Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere uten mannen? Tenker du greier det fint jeg, selv om det sikkert er ganske slitsomt. ;)  
Skal dere reise langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommet dere på reise nå?

Så gøy at hun kryper og babler og er en aktiv liten bebi! Ingenting er bedre enn det. Og så er det så herlig for foreldrene :strix: 

Får jeg spørre hvorfor dere skal slutte å samsove og gi nattflaske? Her samsove og nattammes det og vi har ingen plan om å slutte med det i overskuelig fremtid :hoho: Det er så fint og koselig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 8.51, Beccy87 skrev:

Hvordan går det med dere uten mannen? Tenker du greier det fint jeg, selv om det sikkert er ganske slitsomt. ;)  
Skal dere reise langt?

Hei! Går greit, men blir litt sliten av ansvar døgnet rundt helt alene 😂 Fra nord til sør, fra dør til dør ca. 7-8 timer. Reisen ned gikk kjempefint da! 

 

På 8.3.2017 den 9.46, LilleMy1989 skrev:

Kommet dere på reise nå?

Så gøy at hun kryper og babler og er en aktiv liten bebi! Ingenting er bedre enn det. Og så er det så herlig for foreldrene :strix: 

Får jeg spørre hvorfor dere skal slutte å samsove og gi nattflaske? Her samsove og nattammes det og vi har ingen plan om å slutte med det i overskuelig fremtid :hoho: Det er så fint og koselig :hjerte: 

Ja, artig med aktiv unge! Grunnen til at jeg vil slutte med flaske er fordi den ikke er nødvendig lengre. Jeg ammer jo også masse på natt 😉 Vært fire netter uten nå, så har gått greit å kutte den 👍

Samsovingen liker jeg godt, hvis ikke hadde vi nok forsøkt å avvikle det for lengst 😉 Meeen, begynner på jobb om fire uker så ønsker å kunne få i hvertfall noen timer uten bebi i armkroken snart 😂 Kjenner helt klart at det ikke er kvalitetssøvn..

---

Er på reise hos familie og venner. Først var vi et par netter hos et vennepar med en jevnaldrende bebi, det var superkoselig 😊 Deretter hos foreldrene mine, og nå er jeg hos et nytt vennepar for dagen og natten før de siste to nettene hos foreldrene mine. 

Går bra, men merker jeg er litt sliten av p ha alt ansvaret alene nå. Hjemme er det jo greit, men i nye omgivelser blir hun jo mer urolig og ekstremt mammadalt 😂 Litt forkjølet er hun også, og mistenker at nye tenner er i anmarsj.. 

Hun har lært å sitte selvstendig de siste dagene, det er skikkelig stas, både for store og små 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjeldne oppdateringer for tiden. Amminga tar jo ikke så lang tid lengre, og annen fritid brukes til å sy og gjøre andre ting. Syr myyye 😂 Kanskje jeg må flashe noen bilder av tingene snart 😉 Har blant annet sydd fleecedress, bodier, buksedress, flere bukser, etnpar kjoler, nyfødtsett til en nevø som kommer, noen luer osv. Storkoser meg virkelig! Hjelper mye at samboer er positiv og syns det er helt i orden at jeg har både to og tre timer i syrommet daglig 😂👍

Gikk fint på reise. Koselig å treffe familie og venner, og K var en drøm å reise med til tross for forkjølelse. Klarte å pådra meg omgangssyke når jeg var borte og hadde det noen dager etter vi kom hjem og. For noe herk!

K sov så bra på tur. Etter vi kom hjem er det rett vest, virkelig! Hun sovner med en gang kl 19, men våkner stort sett første gang 20.30 (ikke i går, la det være en ny trend!) og gjerne enda en gang en time senere. Da pleier jeg bare å legge meg. Så, til det virkelig problemet; hun skal puppe heeeeeeele natta! Er det tenner? Pga forkjølelsen som fremdeles henger i? Tørst (hun får mye mat ila dagen så sult har vi utelukket, til og med sluttet med nattflaske)? Kosesyk? Trøster meg med at det KOMMER til å gå over, spørsmålet er bare når 😕

Mannen og jeg er vel enig om at det virker som om hun må ha hjelp (les:pupp) for å komme gjennom de ulike søvnfasene ( @Carouselle som satt oss på tanken tror jeg?). 

Om noen har gode tips så tar jeg i mot mens vi venter på bedre tider 😅

Mannen ble sendt på gjesterommet forrige natt. Vi fant ut at ikke begge trenger sove rævva! I går sto han opp med henne 5.30 (jadda, morgenfugl attpåtil 😩), i dag jeg. Han sover fremdeles (7.10, han har fri). Så i går hadde  vi date på rommet hans etter at K sovnet 😉 Ganske ålreit 😂

Til tross for lite søvn er K i storslag. Blid, våken, aktiv og etter min mening veldig god motorisk. Jeg tror det har med blw. Jeg/vi er ganske opptatt av at hun skal får prøve selv, både når det gjelder spising og leking på gulvet. Passer på det som er virkelig farlig, ellers så er det fritt frem! 

