Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, Leviora skrev:

Dette går jo kjempebra! :nigo: Igjen, dere er heldige som fikk en PK som M ble trygg på med en gang. Håper det fortsetter sånn :jepp:

Jeg prioriterte Netflix fremfor søvn i dag jeg også. Angrer litt nå ;) 

Kjempeheldige! Ting kan selvsagt snu, det har vi lært oss etterhvert :P Men nå må vi bare nyte situasjonen :) 

Må lære oss å prioritere søvn altså! :opplyser:

17 timer siden, Meley skrev:

Hihi nå jeg sier rekk opp hånda de som sov i dag 🙈 så bra å høre at det går bra med henne i barnehagen :nori:

Du må sove så mye du kan!! :biggrin:

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Høres jo ut som hun er i ferd med å bli en ordentlig barnehagejente! Så gøy! :danse:

OMG, I know! Det er en fantastisk god følelse :) 

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Så gøy med sånne tilbakemeldinger! Høres virkelig ut som dette går veldig bra!

Ja, da var det jammen meg kjekt å hente :) Jeg smilte fra øre til øre og skrøt over hvor flink jente hun var hele veien til bilen :nigo:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tullete natt, men hun hvilte bare én time på morgenen, så vi kom akkurat tidsnok til at de skulle på tur i vognene :) Så da var jeg med å kledde henne i uteklær og var litt ute med henne mens de andre gjorde seg klar. Hun synes det er gøy å kikke på alt mulig, så hun pekte på de større barna som husket og ropte til dem :fnise:

Da alle mann var klare satt jeg henne i vogna sammen med de andre barna og hun virket fornøyd. Jeg vinket og sa hadet, hun vinket og smilte tilbake :rodmer: Jeg mistenker at hun ikke forstår at det betyr "nå går mamma", men men.

Den ene pedagogen på avdelingen (hun som sa at M var en skeptisk unge :jolie:) sa at hun var blitt overrasket over hvor sosial og trygg M viste seg å være. Hun krabber bort til barn i alle avdelingene (småbarn, seff) og kommer i lek sammen med dem :Nikke: Det var jo det jeg sa, hun er rolig i starten, men blir en kul kid når hun er trygg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

 

Du må sove så mye du kan!! :biggrin:

 

Begynt sterkt med det :D tror jeg har sovet på ettermiddagen hver dag denne uka. 
Syns det er så spennende å følge med på hvordan barnehageoppstarten deres går :D Og så bra det går så godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Marimba skrev:

M er konge :jepp: så flink da ;) store, lille,  fine barnehagejenta di! 

Hun er kongen på haugen :nigo:

19 timer siden, Sisti skrev:

Går jo skikkelig bra, jo! Så gøy! 

Over all forventning! Puh :biggrin:

18 timer siden, Meley skrev:

Begynt sterkt med det :D tror jeg har sovet på ettermiddagen hver dag denne uka. 
Syns det er så spennende å følge med på hvordan barnehageoppstarten deres går :D Og så bra det går så godt! 

Helst bør du kjøre på med to ettermiddagslurer per dag ;) 

Oppstarten går helt knall. Jeg er så glad! :) 

18 timer siden, Leviora skrev:

Såå flink barnehagejente! :strix: 

Woho! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne arbeidsuka er haaard! Tusen kveldsskift pluss 12 timer lørdag og søndag. Jeg har en Red Bull i jakkelommen som jeg snart må sprette. 

Fikk nesten kun positive nyheter da jeg hentet M i går. Hun hadde digget å observere verden mens de satt i vognene. Hun hadde sovet (ikke så lenge, men likevel :jepp:). Jeg fikk se en filmsnutt fra det ene måltidet der hun satt fint i stolen og lo av de voksne som tullet. Hun hadde blitt lei seg da PK skulle ha pause, men hun stod rett rundt hjørnet for å høre at hun fikk trøst, og gråten gav seg etter et par minutt. "Hun har masse vilje!" sa PK. Noe som jeg tipper betyr at hun gir klar beskjed når hun ikke digger noe :tongue: For det gjør hun. Og så er hun så sterk! Shit, ass. 

På mandag skal jeg som nevnt på kurs og må levere tidlig. Meeen PK sa at ingen av de tre voksne på gruppa kommer tidlig den dagen. Hmm :dry: Flaks for oss har M en mormor som også jobber skift, og som tilfeldigvis har fri. Så hun tilbudte seg å ta seg av både senere levering og tidligere henting. Håper det går bra :) 

Nå begynte det å prikke i puppene :fnise: Du kropp, du kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, forresten. M går bittelitt nå. Ikke skikkelig gåing, men tre-fire skritt per gang. I går kveld ble hun skikkelig gira og reiste seg opp og gikk uten at vi var i nærheten engang. Jeg så bak meg, og der kom hun gående i en rasende fart før hun falt :ler: Rekorden er åtte skritt! Hun var sååå stolt og skulle bare gå og gå og gå. Så det ble en sen kveld. Vi la oss på likt :tongue: Nå nærmer det seg tror jeg. Snart er hun en skikkelig voksen unge! :ohmy:

As we speak sitter jeg på jobb og drikker en Red Bull. Gleder meg sinnsykt til kurset som starter i morgen :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager meg faktisk SÅ mye at jeg måtte på det kurset akkurat denne uken..at jeg må klage litt ekstra :fnise:

Huset ser ikke UT! Det er så.jækla.mye som må gjøres. Det er ekstra kaos nå fordi vi bygger om kjøkkenet littegrann. Og mannen gjør det selv, så det går litt tregere enn det hadde gjort med pros. Så vi har tusenmillioner kjøkkengreier spredd i flere rom. Og selvfølgelig FJELLET med rene klær. Og FJELLET med skitne klær. Og i helga var det håndballcup så mannen måtte bake kake til, så det er i tillegg et FJELL med bakeutstyr på den lille benkeplassen vi har igjen på kjøkkenet. Og jeg husker ikke sist det ble støvsugd :P

Jeg er nesten glad jeg har jobbet så mye denne uka. Her er det i hvert fall rent og pent :tongue: 

Det hadde passet så inni hampen bra å hatt friuke. Sen levering og tidlig henting i barnehagen. Flere timer alene hver dag til å fikse katastrofehuset.
Men neida! Tidlig levering og sen henting. Hjem til fem sultne familiemedlemmer. Være trøtt og sliten. Se på rotet og tenke "faaack :(".

Nei, det blir koselig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun går så mye da! 
Tenk snart slutter de å krype! :bond:

Er gutta hos dere da? Kan du sette dem i sving og hjelpe til med klær og støvsuging eller andre ting? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy at hun går så mye da! 
Tenk snart slutter de å krype! :bond:

Er gutta hos dere da? Kan du sette dem i sving og hjelpe til med klær og støvsuging eller andre ting? :) 

Kjempegøy! Det er morsomt å se hvor stolt hun blir hver gang :biggrin:

Der sier du noe! Det hadde ikke vært feil om de for eksempel kunne sortert sokkene sine :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver tredje uke går både jeg og mannen dagtid. Da må M i barnehagen halv sju. Da hadde det vært supert om hun sov i egen seng sånn at jeg kunne stå opp og ta en dusj før jeg vekker henne. I dag prøvde jeg å snike meg opp, men hun sover ganske lett på morgenen. Så hun våknet. Og ville sove igjen. Men ikke uten pupp! :nei:  Jeg hadde ikke tid til å ligge der i hundre år, så vi måtte jo bare stå opp sammen. Det var ikke kjempepopulært, men hun kom over sjokket kjapt. Hvis hun bare kunne sovet uten meg i senga si så hadde både min og hennes morgen gått litt mer knirkefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Weebs said:

Hver tredje uke går både jeg og mannen dagtid. Da må M i barnehagen halv sju. Da hadde det vært supert om hun sov i egen seng sånn at jeg kunne stå opp og ta en dusj før jeg vekker henne. I dag prøvde jeg å snike meg opp, men hun sover ganske lett på morgenen. Så hun våknet. Og ville sove igjen. Men ikke uten pupp! :nei:  Jeg hadde ikke tid til å ligge der i hundre år, så vi måtte jo bare stå opp sammen. Det var ikke kjempepopulært, men hun kom over sjokket kjapt. Hvis hun bare kunne sovet uten meg i senga si så hadde både min og hennes morgen gått litt mer knirkefritt. 

Samme plages vi med. Når jeg begynner i ny jobb om et par uker er planen at jeg skal begynne kl 7 et par dager i uka, slik at jeg og mannen kan bytte på å begynne tidlig/sent. Og jeg drømmer om å kunne dusje alene for eksempel. Men jeg kommer meg jo ALDRI ut av senga uten at knerten også våkner. Hvis han og mannen sover sammen uten meg våkner han før 6 uansett. Det betyr at jeg kan se langt etter alenedusjing. :( Da må jeg i så fall stå opp 5 bare for å dusje, men det blir litt drøyt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer på kvelden. Håpløst å få til på morgenen. :tongue:

Håper du overlever kurset. Er det hele uka? Håper det er lønnet i alle fall! Hilsen hun som må på kveldskurs som er ulønnet men veldig viktig at vi deltar på. :nori: Er heldigvis bare en kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer også på kvelden.. Ikke helt det samme, men da får jeg i alle fall gjort det alene. 
Alternativet kan jo være å ta M med i dusjen? 
Jeg gjør ofte det på kveldene. Tar med en unge i dusjen, så gjør jeg meg selv ferdig mens de sitter og leker med duplo eller badedyr og 9 av 10 ganger vil de dusje så lenge at jeg rekker å enten vaske/brette litt klær, vaske badet eller til og med føne mitt eget hår før de er lei og vil ut.. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Samme plages vi med. Når jeg begynner i ny jobb om et par uker er planen at jeg skal begynne kl 7 et par dager i uka, slik at jeg og mannen kan bytte på å begynne tidlig/sent. Og jeg drømmer om å kunne dusje alene for eksempel. Men jeg kommer meg jo ALDRI ut av senga uten at knerten også våkner. Hvis han og mannen sover sammen uten meg våkner han før 6 uansett. Det betyr at jeg kan se langt etter alenedusjing. :( Da må jeg i så fall stå opp 5 bare for å dusje, men det blir litt drøyt. :P 

