Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slenger meg med her :biggrin: godt M er et par dager eldre enn O så jeg kan lese meg opp på hva vi har i vente. Ser fram til sprutbæsj over alt :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med videre! Men, altså du startet opp for noen timer siden og måtte allerede lese to sider 😂😂 Spørs om det går å følge så nøye med nå som den lille min straks er 4 mnd og krever oppmerksomhet sånn ca 24/7 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så mye jeg har ledd av den gamle dagboken din :fnise: Jeg trodde jeg hadde deg på Mine Innlegg, men du har tydeligvis ramlet ut. Og det rett før fødselen. Det er som å kutte tv-signalene før en landskamp. Ikke for meg da, jeg kunne ikke brydd meg mindre om tv-signalene. Men en fødsel. Kan ikke tro at jeg "gikk glipp av den" :bond:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Meley skrev:

Her ska jeg følge med 😊 vært så spennende å følge den gamle dagboka di 😊

Så bra! :) 

21 timer siden, Leviora skrev:

:vinke: 

Jeg sitter og hører på en fortvilt pappa som er i ferd med å sende E i dusjen etter hun gikk amok på stellebordet med åpen bleie :plystre: "Det går bra!! Dette tar jeg! *brekker seg* ... "Bare sitt og slapp av, du!" :ler: 

Det er litt verre når de blir eldre, forstår at han brakk seg! :fnise:

20 timer siden, Hønselouisa skrev:

Småen og jeg henger oss på i flyttinga:blomst:

Jeg har så langt unngått å bli truffet av det meste, unntatt gulp da...MME-gulp er noe nasty greier altså:dry: Stakkars gulv, vegger og skap rundt stellebordet derimot. Gøy med guttebaby!:fnise:

By the way, lillegutt har tre ganger i dag snudd seg fra rygg til mage! 2.5 mnd gammel, og mamma er dødskry:bolledeig:

 

Bra at dere blir med videre! 

:fnise: Det er ikke så stort problem når hun her tisser heldigvis. Litt større forbruk av håndklær bare ;) 

Gratulerer med snuings! 

20 timer siden, Nautika skrev:

Her vil jeg følge med! :nigo:

Så gøy! :) 

20 timer siden, Carouselle skrev:

Grattis med bebis :hoppe:

Følger deg videre her jeg og :)

Tusen takk! Og så bra :biggrin:

20 timer siden, ShiningStar skrev:

Henger meg på :):)  

Excellent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Atziri skrev:

:blomst:

:takke:

19 timer siden, Strikkesokken skrev:

Slenger meg med her :biggrin: godt M er et par dager eldre enn O så jeg kan lese meg opp på hva vi har i vente. Ser fram til sprutbæsj over alt :tongue:

Alltid godt med noen som ligger foran i løypa ;) 

18 timer siden, Harlekin skrev:

Jeg var snikleser i forrige dagbok, men velger nå å gjøre meg tilkjenne ;) Gratulerer med fersk baby! 

Woho! Takk! :biggrin:

18 timer siden, maja87 skrev:

Blir med videre! Men, altså du startet opp for noen timer siden og måtte allerede lese to sider 😂😂 Spørs om det går å følge så nøye med nå som den lille min straks er 4 mnd og krever oppmerksomhet sånn ca 24/7 😅

Du får følge med når du har tid ;) Forstår at du har viktigere ting å ta deg av :fnise:

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hei :strix: 

Halla! :danse:

15 timer siden, bippo skrev:

Følger med her :)

:blomst:

6 timer siden, Carouselle skrev:

Herregud så mye jeg har ledd av den gamle dagboken din :fnise: Jeg trodde jeg hadde deg på Mine Innlegg, men du har tydeligvis ramlet ut. Og det rett før fødselen. Det er som å kutte tv-signalene før en landskamp. Ikke for meg da, jeg kunne ikke brydd meg mindre om tv-signalene. Men en fødsel. Kan ikke tro at jeg "gikk glipp av den" :bond:

Hallo, fødselen må du lese! :fnise: Jeg har lest den flere ganger fordi jeg glemmer ut alt i denne tåka, og folk spør jo om den. Hvor lenge den varte og sånne ting. "Eh, en uke? Eller var det to timer?" Mannen har heldigvis mer kontroll :P 

------

Gøy med nytt økedøgn når babyen plutselig glemmer ut hvordan en pupp fungerer! Hun var så forbanna på puppene i går kveld at det endte opp med erstatning til kvelds. Heldigvis husket hun teknikken igjen på natta :P Det var en litt travlig natt, så det ble Kinder-sjokolade og en Paracet til frokost. 

