Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Uke 22+2.

Jeg er fremdeles nervøs for turen M skal på i påsken. Alle sier jeg må nyte det, og det skal jeg jo prøve på. Men mannen forstår meg. Han har det akkurat likt hver gang guttene skal på tur med mammaen sin. Spesielt flytur. Da er han nervevrak lang tid i forveien. Så han synes ikke jeg er luni når jeg sier han må kjøre forsiktig allerede nå :tongue:

Det jeg gleder meg til å påsken er å kunne strikke masse :fnise: Jeg holder på med en Marius-dress og et Klompelompe-teppe til gutten. Jeg skulle også begynne på et pannebånd til M, men jeg finner ikke pinnene som trengs! Skjønner ingenting, jeg har jo et supert system. Ryddet nettopp i permen min :huh: Det irriterer meg faktisk ganske kraftig. 

Ekteskapet har veldig gode dager for tiden. Gravidhormonene er visst på min side :Nikke: Jeg spiser litt mer sjokolade enn vanlig da... Det må jeg kutte ut så snart jeg har tømt taxfree-lageret vårt. Vil ikke ha en fem kilos baby som skal presses ut :fnise: Det holder med sånn tre-fire :jepp: Kostholdet ellers er bra. Det er bare de ekstra sjokoladene på kvelden som jeg synder med. Har ikke veid meg siden uke 13, så det kan være jeg får meg en overraskelse på neste kontroll om en uke. Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas

Hihi, fint at mannen kan kjenne seg igjen i bekymringene dine! 

Jeg har spist aaaltfor mye sjokolade dette svangerskapet, såpass at jeg begynner å bli nervøs for størrelsen på babyen. :phaedra:

Så fint at du får strikket! Jeg er ennå ikke ferdig med romperen jeg begynte på for mange måneder siden. :P Er fullstendig sløvtass på kveldene. Så jeg har ett viktig mål for permisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 14.35, Albbas skrev:

Hihi, fint at mannen kan kjenne seg igjen i bekymringene dine! 

Jeg har spist aaaltfor mye sjokolade dette svangerskapet, såpass at jeg begynner å bli nervøs for størrelsen på babyen. :phaedra:

Så fint at du får strikket! Jeg er ennå ikke ferdig med romperen jeg begynte på for mange måneder siden. :P Er fullstendig sløvtass på kveldene. Så jeg har ett viktig mål for permisjonen. 

Det er godt å være en sløvtass av og til :nigo: Greit å vite at jeg ikke er den eneste sjokomanen også. Jeg er ikke det til vanlig, så det var litt dårlig timing å bli det nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er livlig i magen for tiden. Nå ser meg spark gjennom klærne :fnise: Litt rart å tenke på at han sparker i morkaken :huh: I går var det helt stilt, og jeg fikk flashback til forrige graviditet når M hadde sånne rolige døgn. Jeg er heldigvis mer avslappet denne gangen. 

Siden det er hell week på jobb får jeg ikke sett mannen i det hele tatt før onsdag formiddag da han jobber halv dag. Da får vi halvannen time sammen før jeg må på jobb. På torsdags morgen reiser de :ohmy: Så for å unngå å bli spoilet har vi nå sett første episode av GoT hver for oss. Det var ikke helt det samme :tongue: Men gøy at det er i gang igjen! 

Jeg venter nye gensere i posten i dag. Har ikke så mange som passer, så jeg har brukt mannen sine en stund nå. Håper de kommer før jeg skal på jobb om et par timer, men tipper egentlig ikke det :P

Har ikke så mye å ta meg til før jobb i dag egentlig, så faktisk kunne jeg strikket litt. Hmm :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien er på fjellet, de forlot meg torsdags morgen :grine: :fnise:

De hadde en kjempebra start på ferien, men i dag, lørdag, har M blitt forkjølet og har 39 i feber. Hun er ganske slapp, og jeg begynte nesten å gråte på jobb da jeg fikk se bilder av henne. Så sliten og blank på øynene :( Heldigvis hadde jeg pakket med Paracet, så hun får det. Det er ikke noe gøy å være her alene, helt hjelpesløs. 

