Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Pås skrev:

Og du vet at alle babyer er forskjellige sant? Når babyen endelig sovner må du spise frokost, rydde av frokostbordet, sette på en vaskemaskin og brette 100 000 små plagg, og DER våknet han igjen ja! Beklager avsporing, men ikke alle babyer sover veldig lenge i strekk!

Altså, jeg har 3 barn, fra 5 år og ned. Ingen av de har sovet lenge av gangen, hverken dag eller natt. Har likevel aldri vurdert skjerm som underholdning i den alderen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tantesofie skrev:

Altså, jeg har 3 barn, fra 5 år og ned. Ingen av de har sovet lenge av gangen, hverken dag eller natt. Har likevel aldri vurdert skjerm som underholdning i den alderen

Ok,ogsåååå går vi gjerne videre..
Man trenger ikke å gjente til det kjedsommelige hva man selv har gjort/ikke gjort/blabla med seg og sitt.

Det teiteste man kan gjøre som forelder,er å sammenligne seg selv med andre.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tantesofie skrev:

Altså, jeg har 3 barn, fra 5 år og ned. Ingen av de har sovet lenge av gangen, hverken dag eller natt. Har likevel aldri vurdert skjerm som underholdning i den alderen

Stikk inn på barnedelen av forumet og fortell dette da vel, kan hende det er noen som er interessert der  😉

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, konkelimonke skrev:

Trudde ikke det var helt stuereint å ta tatovering når man amma? 

Det er dette jeg også har hørt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, konkelimonke skrev:

Trudde ikke det var helt stuereint å ta tatovering når man amma? 

 

15 minutter siden, Dottie skrev:

Det er dette jeg også har hørt.

 

Det går helt fint å tatovere seg selv om man ammer.

https://ammehjelpen.no/artikkel/92/Harfarging-oppussing-tatoveringer

http://www.norsktattoounion.org/graviditet-og-amming.html (her står det noe om adrenalin som påvirker melken, men jeg tenker det ikke er særlig relevant så lenge man er godt etablert med ammingen, og babyen ikke er nyfødt)

Endret av Malum
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, konkelimonke skrev:

Trudde ikke det var helt stuereint å ta tatovering når man amma? 

Har fruen tatt tatovering? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullakrula skrev:

Har fruen tatt tatovering? 

Vet ikke, men hun skrev tidligere at både hun og Ulrik vurderte å tatovere navnet til ungen. 

Mannen min pleier å si "er det fordi de er redde for å glemme det" når han ser folk tatoverer barnas navn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Vet ikke, men hun skrev tidligere at både hun og Ulrik vurderte å tatovere navnet til ungen. 

Mannen min pleier å si "er det fordi de er redde for å glemme det" når han ser folk tatoverer barnas navn. 

Enig med din mann. Forstår godt at man gjør det dersom man har mistet et barn, men ellers er det bare merkelig... vet om ei som har tatovert et portrettbilde av sitt lys levende barn, og jeg synes da et ordentlig bilde er tusen ganger finere. 

Endret av Ullakrula
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullakrula skrev:

Har fruen tatt tatovering? 

Det ligger ute en instastory av at både hun og mannen tar tatovering, med Bloggerne på slep, så vi får sikkert ikke se før det kommer på TV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullakrula skrev:

Enig med din mann. Forstår godt at man gjør det dersom man har mistet et barn, men ellers er det bare merkelig... vet om ei som har tatovert et portrettbilde av sitt lys levende barn, og jeg synes da et ordentlig bilde er tusen ganger finere. 

Djeezez kan dere slutte med dette pisset om hvordan dere oppdrar barn og om man tatoverer barnas navn eller ikke? Og nå også hva slags grunner som er gyldige??

Det er ok å tatovere seg når man ammer, og de ville vel gjøre det da!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 timer siden, Takida skrev:

Djeezez kan dere slutte med dette pisset om hvordan dere oppdrar barn og om man tatoverer barnas navn eller ikke? Og nå også hva slags grunner som er gyldige??

Det er ok å tatovere seg når man ammer, og de ville vel gjøre det da!

Enig og det blir opp til vær enkelt og bestemme hva dem vil gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet (av erfaring) at det er tatovøren som vegrer seg mot å tatovere når man er gravid, eller når man ammer. Fikk beskjed om at det var pga noen hormoner, og at de ikke kunne garantere at sluttresultatet (mtp farger) ble like bra som hvis man ikke var gravid/ammet. 

Men, jeg vil tro at Pilotfrue har snakket med tatovøren, og undersøkt det som trengs, før hun la seg på den benken! 

Forøvrig synes jeg det er flott med barnets/barnas navn på kroppen 👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 17.56, Dævendøtte skrev:

Som du sier, alt med måte :)  Men her inne er jo alt enten sort/hvitt eller enten eller. 

Ja, og det blir verre og verre for hver gang jeg er innom tråden. Jeg registrerer dog at vi som hadde babyer for en del år siden, vi gjorde det meste feil. Flaks at det gikk bra 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, konkelimonke skrev:

Trudde ikke det var helt stuereint å ta tatovering når man amma? 

Ammer hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De tatoverer ikke gravide damer pga div sykdommer man kan smittes av,ved nålbruk.

Men hva de har tatovert får vel være deres sak,ærlig talt.

Endret av J..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Femilie skrev:

Det ligger ute en instastory av at både hun og mannen tar tatovering, med Bloggerne på slep, så vi får sikkert ikke se før det kommer på TV. 

Bilder av tatoveringene ligger på instastory til tatovøren de var hos. Så ja, de har tatt begge to. Hun Navnet hans, mens han tok navnet og noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line_m skrev:

Bilder av tatoveringene ligger på instastory til tatovøren de var hos. Så ja, de har tatt begge to. Hun Navnet hans, mens han tok navnet og noe mer..

Hva heter tatovøren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...