Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig oppdatering :)

Lillebror er veldig treg med å rulle, men vi har ikke trent så intenst heller. Han gjorde det flere ganger i romjulen, men tror ikke han likte det for han har helt sluttet med det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2017 den 13.50, Beccy87 skrev:

Høres ut som en herlig liten frøken! :strix:

Den beste selvfølgelig 😉 😂

På 28.1.2017 den 12.26, Carouselle skrev:

Herlig oppdatering :)

Lillebror er veldig treg med å rulle, men vi har ikke trent så intenst heller. Han gjorde det flere ganger i romjulen, men tror ikke han likte det for han har helt sluttet med det :fnise:

K gjorde det også en del en periode, så stopp, men så ble det på'n igjen ☺ 

---

I helgen har vi vært på hytta ☺ Deilig! Tror K syns det og er stas, sikkert fordi det ikke er nooe annet som er i fokus enn henne 😂 Ingen tv, Internett eller telefondekning gir mye oppmerksomhet til bebi 👍

Fikk gått litt på ski også ☺

Fått dreisen på ryggbæring med sjalet så nå er det lett å få gjort en del om hun ikke gidder ligge alene 👍

Til middag fikk hun i går lever og søtpotet, gled ned som alt annet 😂 Kålrot til frokost i dag var også snasent! 

Veide henne og oss i dag, og den gir tallet 8,7 kilo!! Hun veide 7,3 for en drøy uke siden liksom... Greit nok at hun ikke bæsja i går, men seriøst? Badevekta har faktisk gitt god pekepinn hele veien, men nå begynner jeg å lure 😂 Må i såfall redusere på mme altså! Disse smaksprøvene gir kanskje mer energi enn jeg innbiller meg 😕 For all del, digg at hun vokser, men kanskje ikke sunt å gå opp såå mye 😉 

Trillet en time i stad. Gikk skikkelige fort så var svett da jeg kom inn. Skal prøve få til en økt på senteret før mannen skal på kveldsvakt 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det veldig bra om dagen (foruten dagens utblåsning til mannen vedrørende husarbeid 😂) ☺

I går var vi hos en kollega som har en jente bare fem dager yngre (kjenner henne ikke, hun er en del eldre og ny på jobben). Var veldig koselig! K syns det var stas med noen nye leker, deilige vafler og koselig å prate med noen 👌 Skal gjentas! 

I dag var det bebisvømming. Det liker vi 😆 Ikke noe opplegg her, bare åpent basseng for bebier. 

Til middag har vi spist stekt torsk og søtpotet, begge to. K fikk spise litt søtpotet selv, i kokte staver. Det gikk helt fint, så skal prøve det mer og mose mindre 👍 Magen er litt tregere enn vanlig så i kveld skal jeg koke svisker å ha i bakhånd 😆

K sitter i DH på ryggen og begynner bli litt sutrete så får vel ta henne ned 😊

Ps. Fikk et krypetak fremover i går 👍👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K ligger ute i vognen og sover, var og gikk en time først og så har hun sovet videre en time til. På formiddagen får vi som regel til en hvil, på ettermiddagen er det mer lotto 😂

I over en uke nå har vi lagt (eller jeg da  😉) kl 20.15-20.30, tatt maks 30 før hun sovner. Deilig med litt voksentid på kveldene 😊 

Vi planlegger en liten sydenferie i mai. Mannen har jo permisjon da, og jeg tar noen feriedager i en allerede kort uke 👍Mai i nord er triste greier... 

Begynt på 3.brett cerazette og ser ut til at jeg er like heldig som sist jeg begynte på det, ingen mensen så langt 👍 Har heller aldri merket noe ekstra på humør/psyken av de som jeg leser en del andre gjør.

Permisjonen går fort mot slutt.. rett over to måneder igjen. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg av det 😕 Føles liksom som om at når jeg begynner på jobb kommer jeg ikke til å ha noooe tid med K, men tenker jeg etter er det jo eeegentlig ikke sånn 😃 Mannen kommer til å storkose seg, samme med K. Er jeg helt ærlig er jeg litt småredd for at farmora skal begynne å blande seg inn da, og kanskje tro hun plutselig skal få passe henne masse 😕 Det ønsker jeg ikke, mannen veit det, men allikevel 😯 

Lite sying om dagen, det ble liksom slutt på de lange blundene.. Men har innredet loftstua til syrom så kan begynne å ta henne med meg dit og la hu ligge på gulvet mens jeg pusler litt 👍

K ligger masse på gulvet og er veldig aktiv. Ruller mye, og er ivrig etter å åle seg (koden er fremdeles ikke knekt). 