Jeg gleder meg sånn til de kommer hjem igjen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien kom hjem søndag kveld i stedet for mandag! Det er jeg selvsagt veldig fornøyd med, og jeg fikk kose meg med M i hele går :strix: Da de kom hjem var hun sjenert og ville ikke gi meg en klem. Gjemte seg heller bak sofaen :fnise: Det tok heldigvis ikke mange minuttene før alt var tilbake til normalt. Nå er hun frisk og rask og tilbake i barnehagen. Hun løp avgårde til sandkassen, hadde nesten ikke tid til å vinke :)

Huset er et stort kaos, så dagens mål er å fikse det. Blæ :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor. Alt var fint :) Da hun skulle lytte på hjertet til gutten sparket han helt vilt. Han syntes sikkert det var irriterende at noen kim og poket i huset hans :fnise: Det er morsomt at det synes så tydelig utenpå magen allerede. Det var jo nettopp at jeg ikke kjente bevegelser i det hele tatt. 

Etterpå shoppet jeg litt klær, til både M og baby. Jeg er egentlig ferdig med babyklær nå. Jeg har bare to bodyer i størrelse 50, og resten er 56. Aner jo ikke hvor stor han kommer til å bli. Hvis det var en jente hadde jeg kjøpt mer i 50 siden M var såpass liten. 47 cm og svømte i klærne jeg hadde klar :tongue:

Nå skal jeg snart i foreldremøte. Håper M har vært snill pike så det blir et fint møte :) Hun er blitt litt tullete med klyping og slåing hjemme. Det kan jeg nevne. Satser på det kun er oss hun er sånt mot :P

I morgen har jeg null planer, men på fredag er det ny ultralyd :strix: Det blir gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldremøte gikk bra på onsdag, og i dag var det ny ultralyd. Dette er ekstra oppfølging på grunn av epilepsi, og kanskje medisinene jeg tar? :vetikke: Jeg er uansett fornøyd :biggrin:

Alt var bra. Det var en lege som undersøkte meg (eller gutten da) mens en jordmor fylte inn målene. Hun var søt. Kommenterte alle tallene med "nydelig", "spot on", "kjempebra". Så alt står tydeligvis nydelig til med gutten i magen :Nikke: Han er visstnok 648 gram. Fin vekt det vel :jepp:

Neste ultralyd er i juni en gang. Da er det kombinert "hvor er morkaken?"- og epilepsikontroll. Woho :) Morkaken BØR være langt borte fra åpningen. Ellers :trampe:

Jeg hadde forberedt en liten tale i tilfelle legen skulle kommentere vekten min. Jeg har lagt på meg 13 kg :fnise: Jordmor sa det gikk fint siden eg hadde lav BMI før jeg ble gravid. Og jeg har tross alt hundre meter med kropp som vekten fordeler seg på :opplyser: Sist la jeg på meg 20 kg, og det gikk fint som søren. Så jeg er ikke nervøs. Enda :phaedra: Men jeg er bare så sulten! I går hadde jeg tre måltider etter middag. Vanligvis har jeg null :fnise: Gudhjelpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klokka er over tolv, så nå er jeg i uke 25+2. Alt er fremdeles bra. Jeg er begynt å få litt vondt på innsiden av lårene. Husker jeg hadde det sist også, og kom visst frem til at det er bittelitt bekkenløsning som gjør det. Tror aldri det utviklet seg til kjempevondt. Håper det går bra denne gangen også :) 

Nå føler jeg meg ganske stor. Har fått kraftige lår og hofter. Det er uvant. Jeg endte jo opp som en tynn liten pinne av all den ammingen :fnise: Vet ikke om jeg bør regulere matinntaket mitt. Jeg spiser fremdeles samme mengde som tre halvtjukke mannfolk :P Vi får se...

M er så stor! Hun leker så bra nå. Favoritten er uten tvil gjemsel. Hun liker best å være den som teller, men hun er den kjappeste telleren jeg har møtt, så jeg får skikkelig trening av all løpingen for å finne en bra plass å gjemme meg :ler: Vi leker også at vi er ulike dyr, og skremmer hverandre. Enten er hun og jeg/hun og pappaen løver, og løper etter pappaen/meg, eller så bytter vi på å være "stor edderkopp!!!!" Det er tydeligvis ganske skummelt, for noen ganger blir hun redd på ekte :Knegg:

Hun snakker om babyen av og til, og det virker som om hun gleder seg mest til å bære ham.

