Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på Sparkjøp og kjøpt flere flanellsbleier til Gulpeline og mammaen. Kjøpte kondomer med det samme :nigo: Voksen som jeg er så måtte jeg holde tilbake et flir da jeg betalte :fnise: 

Hilsen Weebs, 13 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:hoho: Bra kombo :fnise: 

Ja, ikke sant? "Hei, jeg har en baby. Men jeg vil ikke ha flere!!!" :fnise:

-------

Dr. Brown's flaskene er på kok, M ligger for seg selv i sofaen og kikker på utsikten og jeg skal snart spise frokost. Senere skal både jeg og M ta helgebadet :) Hun er forresten fire uker i dag! Dette går nesten for fort :klo: To vi kjenner har nettopp født og jeg merker at jeg nesten er misunnelig. Jeg lurer på hvordan de har hatt det den første natten sammen med baby, hvordan fødselen var (håper de vil være like åpne som meg og mannen og fortelle hver minste detalj :tongue:), alt! Jeg kunne godt født igjen. Jeg vil ikke ha en ny baby sånn med en gang (eller noen gang, får se :P), men selve greia med fødsel var bra. Spennende, liksom. "Oi, hodet er festa, oi, tror det var slimproppen, au, tror det var en ri, faen, dette var vondere enn jeg hadde trodd, takk gud, epidural, satan i fittå, eg daue!!! Herregud, en baby :hjerte:"

Kunne egentlig gjort alt det der på nytt. Det eneste jeg ville gjort annerledes var å presset litt hardere på at de måtte tatt vannet mye tidligere enn de gjorde. Kanskje livmora hadde orket å jobbe mer på slutten da. Det verste med hele greia var egentlig når pressriene forsvant. Det der gidder jeg ikke igjen :dry: Men resten, give it to me ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lenge siden jeg har vært innom! Godt vi er flere på kondomtoget:hoho:

Jeg er helt enig i at jeg kunne gjort hele fødselsgreiene om igjen! Med L gikk det flere år før jeg tenkte at han kanskje kunne få et søsken. Denne gangen sa jeg "Jaja, neste gang" da jordmor beklaget at jeg ikke fikk føde i vann denne gangen :P savner det altså. Den følelsen når man får baby opp på brystet for første gang:rodmer: en hvit, slimete klump som ikke var så pen i mitt tilfelle..men likevel det mest magiske øyeblikket jeg har vært med på! Jeg gjør det gjerne igjen:nigo: om en stund. Kondomtoget enn så lenge:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Her var det lenge siden jeg har vært innom! Godt vi er flere på kondomtoget:hoho:

Jeg er helt enig i at jeg kunne gjort hele fødselsgreiene om igjen! Med L gikk det flere år før jeg tenkte at han kanskje kunne få et søsken. Denne gangen sa jeg "Jaja, neste gang" da jordmor beklaget at jeg ikke fikk føde i vann denne gangen :P savner det altså. Den følelsen når man får baby opp på brystet for første gang:rodmer: en hvit, slimete klump som ikke var så pen i mitt tilfelle..men likevel det mest magiske øyeblikket jeg har vært med på! Jeg gjør det gjerne igjen:nigo: om en stund. Kondomtoget enn så lenge:fnise:

Kondomtoget :5: Pakken vår ligger fremdeles uåpnet da den teite blødningen tok seg opp igjen :snurt: Soon... :nigo:

Herregud, baby på brystet. Det er det villeste jeg har opplevd! :rodmer:

4 timer siden, Beccy87 skrev:

4 uker allerede!!! :sjokkert:

Jeg vet!  :mynona: Fortsetter dette så er jo permisjonen min snart over! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 uker? Syns du akkurat fødte jeg.. Tiden flyr ja.. Her er jeg allerede halvveis i permisjonen, akkurat i dag faktisk. snufs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maja87 skrev:

4 uker? Syns du akkurat fødte jeg.. Tiden flyr ja.. Her er jeg allerede halvveis i permisjonen, akkurat i dag faktisk. snufs!!

