Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gjesten29 skrev:

hahahaha:) synes det er tøft gjort uansett :):)

Hva er det som er så tøft? Å opplyse de som ikke har tatt ultralyd av livmoren før hvor de stikker inn ultralydproben?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bildet plager meg overhodet ikke. Har selv vært gjennom fire spontanaborter og utallige undersøkelser av denne typen og har erfart at for mange er ikke dette bare privat, men også tabu. At pilotfrue viser alle sidene ved dette og er så ærlig både på hva man rent faktisk går gjennom og de tankene og følelsene man har, syns jeg er flott!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anniedoug skrev:

Bildet plager meg overhodet ikke. Har selv vært gjennom fire spontanaborter og utallige undersøkelser av denne typen og har erfart at for mange er ikke dette bare privat, men også tabu. At pilotfrue viser alle sidene ved dette og er så ærlig både på hva man rent faktisk går gjennom og de tankene og følelsene man har, syns jeg er flott!

Jeg har vært igjennom både spontanabort og fertilitetsutredning, men jeg har ikke opplevd at andre har hatt behov for visuell dokumentasjon for å forstå hva det handlet om. Det finnes dessuten nok av anonymiserte bilder på nett, for de som er interessert i å se hvordan slike undersøkelser foregår. Jeg har en tarmsykdom, og tarmsykdommer generelt opplever jeg som nokså tabubelagt. Jeg har likevel aldri følt behov for å fotodokumentere mine undersøkelser med koloskopi for å vise folk hva det handler om, eller for å være med på å bryte tabuer rundt temaet. Det blir en litt vel privat setting for de aller fleste, også betrakteren . Om folk lurer må de gjerne billedgoogle, da. :)

Endret av Bodillen
skrivefeil
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt hvor mye dette bildet plager folk. Har ikke folk skjønt at Julianne viser et usensurert bilde av dette? Det faktum at hun sitter med buksa nede, eller kun har på seg en genser, eller lagde en film av sist forsøk, er da vel bare hennes måte å få leserne til å bli med på hele reisen. Det ble like mye blest da hun la ut bildet hvor hun lå med beina høyt etter sex, for da "visste" jo folk hva hun nettopp hadde gjort. 

At noen syns dette er vulgært, for privat, flaut eller unødvendig virker for meg som at vi fortsatt står ovenfor et sensitivt tema det fortsatt ikke skal snakkes høyt om. På en blogg hvor man leser om sex, spermkvalitet, graviditetstester, hormonsprøyter mm, så er altså dette bildet heeelt over kanten? 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Tviler på at hun legger ut slike bilder for å drive folkeopplysning, altså. Hun vet det blir diskusjon av denne typen bilder og innlegg, og diskusjon = klikk. Enkelt og greit. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Milio skrev:

Voldsomt hvor mye dette bildet plager folk. Har ikke folk skjønt at Julianne viser et usensurert bilde av dette? Det faktum at hun sitter med buksa nede, eller kun har på seg en genser, eller lagde en film av sist forsøk, er da vel bare hennes måte å få leserne til å bli med på hele reisen. Det ble like mye blest da hun la ut bildet hvor hun lå med beina høyt etter sex, for da "visste" jo folk hva hun nettopp hadde gjort. 

At noen syns dette er vulgært, for privat, flaut eller unødvendig virker for meg som at vi fortsatt står ovenfor et sensitivt tema det fortsatt ikke skal snakkes høyt om. På en blogg hvor man leser om sex, spermkvalitet, graviditetstester, hormonsprøyter mm, så er altså dette bildet heeelt over kanten? 

Kunne ikke brydd meg mindre om et slikt bilde, men det er utrolig irriterende at det er nettopp HUN som legger ut slike bilder, hun som har vært så fordømmende mot folk som ikke bruker bh, og folk som ammer offentlig!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Pås skrev:

Kunne ikke brydd meg mindre om et slikt bilde, men det er utrolig irriterende at det er nettopp HUN som legger ut slike bilder, hun som har vært så fordømmende mot folk som ikke bruker bh, og folk som ammer offentlig!

Man lærer så lenge man lever. Er Pilotfrue fritatt å kunne endre meininger og syn på ting jo mer erfaring hun får? Hun er da vel bare 26 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å være åpen om slik - og jeg opplever heller ikke at det er tabu. Men, jeg synes bildene er veldig private - og skjønner ikke hvorfor hun velger å publisere dem.

 

Og jeg får ikke denne voldsomme åpenheten til å stemme med hennes voldsomme og ordrike fordømmelse av jenter som soler seg toppløse. Det er også helt naturlig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hevet mindre på øyenbrynet av det bildet enn av noen sort-hvitt-bilder hos en annen blogger i dag.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loffeliten skrev:

Tviler på at hun legger ut slike bilder for å drive folkeopplysning, altså. Hun vet det blir diskusjon av denne typen bilder og innlegg, og diskusjon = klikk. Enkelt og greit. :)

 

 

 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2016 den 12.27, Pikeliten skrev:

De fleste av mine venninner har faktisk navnene klare til fremtidige barn, selv om de ikke har begynt å prøve en gang.  Venninner som har blitt gravide, har gjerne kjøpt inn bittesmå "etelllerannet" så fort de ble gravide.  Flere har mistet, og det er like sårt å miste, uansett om du har kjøpt en liten ting eller ikke.

