Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Nei hvordan skulle de greie å drukne? :fnise:
De sitter (evt står/går) på gulvet og leker og vannet der blir jo ikke høyere enn max 2cm så det er ikke noe problem. Så prøver jeg å stå litt unna så de ikke skal få masse shampoo og gørr i øynene selvfølgelig, begge ungene digger dusjen. Har gjort det med begge to siden de kunne sitte selv, to fluer i en smekk, anbefales! ;) 
 

Det høres ut som jeg blir nødt til å teste dette! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusje med barn er null stress :) O liker det. Jeg liker å dusje alene :hoho: Dusjer enten når han er i bhg eller når mannen er hjemme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dusjer også med E, M er for liten enda siden han ikke sitter oppe. Veldig tidsbesparende og E synes det er kjempegøy! Vi tar med M i dusjen en gang i blant for å la ham bli vant til den. Holde hodet under dusjstrålen (ikke så mye at han får vann i hele ansiktet, men litt går bra), leke med vannet og sånn. Tror det er lurt å ta de med i dusjen fra de er små! 

Skikkelig kjipt med sår hals, håper det bare er noe rusk som går over til i morgen :Nikke: God bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer med mini hver morgen, og det er nettopp derfor jeg savner å kunne stå opp alene, for jeg lengter sååå etter alenedusj på morgenen. Hvertfall på jobbdager. Går helt greit å ha han der, men det tar jo ekstra tid, og jeg må ta hensyn. Han har vært med i dusjen siden han kunne krabbe,det var ikke min avgjørelse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i gjengen som dusjer med barna :goodbye: Knerten kan ikke sitte enda, men jeg legger han bare ned på magen når jeg skal såpe meg inn, så plukker jeg han opp igjen før han får alt såpevannet over seg :fnise: Han har en liten tendens til å skal smake på vannet, så greit at det ikke er så mye såpe i det da.. Ting tar litt lengre tid, men det fungerer hvis det er mangel på alternativer.

Vond hals er skikkelig ekkelt :icon_frown: God bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen unge her enda så kan ikke dele noen erfaring med å dusje med unger MEIN kan dele ein historie fra da jeg var lita :fnise: jeg brukte å få dusje med faren min og det fikk jeg lov til heilt til jeg tok tak i hans edle deler for å holde balansen :fnise: husker ingenting av det selv så kun fått historien fortalt da. Men blei raskt slutt på den fellesdusjen etterpå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Meley said:

Ingen unge her enda så kan ikke dele noen erfaring med å dusje med unger MEIN kan dele ein historie fra da jeg var lita :fnise: jeg brukte å få dusje med faren min og det fikk jeg lov til heilt til jeg tok tak i hans edle deler for å holde balansen :fnise: husker ingenting av det selv så kun fått historien fortalt da. Men blei raskt slutt på den fellesdusjen etterpå. 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dusjer altså med ungene sine. Ser ut som jeg henger litt etter her :fnise: M elsker å bade, og jeg setter henne i dusjen og spyler henne etterpå. Vet jo aldri om det egentlig er tiss hun sitter og bader i :P Det synes hun er litt forunderlig. Men hun haaater å tørke seg. Så det tar egentlig tusen år hver gang hun skal bades. 

I dag er jeg bedre! 

Barnehagen var ikke tipp topp i dag. Hun ble lei seg da jeg gikk. Heldigvis leverte en pappa på likt med meg, og han sa at hun roet seg ned kjapt etter at jeg gikk. Fanget til PK var visst greit likevel. Men blæhr :P Det var like dritt ved henting. Jeg aner ikke hva som foregikk rett før jeg kom, men seriøst alle ungene hylte. M ble ikke rolig før vi kom i bilen. Hun har vært glad og fornøyd hjemme da. Kanskje hun bare skal være hjemme hver dag fra nå :Nikke:

Nei, det går jo ikke...

I morgen har mamma fri, så da kommer hun her før jeg må på jobb sånn at hun kan levere litt senere :) 

M er blitt snørrete igjen så i kveld måtte vi sove sittende. Håper ikke natta blir helt ræva :daane:

I dag fikk jeg ånden over meg og ryddet litt (masse). Nå er det mye mer avslappet stemning her. Den IQ-en min altså. Dum som et brød. Blir stressa av både rot og bråk :balltre: Det er rart jeg har overlevd så langt. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer IKKE med barn etter babystadiet. Hun tror nemlig at jeg prøver å drukne henne, og det er veldig langt fra en hyggelig opplevelse!

Uff, det er tungt når man skal venne seg til en ny hverdag med barnehage og adskillelse. Jeg var også fristet til å gi opp alt og bare være hjemme i perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg dusjer IKKE med barn etter babystadiet. Hun tror nemlig at jeg prøver å drukne henne, og det er veldig langt fra en hyggelig opplevelse!

Uff, det er tungt når man skal venne seg til en ny hverdag med barnehage og adskillelse. Jeg var også fristet til å gi opp alt og bare være hjemme i perioder. 

