Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Helt utrolig at man bare har 20 dager til sykt barn i løpet av året. Burde i det minste vært en ekstra starte i barnehagen -kvote. 

 

 

Men fortsatt god bedring til M da, bra hun har blitt litt bedre :) 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Marimba skrev:

Helt utrolig at man bare har 20 dager til sykt barn i løpet av året. Burde i det minste vært en ekstra starte i barnehagen -kvote. 

 

 

Men fortsatt god bedring til M da, bra hun har blitt litt bedre :) 

Har man ikke bare 10? Eller du tenker kanskje sammenlagt mamma og pappa ja :Nikke:

alt for lite! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Helt utrolig at man bare har 20 dager til sykt barn i løpet av året. Burde i det minste vært en ekstra starte i barnehagen -kvote. 

 

 

Men fortsatt god bedring til M da, bra hun har blitt litt bedre :) 

Det er altfor lite! Spesielt 10 dager til mammaen, nå når M har vært klistret på meg. Det var først i går hun ville godta at pappa eksisterte. Han kunne ikke bære henne, men de lekte en slags lek der jeg gav henne blåbær, så gav hun det til pappa, så fikk hun det tilbake, så spiste hun :fnise: Det måtte vi gjøre med hvert eneste blåbær :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er verdens kjedeligste dager! :tongue: Stakkar M, hun må være sååå lei! Jeg er ganske lei myself, men jeg er i hvert fall frisk og rask. Bortsett fra den hosten som plager livet av oss alle. 

I dag har livet vært gøy i fem minutt, resten har vært ræva. Hun har tygd litt på en kjeks og spist blåbær, resten er pupp. Synes hun er blitt litt tynn :dry: Utslettet ser ikke bra ut. Store røde flekker på lårene. Ingen feber lenger, men hun har perioder der hun gråter utrøstelig. Da vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. 

Håper hun godtar pappa snart. Eller mormor. Eller hvem som helst :fnise: Det er tungt å bære på en ettåring hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde barnesykdom er den som har tatt verst på her i huset. Herrefred for en sutrete og ute-av-slag-unge! Jeg holdt på å klikke. Vannkopper, ørebetennelse og alt annet vi har hatt har vært småtteri i forhold til fjerde barnesykdom. Jeg håper M friskner til snart! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Fjerde barnesykdom er den som har tatt verst på her i huset. Herrefred for en sutrete og ute-av-slag-unge! Jeg holdt på å klikke. Vannkopper, ørebetennelse og alt annet vi har hatt har vært småtteri i forhold til fjerde barnesykdom. Jeg håper M friskner til snart! :hjerte:

Håper vi får samme opplevelsen, for dette har vært ei hard uke :tongue:

I går kveld sa det "pling" så ville hun plutselig leke. OMG, det var fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har M endelig blitt seg selv igjen. Jeg hadde nesten glemt ut hvordan det var :P

Så da går både jeg og mannen på jobb i morgen tidlig. Mormor skal få ansvaret for M. Det er over en uke (én uke og to dager :opplyser:) siden hun har vært i barnehagen, så 06.30-13.30 blir for drøyt. Hun husker sikkert ikke hva det rare greiene der var engang :klo: Så jeg skal si at mormor får vurdere det. Kanskje hun kan være noen timer? Hun har en hel haug med snue, men formen er bra. Har spist grøt og banan :Nikke:

Her er været helt sinnsykt dritt. Glad vi har  en garasje som hun kan sove i :P 

Det er tydelig at hun fremdeles ikke vet hva mamma og pappa betyr, hun bare sier det til alt. Men et par ganger har hun sagt "vamm" og strukket seg mot et glass eller en kopp med vann! Kanskje tilfeldig, kanskje ikke. Kanskje vann blir hennes første ord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at hun endelig er på bedringens vei :hjerte: Det er ikke noe moro å se på at de små ikke har det noe særlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 14.50, miore skrev:

Så godt å høre at hun endelig er på bedringens vei :hjerte: Det er ikke noe moro å se på at de små ikke har det noe særlig!

