Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg likte veldig godt å lese soveinnlegget ditt :) Man trenger å høre litt lykkelige historier når man er midt oppi det og ikke ser lys i enden av tunnelen! Her har nemlig minstemann begynt å våkne mange ganger per natt igjen, være lys våken midt på natten og starte dagen rundt 05. Det blir rett og slett for mye! Vi er helt ødelagte alle mann! Har jo vært gjennom dette før, men det var mye greiere sist. Og man glemmer så fort! Så takk for en liten "pep talk" rundt akkurat det :) Trengte det! 

Godt jeg kan være til hjelp 😉

I natt har K faktisk sovet natten igjennom. Jeg skulle reise 04.50 pga jobbreise så litt stressa mtp amming. Heldigvis grynta hu litt litt før 04 så samboeren la hu over til meg så hu fikk litt pupp før jeg sto opp 😂 Så sov hu visst videre til 5.30! Skal se det er begynnelsen på noe stort😁 Håper hun sover godt til natta, for samboeren sin skyld... 

---

Jobbreise. Kommet frem på ei hytte vi skal ha møtet, men begynner ikke før 10-11, så jeg og kollegaen min slapper av på sofaen 👍

Egentlig skulle vi få hvert vårt rom, men nå må vi nok dele. Så da tror jeg pumping utgår 😂 Kjenner det stresser meg litt, har ikke lyst til at dette er slutten på amminga. Men, kanskje ikke 36 timer har altfor mye å si? 

Tatt meg en iskaffe. Definitivt det jeg syns er diggest om dagen, kunne glatt drukket mange. Men begrenser meg til 1, kanskje det blir 2 i dag 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alltid digg med positive sovehistorier! :biggrin:

Ah, iskaffe. Jeg har fast to til dagen nå. Har nedtelling til når jeg kan ta min neste :fnise:

Du får håndmelke i dusjen :P Synd hvis amming tar slutt før du ønsker det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt et veldig antiforhold til baconost etter att jeg spiste enorme mengder med det på rugsprø når jeg var kvalm og gikk gravid med Trollet. :sprettoy:

Hvordan har det gått på jobbtur? 
K glemmer deg garantert ikke, og det er nok som du sier - verst for deg. ;)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎07‎.‎2017 den 8.33, Beccy87 skrev:

Har fortsatt et veldig antiforhold til baconost etter att jeg spiste enorme mengder med det på rugsprø når jeg var kvalm og gikk gravid med Trollet. :sprettoy:

Hvordan har det gått på jobbtur? 
K glemmer deg garantert ikke, og det er nok som du sier - verst for deg. ;)  

 

Hehe, den ser jeg. Ikke stas å spise noe du forbinder med kvalme :P

Jobbturen gikk veldig bra. K hadde hatt det helt fint, og det har jeg og hatt! Men så mye mer uthvilt ble jeg egentlig ikke.. K var glad da jeg kom hjem, og var koselig å gå rett og legge henne. Sjelden jeg legger henne for tiden, det gjør pappaen (foruten i går da).

---

Formen er dalende om dagen. Sliter veldig med at ingen mat frister, eller det kan friste, men når jeg kjøper det/lager det spises det ikke likevel.. Hver dag på jobb de siste to ukene har jeg drukket en iskaffe og spist godteri (ikke sjokolade, men type fox, godt&blandet, drops etc). Nei, definitivt ikke bra! Men trøster meg med at det går over (det gjorde i hvertfall det forrige gang... ca ved 3 mnd). Syns det er verre denne gangen da. Reagerer mye mer på lukt (pusse tenner er veldig ekkelt for jeg blir kvalm av lukten på tannkrem), er mer uvel, trøtt og sliten (ikke så rart med ei på straks 11 mnd). Kan takke meg selv, ble frivillig gravid - planlagt til og med!

Skal til første kontroll 20. juli. Vet jo ikke hvor langt jeg er på vei faktis.. Snart 6 uker siden jeg fant det ut (føles en del lengre ut siden, selv om jeg på ingen måte er utålmodig allerede!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med graviditeten! :nordvesta: Skjønner godt at du er sliten. Det er jo mer enn slitsomt nok å ha en baby på 11 måneder liksom. Nå er jeg spent på om det blir gutt eller jente. :D 

Håper kvalmen går over snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎07‎.‎2017 den 9.14, Chandra skrev:

Gratulerer igjen med graviditeten! :nordvesta: Skjønner godt at du er sliten. Det er jo mer enn slitsomt nok å ha en baby på 11 måneder liksom. Nå er jeg spent på om det blir gutt eller jente. :D 

Håper kvalmen går over snart. 