Nå er det helg, og siden hun fremdeles bruker litt tid på å sovne for kvelden (alt før halv ni er veldig bra) ville vi prøve å droppe dagsovingen i dag. Hun sovnet i armene mine i fem-tiden, så det var ikke helt topp. Frem til det var hun i veldig godt humør. Men hun ble akutt trøtt. Hun fikk sove i et kvarter før jeg vekket henne. Det gikk fint. Jeg la henne sju i kveld. Det tok litt tid, men ikke mer enn vanlig. Jeg har egentlig ikke peiling på når hun sovnet fordi jeg sovnet jeg også. Våknet litt over ti. Derfor er jeg våken såpass sent akkurat nå 😛 Men jeg skal prøve å sove. Det kommer en dag i morgen også. Synes helgene er litt travle jeg altså. Hun er så aktiv! Det er gøy da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er straks over tolv (igjen), og da er det bare 100 dager til termin! Det er ganske lite. Vi gleder oss. Magen er stor, og siden jeg ganske ofte glemmer at den er der, så får jeg en brutal påminnelse hver gang jeg bøyer meg ned for å ta på sokker o.s.v. :tongue:

Grunnen til at jeg er så sent våken i kveld er fordi jeg sitter vakt på rommet til M. Hun har nemlig spydd sånn åtte ganger på to timer. Lite kult for henne, stakkar.

Jeg skal egentlig på jobb i helga, men det ser ikke helt sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en heftig runde med omgangssyken, stakkar. Men hun er beinhard når det gjelder å kaste opp. Gråter verken før eller etter. Bare brekker seg helt plutselig. Så det er litt skummelt egentlig. Må være beredt hele tiden :P

I dag er hun tilbake i barnehagen, så jeg må ordne huset etter en heftig helg :tongue: Hver helg er egentlig heftig. Skjønner ikke folk som har storrengjøring hver fredag for å få det fint til helga. Det er jo da alle er hjemme og roter mer enn noen gang. 

Uansett. 26+4 i dag. Egentlig har jeg lyst til å vaske babyklær mens jeg rydder og støvsuger. Er det litt vel tidlig? Han har jo sin egen garderobe med skuffer som klærne skal legges i. Blir de støvete hvis de ligger så lenge? :fnise:

Én Mariusgenser (med dødninghode) er ferdig, og nå er jeg begynt på neste. Må nesten skynde meg litt så jeg blir ferdig før fødings. Ser ikke for meg at det blir vilt med strikking etterpå. Jeg må bli ferdig med babyteppet også... 24 timer i et døgn er altfor lite :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke rydde til helga med små barn, nei! Vi hadde vaskedame på mandager når ungene var små. Det var helt topp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 12.32, Lovebird skrev:

Kan ikke rydde til helga med små barn, nei! Vi hadde vaskedame på mandager når ungene var små. Det var helt topp :) 

Samme her! Det er mandager vi også har valgt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+6 hvis vi stiller klokka én time frem :Knegg: Det er snart tredje trimester! Husker ikke helt når det begynner, selv om jeg googlet det i går :tongue:

Navlen min går ikke lenger innover, og jeg har fått svære freaky blodårer på magen :ohmy: Husker ikke om jeg hadde det sist, men helt sikkert. Puppene er store, men tomme. Tok en kjapp sjekk i dusjen :fnise: Det er rart å tenke på at jeg skal amme igjen. Selv om det ikke er såå lenge siden vi sluttet. Rett etter nyttår? :vetikke: Det føles helt fjernt ut. 