Har under 1 mnd igjen av permisjonen! Tiden har gått sååå fort. Gleder meg faktisk litt nå, tror det blir godt å jobbe igjen. Dagene blir ikke såå lange, K og pappaen er bestbuds og hun spiser alt 😆 

Gratulerer hvis noen leste alt dette 😅 K har sovet med bestevennen sin hele veien, puppen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så utrolig kjedelig at søvnrytmen er i ubalanse! Det er dessverre ganske vanlig når man har hatt sykdom, er på ferier eller generelt havner litt utenfor den normale rytmen. Håper dere finner tilbake til god søvnrutine igjen :) Jeg er mer og mer overbevist om at det i hvert fall i vårt tilfelle er søvnsyklusene det slites med og overgangen mellom disse. Han klarer rett og slett ikke komme over i neste uten pupp :grine: Og morgenfugler her og.. Begge barna! 

Så deilig at du får pusle med egne prosjekter og får litt tid for deg selv! Og ikke minst at du er positiv til å gå tilbake til jobb! Jeg må si jeg jobber veldig med omstillingen. :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre Mallorca! Her har jeg visst ikke kommentert, fordi den kommer ikke opp på Mine innlegg. Jeg må lese gjennom med det samme! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest alt og det var kjempekoselig :) Veldig deilig at du er gått fra å grue deg til å synes at jobb kommer til å bli greit. Det jeg får litt sånn "iiik" av er at K fremdeles trenger så mye pupp om nettene. Det gjør M nå, men tenk om det fortsetter til jeg begynner på jobb igjen. Jeg jobber jo nattskift og hele pakken :bond: Håper det løser seg for oss alle :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her var det leeeenge siden jeg har vært! Ikke vært inne på KG siden sist jeg skrev en gang i mars.. Både litt glemt, men mest ikke prioritert. Syhobbyen, K, litt trening og nå også jobb tar hele dagen 😊 

Begynte på jobb etter påske, og det har gått kjempebra! Har to timer ammefri, så dagen er egentlig fort over 😂 Godt å ha litt rutiner, se andre folk, bruke hode litt osv. K koser seg hjemme med pappaen, og er så glad når jeg kommer hjem 😊 Dere som gruer dere (f.eks. @Weebs ) ; det kommer til å gå bra! Lott slitsomt med amming og mye styring fra K om natten, men faren står opp hver morgen kl 5 med henne 😉

K reiser seg og står støtt nå, overalt 🙈 Har gått fra superrask åling til konsentrert krabbing 😂 Hun spiser myyyye mat, ler og er skikkelig herlig (hvem sin bebi er ikke det liksom 😂). 

Vi beslutta å droppe cerazette 2.påskedag, så vi er vel allerede prøvere🙈 En viss sannsynlighet for at det faktisk har gitt resultater også 😂 Reiser på ferie neste fredag, så om jeg ikke har fått TR innen da skal jeg ta en test tenker jeg. 

Nå skal jeg lese meg opp litt her inne på dagbøkene 👍💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg! Og så kult at dere er prøver igjen! Vi har også lyst på en til, men ikke helt med det første! Tenk om du er gravid!! 😃 

Godt å lese at jobb går fint. Jeg starter 7. August så har litt tid igjen hjemme men kan se for meg at det skal bli litt godt å bruke hodet igjen da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så gøy å lese! Jeg ble helt ærlig litt klam i hendene av å lese at du kanskje er gravid. Så spennende! Shit altså :nori:

To timer ammefri hørtes deilig ut. Hos oss tar alle bare én. Men det er vel bare den ene som er lønnet. Jeg vil også ha to :P Jeg gruer meg til nattskift :sjokkbla: Hvem skal da amme lille M i søvn? :fnise: Godt det er en stund til det blir et problem. 

Nå må du ikke gå månedsvis uten oppdatering! I det minste fortell oss om testen/TR :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det går bra med deg! :)

Så flink K er! Høres ut som utviklingen er i rute og mer enn det! :) 

Og så spennende med pilleslutt! Jeg hadde ikke orket det selv nå, men er koselig at dere allerede ønsker et nytt familiemedlem! :) Krysser fingrene for positiv test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2017 den 15.02, Chandra skrev:

Så hyggelig å høre fra deg! Og så kult at dere er prøver igjen! Vi har også lyst på en til, men ikke helt med det første! Tenk om du er gravid!! 😃 

Godt å lese at jobb går fint. Jeg starter 7. August så har litt tid igjen hjemme men kan se for meg at det skal bli litt godt å bruke hodet igjen da. :) 

Da har du jo heldigvis god tid hjemme enda 😊

 

På 4.5.2017 den 17.57, Weebs skrev:

Åå, så gøy å lese! Jeg ble helt ærlig litt klam i hendene av å lese at du kanskje er gravid. Så spennende! Shit altså :nori:

To timer ammefri hørtes deilig ut. Hos oss tar alle bare én. Men det er vel bare den ene som er lønnet. Jeg vil også ha to :P Jeg gruer meg til nattskift :sjokkbla: Hvem skal da amme lille M i søvn? :fnise: Godt det er en stund til det blir et problem. 