Takk for det :) Heldigvis ser det nå ut som om kvalmen går over. Lite mat som frister, men ikke konstant kvalm og ikke like trøtt og sliten :yvonne: Ja, spent på hva det blir denne gangen! Samboer er sikker på at han ikke kan produsere gutter så han er sikker :fnise:

---

Som skrevet over går det en del bedre om dagen. Matlysten er ganske så dårlig. Går en del iskaffe, sånne ferdigsmurte knekkebrød, Ritz-kjeks og godteri (type FOX og surt). Satser på det bedrer seg nå som kvalmen gir seg. Den enorme trøttheten er også på vei bort. Selvsagt er jeg jo trøtt, men nå skyldes det i hovedsak 3 tisseturer om natten (hadde glemt hvor dritt det var!), varmt på soverommet og K som våkner 05..

Skal på første legetime 20. juli. Kunne godt drøyd det for min del, til jordmor er tilbake etter ferien. Men siden jeg jo ikke helt vet hvor langt jeg er på vei er det kanskje greit. Kanskje hun kan teste om det er hjertelyd, husker ikke når det er mulig?

Ellers så har det blitt litt sommer her i nord, det er jo deilig. Foruten at det betyr en drøss mygg og varmt om natten :angry: Klager uansett :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag kveld ja, jobb igjen i morgen. Fremdeles 2 uker igjen til ferie. Hatt et kongevær i helgen! I dag har vi vært og gått en tur, vært på stranda (til og med vasset litt i ishavet) og grillet. For å ikke glemme litt hagearbeid i morges.

Skrev i en annen dagbok her om dagen at jeg og samboer knapt har diskutert etter at K kom, mulig jeg jinxa det :angry: Det vil si, vi har ikke kranglet, men det har vært og fremdeles er en anstrengt/ dårlig stemning oss i mellom. Jeg kom til å tenke på i stad at jeg har mye av de samme tankene og irritasjonen i dag som jeg hadde i svangerskapet med K, så undrer meg om det kanskje er noen graviditetshormoner ute og går :laugh: Mente jo egentlig sist, tror jeg, at jeg ikke hadde sånt, men mulig jeg lurer meg selv. For det er lenge siden jeg har tenkt som jeg har gjort i dag...

Ikke noe alvorlige greier. Stedatteren har vært her i tre uker nå, hun reiser i morgen. Mye irritasjon kommer faktisk de gangene hun er her (spesielt over en lengre periode). Og det handler IKKE om at jeg ikke er glad i henne, mer situasjonen. I og med at det er relativt sjeldent blir det liksom unntakstilstand hver gang, jeg føler meg liksom ikke heeelt hjemme når hun er hjemme, at jeg føler jeg blander meg for mye (noe jeg egentlig ikke tror jeg gjør nå lenger) osv osv. Men kjernen er den at jeg syns vi har 0 og nada tid sammen som par når hun er hjemme hos oss, for hun får jo være oppe til både 22 og 23.. Jeg er som regel i seng før 22:fnise: Så sex for eksempel det skjer jo ikke.. ei heller at vi bare ser litt på tv eller snakker. '

Og for å klage mer, så savner jeg litt mer engasjement fra samboer. Han er en lavmælt fyr, det visste jeg da jeg ble sammen med han altså, så forventer ikke noe sceneskifte der, men av og til er det irriterende..

Mye klaging her på en søndag, men håper at ved å få det ut her så slipper det eksalere til noe her hjemme i kveld. Vurderer faktisk å holde meg opp til etter at stedatteren er lagt, kanskje vi får litt tid samme da.

Graviditeten;

-Kvalmen og matubehaget begynner å avta. Kvalmen er nesten ikke her, og til dessert i dag spiste jeg faktisk en liten sjokoladepudding. Vi har sjokolade i skuffen, og jeg håååper jeg syns den er god etterpå :nordvesta:

- Ingen vektøkning eller andre endringer sånn kroppslig sett tror jeg?