Hun har fått tann nr. 2. Merker heldigvis ikke noe på amminga 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgenen er K 6 mnd 😍 Tiden går så innmari fort og K er blitt så stor både fysisk og i alt hun gjør!

I går begynte hun å krype ordentlig 🙈😆 Ikke bare litt fremover eller rotering, men skikkelig fremover. Og allerede i dag gikk det skikkelig fort fremover, aller best med en blinkende telefon noen meter fremfor henne 😂 

I kveld var kvelden jeg tenkte hun skulle legges i egen seng. Optimistisk skiftet jeg på sprinkelsengen og satt den inn til oss igjen. For å gjøre en historie kort: hun sover i dette øyeblikk trygt og varmt under min dyne i vår seng 😍 Ga det tre forsøk. Ammet henne nesten i søvn og la henne så over. Rugget henne og der virket lovende, men så kom en sår gråt etterfulgt av desperat gråt og masse snørr. Det eneste som hjalp var å ta henne opp 😊 Etter å ha vekket henne tre ganger med samme utfall valgte jeg å la henne sove i senga vår som vanlig. Min konklusjon er at hun ikke er klar, prøver igjen i morgen - eller en annen dag 😉 Om noen har forslag, tas de i mot (men ingen gråtekur 😂). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 6 måneder! 
Så gøy når de begynner å krype, og skikkelig travelt. Plutselig så er de borte! 

Jeg har ikke så mange tips å komme med annet enn å prøve å legge henne i sprinkelsengen når hun er våken, mett, tørr og glad. Slik at hun blir vant med at sengen er et fint sted å være og ikke bare et nytt fremmed sted å våkne i etter at hun sovnet trygt hos deg. På den måten så godtar hun kanskje å bli lagt der for å sove og å våkne der uten at verden trenger å rase sammen av den grunn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Hurra for 6 måneder! 
Så gøy når de begynner å krype, og skikkelig travelt. Plutselig så er de borte! 

Jeg har ikke så mange tips å komme med annet enn å prøve å legge henne i sprinkelsengen når hun er våken, mett, tørr og glad. Slik at hun blir vant med at sengen er et fint sted å være og ikke bare et nytt fremmed sted å våkne i etter at hun sovnet trygt hos deg. På den måten så godtar hun kanskje å bli lagt der for å sove og å våkne der uten at verden trenger å rase sammen av den grunn. :) 

Godt tips, det skal jeg forsøke i kveld. Ikke legge henne over i det hun faller i søvn.. 😕 Tror jeg må gjøre sengen litt mindre også, hun er jo vant til å ligge litt tettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med oppdateringer! Leser alt, men rekker nesten aldri å kommentere! Livet med baby altså! 

Har ingen andre tips angående seng enn det som allerede er blitt gitt. Men er enig i det som blir sagt om å la henne bli vant til sengen. Legg henne der når du kan, kanskje til og med på dagen? La henne bli litt kjent med stedet (altså sengen) så føles det ikke så fremmed å sove der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste tre kveldene har K sovet noen timer i egen seng på kvelden. Har latt hun sovne i nestet i vår seng og dratt det over i hennes etter noen minutter. Vi tok av den ene siden på sprinkelsengen 👍 Funker fint så da gjør vi det sånn enn så lenge ☺ Etterhvert får vi "vise" henne å sovne i egen seng uten pupp. Men har lært at man ikke skal fikse ting som ikke er et problem 😉 

Vi sliter derimot med at hun styrer, sutrer og gråter en del etter nattflaska (3-6ish). Vi lurer på om hun får for mye og at det blir tungt i magen? Men samtidig virker det som om hun er mer sulten etter puppen rundt denne tiden.. I natt skal vi forsøke både å drøye før vi gir og gi mindre, kanskje heller gi litt fast føde i tillegg til kveldsflasken? Hun får nå 2-3 flasker i døgnet. 