Ja, endelig! Det er så deilig å ha tilbake den vanlige ungen min. Farvel, merkelige fyllikbaby med hovent ansikt og sløve øyne :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor er barnevakt mens jeg og mannen er på jobb i morgen også. Jeg har sagt hun får avgjøre om hun skal noen timer i barnehagen eller ikke, og, no surprise, null barnehage :fnise: Mannen synes det er dumt at hun går så lang tid hjemme nå, men jeg synes det er okei. Neste uke jobber jeg ettermiddag, og da har jeg sjansen til å være med litt på morgenen :) Vi har også fått beskjed om at det går vannkopper nå, såå... :rolleyes:

Jeg har lagt meg (mannen tar madrassen :fnise:) og jeg ligger egentlig bare her og prøver å unngå å hoste. Nå er jeg lei av denne tullete tørrhosten! Hostesaft fungerer null. Jeg vekker M. Jeg holdt på å stryke med her en natt da jeg tok en Repsils rett før et gigantisk hosteanfall. Så den satt jeg selvsagt fast i halsen :P Det ordnet seg, men jeg fikk litt skrekken. Allslags :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun endelig har blitt frisk, var langvarige greier hun hadde pådratt seg. 

Garasje som dagsoverom til babyene er gull :jepp:

Det virker som M har en super mormor! Så fint å ha noen som gladelig stiller opp:) Her håper jeg besteforeldrene stiller opp mer når Knerten blir eldre, morfaren er leder i fanklubben hans nå også, men det virker som de synes det er litt skummelt å passe på han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

Så godt at hun endelig har blitt frisk, var langvarige greier hun hadde pådratt seg. 

Garasje som dagsoverom til babyene er gull :jepp:

Det virker som M har en super mormor! Så fint å ha noen som gladelig stiller opp:) Her håper jeg besteforeldrene stiller opp mer når Knerten blir eldre, morfaren er leder i fanklubben hans nå også, men det virker som de synes det er litt skummelt å passe på han :P

Mormor er fantastisk! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten henne :fnise: M måtte bli nesten ett år før farfar turte å leke med henne, så noen trenger vel litt tid før de er komfortable :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var M våken i et par timer. Samme som i går. Hver gang noe sånn skjer så går mannen i kjelleren med en eneste gang. "Skal det være sånn fremover nå????" Ja, dette blir den nye hverdagen :rolleyes:

Jeg hadde henne i én time før jeg ringte og ba om hjelp. Hun ville sove, men fant ikke roen. Etter en stund ble hun frustrert og begynte å gråte. Han hadde henne en halvtime før han kom rasende inn på rommet jeg hadde lagt meg. "Hun bare hyler! Hva skal vi gjøre? GÅ TUR MED VOGNA?"

Okei, det første vi kan gjøre er i hvert fall å bruke innestemmen vår...

Jeg bar henne litt rundt i stua og roet ned stemningen før jeg prøvde å legge henne igjen. Hun hikstet litt, men sovnet på puppen etter en stund. 

Han blir altså i SÅ dårlig humør og supernegativ etter en sånn natt. Å nei, stakkars deg. Måtte du ha en grinende unge i 30 minutter. M var også trist og lei da jeg gikk på jobb (jeg må gå en halvtime før mannen), så hun bare skreik. Det var ikke en god følelse å forlate henne med en sur pappa. Ikke at han gjør noe stygt med henne, men hun fikk liksom ikke så mange trøstende ord der hun satt i fanget hans og gråt. Han tok på TV og prøvde å distrahere henne :P Heldigvis kom mormor (:hjerte:) rett etterpå, og hun har tusen tonn tålmodighet :Nikke:

Blir aldri immun mot en gråtende M! Det skjærer i marg og bein :cry3: Gleder meg til å komme hjem til en forhåpentligvis mer uthvilt unge. I går hadde hun sovet 2,5 time i vogna :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært her! Kjenner igjen det der med mann som tar veldig på vei når det blir mer grining/strev enn vanlig. Da er det "ungen er din" og "dette funker ikke" etter forholdsvis kort tid :angry: 

Mormorer (mormødre?) med tålmodighet er gull verd :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Harlekin skrev:

Lenge siden jeg har vært her! Kjenner igjen det der med mann som tar veldig på vei når det blir mer grining/strev enn vanlig. Da er det "ungen er din" og "dette funker ikke" etter forholdsvis kort tid :angry: 

Mormorer (mormødre?) med tålmodighet er gull verd :baby:

Heisann! :) 

Det må være kjedelig å ikke kunne skjule irritasjonen sin i det hele tatt :rolleyes: As we speak så er han i telefon med mammaen sin og klager over hvor hardt vi har det for tiden. Jeg dauer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M var våken et par timer i natt også. Eller, natt for henne, sent på kveld for oss. Jeg hadde nettopp lagt meg. Vet ikke hva greia er, men til slutt bar mannen opp vogna, så trillet jeg den på soverommet til hun sovnet :P Der sov hun i et par timer før hun våknet, deretter havnet hun i senga resten av natta og roet seg fint med vanlig pupping :tongue:

Hun gnidde seg så heftig i øynene at hun er rød og sår i dag :huh: Hun har to jeksler på gang, kanskje det er grunnen? Unger er mystiske greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Virker som om du har større rett til å klage enn mannen. Men du klager jo nesten aldri. Du er beintøff! 💪  

Kan det være øyekatarr? Det har mini hatt. Sist gang hun hadde det smittet hun faren min og han holdt på å daue. 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chandra skrev:

 Virker som om du har større rett til å klage enn mannen. Men du klager jo nesten aldri. Du er beintøff! 💪  

Kan det være øyekatarr? Det har mini hatt. Sist gang hun hadde det smittet hun faren min og han holdt på å daue. 😂 

 

Er ikke beintøff altså :tongue: Jeg blir frustrert jeg også. Såpass at jeg kalte M for feil navn her en natt. "Du må sove nå, Linn. Nei, M!" :fnise:

Selve øynene hennes ser helt fine ut, så jeg tror ikke det er det. Men hun gnir seg under nesen og får snørr over hele trynet når hun gråter, så det kan være at det har irritert litt :P Ikke lett å være baby. Eller hun er jo ikke en baby lenger da :biggrin:

Håper på en bedre natt i dag. Selv om jeg nesten forventer en sånn crazy oppvåkning. Kanskje vi bare skal sette vogna klar med en gang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene våre høres ganske like ut. Min gutt er 15 mnd og strever fælt med de første melkejekslene oppe. Den ene spissen har kommet ut, og jeg kan se den hvite prikken der den neste kommer. Men det er skikkelig hovent, ser ikke godt ut🙁 Det påvirker søvnen og humøret, mye klaging og ørten oppvåkninger om natten. Stakkars unger (ja, og foreldre, synes litt synd i oss også). 

Jeg ønsker meg en natt på hotell, helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Harlekin skrev:

Ungene våre høres ganske like ut. Min gutt er 15 mnd og strever fælt med de første melkejekslene oppe. Den ene spissen har kommet ut, og jeg kan se den hvite prikken der den neste kommer. Men det er skikkelig hovent, ser ikke godt ut🙁 Det påvirker søvnen og humøret, mye klaging og ørten oppvåkninger om natten. Stakkars unger (ja, og foreldre, synes litt synd i oss også). 

Jeg ønsker meg en natt på hotell, helt alene. 

Sånn har vi det også. Hyling hver time eller hver 2.time, konstant og utrøstelig i flere netter på rad. Dårlig stemning i heimen kan man si :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...