- Ingen planer om å si det på jobb før tidligst etter ferien (dvs. slutten av august for min del). Forhåpentligvis kan jeg vente lenger. Det ble ikke synlig før ca. 5 mnd sist gang, og HVEM tør egentlig å kommentere om noen ser gravide ut et år etter en fødsel? :danse:Jeg ivrer rett og slett ikke etter å si det til noen, verken venner eller familie. Ikke det at jeg ikke gleder meg, for det gjør jeg. Men det er vel ikke akkurat sånn at omgivelsene kommer til å syns det er såå fantastisk andre gangen :fnise:

Da skal jeg gi meg, blir alltid altfor langt når jeg skriver på pc. Bedre med mobil sånn sett for da gidder jeg sjelden skrive mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort i fra at det er hormoner ute på tur som gjør at mannen din er en dritt. 
Men jeg forstår godt at du blir sliten og irritert etter tre uker med ''besøk'' og ingen voksentid alene. Savner ikke mannen din det når hun er der da? 

Uansett, hurra for at kvalmen nesten er borte da! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Du skal ikke se bort i fra at det er hormoner ute på tur som gjør at mannen din er en dritt. 
Men jeg forstår godt at du blir sliten og irritert etter tre uker med ''besøk'' og ingen voksentid alene. Savner ikke mannen din det når hun er der da? 

Uansett, hurra for at kvalmen nesten er borte da! :yvonne:

Ja, tror hormoner er i sving her for inne i hodet mitt krangler jeg med han non-stop as we speak😂 Skal ikke se bort i fra at han forventer voksentid i kveld, takk, men neitakk du, hilsen #barnslig og i dårlig humør 👍

Ja, digg at kvalmen er borte og noe mat er sånn helt ok igjen.

---

Dro hjem tidligere fra jobb. Er så deilig vær og så og si alle har jo ferie.. K er hos besteforeldrene mens mannen kjører datteren på flyplassen. Gruer meg til han straks kommer hjem.. Usikker på om jeg skal si alt er OK eller lesse av all dritten 😣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag.. snart helg og kun 1 1/2 uke igjen til ferie:nordvesta: De siste ukene har jeg hatt ganske mye å gjøre på jobb, men nå er det nesten helt stilt - og det er så DRITT..

Sitter på kontoret og drikker min andre (og dermed siste) iskaffe for dagen. De pleier å være drukket opp før kl 10.. Dyrt å være iskaffeavhengig (iskaffe fra stor kartong smaker IKKE det samme). Vanlig kaffe orker jeg ikke lukta eller smaken av for tiden, håper det går over. Samme med sjokolade, det smaker for j...ig. I går kjøpte jeg 200 gram melkesjokolade, i hovedsak til samboer som snekrer ny trapp til oss, men håpte jo at jeg skulle ha lyst på litt. Æsj, han fikk 195 gram:P Forsøkte iskaffe med mocca her en dag og, men den var pyton (nå, før har jeg likt mocca godt), så det må være sjokolade som er triggeren.

Mannen og jeg er gode venner igjen. Vi tok det aldri opp og stemningen er bra :danse: 

Vi har valgt farge til stue/gang/åpenløsningen vår. Hvite poesi, en type hvitfarge med grått/grønt (jeg syns blått mer enn grønt da men) skjær. Ikke en spenstig farge, men kommer til å bli stor forandring. Kjøpte et par andre prøver også (en mørkere grå og en type rosa(!)), men de ble for mørke. Gleder meg skikkelig til å sette i gang, men skal vente til mamma kommer. Hun skal være igjen en uke etter K sin bursdag og vaske og male med meg. Gleder meg skikkelig til å få "ny" stue :yvonne:

Gleder meg også til legetimen i morra, rart som det høres ut :PSpent på hva hun tenker om antall uker jeg er på vei, og om hun kanskje vil forsøke å høre etter :hjerte:-lyd. Håper det.