En vanlig matdag for K kan se slik ut: eggeplomme og litt banan til frokost, litt skive med avokado til lunsj og fisk/kjøtt med brokkoli/søtpotet til middag. Av og til får hun også pære/appelsin i fruktsmokken. 

I går var vi på babysang etterfulgt av kafe med tre andre + bebier. I dag er det babysvømming og 6-mnd kontroll. Spent på vekta! Som vanlig føles det ut som eksamen 😂 Men, hun er fornøyd, veldig aktiv og tisser/bæsjer så alt er nok fint! 

På mandag fikk jeg en stoor pakke med stoff kg stæsj. Det resulterte i bye stuegardiner, kjøkkengardiner og til hytta 😆😆 Elsker de nye stuegardinene våres, stua ble noe heelt annet! 

I går sydde jeg en bukse til K, og nå har jeg klippet stoff til en overall jeg tenkte sy i ettermiddag/kveld. Jeg blir helt hekta når jeg sette i gang 😂

K sover på puppen nå. Egentlig var planen å trille kl 9 som vanlig, men om hun kanskje sover litt lengre nå dropper jeg det. Vi må uansett reise til svømming halv elleve. 

Planen er også en tur innom jobb etter kontroll. Forsiktog tilvenning 😂 Ikke lenge igjen nå... Heldigvis gjør ikke det meg sååå trist å tenke på som for en måneds siden, så håper jeg føler meg klar når tiden er her; rett etter påske 😯

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det går i riktig retning med sovingen og ny seng! :) Plutselig sover hun natten igjennom i egen seng! Er helt enig i at om det ikke er et problem, så er det ikke noe vits å bruke tid og krefter på å endre det! Mye løser seg av seg selv uansett! 

Ikke godt å si hvorfor hun styrer på natten etter nattmåltidet. Minsten her er også litt sånn selv om han ikke får flaske. Jeg har lurt på det samme som deg, om det er magevondt eller hva det er.

Så mye god mat hun får! Jeg har kun gitt ferdige babymatprodukter som grøt og fruktpurée. Ikke laget noe selv eller gitt "egen mat". Virker så fjernt for meg å gi han noe annet enn mos når han ikke har tenner. Skulle ikke tro at jeg hadde barn fra før. Helt grønnskolling :fnise: Men fikk anbefaling fra HS å gi avokado (og kjøtt, potet), evt. banan og mango. 

Koselig med babysang og babysvømming da :) Vi har ikke gjort noen ting annet enn å være hjemme og gå turer. Stakkars lille gutten, for et ensformig liv han har hatt så langt! 

Høres förnuftig ut med försiktig tilnærming av jobb :enig: Det blir jo litt godt å gjøre noe annet enn å bare være hjemme med baby også! Jeg var veldig klar for jobb sist gang permisjonen endte! Når Mini var rundt 10-11 måneder så var hun så ekstremt krevende at jeg var fullstendig utslitt. Følte ikke at jeg klarte å gi henne det hun hadde behov for, så barnehageplass var veldig velkomment på den tiden! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2017 den 10.27, Carouselle skrev:

Høres ut som det går i riktig retning med sovingen og ny seng! :) Plutselig sover hun natten igjennom i egen seng! Er helt enig i at om det ikke er et problem, så er det ikke noe vits å bruke tid og krefter på å endre det! Mye løser seg av seg selv uansett! 

Ikke godt å si hvorfor hun styrer på natten etter nattmåltidet. Minsten her er også litt sånn selv om han ikke får flaske. Jeg har lurt på det samme som deg, om det er magevondt eller hva det er.

Så mye god mat hun får! Jeg har kun gitt ferdige babymatprodukter som grøt og fruktpurée. Ikke laget noe selv eller gitt "egen mat". Virker så fjernt for meg å gi han noe annet enn mos når han ikke har tenner. Skulle ikke tro at jeg hadde barn fra før. Helt grønnskolling :fnise: Men fikk anbefaling fra HS å gi avokado (og kjøtt, potet), evt. banan og mango. 

Koselig med babysang og babysvømming da :) Vi har ikke gjort noen ting annet enn å være hjemme og gå turer. Stakkars lille gutten, for et ensformig liv han har hatt så langt! 

