Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

En ting er at hun fikk ha med hunden inn der, men reagerer mer på at hunden satt der med de til bords. Jeg synes det ser helt teit ut. Akkurat som det barnet de har med liksom. Hadde det vært en svær som satt i sofaen eller stolen, så hadde det sett enda mer teit ut 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Justlooking skrev:

Jøss, hvilken restaurant er dette? Det er ikke lov å ha med hunder pga allergier. Lærte dette for et par år siden eller noe sånt, da en person med førerhund ikke fikk ta den med inn på en slags fjellstue. Da var det argumentet i ettertid, men førerhunder kan være med overalt. Men at en vanlig hund får lov skjønner jeg ikke når det er så strengt pga allergier?

Feil. Det er opp til det enkelte serveringssted (så lenge de holdes borte fra kjøkkenet).  

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/restaurant_kafe_hotell/har_kjaeledyr_adgang_til_steder_de_naeringsmidler_serveres_og_omsettes.2155

Og som du sier, førerhunder har adgang til alle steder. (hvor den blinde / svaksynte har adgang da ;) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist video på ig. For et fokus så raskt etter fødsel. Penger betyr visst alt. Ikke bra forbilde!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xstrella said:

For en trist video på ig. For et fokus så raskt etter fødsel. Penger betyr visst alt. Ikke bra forbilde!

Tenker du på den siste videoen? Den var da ikke så ille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Xstrella skrev:

For en trist video på ig. For et fokus så raskt etter fødsel. Penger betyr visst alt. Ikke bra forbilde!

Må også spørre om hvilken video du hinter til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Jenki skrev:

Feil. Det er opp til det enkelte serveringssted (så lenge de holdes borte fra kjøkkenet).  

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/restaurant_kafe_hotell/har_kjaeledyr_adgang_til_steder_de_naeringsmidler_serveres_og_omsettes.2155

Og som du sier, førerhunder har adgang til alle steder. (hvor den blinde / svaksynte har adgang da ;) )

Jeg visste ikke at det var ute da jeg skrev dette. Har fått med meg store oppslag i media de siste årene hvor selv ikke førerhunder har fått være med på restaurant. Det har vært Brimi og macdonalds og mange andre https://www.budstikka.no/blindeforbundet/barums-verk/barum/blinde-dagfinn-og-forerhunden-cherie-ble-nektet-adgang/s/5-55-334423

Har ikke hund selv men kjenner mange med hund som sier det blir stadig vanskeligere å ha med hund diverse steder, ikke bare restauranter.

Har sett flere eksempler på dette. Selv for mange år siden i en stor idrettshall, den var kanskje 20 meter høy 150 meter lang og 100 meter bred. Eller noe sånt. Svær og alt var helt åpent. Det var bare noen få mennesker der, blandt annet en liten valp sammen med familien sin, som lå under et bord og sov. Familien var alene akkurat der men så kom det noen som satte seg kanskje 15 meter unna. Alt gikk helt fint til de fikk øye på valpen. Da var de plutselig allergiske alle sammen, og familien med valpen måtte ut 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julianne har tatt et godt valg i å skjerme gutten, erhm.. Seg selv. Ikke i form av bilder (for bilder av nyfødte er det ingen skam å dele, selv som toppblogger). Men å tie tiden etter fødsel er det beste hun kunne gjort. Bare se hvordan folk her inne tar av pga bilder. Tenkes om hun skrev innlegg der hun beskrev den nye hverdagen, hva hun gjør, hvordan ammingen går, nattesøvnen, smokkebruk, hundene ++. Det hadde vært side opp og side ned med kommentarer på hver ting hun foretok seg som nybakt mamma og alt som ble gjort feil.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bustefisk skrev:

Må også spørre om hvilken video du hinter til?

Videoen om fitmum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Speedmaster skrev:

Tenker du på den siste videoen? Den var da ikke så ille? 

