Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Gjest Onbothsides

Tipper den videoen inneholder masse wanna-be-fornuftig-prat som ender med at hun høres like lite smart ut som før.

Snodig at hun ikke skjønner at leserne skjønner at hun lyver om så mye også. Hun hadde liksom ansatt en moderator for litt siden, det var ikke henne eller P. Men alle har jo skjønt at hu bare løy, nå har hun ikke moderator lenger men mine kritiske spørsmål blir aldri godkjent, kun et og annet kommer gjennom. 

2/3innlegg nå om at hun skal komme med et innlegg om operasjon, Kristin mm. Igjen. Reprise. Ekko.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer ikke over hvor naiv hun er. Nå har hun lagt ut en video hvor hun snakker om kroppspress og operasjoner. Hennes løsning er at folk som blir påvirket av det hun skriver, bør gå ut av hennes blogg. At folk må bli bevisst på hva man påvirkes av. Dette kommer fra jenta med som har tatt fire plastiske operasjoner i løpet av det siste året. Lurer på hvor bevisst hun er på hva som påvirker henne.

 

Det er både trist og farlig at sånne personer sitter på innflytelsesmakt. Jeg blir redd på vegne av de som vokser opp nå.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Ingen overraskelse at Isabel nå etter 4 operasjoner "angrer", nå kan hun jo ikke operere mer uansett så selvsagt må hun si det.

i tillegg til å forvente at 10åringer skal bare la være å lese det de blir negativt påvirket av, h e r r e g u d! 

Hun angrer, men jo hun er veldig fornøyd med resultatet av operasjonene. Good for you, Good job, flott budskap til 10-åringene 🙊 Og det er jo de samme ungene hun snakker om/til som lovpriser denne videoen som bare er et stykke rot som konkluderes med at? Hun er enig med Kristin men egentlig ikke så enig fordi det er ikke hennes feil at folk blir påvirket selv om hun skjønner at de blir jo det. 

Isabel, du må virkelig ta en virkelighetspille. Hun strever for å ligne på Kim K og sier at ungene må ikke prøve å ligne på andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Onbothsides skrev:

 

Isabel, du må virkelig ta en virkelighetspille. Hun strever for å ligne på Kim K og sier at ungene må ikke prøve å ligne på andre. 

 

*** Hun lever for å ligne på Kim K :haar:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
11 minutter siden, mjauritz skrev:

*** Hun lever for å ligne på Kim K :haar:

Ja det er nok mer rett å si! 👍 

Hvordan kan hun si hun vet hvilken påvirkningskraft hun har samtidig som det eneste disse to gjør er å spille inn videoer som egner seg for 14åringer med kondomer, kaste penger, fjase og le. 

Hun ligner ikke Kim heller, Kim har mer klasse og takt,modenhet og stil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, mjauritz skrev:

*** Hun lever for å ligne på Kim K :haar:

Ikke minst, hun lever av å leve for å ligne på Kardashian 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ssophie skrev:

Jeg kommer ikke over hvor naiv hun er. Nå har hun lagt ut en video hvor hun snakker om kroppspress og operasjoner. Hennes løsning er at folk som blir påvirket av det hun skriver, bør gå ut av hennes blogg. At folk må bli bevisst på hva man påvirkes av. Dette kommer fra jenta med som har tatt fire plastiske operasjoner i løpet av det siste året. Lurer på hvor bevisst hun er på hva som påvirker henne.

 

Det er både trist og farlig at sånne personer sitter på innflytelsesmakt. Jeg blir redd på vegne av de som vokser opp nå.

Ikke sett videoen. 

Og må si jeg blir skremt av det du skriver. 

Noen må gi denne jenta både tale og skriveforbud. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Onbothsides skrev:

Ingen overraskelse at Isabel nå etter 4 operasjoner "angrer", nå kan hun jo ikke operere mer uansett så selvsagt må hun si det.

i tillegg til å forvente at 10åringer skal bare la være å lese det de blir negativt påvirket av, h e r r e g u d! 