I dag har vi også trillet tur for første gang! Endelig :rodme: Og herlige vestland med regn på kvelden og frost på natta. Vi sklei rundt på isen hele turen. Møtte på en dame med to hunder.  Hun føyk på ræva og drama queen-Weebs ropte ut "åååååhhh, gikk det bra?" Det var jo et uskyldig lite fall, så det var en smule overdreven reaksjon. Tipper mannen ble flau på mine vegne :fnise:

Jeg tror M har fått trøske på tunga! Hun har et hvitt belegg. Jeg har tenkt at det kanskje var rester etter melk eller gulp, men nå så jeg også at hun er rød rundt endetarmsåpningen. Så da ble det litt googling. Jeg har ikke noe vondt og det virker ikke som hun har problemer med å spise (bortsett fra da hun ble helt klikko i går kveld). Så jeg får bare følge med. Smørte litt sinksalve der hun er rød. Bør kanskje kjøpe Inotyol (?). 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, forresten. Jeg vet at ingen her inne er enig med mormoren min som mener at det er viktig å være streng med babyen fra første dag, og at de er bortskjemte når de krever kroppskontakt. Men jeg ble likevel glad da søsteren min (som jobber med barn i barnehager som trenger ekstra hjelp til ting og tang) fortalte at det er mange barn som har tilknytningsvansker, og hun mente det var viktig å gi babyen presis det han/hun ville ha av nærhet fra starten av. 

Fuck the rest. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din høres ut som en klok dame! Det med tilknytning har jeg også lest :sjokk: Klart de må få kos og kontakt :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok få av dagens mødre som er enig med de på 85 pluss når det gjelder tilknytning og barneoppdragelse ;) Det er nok en generasjonsgreie. 

Inotyl (usikker på stavemåten jeg også) er fantastisk effektiv, jeg kjøpte bare denne og ikke vanlig sinksalve til mitt andre barn. Angående belegget, så kan det godt være vanlig melkebelegg selv om hun er rød i baken, det kan være tilfeldig. Men det er greit å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger selvfølgelig med videre! :nigo: 

Det trenger absolutt ikke å være trøske, altså. "Alle" babyer får bleieutslett av varierende grad, og hvitt melkebelegg på tunga er veldig vanlig! Så lenge ingen av dere viser tegn til ubehag er det ikke noe å stresse med. Vi digger også inotyol (jeg er sikker på stavemåten ;) ), den funker tusen ganger bedre enn annen sinksalve. 

Første gang mini-m fikk litt bleieutslett var vi ekstremt ferske og stressa og fant ut at hun måtte få gå uten bleie en stund. Det endte med bæsj utover hele meg, henne og stuegulvet. Kongeidé!

Vi har også hatt en del bæsje på veggen-episoder i forbindelse med bleieskift (mini-m hadde kolikk, og særdeles høyt, eh, trykk). Typisk at de skjer klokken 04:06 når man ikke har på seg linser og har mer lyst til å grine enn å tørke opp. Vi hadde et par close calls helt i starten med bæsj som føyk forbi fjeset og traff veggen bak, så vi gikk veldig raskt over til å snu stellebordet 90 grader og skifte "sidelengs" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk om belegget kan "skrapes" vekk. Hvis ikke ville jeg tatt meg en tur til legen asap for trøske er ikke noe du har lyst til å slite med :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pentu skrev:

Her sverget vi til potetmel på såre rumper. Funker gull på babyvalker og :)

Jepp! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Søsteren din høres ut som en klok dame! Det med tilknytning har jeg også lest :sjokk: Klart de må få kos og kontakt :opplyser: 

Hun er det :Nikke:

Alle digger jo kos :yvonne:

17 timer siden, Harlekin skrev:

Det er nok få av dagens mødre som er enig med de på 85 pluss når det gjelder tilknytning og barneoppdragelse ;) Det er nok en generasjonsgreie. 