Høres förnuftig ut med försiktig tilnærming av jobb :enig: Det blir jo litt godt å gjøre noe annet enn å bare være hjemme med baby også! Jeg var veldig klar for jobb sist gang permisjonen endte! Når Mini var rundt 10-11 måneder så var hun så ekstremt krevende at jeg var fullstendig utslitt. Følte ikke at jeg klarte å gi henne det hun hadde behov for, så barnehageplass var veldig velkomment på den tiden! ;) 

Gutten din syns sikkert det er topp å være hjemme med mammaen sin 👍😊 

---

Soving i egen seng går så der 😉 Våkner som regel etter ca 3 timer, i det vi kryper oppi senga 😂 

I dag har jeg handlet inn litt diverse og planen er å lage middagspinner til K. Dvs kjøttdeig og grønnsaker blandet og stekt i samme form som fiskepinner (i mitt hode må det funke fint 😉). 

Ellers så har hun spist en del brød de siste dagene, i går til sammen tre skiver, samt middag og en kvart pære. Matmomsen vår 😍 Tenkte prøve makrell i tomat i morgen 😉 Laget leverpostei i går. 

Jogget i går 👏 30 minutter, ikke så mye, men fornøyd. Er ca. 3 kilo under startvekt før jeg ble gravid. Stresser definitivt ikke med det (i så fall burde nugatti og sjokolade vært nei-nei 😂), men tenker at de bør vekk før neste graviditet 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter tilfeldigvis der jeg slapp forrige dagen da jeg skrev. Mannen kom hjem fra jobb i går og pensla samtalen innpå neste baby! Jeg har tenkt at til høsten/jul bør vi prøve på neste, mtp alderen hans og fordi jeg egentlig vil ha de tette. Men mannen var jo mer ivrig enn meg😂 Spurte hvor mange piller det er i ei pakke, tre måneder sier jeg, skal begynne på ei ny denne uken. Da foreslo han at vi slutter etter den pakka 😮☺ Jøss! Ikke vond å be jeg altså 😂 Ikke at jeg på død og liv ønsker å være gravid igjen, men (minst) et barn til er et must! Sa at jeg veeeldig gjerne vil ha tre 😉 Han er (foreløpig) ikke helt med på det, og det er jo helt greit (begge kan jo skifte mening 😉). 

Nå sover K på puppen 😊 Har vært og trent styrke i formiddag, før samboer dro på jobb. 

I helgen har jeg sydd en fleecedress til K, mangler bare et par trykkknapper. Skikkelig fornøyd med den, har en kul hette også (ikke at det trengs for babyklær da 😂). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Sprekt å tenke på ny baby allerede nå! Jeg var definitivt ikke klar sist, og heller ikke klar nå heller. Men hvis dere begge ønsker det, så hvorfor ikke. Har jo absolutt mange fordeler å få to tette, og man blir jo ikke akkurat yngre med tiden. :) De sier jo at optimal alder mellom søsken er 2 og 3 år! 

Flink du er til å trene også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Wow! Sprekt å tenke på ny baby allerede nå! Jeg var definitivt ikke klar sist, og heller ikke klar nå heller. Men hvis dere begge ønsker det, så hvorfor ikke. Har jo absolutt mange fordeler å få to tette, og man blir jo ikke akkurat yngre med tiden. :) De sier jo at optimal alder mellom søsken er 2 og 3 år! 

Flink du er til å trene også! 

Takk for det, men dessverre trenes det mye mindre enn ønskelig og vanlig 😉 Litt lett å bruke K som unnskyldning 😂 Men får til 1 styrke, 1 jogg e.l i uka, og blir en del trilleturer 👍 

Veit ikke helt om jeg er klar til å starte på nytt med en helt fersk baby, men det blir jeg jo når/om det skjer etterhvert tenker jeg! Elsket K som helt fersk, men 6 mnd er helt konge mtp aktiviteten og interessen deres kontra spise-sove og gråte "uten" grunn 😂

Skal dere ha fler med tiden, eller er det stopp nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke altså, jeg skjønner knapt hva jeg har skrevet og ment når jeg leser innleggene mine på nytt. Det jeg mente (ikke at du misforstod, men føler jeg var litt uklar) - var at på dette tidspunktet og/eller der du er nå hvor babyen er såpass liten som han/hun er så var ikke det en tanke jeg hadde - å få flere  - ikke akkurat da i alle fall :) 