Hun angrer, men jo hun er veldig fornøyd med resultatet av operasjonene. Good for you, Good job, flott budskap til 10-åringene 🙊 Og det er jo de samme ungene hun snakker om/til som lovpriser denne videoen som bare er et stykke rot som konkluderes med at? Hun er enig med Kristin men egentlig ikke så enig fordi det er ikke hennes feil at folk blir påvirket selv om hun skjønner at de blir jo det. 

Isabel, du må virkelig ta en virkelighetspille. Hun strever for å ligne på Kim K og sier at ungene må ikke prøve å ligne på andre. 

 

Atter et bevis på at hun er langt fra voksen i hode. Hun har nok langt igjen før hun er det. 

Kjempetrist at Norge har en slik blogger. 

Ser på alle de fanlove" som de legger ut, bare tenåringer. 

SKREMMENDE!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My ass om hun angret på operasjonene, er jo bare noe hun sier. Hun er jo sååå fornøyd. Og det med Kim kardahsian er noe hun har innbilt seg selv, jeg synes Isabel er pen, men hun likner ikke på Kim Kardahsian. Først og fremst har de helt annerledes ansiktsform og på det andre er nesene helt annerledes, Kim har klassisk nese, mens Isabel ja hva skal man si: oppover nese. jeg sier ikke at Isabel er stygg for jeg synes hun ser bra ut, men likner bare ikke på Kim 😝

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/2/2017 den 0.37, jentefranorge skrev:

My ass om hun angret på operasjonene, er jo bare noe hun sier. Hun er jo sååå fornøyd. Og det med Kim kardahsian er noe hun har innbilt seg selv, jeg synes Isabel er pen, men hun likner ikke på Kim Kardahsian. Først og fremst har de helt annerledes ansiktsform og på det andre er nesene helt annerledes, Kim har klassisk nese, mens Isabel ja hva skal man si: oppover nese. jeg sier ikke at Isabel er stygg for jeg synes hun ser bra ut, men likner bare ikke på Kim 😝

Hvem er nu overdrevet interesseret i S Raad? Just asking :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ElisabethGD skrev:

Hvem er nu overdrevet interesseret i S Raad? Just asking :)

Overdrevet interessert med et innlegg at hun ikke likner på Kim men er pen jente? 😂 Jeg følger henne hverken på snap eller blogg/instragram og kommentere alt hun gjør og skriver og "latterliggjør " alt her inne med flere innlegg dagen. Jeg følger med i denne tråden fordi jeg har flere felles bekjente med henne. Jeg skrev at noen folk er ekstreme, at de følger henne på Snapchat for så å komme inn her og latterliggjøre flere ganger dagen, var du som følte deg truffen ;) just saying. :) 

Endret av jentefranorge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at vi kommer til å se opererte jenter på insta, TV osv fordi vi lever i 2017. Det blir som å si at man ikke gidder å donere penger til veldedige organisasjoner fordi andre gjør det så hvorfor skal jeg gjøre det? 

Håper og tror at de fleste gjennomskuer Raad å skjønner at denne videoen kommer kun pga all motgangen hun opplever. Det er fryktelig lett å ta avstand til plastiske operasjoner når man har operert alt som er mulig å operere. Vet om flere bloggere som kjører den taktikken.. Hun skal vel begynne å blogge om politikk og dyrevern også nå da kanskje? 

At psyken har fått en knekk tviler jeg ikke på og det er synd i henne.. Men hun kan ikke takke andre en seg selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske sykt at hun sitter og sier at tiåringer selv er ansvarlige for hva de påvirkes av, og at de selv velger å lese bloggen. Jeg er helt for selvinnsikt, og å vite hva man bør holde seg unna som en form for selvhjelp, men tiåringer har vel ikke akkurat utviklet denne egenskapen? SR sin erobring av offerrollen må være noe av det verste jeg har sett, og dette inkludert CBE.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at en blogger har skrevet innlegg om henne med overskriften " Til Isabel raad". Hvilken blogger snakker hun om ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nathalie skrev:

Hun sier at en blogger har skrevet innlegg om henne med overskriften " Til Isabel raad". Hvilken blogger snakker hun om ? 