Nå må du ikke gå månedsvis uten oppdatering! I det minste fortell oss om testen/TR :bond:

Begge timene er lønnet hos oss 👍 De trengs..  Huff, ja får håpe dere er bedre i rute på natta når du skal ha nattskift.  Det hadde ikke gått her i huset 😂

På 5.5.2017 den 9.24, Carouselle skrev:

Godt å lese at det går bra med deg! :)

Så flink K er! Høres ut som utviklingen er i rute og mer enn det! :) 

Og så spennende med pilleslutt! Jeg hadde ikke orket det selv nå, men er koselig at dere allerede ønsker et nytt familiemedlem! :) Krysser fingrene for positiv test! 

Ja, hu er i rute. De aller fleste ender opp med å kunne det samme uansett, så er jo egentlig helt uvesentlig😂 Men, er jo stas allikevel med alt de klarer!

---

Har klart å holde meg unna den testen. Stor forskjell fra sist 😉 Vurderte ta testen i dag, men droppet det. Mellomting mellom å bli stressa hvis jeg er gravid og å bli skuffa om jeg ikke er 😂 Rare greier! Dagene flyr uansett så til forskjell fra sist så rekker jeg knapt tenke på det 😊 Ingen TR i hvertfall, men heller ingen andre signaler. 

På fredag drar vi på feeeeerie ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har så rett! Det er jo egentlig ganske tullete å være opphengt i når babyen krabber eller ruller rundt. Det skjer når det skjer :ler: Jeg var litt sånn nå at jeg ikke orket å trene lillebror i mageleie, for det var så j... kjedelig når han ble så sur. Og det gikk jo av seg selv likevel :P Men man blir jo litt begeistret når de får til nye ting på utviklingsfronten likevel da :) Kanskje mest gøy å se hvor fornøyde de blir med seg selv! 

Hvor går ferien? :essen2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Carouselle skrev:

Haha, du har så rett! Det er jo egentlig ganske tullete å være opphengt i når babyen krabber eller ruller rundt. Det skjer når det skjer :ler: Jeg var litt sånn nå at jeg ikke orket å trene lillebror i mageleie, for det var så j... kjedelig når han ble så sur. Og det gikk jo av seg selv likevel :P Men man blir jo litt begeistret når de får til nye ting på utviklingsfronten likevel da :) Kanskje mest gøy å se hvor fornøyde de blir med seg selv! 

Hvor går ferien? :essen2:

Hehe, ja! Det er som du sier artig å se hvor tilfredse de blir med seg selv. Her har K begynt å gå litt langs bordet og bevege seg mellom sofa og bordet, hun er storfornøyd 😂

Ferien går dit Olsenbanden alltid hadde planer om å dra 👍 Med all denne snøen blir alt annet bra 😉

---

Tok en test på tirsdag, negativ. Men, jeg tror fremdeles det er noe 😂 Så får bare vente og se. Rakk ikke få tilbake mensen sist jeg sluttet på cerazett (eller kanskje en gang?), nå er det jo fire uker siden jeg tok den siste. Høres ut som jeg er skikkelig klar for å være gravid 😂 Sannhet med modifikasjoner 😉

Samboeren er veldig klar for det virker det som, for vi må visst endre litt på huset så roterommet vårt kan bli et soverom 😊 Fint at det er den veien.

Soving for K er er mareritt til tider.. noen kvelder og netter er skikkelig bra! (Altså, ikke sånn at hun sover hele natten, men det forventer vi aldeles ikke) Andre netter er dritt...våkner mye om kvelden og kaver mye på natten 😕 Jaja..... Merker at jeg er lei av å sette av hele kvelden til å være parat 😤 Endte med en skyllebøtte til samboeren, mente at han i allefall kunne gjøre litt husarbeid mens jeg strevde med soving 😉 Han er egentlig veldig flink, men i frustrasjon blir i hvertfall ikke jeg helt rasjonell 😂 Han tok ut av oppvaskmaskinen 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig godfølelse av å høre om hvordan stemningen er med tanke på ny baby. Samboer som skal fikse soverom og greier :rodmer: Kanskje syklusen er litt tullete siden du fremdeles ammer? Hele natten :fnise: Nei, huff. Jeg vet jo hvordan du har det. Slapper ikke så veldig mye av på kveldene. Spiser og rydder i rekordfart. Pusser tenner i tilfelle jeg sovner der inne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått rota meg inn i den nye dagboka di og wow, babymaking :danse: Spennende! Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gravid 🙈

oioi! Skummelt og gøy! 

Fikk jo ikke tilbake mensen, så litt usikker på hvor langt. Men tok en test for en drøy uke siden som var negativ og i dag positiv, så ikke så langt 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...