Jeg tror vi sier stopp etter minstemann. Tror ikke forholdet eller psyken takler flere graviditeter/fødsler/barn.. Noen ganger må man bare innse sine egne begresninger. :P

Hvis du synes 6 mnd er enklere enn spedbarnsfasen, så kan jeg love deg at det blir enda lettere og enda bedre! Så bare gled deg!:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh jeg vil også!!! Eneste hinderet her er at jeg må ha jobb ;) Så når den er i boks så er vi ikke langt unna å prøve :) Kanskje vi skal oppleve det samtidig igjen?? :nigo: 

Jeg er nok helt enig med deg i at denne tiden er mye gøyere og mindre slitsom enn nyfødt perioden.  Det er litt ork å tenke på at man må igjennom det igjen :fnise:  De første mnd ble jeg kvalm av tanken på å være gravid, nå er jeg skikkelig misunnelig og blir varm av tanken :strix: 

Hvordan gikk 6mnd kontrollen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 0.50, LilleMy1989 skrev:

Åh jeg vil også!!! Eneste hinderet her er at jeg må ha jobb ;) Så når den er i boks så er vi ikke langt unna å prøve :) Kanskje vi skal oppleve det samtidig igjen?? :nigo: 

Jeg er nok helt enig med deg i at denne tiden er mye gøyere og mindre slitsom enn nyfødt perioden.  Det er litt ork å tenke på at man må igjennom det igjen :fnise:  De første mnd ble jeg kvalm av tanken på å være gravid, nå er jeg skikkelig misunnelig og blir varm av tanken :strix: 

Hvordan gikk 6mnd kontrollen? 

Ja, hadde vært topp å bli gravid samtidig med andre her inne 😆 Men, jobb er nesten et must å ha tenker jeg, så ser den! Gleder meg ikke akkurat til å (eventuelt) bli gravid, men mer nå enn rett etterpå ja 😂

6 mnd kontroll gikk fint! Trodde hun skulle veie mer (7,6 kg) sånn som hun spiser, men hun trenger det nok! Føler nesten hun spiser som et stort barn 😂 Alt var bra med henne 😃 Hun er jo superaktiv. Slår de fleste på samme alder vi henger med 💪 For, det ER vel en konkurranse?😉😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg og vi er på hytta. Kom hit i går. Nå er K, hundene og jeg alene her. Mannen har kjørt hjem for kveldsvakt. Første gang her alene. Han fikset Internett i går (litt mot min vilje, men ok allikevel 😉), har ikke tlfdekning her og det er et stykke fra folk. Må bruke skuter for å komme til hovedveien, og den har jo mannen nå. 

K sover på puppen. Ikke så lett å få til disse duppene uten vogn, men som regel går det greit. 

Hun er supeaktiv for tiden. Kryper over alt, drar ned og skal pelle på alt. Ler og babler mye mer enn før også. 

Spiser mye 😉 

Neste uke skal jeg og K farte til familien min ei uke, mannen skal på jobbreise i 10 dager 😣 Blir greit, men gruer meg litt. Syns liksom det er litt skummelt å ha ansvar alene for henne borte over lengre tid 😂 

Dagene går veldig fort for tiden. Det sosiale har virkelig tatt seg opp 👍 Treffer noen andre med bebi jevnlig, i tillegg til babysang og babysvømming hver uke. Dessverre er det under 2 mnd igjen til jobb.. Men, tanken på det modnes i hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra bebilivet 😊

K er straks 7mnd, herlighet så fort tiden går 🙈 Hun kryper og ruller som bare det 😊 Hun sitter ikke helt selvstendig, men vi har byttet newborn setet med den vanlige bøylen på tripptrappstolen; det syns hun er stas!

Spiser og spiser 😂 Alt går ned 👍

Soving? Hun sover fremdeles i vår seng. Har gjort noen halvhjerta forsøk på å få henne til å sove i egen seng, uten hell😉 Planen er å gjøre en skikkelig innsats etter at jeg og K kommer hjem fra reise neste uke. Det største "problemet" er å venne henne av med nattflasken.

---

Da var det plutselig gått noen timer! K våknet fra puppelur.. Ble et bad og kveldsmat før senga. Nå har jeg pakket for en ukes tur for oss til venner og familie i morgen. Gruer meg til reisen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...