Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Vi bruker Canoderm når vi ser starten på eksemet, da svir det ikke. Men hvis det har rukket å bli ordentlig rødt bruker vi en mild kortisonkrem som vi fikk på resept, den heter Mildison. Som oftest er det nok med én eller to ganger med den, og så kan vi bruke Canoderm igjen. 

Det var det som var så merkelig. Jeg har brukt Canoderm på armene hennes når de var knallrøde, og det var ingen reaksjon. Men det på magen var visst helt grufullt :vetikke:

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ligger jeg veldig godt an med julegaver. Mangler svigers og M :huh: Hva i alle dager får en toåring til jul da? Eller bursdagen :fnise: Hun har så mye leker, jeg nekter å gi henne det :P Eller, kanskje puslespill. Mannen vil gi dukkehus. Det var faktisk litt lurt, hun er ganske glad i rollespill. Shit, dukkehus er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sakkosekk til E i fjor. Den er så populær at vi tenker å kjøpe en til M også :) På jollyroom har de sikkert tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Det var det som var så merkelig. Jeg har brukt Canoderm på armene hennes når de var knallrøde, og det var ingen reaksjon. Men det på magen var visst helt grufullt :vetikke:

Hvordan går det med deg?

Det går greit. Selve aborten gikk helt fint og som den skulle, og nå venter jeg på at syklusen skal starte opp igjen...og det tar tydeligvis lang tid! Det kommer fortsatt litt blod også, så jeg begynner å bli seksuelt frustrert 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Weebs said:

Det var det som var så merkelig. Jeg har brukt Canoderm på armene hennes når de var knallrøde, og det var ingen reaksjon. Men det på magen var visst helt grufullt :vetikke:

Hvordan går det med deg?

H reagerer også veldig på magen, selv om det ikke har blitt eksem/rødt, bare veldig tørt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Vi kjøpte sakkosekk til E i fjor. Den er så populær at vi tenker å kjøpe en til M også :) På jollyroom har de sikkert tilbud!

Takk for tips! Men hun har allerede sin egen lille stol som hun chiller i foran TV :) Jeg hadde alltid lyst på sakkosekk da jeg var liten, så hun får få en når hun vokser fra stolen :Nikke:

2 timer siden, Hønselouisa skrev:

Det går greit. Selve aborten gikk helt fint og som den skulle, og nå venter jeg på at syklusen skal starte opp igjen...og det tar tydeligvis lang tid! Det kommer fortsatt litt blod også, så jeg begynner å bli seksuelt frustrert 🙄

Så bra at det gikk som det skulle. Kjedelig med blod, men jeg vil påstå at det er et godt tegn at du er seksuelt frustrert da :fnise: Men jeg forstår! Jeg holdt på å stryke med av den ventingen selv :dry:

2 timer siden, Albbas skrev:

H reagerer også veldig på magen, selv om det ikke har blitt eksem/rødt, bare veldig tørt... 

Nå vet jeg det til neste gang. Må nesten smøre den hver dag så vi unngår en repeat :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så spennende å følge med! 😁 jeg er veldig dårlig på og skrive her inne, men leser ofte! 

Julegave til vår 2 åring blir en elektrisk motorsykkel fra Jollyroom til 300 og noe kroner. Går i 3 km/t 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjärd skrev:

Herregud så spennende å følge med! 😁 jeg er veldig dårlig på og skrive her inne, men leser ofte! 

Julegave til vår 2 åring blir en elektrisk motorsykkel fra Jollyroom til 300 og noe kroner. Går i 3 km/t 😂 

Så gøy at du leser! Greit å vite at du ikke er totalforvirret hvis jeg snapper at jeg drikker en bøtte grapefruktjuice eller noe sånt :fnise:

Den motorsykkelen så faktisk ganske genial ut! Hmm :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 10 i syklusen, så jeg tok en EL-test. Negativ selvsagt :Nikke: Men jeg har visse kroppslige tegn på at EL nærmer seg :plystre:

Håper jeg får like tydelige tegn som forrige gang, med tydelige stikninger på høyre side. Egentlig burde jeg kjenne det på venstre side denne gangen da? 