Skal ut med ei venninne og spise lunsj etterpå, det blir koselig. Hun fikk en gutt fire mnd før jeg fikk K. Og i oktober skal hun ha gutt nr. 2, det blir akkurat 18 mnd mellom de. Vurderer om jeg skal fortelle henne at vi skal ha en til i februar :wink: Meeen, så har jeg ikke sagt det til noen andre, så får se om det faller seg naturlig. Og når jeg forteller det er det jo en viss sjanse for at det kommer videre også. Jeg vet selv hvor kjapt det er å si sånt til for eksempel samboer, som så utilsiktet sier det videre osv.. Får se! Er i hvertfall fint å vite at jeg vet om ei som er permisjon deler av samme tid som jeg.

Nå må jeg jobbe litt her!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Hun måpte litt da jeg sa jeg fant ut at jeg var gravid i mai og ikke kom før nå 😂😂  Mente også at jeg var ca.  11 uker på vei, men siden vi var i tvil ville hun henvise til tul. Det syns jeg ærlig talt er litt unødvendig... Men, men blir jo sannsynligvis mens jeg har ferie så slipper å be meg fri fra jobb (som da ville innebært å røpe det allerde 😉). Vi har 2,5 time hver vei til sykehuset, derfor jeg uffer meg litt for en ekstra tur dit.. 

Alt annet var fint.

Men vi skulle være obs mtp at jeg fikk kolestase de siste tre-fire dagene før KS sist. Det er en farlig type svangerskapskløe som i verste fall kan føre til at barnet dør i magen... Tilstanden er visst sjelden, og det er en viss sannsynlighet for at den kommer igjen neste gang man blir gravid. Heldigvis ikke før ved slutten. Gjett om jeg skal være obs på det denne gangen! Forrige gang var det jo bare slump at vi fant det ut.. Klødde intenst i hender og føtter de siste dagene før KS, de tok en blodprøve da jeg ble lagt inn som viste høye leververdier. Hadde jeg ikke skulle hatt KS dagen etter hadde jeg blirt satt i gang/fått KS med en gang.

Skal ta blodprøver allerede i morgen, og til jordmor neste fredag for å bla høre etter ❤-lyd 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sprø. Det husker jeg at jeg kommenterte forrige gang du var gravid også. "Ultralyd, er det vits da?" :ler: Tidlig ultralyd er jo ah-mazing :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også være gravid! Og tynn og ha jobb og bra bekken :glare:

Uansett, Så du det til venninnen din? Veldig koselig at dere skal ha samtidig igjen! Kjekt å ha noen å finne på ting med :jepp:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Du må være den første jeg hører om som IKKE er gira med tanke på tul :fnise:

Haha, ja har forstått det at (i hvertfall her inne på KG) veldig mange ønsker TUL, og til og med betaler for det! Jeg ser ikke helt poenget, med mindre det er noe som tilsier det er galt. Men, men.. Samboer syns det var fint da, og det blir jo fint! Hadde sykehuset vært borti gata liksom, ikke 20 mil hver vei :P

12 timer siden, Weebs skrev:

Du er helt sprø. Det husker jeg at jeg kommenterte forrige gang du var gravid også. "Ultralyd, er det vits da?" :ler: Tidlig ultralyd er jo ah-mazing :nigo:

Ser vi så mye på TUL da? Innbiller meg det bare er en prikk... men, antakeligvis er jeg jo ca. 15 uker på vei innen da så kanskje det er noe action der allikevel?

11 timer siden, Chandra skrev:

Ååå nå får jeg også lyst til å være gravid. :laugh:

Hiv deg på karusellen :laugh: Syns det har vært litt ork til nå, men formen har kommet seg mye så nå går det bedre. Planlegger dere flere?

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vil også være gravid! Og tynn og ha jobb og bra bekken :glare:

Uansett, Så du det til venninnen din? Veldig koselig at dere skal ha samtidig igjen! Kjekt å ha noen å finne på ting med :jepp:

 

 

Tror ikke du klarer å oppnå alle de tre tingene samtidig. Du må velge en rekkefølge :laugh: Foreslår for deg din liste baklengs, mtp at det jo ER en fordel å ha bra bekken og jobb i hvertfall. Tynn eller ikke tynn er mer uvesentlig, sunn og frisk er vel heller det vi bør trakte etter alle sammen :nori:Hvordan går jobbsøken?