 Det blir litt drøyt ;) For at morgenen ikke skal bli helt crazy tenker jeg å ta én time ammefri på morgenen. Levering halv sju er fader så tidlig! Hun er ikke begynt å spise skikkelig enda heller, så hun er helt hol når hun kommer hjem. Så frokost før vi drar er egentlig optimalt... Vrient dette her. Får vel en slags rutine etterhvert da :P 

3 timer siden, Chandra skrev:

Jeg dusjer på kvelden. Håpløst å få til på morgenen. :tongue:

Håper du overlever kurset. Er det hele uka? Håper det er lønnet i alle fall! Hilsen hun som må på kveldskurs som er ulønnet men veldig viktig at vi deltar på. :nori: Er heldigvis bare en kveld. :P

Jeg blir nødt til å gjøre det i dag. "Luggen" (ammehåret) klistrer seg til pannen min :tongue:

Ja, det er hele uka! Ulønnet :dry: Jeg prøver å ikke tenke på det, da blir jeg bare enda mer irritert :fnise:

4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg dusjer også på kvelden.. Ikke helt det samme, men da får jeg i alle fall gjort det alene. 
Alternativet kan jo være å ta M med i dusjen? 
Jeg gjør ofte det på kveldene. Tar med en unge i dusjen, så gjør jeg meg selv ferdig mens de sitter og leker med duplo eller badedyr og 9 av 10 ganger vil de dusje så lenge at jeg rekker å enten vaske/brette litt klær, vaske badet eller til og med føne mitt eget hår før de er lei og vil ut.. ;)  

Å dusje med henne på badet er ikke et problem. Jeg har en eske med greier hun kan fikle med, pluss iPad ;) Men for hennes del synes jeg hun trenger mer søvn. Vi har enda ikke fått til den der "sove rundt"-greia, og hun hadde nettopp noen netter som var helt grenseløst dårlige. Trodde seriøst mannen skulle begynne å grine :P Men i går da jeg tvangspusset tennene kjente jeg en ny jeksel, så det kan ha vært problemet :) 

Uansett! Nå snakket jeg meg bort. Jo, det er altså for hennes del jeg synes hun bør sove lengre :Nikke: 

Men hvordan dusjer du med en unge i dusjen? Drukner de ikke? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Weebs skrev:

 

Å dusje med henne på badet er ikke et problem. Jeg har en eske med greier hun kan fikle med, pluss iPad ;) Men for hennes del synes jeg hun trenger mer søvn. Vi har enda ikke fått til den der "sove rundt"-greia, og hun hadde nettopp noen netter som var helt grenseløst dårlige. Trodde seriøst mannen skulle begynne å grine :P Men i går da jeg tvangspusset tennene kjente jeg en ny jeksel, så det kan ha vært problemet :) 

Uansett! Nå snakket jeg meg bort. Jo, det er altså for hennes del jeg synes hun bør sove lengre :Nikke: 

Men hvordan dusjer du med en unge i dusjen? Drukner de ikke? :fnise: 

Nei hvordan skulle de greie å drukne? :fnise:
De sitter (evt står/går) på gulvet og leker og vannet der blir jo ikke høyere enn max 2cm så det er ikke noe problem. Så prøver jeg å stå litt unna så de ikke skal få masse shampoo og gørr i øynene selvfølgelig, begge ungene digger dusjen. Har gjort det med begge to siden de kunne sitte selv, to fluer i en smekk, anbefales! ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sin forkjølelse begynner endelig å gå bort, mannen har fått manflu ("kan du kjøpe sånn Kleenex med balsam?") og jeg har skikkelig vondt i halsen. Det synes jeg ER så irriterende! Vondt å svelge, liksom. Og det må man jo gjøre hele jækla dagen :daane:

M hadde bare sovet 45 minutt på morgenen i dag, så jeg var imponert over at hun holdt ut helt til klokka fem før hun kollapsa på skulderen min. Det har hun ikke gjort siden hun var sånn fire måneder, så litt koselig var det jo. Men for å ikke ødelegge kvelden og natta så fikk hun bare en powernap på 10 minutt. Og det var kriseee å bli vekket :( Stakkars småen. 

Selv om jeg har sovet greit i natt (la meg på likt med M) og spist regelmessig så har jeg vært svimmel. Skjønner ikke hvorfor jeg blir det så ofte, det er noe dritt. Blir redd for epilepsianfall hver gang, men det har heldigvis aldri skjedd etter at jeg begynte med medisiner. 

M har nettopp sovnet og nå må jeg stå opp for å ta den dusjen :P Skulle helst bare lagt meg, så jeg får være kjapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...