:fnise: Nå er jeg spent på hvordan M kommer til å reagere. Kjedelig å tro at mamma drukner deg :tongue:

Det er en helt ny hverdag! Barnehage er jo topp når jeg går kveld eller har fri. Da får jeg alenetid, pluss at jeg bestemmer selv når jeg leverer og henter. Det var en helt annen følelse med dagtid, gitt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i tvil om jeg skulle sende M i barnehagen eller ikke. Snørra rant konstant. Hun ville ikke ha så mye frokost, men hun virket i grei form. Jeg kledde på henne dress og gjorde oss klar til å gå. Men så kom moren min og sa "nei, nei" :fnise: Hun så på øyene hennes at hun var syk :Nikke: 38 i feber, men det er vel så og si null på så små barn? :vetikke: Uansett ble hun med mormor hjem, og det viste seg å være lurt. Hun hadde nektet å spise, ville bare sitte på fanget og høre den samme melodien (på en sånn leke med lyd) 4872 ganger. Da jeg kom og hentet henne satt hun og spiste sjokoladekjeks bare for å få noe "næring" :fnise: Resten av dagen har bare gått i amming. Fikk lurt i henne litt grøt og banan til kvelds. Klokka seks var det natta. Sovnet på fem sekund :P Stakkars snørrusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg sa at du bare kunne sende henne. :( 

masse god bedring til M ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Pentu skrev:

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg sa at du bare kunne sende henne. :( 

masse god bedring til M ❤️

Det sa jeg også. Godt å ikke være den eneste :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Pentu skrev:

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg sa at du bare kunne sende henne. :( 

masse god bedring til M ❤️

 

8 minutter siden, A4-livet skrev:

Det sa jeg også. Godt å ikke være den eneste :fnise: 

Glad jeg ikke hørte på dere, ass :fnise: Neida, det går helt fint! Dere kunne jo ikke se hvor syk hun så ut i øynene sine. Heldigvis har mormor 43 års erfaring som mamma (har jeg nevnt at jeg er etterpåklatt :rolleyes:), så det var null problem for henne ;) 

------

I dag er det uten tvil en være hjemme-dag. Hun har vært klistret fast i meg siden vi stod opp. Akkurat nå har hun dagens første lur, tipper det blir et par av dem i dag. Snørra renner, hun hater nesesugeren, og det meste er galt. Jeg drikker en Red Bull, det tror jeg trengs. 

Her er det plutselig blitt litt vinter. Guttene prøvde å sykle til skolen i går, men de måtte gi opp og leie sykkelen i stedet for. Så i dag var jeg sjåfør. Det er jeg nesten aldri. De er skikkelig flinke, sykler uten å klage :) Men foreldre, altså! Jeg dør. Vi har fått spesifikk beskjed om å IKKE kjøre ungene til døra, det blir totalt kaos hver morgen. Veien der er ikke laget for den type trafikk, det er bare plass til én bil i bredden, pluss det kommer selvsagt hundre elever syklende og gående. Vi skal heller slippe dem av på en parkeringsplass to minutter unna. Og det er null problem, for da blir det jo ingen trafikk på den smale veien inn til skolen, sant? Trygt og fint!

:nei:

80 % kjører fremdeles inn til skolegården. Det er mørkt, det er glatt, det er kaos. Drittforeldre. Hva er det de tenker? "Siden alle andre gjør det så vil vi også"? Det er jo nettopp det som er problemet :huh:

Anyways. Jeg har brukt to dager på å brette klær :fnise: Og jeg er fremdeles ikke ferdig. Håper M sover en times tid så jeg får gjort litt nå. Det blir uaktuelt å få noe gjort mens hun er våken. Litt vanskelig å brette med henne på hofta :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter! Og det blir bare flere av dem! :bond: Vi bor høyt oppe på landet, og veien ned til sentrum er smal, GLATT, sporete og svingete. Det virker som vi er de eneste som kjører etter forholdene, vi blir forbikjørt når vi kjører 50 i 60’n hele tiden og det er et mirakel at de klarer å holde seg på veien. Og det er folk med barn i bilen som kjører sånn! Når skal folk skjønne hvor farlig dette er? :( En vi kjenner har mistet kortet tre(!!!) ganger...

Kan dere ikke sende inn klage til skolen, og få dem til å ha kontroller? Det hjalp betraktelig på en skole i nærheten hvor folk leverte ved døra og kjørte alt for fort langs skoleveien. Det måtte 4 politikontroller og en haug med bøter til, men det var verd det til slutt. 

 

Fortsatt masse god bedring til M! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørtes det ut som vi har barn på samme skole :ninja: Men jeg vet vel at vi ikke har det :fnise: Helt likt her også, gale foreldre som ligger på to hjul i svingen å presser seg fram med bilen. At ungene må hoppe ut av veien for å ikke bli nedkjørt er visst ikke så nøye. Her skal de også slippes av på hovedparkeringsplassen som er et lite stykke unna, men foreldre her har seriøst tatt opp på foreldremøter at den er for langt unna, blir jo så langt for stakkars Per å gå, han må jo ha med seg gymbag på Onsdager.. Hallo, hva er galt med folk :kari:

God bedring til M forresten! :)

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...