I dag har jeg vasket babyklær og trekket på ammeputa :nigo: Sykt koselig! Pluss sortert guttene sine klær, og gitt bort det som var for smått. De vokser som søren de også. Hele familien vokser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Albbas skrev:

Svangerskapet ditt går så fort, altså! :bond:

Jeg vet! Og heldigvis for dét - for nå er jeg så babysyk at jeg blir helt dårlig :fnise:

Jeg er både råklar og ikke klar i det hele tatt. Så dette blir moro :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
Just now, Weebs said:

Jeg vet! Og heldigvis for dét - for nå er jeg så babysyk at jeg blir helt dårlig :fnise:

Jeg er både råklar og ikke klar i det hele tatt. Så dette blir moro :jepp:

Jeg skal innrømme at nå som jeg har fått babyen min savner jeg å være gravid. Det er så vemodig at jeg aldri skal være gravid igjen... :sjenert: Så prøv å nyte det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har unge nummer to fått spysyken, så det er god stemning all around :tongue: Det begynte i natt, og det er heldigvis blitt bedre nå i kveld. Men gurimalla. Vi har hatt et skikkelig prosjekt med å demontere og vaske senga vår. Han bommet på bøtta og det plasket i alle retninger. Til slutt tror jeg det var eddik som tok knekken på siste rest av spylukta. Mindre digg med en sånn lukt på soverommet forever. 

Jeg har vært vilt effektiv. Jeg har gått gjennom en stor Malm-kommode der jeg putter klær som er for små til M. Sorterte ut kjønnsnøytrale klær (ikke svære mengder...), det som kan selges, og det som Uff skal få. Og vi har et mørkt hjørne på soverommet der jeg lagrer ting jeg ikke vet hvor kan plasseres. Fant mye tull som gikk i bosset, men også brystpumpa som jeg brukte med M i starten. Alle delene, bortsett fra beholderen som melka havnet i. Er ikke det litt sykt? Jo. Men også litt typisk meg. 

Jeg var usikker på om jeg skulle vaske Mariusdressen jeg har strikket. Av erfaring vet jeg at det jeg strikker i merinoull har en tendens til å bli gedigent. Tror jeg strikker for løst :rolleyes: Og det skjedde denne gangen også! Fader. Jeg tok den ut av maskinen i en ball og la den fint utover et håndkle. Prøvde å legge den samlet i den størrelsen jeg egentlig vil ha den. Kanskje den er grei og skrumper inn mens den tørker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg skal innrømme at nå som jeg har fått babyen min savner jeg å være gravid. Det er så vemodig at jeg aldri skal være gravid igjen... :sjenert: Så prøv å nyte det! 

Jeg tenker absolutt på det altså! Det samme gjorde jeg sist, for det var jo liksom den eneste gangen jeg skulle være gravid :) Jeg trivdes godt med å være en tjukkas, og det gjør jeg denne gangen også. Koser meg med hvert eneste spark og liker at jeg slipper unna drittarbeidet på jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+2, og i dag har jeg vært en tur innom føden. Det har vært ganske stille i magen de to siste dagene. Vanligvis er det tydelige spark på morgenen, og helt vilt på kvelden :fnise: Så da tok jeg en telefon, og fikk komme inn til sjekk. Heldigvis var alt fint! Men jeg er skikkelig forkjøla. Har en stemme som kommer og går som den vil, og hoster på meg brekninger. Dette kunne visst påvirke babyen, sånn at han kanskje var litt sliten. 

Ultralyden viste at alt var bra. Han beveget seg egentlig en hel del, men det var mer gliiidende bevegelser i stedet for karatespark. 

Morkaken var fremdeles på kanten av åpningen :angry: Egentlig skulle jeg på morkakekontroll om et par dager, og da hadde den "garantert" flyttet seg oppover ifølge jordmor i uke 18. Det har den altså ikke. Neste vekstkontroll (epilepsi) er om én måned (i uke 32), og da tippet dagens lege at de tok vaginal ultralyd, for da fikk de se nøyaktig hvor nærme åpningen den lå. Egentlig bør den ligge minst 2 cm i fra før de sier "seff kan du føde vaginalt". Kjenner jeg ble litt skeptisk nå, men gidder ikke å tenke på det. Alt er bra med gutten, og det er det viktigste! :Nikke: 

Dette har vært en heftig uke! Omgangssyke og en forkjølelse from hell. I morgen er det mandag, vaskehjelpen kommer, og alt blir helt sikkert digg. Woho! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...