Enig! Samtidig føles det som hundre år siden :P 

Halvveis :ohmy: Shit, altså... 2017 bør gå litt seinere enn 2017. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå de første ukene flyr avsted ja. Husker også jeg var så misunnelig på de som skulle føde. Jeg er vel det enda :lur: Bare pga fødegreiene, vil for ingenting i verden ha en ny baby :ler: Men vil ikke føde for å gi babyen til noen andre heller da :hoho: I´m weird I know :plystre: 

Ikke for det. Denne fødselen her vil jeg egentlig ikke gjenta. Men det er noe med det å få et nyfødt barn oppå seg :rodmer: Og den kvalmende ekstreme godfølelsen av å ha klart å dytte en melon gjennom et nøkkelhull :hoho: Med førstemann sprada jeg rundt i gangene på barsel og kunne ikke fatte og begripe hvorfor ikke ALLE der skrøt over hvor flink jeg hadde vært som klarte å føde :hoho:

Var veldig klar for samme følelsen denne gangen, men den kom ikke :klo:  Mest fordi fødselen gikk så fort når den først fikk fart på seg (igangsetting :blink:) at jeg klarte jo ikke henge med i det hele tatt. Når det var tid for å presse stod jeg og hang over prekestolen og var sikker på at jeg kom til å drite i trusa :fnise: Hadde jo bare holdt på i knappe 2 timer, så jeg skjønte ikke at det var trykketrang. Jm var bitch.. Etter min mening der og da :hoho: Fordi ho ikke lot meg gå på do. (heldigvis, om ikke hadde lille krabat blitt født i doskåla :sjenert: ) Så jeg brølte ut til slutt: NÅ DRIIIIIITER JEG PÅ MEG!!! :hoho: Og 5-7 minutter etterpå var lå lill krabat mellom beina mine på sengen og tok sine første skrik. Mens jeg lå der og bare: Hva faen skjedde nå?? :klo: Jeg skulle jo bare på do og bæsje  :fnise:

Fantastisk fødehistorie ja :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kakaoen skrev:

Ååå de første ukene flyr avsted ja. Husker også jeg var så misunnelig på de som skulle føde. Jeg er vel det enda :lur: Bare pga fødegreiene, vil for ingenting i verden ha en ny baby :ler: Men vil ikke føde for å gi babyen til noen andre heller da :hoho: I´m weird I know :plystre: 

Ikke for det. Denne fødselen her vil jeg egentlig ikke gjenta. Men det er noe med det å få et nyfødt barn oppå seg :rodmer: Og den kvalmende ekstreme godfølelsen av å ha klart å dytte en melon gjennom et nøkkelhull :hoho: Med førstemann sprada jeg rundt i gangene på barsel og kunne ikke fatte og begripe hvorfor ikke ALLE der skrøt over hvor flink jeg hadde vært som klarte å føde :hoho:

Var veldig klar for samme følelsen denne gangen, men den kom ikke :klo:  Mest fordi fødselen gikk så fort når den først fikk fart på seg (igangsetting :blink:) at jeg klarte jo ikke henge med i det hele tatt. Når det var tid for å presse stod jeg og hang over prekestolen og var sikker på at jeg kom til å drite i trusa :fnise: Hadde jo bare holdt på i knappe 2 timer, så jeg skjønte ikke at det var trykketrang. Jm var bitch.. Etter min mening der og da :hoho: Fordi ho ikke lot meg gå på do. (heldigvis, om ikke hadde lille krabat blitt født i doskåla :sjenert: ) Så jeg brølte ut til slutt: NÅ DRIIIIIITER JEG PÅ MEG!!! :hoho: Og 5-7 minutter etterpå var lå lill krabat mellom beina mine på sengen og tok sine første skrik. Mens jeg lå der og bare: Hva faen skjedde nå?? :klo: Jeg skulle jo bare på do og bæsje  :fnise:

Fantastisk fødehistorie ja :jepp: 

Samme her, jeg var sykt stolt! Er det enda :fnise: Jeg tenkte at alle så sikkert hvor flink jeg hadde vært siden jeg hadde sprengt alle blodkar i hele ansiktet, halsen og brystet :laugh:

Den sinnsyke følelsen om at du må på do var jeg blitt advart mot heldigvis :ohmy: Glad jeg hadde bedt om klyster tidligere :Nikke: Jeg syntes også jordmor var en tulling fordi hun nektet å justere opp epiduralen. "Siden vi har tatt vannet ditt så vil jeg HØRE hva åpningen din er i stedet for å sjekke". Altså høre hvor forbanna vondt jeg hadde. "Nå hører jeg du er åtte centimeter." Åtte centimeter var vondt! :raven: 

--------------------------

Nå har jeg vært på vegvesenet og fornyet førerkortet mitt for ett år. Da jeg var der sist (i juni?) trodde jeg at jeg bare skulle få igjen det gamle. Men nei, måtte jo ta nytt bilde og alt! Jeg ble sykt skuffa, det viser godt på det bildet :tongue:  Drita sur for at jeg ikke får ha 18 år gamle Weebs, ung, uskyldig og superhappy for nettopp å ha bestått oppkjøringen! Så jeg måtte bare spør i dag...

Weebs: Det bildet fra da jeg var 18, er det lost forever?
Skranken: Neida, det ligger her inne. 
W: :nori:
S: Men du kan ikke bruke det fordi bildet må være nyere enn tre år.
W: :snurt:

Fader. Så da ble det nytt bilde i dag også. Like sur som sist :fnise:

I dag er forresten M én måned gammel! Whaaat. Hun feirer med å sove på puppen :rodmer:

I går ble ungene og mannen ferdig med den siste Kaptein Supertruse-boka. Så i kveld skal de begynne på Harry Potter! :danse: Jeg elsker de bøkene. Håper de blir fans de også :) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaptein Supertruse :ler: Merker at jeg ikke kjenner så mange barn over 3, for han har jeg aldri hørt om. Hang sånn halvveis med i svingene for noen år siden, da jobbet jeg nemlig i lekebutikk, men etter at jeg sluttet der har jeg blitt en sånn gammal kjerring som ikke aner hva kidsa nå til dags snakker om når de setter opp ønskelister. Godt man har google! 
Håper gutta liker Harry Potter, da har de mye bra i vente :jepp: 

Jeg har forlagt førerkortet mitt på et skikkelig lurt sted, så jeg må fikse et nytt på nyåret en gang. Håper jeg får ta nytt bilde! Måtte ta nytt bilde da jeg mistet det sist (jeg er nødt til å skaffe meg en kortholder eller noe, merker jeg), og det var jeg ikke helt forberedt på. Hallo sovesveis og null sminke :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

 Jeg syntes også jordmor var en tulling fordi hun nektet å justere opp epiduralen. "Siden vi har tatt vannet ditt så vil jeg HØRE hva åpningen din er i stedet for å sjekke". Altså høre hvor forbanna vondt jeg hadde. "Nå hører jeg du er åtte centimeter." Åtte centimeter var vondt! :raven: 

Hihi da kommer jordmora (når den tiden kommer) til å slite med meg :laugh: jeg kan nemlig å skru opp de pumpene der :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må du oppdatere førerkortet hvert år? :sjenert:

Jeg innså i går at vi har mistet passene våre i flyttingen, de er virkelig ingen steder! :bond:
Flaks vi ikke skal ut å reise på lenge ennå for her er det iallefall uaktuelt å stille opp på noe passbilde for tiden! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sitronkake skrev:

Kaptein Supertruse :ler: Merker at jeg ikke kjenner så mange barn over 3, for han har jeg aldri hørt om. Hang sånn halvveis med i svingene for noen år siden, da jobbet jeg nemlig i lekebutikk, men etter at jeg sluttet der har jeg blitt en sånn gammal kjerring som ikke aner hva kidsa nå til dags snakker om når de setter opp ønskelister. Godt man har google! 
Håper gutta liker Harry Potter, da har de mye bra i vente :jepp: 