Om fitmum ja. Leste kritikken hun fikk. Og de er jeg enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklameinnlegg igjen, fortsetter det å komme så mye reklame i forhold til vanlige innlegg tror jeg ikke hun holder seg på topp så lenge

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
8 timer siden, Diamant20 skrev:

Reklameinnlegg igjen, fortsetter det å komme så mye reklame i forhold til vanlige innlegg tror jeg ikke hun holder seg på topp så lenge

Jeg tror det bare en en blaff at hun er på topp. Hun er for lat til å holde seg der. Før hadde hun ivf prosessen og alle som heiet på henne i graviditeten. Spørs hvor lenge hun holder på disse leserne. Jeg har fulgt henne. Men merker interessen daler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotfrue (og speiltvillingene) får kritikk for lite oppdatering på bloggen etter fødselen, i kommentarfeltet til funkygine. Og Funkygine får ros for oppdateringene sine 🤔 

Tror Pilotfrue kommer til å være på toppen lenge, uansett reklameinnleggene, og lite oppdatering nå i førsten. Hun er fremdeles ny i bloggverden, og mye som skjer. De skal sikkert prøve å få en ny baby igjen etter en tid også 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Seriøst hun er nybakt mamma folkens - man takler det helt forskjellig. Alle vet at å få første barn kan være utrolig overveldende og man går i sin egen verden. So what la henne nå nyte barselstiden og om hun vil poste reklame so let it be. Hun begynner nok å blogge når det passer henne. Trenger ikke bli så himla fornærma på¨at hun ikke blogger særlig da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 23.49, Bustefisk skrev:

Julianne har tatt et godt valg i å skjerme gutten, erhm.. Seg selv. Ikke i form av bilder (for bilder av nyfødte er det ingen skam å dele, selv som toppblogger). Men å tie tiden etter fødsel er det beste hun kunne gjort. Bare se hvordan folk her inne tar av pga bilder. Tenkes om hun skrev innlegg der hun beskrev den nye hverdagen, hva hun gjør, hvordan ammingen går, nattesøvnen, smokkebruk, hundene ++. Det hadde vært side opp og side ned med kommentarer på hver ting hun foretok seg som nybakt mamma og alt som ble gjort feil.
 

Jeg er helt enig med deg i at Pilotfrue har tatt et godt valg hva angår å ikke beskrive hverdagene med baby. Bloggere er tross alt helt avhengige av at innholdet deres engasjerer leserne for å kunne livnære seg. Dersom de da velger å utlevere privatliv/hverdag med baby så vil det nødvendigvis også være akkurat det som diskuteres. Det er svært viktig at disse profesjonelle bloggerne tar et gjennomtenkt valg angående hva de velger å dele i sine offentlige SoMe-kanaler, for de skal tross alt tåle oppmerksomheten de skriker om å få. Blogger man om baking, så får man tilbakemeldinger på det. Blogger man om pupper og amming så får man tilbakemelding på det. Det er ikke akkurat rakettforskning dette her, og det nytter ikke å krype i fosterstilling når man får tilbakemelding på det man selv velger å offentliggjøre - nettopp for å få oppmerksomhet. Håper Pilotfrue fortsetter med å skjerme det mest uskyldige og dyrebare hun har.

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ultiva skrev:

Jeg er helt enig med deg i at Pilotfrue har tatt et godt valg hva angår å ikke beskrive hverdagene med baby. Bloggere er tross alt helt avhengige av at innholdet deres engasjerer leserne for å kunne livnære seg. Dersom de da velger å utlevere privatliv/hverdag med baby så vil det nødvendigvis også være akkurat det som diskuteres. Det er svært viktig at disse profesjonelle bloggerne tar et gjennomtenkt valg angående hva de velger å dele i sine offentlige SoMe-kanaler, for de skal tross alt tåle oppmerksomheten de skriker om å få. Blogger man om baking, så får man tilbakemeldinger på det. Blogger man om pupper og amming så får man tilbakemelding på det. Det er ikke akkurat rakettforskning dette her, og det nytter ikke å krype i fosterstilling når man får tilbakemelding på det man selv velger å offentliggjøre - nettopp for å få oppmerksomhet. Håper Pilotfrue fortsetter med å skjerme det mest uskyldige og dyrebare hun har.

This! 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jolanda skrev:

Og da har de vært en tur på LV igjen.. 

Det er så kleint🙈🙈

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolanda skrev:

Og da har de vært en tur på LV igjen.. 

Komman den forventet vi alle den familien der går vell helt til vette om de får noe fra vanlig butikk som h&m og kappahl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare harry. Folk som virkelig har penger deler ikke bilder av LV poser, og dokumenterer hvert innkjøp på SoMe. Harry, harry, harry!

Endret av Hummingbird2
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...