Ble ikke til at jeg fortalte venninnen min det, men det var mange passende anledninger for å si det sånn :PJeg holder veldig igjen denne gangen kjenner jeg, litt ubevisst er det nok mtp jobb (selv om det her er helt innafor å være gravid, ingen sure miner av det! Sjefen min har nå akkurat ansatt en rådgiver som fødte for 2-3 uker siden. Med andre ord skal hun ha vikar før hun selv begynner).

Blir veldig fint å ha ei jeg kjenner godt fra før av ute i permisjon samtidig (eller vi overlapper jo hverandre da). Blir jo litt vanskeligere å reise i neste permisjon, da har vi jo to stykker under 2 år, så å fly alene til for eksempel familien min utgår. (Reise uten K, det skjer ikke. Samboer jobber turnus også, så da er vi avhengig at alt klaffer og at besteforeldrene stiller mye opp - og de er litt "travle").

---

Etter jobb reiser vi på hytta og blir til mandag. Det blir fint :) Vi har skikkelig hytte-hytte. Må gå til den, ikke strøm (solcelle, og aggregat til for eksempel støvsuger og mobillading), utedo, vann i elva osv. Deilig, min stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ser veldig masse i omtrent uke 15 :jepp: Jeg måtte ha håndfast bevis på at det faktisk var noen inni der før vi sa det til noen siden det gikk gæli sist. Veldig deilig å se det lille vesenet! :biggrin: Du får se ansikt, armer, bein, hele pakka. Hjerte som slår, at babyen har tiss i blæren (dette var visst gode greier for da fungerte nyrene ;))... Jeg husker ikke mer akkurat nå, men det var skikkelig gøy. Mannen fikk ei tåre! Og det skjer hvert femte år :Nikke:

Håper du synes det er ah-mazing du også ;) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Weebs skrev:

Du ser veldig masse i omtrent uke 15 :jepp: Jeg måtte ha håndfast bevis på at det faktisk var noen inni der før vi sa det til noen siden det gikk gæli sist. Veldig deilig å se det lille vesenet! :biggrin: Du får se ansikt, armer, bein, hele pakka. Hjerte som slår, at babyen har tiss i blæren (dette var visst gode greier for da fungerte nyrene ;))... Jeg husker ikke mer akkurat nå, men det var skikkelig gøy. Mannen fikk ei tåre! Og det skjer hvert femte år :Nikke:

Håper du synes det er ah-mazing du også ;) 

Oi, ja da er det mer enn jeg innbiller meg! Kanskje jeg skal glede meg litt allikevel da ;) Og, jeg forstår godt at de som har hatt SA,MA eller har slitt lenge med å bli gravide for eksempel ønsker TUL altså :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ukonsentrert på jobb om dagen... har litt å ferdigstille før jeg tar ferie fra og med fredag, men skyver der bare fremfor meg 😂

Matformen er elendig 🙈 Ingen mat frister, og det jeg spiser er elendig 😣 Trodde egentlig det var gått over, men føler det har blusset opp igjen 🤔 Kvalm når jeg er sulten, kvalm når jeg prøver finne noe å spise og kvalm etter jeg har spist... Til og med iskaffene i morges smakte dritt 😤

Prøvde å kjenne etter om jeg kan kjenne livmoren i går da jeg hadde lagt meg, men som forrige gang aner jeg ikke hva jeg skal kjenne 😂 Skikkelig spent på fredagens jordmortime, da skal hun forhåpentligvis høre etter ❤-lyd. I hvertfall mente legen det forrige uke. I følge appen er jeg i uke 13.

Venter også på innkalling til TUL. Bør være årets begivenhet etter hva jeg leser her på KG 😂 Hvor fort kan jeg egentlig vente å få den? De blir jo ganske tette TULog OUL.. 

Torsdag får vi besøk av et vennepar av meg som har en gutt som er 14 dager yngre enn K. De skal kun være en natt, men blir koselig!

Har fått sydd en del igjen (elsker overlock maskinen min ❤), og tenker konstant på hva jeg skal sy. Og må holde meg i skinnet for å ikke handle mer stoff og stæsj 😉 Har noen handlekurver klare på nettleseren, får se om de ikke smeller inn ila dagen 😂😎  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet overlocken min idag :nigo::hoppe: Gleder mg som en unge! Spesielt når jeg har en bestilling, litt jeg skulle sydd til meg selv, litt til bonusdatteren, litt til O og så må jeg sy en barselgave :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...