Det er mange som deler en graviditet med venninner og nær familie lenge før de er inne i andre trimester, nettopp for å ha noen å dele dette med dersom det ikke skulle gå slik som man ønsker.

Jeg synes det er finfint at Pilotfrue deler alt på veien og er så åpen.  Det er nok tøft for henne, men hun får nok mye tilbake av støtte fra nære rundt henne og fra lesere.

Min erfaring er at det bare er kvinner som ikke har gjennomgått en SA eller slitt med fertiliteten som gjør slike ting. Har man de erfaringene pilotfrue (og drøssevis med andre har) så er man ytterst forsiktig med å kjøpe ting, bestemme navn, etc. Tanken på at det kanskje ikke blir noe av og hvor vanvittig trist man blir av å sitte igjen med en bitteliten boddy for å minne seg på sorgen, gjør at man i den situasjonen som regel er veldig forsiktig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Vel, jeg hevet mindre på øyenbrynet av det bildet enn av noen sort-hvitt-bilder hos en annen blogger i dag.

 

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Milio skrev:

Flaut? Flaut? Virkelig?

Dette er realiteten til mange kvinner. Hvem føler seg ikke litt ukomfortabel der du ligger på display i fødestilling? Spesielt for Juliannes del, som kanskje samtidig forbereder seg på dårlige nyheter?

Nå har Julianne bestemt seg for å være åpen om HELE prosessen bak det å få barn. Ikke et polert bilde hvor alt er lett og naturlig, slik man får i trynet på andre blogger. Her er det mensen, spermkvalitet og prober opp i underlivet. Og vet du hva? Det er naturlig, det og. Vi må lære oss å snakke om ting. Ved å påpeke hvor flaut alt er, bidrar til å sette prosesser som dette i dårlig lys. 

👏🏼👏🏼 Veldig bra skrevet! Er ikke enig i alt bloggeren foretar seg, men akkurat dette synes jeg er supert. Vi trenger åpenhet om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lyckeliten skrev:

👏🏼👏🏼 Veldig bra skrevet! Er ikke enig i alt bloggeren foretar seg, men akkurat dette synes jeg er supert. Vi trenger åpenhet om det.

Åpenhet? Har det noen gang vært tabubelagt å være ufrivillig barneløs? Har det vært tabu å måtte få satt inn egg? Hva er det som har vært tabu? Forklar meg det. Det bilde kan ikke tas i forsvar, det er FOR privat og intimt til selv hennes blogg å være. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke at man reagerer så voldsomt for det bildet (jeg har ikke sett den, men vet godt hvordan det er å ligge slik). Selv om det er FOR privat for noen, betyr ikke at Julianne ikke kan legge det ut på sin egen blogg. Det er hennes kropp, hennes bilde. Jeg har fått med meg det hun skrev om å gå rundt uten bh, men jenta er 25år. Det er lov å endre mening og ingen tvinger noen å lese hennes blogg heller. 

Jeg vil heller ikke si at ufrivillig barnløshet er tabubelagt, men det er vanskelig for de som er ufrivillig barnløse å snakke om det. Jeg syns Julianne er modig som står frem. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest eksiltronder
8 timer siden, MintyBreeze skrev:

Åpenhet? Har det noen gang vært tabubelagt å være ufrivillig barneløs? Har det vært tabu å måtte få satt inn egg? Hva er det som har vært tabu? Forklar meg det. Det bilde kan ikke tas i forsvar, det er FOR privat og intimt til selv hennes blogg å være. 

Ufrivillig barnløshet er like lite tabubelagt som ereksjonssvikt og hemoroider. Ikke akkurat en naturlig del av samtalen.

Heia Julianne, som kan være et ansikt utad for oss som sliter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
17 timer siden, Milio skrev:

Man lærer så lenge man lever. Er Pilotfrue fritatt å kunne endre meininger og syn på ting jo mer erfaring hun får? Hun er da vel bare 26 år.

Bare 26 år? 😳 Da er man voksen og har vært det noen år,altså. 

 

Endret av ricecrispies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ricecrispies skrev:

Bare 26 år? 😳 Da er man voksen og har vært det noen år,altså. 

 

Tror du ikke det er mange som har blitt både 40 og 50, og som idag ler av det de mente, trodde og følte var viktig som 26 åring?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, eksiltronder skrev:

Ufrivillig barnløshet er like lite tabubelagt som ereksjonssvikt og hemoroider. Ikke akkurat en naturlig del av samtalen.

Heia Julianne, som kan være et ansikt utad for oss som sliter!

Hæ? :klo: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...