Jeg har forlagt førerkortet mitt på et skikkelig lurt sted, så jeg må fikse et nytt på nyåret en gang. Håper jeg får ta nytt bilde! Måtte ta nytt bilde da jeg mistet det sist (jeg er nødt til å skaffe meg en kortholder eller noe, merker jeg), og det var jeg ikke helt forberedt på. Hallo sovesveis og null sminke :fnise: 

Kaptein Supertruse er veldig in i denne familien! Det var nevøene mine som tipset oss :) Nå er vi kommet til den siste som er oversatt. Det er halvveis krise :fnise: Håper de liker Harry Potter, da har de som du sier, en hel haug å glede seg til fremover :strix:

Du får helt sikkert ta nytt bilde! Øhr, jeg var heller ikke forberedt sist :ninja:

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Kaptein supertruse :hoho:det høres ut som noe jeg må kjøpe til L.

Gjør det! Han er absolutt i målgruppa ;) 

4 timer siden, Meley skrev:

Hihi da kommer jordmora (når den tiden kommer) til å slite med meg :laugh: jeg kan nemlig å skru opp de pumpene der :edie:

Du får justere vilt og se hvor sint jordmor blir :ler:  Jeg maste visstnok litt for mye om den nedtellinga som forteller når det er tomt. "Nå er det bare 25 minutt igjen! 20! 15!" Jeg fikk beskjed om at nå måtte jeg fokusere på meg selv og pustinga. Men fader, når det peip fordi det var tomt så viste det seg at jordmora ikke visste hvordan hun skulle bytte :daane: Hun måtte finne en annen jordmor som kunne det... Så det er bra at du allerede kan med det! ;) 

23 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hvorfor må du oppdatere førerkortet hvert år? :sjenert:

Jeg innså i går at vi har mistet passene våre i flyttingen, de er virkelig ingen steder! :bond:
Flaks vi ikke skal ut å reise på lenge ennå for her er det iallefall uaktuelt å stille opp på noe passbilde for tiden! :P  

Det er hemmelig, herregud da! :regler: Neida, her kommer førerkortfortellingen :) Jeg har epilepsi og går på medisiner for det. Men nevrologen min mente at jeg kunne prøve om jeg fungerte uten medisiner da jeg skulle prøve å bli gravid. Men rundt jul i fjor så fikk jeg et epilepsianfall. Så det fungerte altså ikke :P Da sier regelen at du mister lappen i ett år. Men etter et halvt år kan du søke om å få det igjen hvis du har vært anfallsfri i den perioden. Jeg begynte selvfølgelig på medisiner igjen, så null anfall :) 
Nå måtte det fornyes på nytt. Og igjen neste år :P Men daaa er det mitt for alltid :biggrin: Heldigvis, for dette koster jo flesk. 500 kroner hos fastlegen for at han skal skrive "Weebs har ikke hatt anfall, jeg anbefaler at hun får beholde lappen". Og 350 kroner hos vegvesenet for å få nytt førerkort hver gang :huh: 

Passbildet mitt ser helt forferdelig ut :rulle: Jeg hadde så totalbleika hår at det gikk i et med den hvite bakgrunnen. Så det ser ut som jeg er skalla :P 
Rart at det alltid må forsvinne ting i flytting og oppussing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 20. desember! Fytti, så fort tiden går. Jeg var skikkelig smart som kjøpte julegaver før fødselen :tongue: Familien skal ut å hogge juletre i dag. Jeg foreslo forsiktig falsk juletre i fjor, men mannen er veldig opptatt av tradisjoner så det var uaktuelt :fnise: Men jeg må jo innrømme at det er veldig koselig med et ekte og en smule skeivt tre :tre:

Nå gleder jeg meg til julaften og pinnekjøtt! I dag må jeg kanskje prøve ammekjolen jeg kjøpte da jeg var høygravid :plystre:  M har én kjole. Krysser fingrene for minst mulig gulp/bleieeksplosjoner så hun kan bruke den i alle selskapene vi skal i :biggrin:

Nå skal jeg prøve forsiktig å legge henne fra meg på teppet så jeg kan brette litt klær. Det hjemmestrikkede teppet mitt blir forresten brukt en hel haug! Oog hvis noen tror jeg lærte av mine feil da jeg vasket M sine hvite klær med min blå genser... No :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg nettopp bestilt en Ergobaby 360. Jeg vil ikke høre noen negative tilbakemeldinger nå! Gjort er gjort, motherfuckers. Lille sta M synes ikke det er noe moro å ligge alene. Uansett hvor dypt jeg tror hun sover så våkner hun kjapt når jeg legger henne fra meg. Noen dager er lettere enn andre, men vanligvis er kroppskontakt det eneste som er godt nok. Og jeg er lei av å måtte vente til mannen kommer hjem så vi kan bytte på å ha henne :tongue: De siste dagene har smokken gått tilbake på å være det ekleste i verden. Håper dette er løsningen :P 

Og så må jeg bare tipse videre om forlengere til body! Tror jeg fikk tipset av @ShiningStar? Det kan være at dette er noe som alle vet om, men jeg gjorde altså ikke det. Jeg kjøpte tre stykker på eBay, og de er allerede blitt brukt masse. 50 er jammen ikke like stort i alle butikker. Søk på "onesie extenders" på eBay. Gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en klistremerkebaby :nordvesta::strix:

Jeg kan ikke ebay :a034:tror mannen er glad for det :P 

Du må på babykjoleshopping :babyjente: 

Mobil. I sengen. Sove nå. God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rundt den alderen der vi også begynte å bruke bæretøy MYE. Roet seg ned etter et par mnd igjen, men ergobaby adapt bruker jeg hver dag (i stedetfor vogn), blir også en blund om dagen i sjal. Koser meg med bæring! Det blir nok bra! Jeg savner da han var så liten som M og bare kunne kose og sove leeenge når han ble bært. Nå vil han bæres fordi han vil opp og se, det er litt mer kavete, nåde meg om jeg står i ro for lenge. :P

Nyt det! Det kan være stress, men nyt det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Weebs skrev:

Nå har jeg nettopp bestilt en Ergobaby 360. Jeg vil ikke høre noen negative tilbakemeldinger nå! Gjort er gjort, motherfuckers. Lille sta M synes ikke det er noe moro å ligge alene. Uansett hvor dypt jeg tror hun sover så våkner hun kjapt når jeg legger henne fra meg. Noen dager er lettere enn andre, men vanligvis er kroppskontakt det eneste som er godt nok. Og jeg er lei av å måtte vente til mannen kommer hjem så vi kan bytte på å ha henne :tongue: De siste dagene har smokken gått tilbake på å være det ekleste i verden. Håper dette er løsningen :P 

Og så må jeg bare tipse videre om forlengere til body! Tror jeg fikk tipset av @ShiningStar? Det kan være at dette er noe som alle vet om, men jeg gjorde altså ikke det. Jeg kjøpte tre stykker på eBay, og de er allerede blitt brukt masse. 50 er jammen ikke like stort i alle butikker. Søk på "onesie extenders" på eBay. Gjør det! 

Vi begynte å bruke ergobaby 360 da mini-m var ca en måned gammel. Nå er hun 1.5 år, og vi bruker den fremdeles! Hun ELSKER den, og maser alltid om "selen" (forkortelse av bæreselen med tonefall som dyret sel, noe vi seff synes er übersøtt) når vi skal ut og gå. Når vi sier vi skal ut i vogna, spurter hun ut i ganga, romsterer masse, og kommer tilbake med "selen" på slep. Så for oss har det vært verdt pengene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...