Det er liggings annenhver dag. Oftere enn det er bare stress :fnise: Og jeg drikker masse vann og et par glass grapefruktjuice til dagen. Noe mer enn det kan jeg vel ikke styre :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Weebs said:

Jeg er på dag 10 i syklusen, så jeg tok en EL-test. Negativ selvsagt :Nikke: Men jeg har visse kroppslige tegn på at EL nærmer seg :plystre:

Håper jeg får like tydelige tegn som forrige gang, med tydelige stikninger på høyre side. Egentlig burde jeg kjenne det på venstre side denne gangen da? 

Det er liggings annenhver dag. Oftere enn det er bare stress :fnise: Og jeg drikker masse vann og et par glass grapefruktjuice til dagen. Noe mer enn det kan jeg vel ikke styre :vetikke:

Jeg opplevde oftere stikninger på begge sider. Så vidt jeg skjønte er det fordi follikler modnes og vokser på begge sider, men så slipper det (som regel) bare fra ene siden. Det er altså flere follikler/egg som prøver seg hver syklus, men bare en som vinner "racet". Det var det jeg googlet meg frem til hvertfall, og som jeg fikk se på UL under fryseforsøk. Da kunne legen peke ut hvilken follikkel som var "sprekkeferdig". 

Superpositivt med tegn på EL da! :nigo:

Liggings annenhver dag er superstress bare det, i min verden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Albbas skrev:

Jeg opplevde oftere stikninger på begge sider. Så vidt jeg skjønte er det fordi follikler modnes og vokser på begge sider, men så slipper det (som regel) bare fra ene siden. Det er altså flere follikler/egg som prøver seg hver syklus, men bare en som vinner "racet". Det var det jeg googlet meg frem til hvertfall, og som jeg fikk se på UL under fryseforsøk. Da kunne legen peke ut hvilken follikkel som var "sprekkeferdig". 

Superpositivt med tegn på EL da! :nigo:

Liggings annenhver dag er superstress bare det, i min verden. :ler:

Spennende! Da håper jeg det jobbes på spreng. Men det holder at ett egg vinner da :fnise:

Ja, er du gal. Annenhver dag er ikke akkurat normen her heller :ler: 

2 timer siden, Leviora skrev:

Hurra for EL-tegn! Det lover bra :jepp: 

Yes! Veldig gøy og uvant og merkelig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du prøver igjen 😊 jeg fikk mye tydeligere tegn på EL etter at sønnen min ble født, og merket stikkninger oftest på samme side. Vet egentlig ikke om det har noen betydning. 

Ser at du også ammer, og vil bare si at jeg er 14 uker på vei og ammer fortsatt. Spiren satt på pp3 (første gang ble jeg gravid i pp7), så for meg hadde det ingenting å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips: Det ligger masse pent brukte dukkehus på Finn.no. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe derfra før mannen fant et litt billigere på nett. Men hun har jo fortsatt ikke no dukke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Metzili skrev:

Spennende at du prøver igjen 😊 jeg fikk mye tydeligere tegn på EL etter at sønnen min ble født, og merket stikkninger oftest på samme side. Vet egentlig ikke om det har noen betydning. 

Ser at du også ammer, og vil bare si at jeg er 14 uker på vei og ammer fortsatt. Spiren satt på pp3 (første gang ble jeg gravid i pp7), så for meg hadde det ingenting å si. 