Inotyl (usikker på stavemåten jeg også) er fantastisk effektiv, jeg kjøpte bare denne og ikke vanlig sinksalve til mitt andre barn. Angående belegget, så kan det godt være vanlig melkebelegg selv om hun er rød i baken, det kan være tilfeldig. Men det er greit å følge med.

Jeg skal absolutt gå til innkjøp av den fantastiske kremen med den teite stavemåten :fnise:

Det virker ikke som hun har noe vondt. Hun spiser normalt. Jeg får bare følge med :) 

17 timer siden, Meley skrev:

Inutyol er ein fantastisk salve 😊 brukes mye på sykehjem, sammens med gul vitapan. 

Så bra! Håper den har god effekt her. Den stakkars lille rompa :icon_frown:

16 timer siden, Mirabella76 skrev:

Grattis med ny dagbok, Weebs! :nigo:

Thanks ;) 

14 timer siden, miore skrev:

Henger selvfølgelig med videre! :nigo: 

Det trenger absolutt ikke å være trøske, altså. "Alle" babyer får bleieutslett av varierende grad, og hvitt melkebelegg på tunga er veldig vanlig! Så lenge ingen av dere viser tegn til ubehag er det ikke noe å stresse med. Vi digger også inotyol (jeg er sikker på stavemåten ;) ), den funker tusen ganger bedre enn annen sinksalve. 

Første gang mini-m fikk litt bleieutslett var vi ekstremt ferske og stressa og fant ut at hun måtte få gå uten bleie en stund. Det endte med bæsj utover hele meg, henne og stuegulvet. Kongeidé!

Vi har også hatt en del bæsje på veggen-episoder i forbindelse med bleieskift (mini-m hadde kolikk, og særdeles høyt, eh, trykk). Typisk at de skjer klokken 04:06 når man ikke har på seg linser og har mer lyst til å grine enn å tørke opp. Vi hadde et par close calls helt i starten med bæsj som føyk forbi fjeset og traff veggen bak, så vi gikk veldig raskt over til å snu stellebordet 90 grader og skifte "sidelengs" :fnise: 

Håper det ikke er det! :bond: Respekt for å huske den stavemåten. Gleder meg til å spør etter den på apoteket i dag :tongue:

Hun her digger å tisse ute i det fri, så vi hadde helt sikkert blitt total nedtisset uten bleie :fnise:

Herregud, flyvende bæsj :ler:

11 timer siden, Porcelain skrev:

Weebs! 

Yes! :biggrin:

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Sjekk om belegget kan "skrapes" vekk. Hvis ikke ville jeg tatt meg en tur til legen asap for trøske er ikke noe du har lyst til å slite med :( 

Det skal jeg gjøre! Tipper hun blir sykt fornøyd da :tongue:

Hadde egentlig planer om å slippe unna trøske, ja :glare:

11 timer siden, Pentu skrev:

Her sverget vi til potetmel på såre rumper. Funker gull på babyvalker og :)

 

5 timer siden, Leviora skrev:

Jepp! :opplyser: 

Jeg "smurte" potetmel på henne i morges. Hadde glemt ut hvor freaky konsistens det har :P 

Men, ÅH, i dag kom det en dråpe blod på servietten da jeg tørket henne. Der hun er sår rundt åpningen har sprukket litt opp. Stakkars babyen min! Får helt vondt jeg :( 

I dag er hun to uker gammel! Så fort det har gått. Nå er det slutt på permisjonen til mannen også. Mandag skal vi klare oss helt alene! Hvis hun har en "økeuke" som jeg har hørt om så kan det bli travelt. I går hang hun i puppen og nektet å sovne skikkelig før sent på kvelden. Hver gang hun sovnet etter et måltid så våknet hun hvis jeg prøvde å legge henne i nestet.  Og mannen skrudde sammen IKEA-greier til guttene i kjelleren så der var det ikke enorme mengder hjelp å få. Delvis min egen feil som faktisk ikke va ba om hjelp før det var "for sent" og jeg allerede hadde gråten i halsen for jeg hadde sittet og irritert meg :P Kommunikasjon, Weebs! :rolleyes:

Hun er også litt tett i nesen, så hun høres ut som en liten gris når hun spiser. Det virker ikke som det plager henne, men jeg ville likevel teste ut nesesugeren. Funket ikke i det hele tatt fordi hun har jo så liten nese :fnise: Jeg får fortsette å dryppe saltvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...