg forventet utifra historien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ikke rosenrødt med exen lenger nå🤔 Skrev på bloggen at hun måtte gå tilbake på alt hun hadde sagt, og at hun ikke ønsket noe kontakt med han lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skrivegladanonym skrev:

Hmm, ikke rosenrødt med exen lenger nå🤔 Skrev på bloggen at hun måtte gå tilbake på alt hun hadde sagt, og at hun ikke ønsket noe kontakt med han lengre.

«Noen» har gidd en annen jente mye oppmerksomhet gjennom kommentarer og likes på bilder av mye kropp hvertfall. Trenger vel ikke si mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ARima skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem han har likt og kommentert bildene til 😎

Hvertfall eksen. Skrev ex on the beach på et IG bilde en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, skrivegladanonym skrev:

Hmm, ikke rosenrødt med exen lenger nå🤔 Skrev på bloggen at hun måtte gå tilbake på alt hun hadde sagt, og at hun ikke ønsket noe kontakt med han lengre.

Da må det ha skjedd noe spesielt for hun unnet vel ham alt godt? Det innebærer også nye flørter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 17.11.2018 den 13.03, Asti skrev:

Bloggforfatternes bokhøst Hva foregår i hodene på redaktørene - annet enn synet av lysende dollartegn? Hva tenker norske forlag når de forer unge lesere med en blogglitteratur gjennomsyret av en blomstrende narsissisme?  - https://www.dagbladet.no/kultur/hva-foregar-i-hodene-pa-redaktorene---annet-enn-synet-av-lysende-dollartegn/70465065

Jeg mener det er bra at vi kan få hjelp for sykdom, og at det er sunt å snakke om følelser og ikke undertrykke dem. Synes denne artikkelen var veldig nedlatende. 

«Sitatet er hentet fra Ole Jacob Madsens glimrende bok «Generasjon perfeksjon», og viser til samtidsdiagnosen to amerikanske forskere setter på den oppvoksende generasjon i USA. I boka beskriver Madsen en generasjon der enkelte unge står i fare for å bli sykelig opptatt av egen psyke. Dette etter å ha blitt foret opp på et terapi-samfunn, som ivrer etter at unge mennesker skal kjenne på ethvert ubehag, og snakke det ut. Er det noe bloggforfatterne gjør, så er det å snakke ut.»

Er det ikke bra å bli kjent med seg selv, få kontakt med jeg-et og snakke ut om det vonde? Det er en befrielse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva slags app hun har brukt på et gammelt bilde fra LA? Hun har på seg en gul genser også er bildet av henne «dobbelt», bilde er dobbelt men flyttet noen millimeter slik det ser ut som man ser dobbelt.. Jeg har googlet og googlet men finner ingenting 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For et liv hun har hatt!! Stakkars. Fikk boken hennes i julegave! Tenk at dette faktisk har skjedd! Og tenk hvor ofte slik kan forekomme! Får vondt av henne... Boken er utrolig bra fortalt. Håper den kommer på lydbok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk også et annet inntrykk av henne etter å ha lest boken, men jeg mener ikke det forsvarer juks, lovbrudd og overforbruk.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 15.20, Summ skrev:

For et liv hun har hatt!! Stakkars. Fikk boken hennes i julegave! Tenk at dette faktisk har skjedd! Og tenk hvor ofte slik kan forekomme! Får vondt av henne... Boken er utrolig bra fortalt. Håper den kommer på lydbok.

Fortell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 15.20, Summ skrev:

For et liv hun har hatt!! Stakkars. Fikk boken hennes i julegave! Tenk at dette faktisk har skjedd! Og tenk hvor ofte slik kan forekomme! Får vondt av henne... Boken er utrolig bra fortalt. Håper den kommer på lydbok.

Enig, historien hennes er forferdelig. Men, at boken er bra fortalt syns jeg ikke. Den er, for å si det mildt, heilt elendig skrevet og formulert. Hun hadde gjort dette veldig mye bedre på egenhånd- uten hjelp. Min mening ihvertfall. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hege899 skrev:

Fortell?

Bedre at du leser selv. Altså for en gripende historie! Altså å være 5år og må rømme fra hjemmet og bort til naboen, barbeint midt på natten så moren slipper juling... at barnevernet ikke griper inn pga trusler... at hun og søsteren fikk juling av sin egen far... 

at hun vokste oppvokst frykt, rett og slett. Altså boken er utvilsomt verdt å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...