Hei! Ja, dette er skikkelig spennende :jepp:

Men da skal jeg være fornøyd uansett hvilken side jeg kjenner stikninger, bare jeg kjenner noe :Nikke:

Blir alltid glad av å høre fra ammende gravide :biggrin:

16 timer siden, A4-livet skrev:

Tips: Det ligger masse pent brukte dukkehus på Finn.no. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe derfra før mannen fant et litt billigere på nett. Men hun har jo fortsatt ikke no dukke 😅

Åh, Finn. Glemmer alltid ut å sjekke der! Har kun brukt det til dresser til M :P

Hun får få seg en dukke til jul :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var EL-testen så negativ at jeg nesten ikke så streken :blink: Like greit. Mannen skal vekk i kveld, så jeg hadde blitt stressa hvis den var positiv og det ikke ble noe på meg :fnise:

I går la jeg og M oss på likt. Tror kanskje jeg sovnet først. Jeg var helt dødens trøtt. Jeg som er så flink til å legge meg tidlig hver kveld :vetikke: Det resulterte uansett til over åtte timers søvn (ikke sammenhengende selvsagt), og det er første gang på lenge. Deilig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at sånne tester helst bør tas på ettermiddagen og bla bla bla, men det har jeg ikke tid til. Verken på jobb eller hjemme passer det egentlig å la være å drikke vann i så og så mange timer. I hvert fall ikke nå som jeg prøver å produsere slim! :hoho: Så det får bli på morgenen :P

Uansett. I dag ble det ikke noe amming etter barnehagen. Hun ble for distrahert av brødrene, og vi glemte det ut begge to. Søsken er gøy, ass. Søsken til folket! Men da det var leggetid var det som om hun plutselig kom på at det var veldig lenge siden forrige gang, så hun begynte nesten å gråte da hun fikk amme igjen :fnise: Jeg må ha ekstremt god melk. Skulle nesten tro den smakte grapefruktjuice nå, men tydeligvis ikke. 

Nå skal jeg strikke litt! Jeg er alenemor i kveld, men jeg regner med gutta oppfører seg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ i dag også. 

I kveld skal M kanskje forhåpentligvis sove hos mormor :P Hun er i hvert fall frisk og rask, så akkurat den delen er "check". Snue og hoste selvsagt, men det er jo normen. 

Hvis det ikke funker ringer mamma, så kommer jeg og sover der. Sånn som sist :tongue:

Men i teorien kan jeg altså dele seng med mannen i natt! Lurer på om han snorker like mye som før. Garantert :sove: Det der er veldig greit med M. Hun sover helt lydløst! Deilig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra mamma halv åtte. Da hadde M sovnet i senga, uten gråt, med bamsene rundt seg. Mamma hadde sunget litt, og hun hadde lagt seg til rette med en gang. Fantastisk! Det spørs hvordan oppvåkningene blir, men det er i hvert fall et godt utgangspunkt. Hun ble ikke "lurt" i søvn i vogna, liksom :tongue:

Vi har snakket masse om at hun skal sove hos mormor helt siden i går, så M var egentlig råklar til å gå allerede i morges :fnise:Ingen tegn til å være lei seg da jeg gikk heller. Alt var okei. 

Jeg er skikkelig spent på denne natta. Men ja. Bra start :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan det har gått i natt :overrasket: Jeg har ikke fått en eneste melding, så alt er mulig. Jeg har selvsagt våknet 250 ganger og sjekket telefonen. Hadde på ekstra høy ringelyd og vibrering i tilfelle jeg skulle gå i koma. Men det har jeg altså ikke gjort :rolleyes: 

Jeg tør ikke å sende melding i tilfelle natta har vært ræv, og de sover ekstra lenge. Jeg venter til ni. 

Fikk sove med mannen i natt da! Det var koselig. Han snorket faktisk ikke så mye heller :tongue:

I dag skal vi ha familieselskap for M som fyller to år i morgen! Så det passer jo kjempebra at hun er hos mormor, da får vi gjort klar til party. Det kom litt brått på dette selskapet. Jeg har ikke bestilt fancy kaker med bilde av henne på og sånne ting. Jeg har kjøpt en krone med tallet 2 på, men den nekter hun å gå med :fnise: Men det blir nok gøy uansett.

Nå skal jeg se litt på Fødeavdelingen før jeg setter i gang. Guttene er våkne. De ser på noe sinnsykt bråkete nede i kjelleren. Hvis mannen hadde vært våken hadde han gått ned og bedt dem skru ned volumet. Jeg skal heller overdøve det med fødende kvinner i intens smerte :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...