Lurer jeg og på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud Isabel, når ikke en gang du klarer å la være å bli påvirket (jfr alle operasjonen/fillers/etc)  så kan man søren meg ikke forvente en 10 åring skal ta et fornuftig valg ift eksponere seg selv for bloggere/soME. Snakk om å stappe hodet ned i sanden. Ansvarsfraskrivelse og selvmotsigelse deluks. Hun må tro leserene er stokk dumme ?

Endret av gjestgitt
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nathalie skrev:

Hun sier at en blogger har skrevet innlegg om henne med overskriften " Til Isabel raad". Hvilken blogger snakker hun om ? 

Martine Halvorsen, martinehalvs.blogg.no 👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Martine Halvorsen, martinehalvs.blogg.no 👍🏼

Isabell ble virkelig satt på plass av Martine👍 Sånn det skal være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noe av hva jeg kommenterte på bloggen til Martine, for følte det var relevant for diskujonen i denne tråden også;

Jeg syntes begge innleggene til Martine (både reaksjonene og selve innlegget rettet til Raad) var veldig modne og reflekterte innlegg. Jeg kan faktisk si at jeg rett og slett ble lettet over å se en -relativt- ung kvinne se saken fra "den andre siden".

At hun legger ut en video hvor hun søker sympati og innrømmer at hun angrer(?) er for meg ikke godt nok. Hun ga etter for presset av hennes egen generasjon sine reaksjoner på operasjonene, ingenting annet. Jeg tror hun faktisk kanskje klarte å se med denne fan-loven på Snapchat at majoriteten av følgerne hennes er unge jenter. Man kan si hva man vil, men det er klart at Isabel er en av de bloggerene som (med god grunn) får mest kritikk, spesielt for etiske aspekter med hva hun velger å publisere. Hadde det kun vært operasjoner kunne jeg ha slått meg til den konklusjonen at hun er ung, uvitende, naiv og påvirket, men bloggen hennes rammer så mye mer negativt. Jeg kan faktisk ikke finne en eneste positiv virkning bloggen hennes har for samfunnet. Hun skriver om et overforbruk /matrealisme, henger ut hvem en hun føler for å "ta" (la oss for all del ikke glemme den stakkars 14 åringen som ble hengt ut med navn og bilde for å ha kommentert negativt angående nesen henne), hun kaster sedler på kroppen sin og representerer generelt veldig dårlige holdninger. Bloggen er tvers igjennom moralsk forkastelig, og hun følger ingen etiske retningslinjer når hun skriver.

Det jeg syntes er skummelt er at blant annet denne fan-loven hun viser på Snapchat er hundrevis av unge jenter som sikker ikke er mer enn 16 år. Mange langt under dette også. Når hun selv ser at dette er majoriteten av leserne hennes burde hun tilrettelegge innholdet til rett og slett å være mer barnevennlig. At de fleste voksne mennesker holder seg unna bloggen tyder på dårlig språk, lite utfordrende innhold og fremmingen av såkalte "fjortisverdier" (= holdninger og verdier hovedsakelig av unge jenter i tenårene som ofte har et veldig egosentrisk forhold til omverdenen).

Jeg er glad for at flere bloggere begynner å rette innlegg mot Isabel. Det er godt, og ikke minst VIKTIG at noen tar litt hold og kanskje klarer å engasjere flere unge til å ta avstand fra dette. 12 åringer skal ikke tenke på plastikk kirurgi for det er de rett og slett for umodne til å ta stilling til. Det er utrolig mange negative konsekvenser forbundet med operasjoner, både på selve kroppen og på rent psykisk. Dette nevner ikke bloggen til Isabel. En narkose, eller et inngrep er et stort sjokk for kroppen og ettervirkningene kan være mye sterkere enn man var forberedt på, derfor skal det unngås til den grad det er mulig /forsvarlig.

Jeg bare nevne at Isabel ER den store stygge ulven. Hun er et voksent menneske som står ansvarlig for hva hun velger å publisere på bloggen sin. Bloggen hennes har så mye mer negativt innhold enn bare plastiske operasjoner, så at hun er utsatt for noe press som gjør bloggen til hva den er er ikke realiteten - om noe er hun avhengig av oppmerksomheten. Hadde det vært samfunnet sin feil så hadde ikke Isabel følt behovet for å ha en gjennomgående umoralsk holdning til det meste hun publiserer.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...